Ο Jason Schreier δημοσίευσε μια ενδιαφέρουσα έκθεση για την ανάπτυξη του Redfall, η οποία γράφτηκε επικοινωνώντας με διάφορες πηγές μέσα στο στούντιο.
Όπως προέκυψε, πολλοί προγραμματιστές απλά δεν ήθελαν να φτιάξουν το παιχνίδι, κάτι που επιβλήθηκε από τη διοίκηση. Έτσι, πολλοί έφυγαν στην πορεία, με περίπου το 70% του προσωπικού που είχε εργαστεί στο Prey να αποφασίζει να εγκαταλείψει το στούντιο, πιθανότατα διαβλέποντας την καταστροφή. Ο αριθμός των προγραμματιστών που έφυγαν από την Arkane κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του Redfall επαληθεύτηκε μέσω μαρτυριών και μελετώντας τα προφίλ τους στο LinkedIN.
Ο Schreier λέει ότι το ηθικό στην Arkane ήταν πολύ χαμηλό. Πολλοί βετεράνοι προγραμματιστές δεν ενδιαφέρονταν για ένα multiplayer τίτλο και έφυγαν, αφού δεν κατάφεραν να πείσουν τη διοίκηση ότι θα έπρεπε αντ’ αυτού να φτιάξουν ένα νέο single player παιχνίδι, το οποίο ήταν περισσότερο στο πεδίο δράσης του στούντιο.
Redfall, from Xbox’s well-respected Arkane Studios, is one of the year’s worst-reviewed games. What happened? It’s a story of unclear direction, a severely understaffed team, and a game that many devs didn’t actually want to make.
My latest investigation: https://t.co/R4iHzuHfx9
— Jason Schreier (@jasonschreier) June 1, 2023
Πολλοί ήλπιζαν ότι, μετά την εξαγορά, η Microsoft θα ακύρωνε το Redfall ή τουλάχιστον, θα το επανεξέταζε ως παιχνίδι ενός παίκτη. Η εταιρεία ωστόσο, άφησε πλήρη αυτονομία στη Zenimax, επιβάλλοντας μόνο την ακύρωση της έκδοσης για το PlayStation.
Ο ίδιος ο Phil Spencer, σε συνέντευξή του στο Kinda Funny, δήλωσε ότι το Xbox δεν έκανε καλή δουλειά με την Arkane Austin.
Σύμφωνα με τον αναλυτή Van Dreunen, τα απογοητευτικά αποτελέσματα του Redfall έδειξαν την απέλπιδα προσπάθεια της Microsoft να δημιουργήσει περιεχόμενο που προσελκύει το κοινό για να προσπαθήσει να κερδίσει τη Sony και τη Nintendo στο δικό τους παιχνίδι.
Η ανάπτυξη του Redfall ξεκίνησε το 2018, μετά την αποτυχία του Prey. Η Zenimax ήθελε ένα παιχνίδι με microtransactions και τα στελέχη του στούντιο έψαχναν ένα τίτλο που θα απευθυνόταν σε ένα ευρύτερο κοινό. Παρουσιάστηκε ως “ένα multiplayer παιχνίδι από την Arkane”, αλλά η ανάπτυξη ήταν εξαρχής συγκεχυμένη.
Το στούντιο είχε πάντα έλλειψη προσωπικού και με το Redfall, οι εσωτερικές τριβές πολλαπλασιάστηκαν. Η τελική έκδοση δεν είχε πλέον microtransactions, αλλά όλα τα άλλα προβλήματα παρέμειναν.
Microsoft και Bethesda δεν σχολίασαν την έκθεση του Schreier.