Είχαμε, για δεύτερη φορά, την ευκαιρία να δούμε το νέο Resident Evil 4, το remake, για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Αυτήν τη φορά δεν παίξαμε, αλλά η CD Media μάς έδωσε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε υλικό από το Resident Evil 4 για να γράψουμε ένα ακόμα preview, hands-off τώρα.
Σε κάθε περίπτωση, από το υλικό που είδαμε προκύπτουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες και η ποιότητα της δουλειάς που έχει κάνει η Capcom εξακολουθεί να φαίνεται κορυφαία.
Την προηγούμενη φορά, όταν είχαμε παίξει το παιχνίδι για περίπου μισή ώρα, στην εισαγωγή του, μπορέσαμε να σας μιλήσουμε για το πώς λειτουργούν τα συστήματα.
Τώρα, βλέπουμε κάποιες αλλαγές στην προσέγγιση της δράσης, στη σκηνοθεσία και έναν εκσυγχρονισμό του κλασικού Resident Evil 4, σε κάθε πτυχή του.
Το Resident Evil 4 είναι πανέμορφο και πολύ ατμοσφαιρικό
Αμέσως είναι προφανές ότι μιλάμε για έναν τίτλο με εξαιρετικό οπτικό τομέα, με γραφικά που κερδίζουν τις εντυπώσεις και ενισχύουν σημαντικά την ατμόσφαιρα. Η γεωμετρία των χώρων είναι πάρα πολύ αναβαθμισμένη, τα textures κλάσεις ανώτερα ποιοτικά, οι φωτισμοί και οι σκιές έχουν εκσυγχρονιστεί αισθητά, η εικόνα είναι πιο καθαρή και το σκοτάδι εντονότερο.
Πρόκειται για μια «στροφή» αισθητικά, και το κλασικό παιχνίδι τώρα δείχνει πιο τρομακτικό. Επίσης, ακούγεται πιο τρομακτικό, με έντονα ηχητικά εφέ, ξύλα να τρίζουν, απειλητική μουσική και ψίθυρους μέσα στο σκοτάδι.
Τι είδαμε στο νέο preview
Σε αυτό το preview event είδαμε σημεία από το κεφάλαιο με τη βάρκα, είδαμε το κάστρο και την Ashley, τον Ramon Salazar, και τη μάχη με μαχαίρια, με τον Krauser.
Το σύστημα μάχης ήταν εξαιρετικό και στην πρώτη μορφή του, τώρα όμως έχει εμπλουτιστεί και φαίνεται πολύ πιο ευέλικτο. Η κάμερα παρακολουθεί καλύτερα τη δράση και μας δίνει τη δυνατότητα ελιγμών και ελέγχου του περίγυρού μας, ενώ υπάρχουν νέοι μηχανισμοί, με πιο εντυπωσιακό το parry που κάνουμε με το μαχαίρι του Leon -για παράδειγμα, όταν ένας εχθρός μάς ρίχνει έναν πυρσό, μπορούμε να τον αποκρούσουμε με το μαχαίρι.
Μπορούμε να πυροβολούμε τα όπλα των εχθρών για να τους πέφτουν ή τα εκρηκτικά που κρατούν για να σκάνε πάνω τους, η κλωτσιά του Leon φαίνεται πιο αποτελεσματική από ποτέ, και η δυνατότητα γρήγορης αλλαγής των όπλων μέσω ενός εύχρηστου μενού κάνει τη διαφορά.
Θα έχει και side missions
Επιστρέφει ο εμβληματικός μαγαζάτορας με τα όπλα και τα upgrades, πάλι κάνουμε save σε γραφομηχανές, και αυτή τη φορά, επίσης, θα χρειαστεί να ταξινομήσουμε τα αντικείμενα στη βαλίτσα του Leon, την οποία μπορούμε να αναβαθμίσουμε αισθητικά και να της δώσουμε perks.
Φαίνεται ότι τώρα θα υπάρχουν κάποια side quests, τα οποία αναλαμβάνουμε μέσω μπλε αφισών σε τοίχους. Η εντύπωση που δίνεται είναι ότι οι αποστολές αυτές θα είναι απλές, τύπου challenges, ότι θα είναι συμπληρωματικό περιεχόμενο, αλλά μένει να τις δούμε στο πλήρες προϊόν.
Η βάρκα υπάρχει πάλι και την ελέγχουμε, το «μεταλλικό» mini boss στο υπόγειο με τις αλυσίδες είναι αισθητά πιο εφιαλτικό -υπάρχουν και stealth attacks. Η «πολιορκία» στο κάστρο επίσης κάνει την εμφάνισή της και είναι πολύ πιο εντυπωσιακή, με καταπέλτες, βαλίστρες, πολύ ανώτερα εφέ, ενώ χειριζόμαστε και το κανόνι για να χτυπάμε εχθρούς. Η μάχη φαίνεται να είναι ένα από τα πολύ δυνατά «χαρτιά» του remake.
Resident Evil 4: Η Ashley του remake
Η μία μεγάλη αλλαγή που βλέπουμε έχει να κάνει με τον χειρισμό της Ashley. Αυτήν τη φορά, δεν μπορούμε να τη βάλουμε να στέκεται σε ένα σημείο. Στο remake μάς ακολουθεί συνεχώς, απλώς εμείς μπορούμε να ρυθμίσουμε αν θα μας ακολουθεί από κοντά ή πιο χαλαρά, με κάποια απόσταση.
Πρέπει να παίξουμε το παιχνίδι και να δούμε το σύστημα εκτενώς για να καταλάβουμε πώς ακριβώς λειτουργεί, αλλά, σε πρώτη φάση, φαίνεται ότι η Ashley κινείται πιο ρεαλιστικά, δεν πεθαίνει αμέσως, και δεν μπαίνει μπροστά μας όταν σημαδεύουμε με όπλα. Φαίνεται ότι τα δύο modes κίνησης της Ashley αλλάζουν με το πάτημα ενός κουμπιού, ή, τέλος πάνων, χωρίς να χρειάζεται να μπαίνουμε σε μενού με εντολές. Επίσης, δεν διακόπτεται η κίνηση, η εξερεύνηση και η δράση, για να μιλήσουμε στον ασύρματο, αφού ο διάλογος γίνεται, πλέον, ενώ παίζουμε.
Ο νέος Salazar
Μια ακόμα σημαντική αλλαγή βλέπουμε στον σχεδιασμό του Ramon Salazar, που δεν μοιάζει, σε αυτήν την εκδοχή του, με μικρό παιδί. Ακόμα, δεν φορά καπέλο, ενώ οι λεπτομέρειες στο πρόσωπό του είναι πολύ περισσότερες και δείχνει πιο ρεαλιστικός. Σε συνδυασμό με τη λιγότερο υπερβολική φωνή του, στο remake ο Salazar φαίνεται περισσότερο σαν άνθρωπος.
Ο διάλογος, επίσης, είναι πιο «μετρημένος», σε έκταση και όσον αφορά στην τάση για υπερβολές. Παράξενος είναι, πάλι, ο Salazar αλλά πιο ρεαλιστικός και τρομακτικός στη νέα του μορφή και η νέα προσέγγιση δείχνει πιο ταιριαστή στο ύφος του remake.
Βέβαια, δεν θα ήταν το RE4 που ξέρουμε και αγαπάμε αν δεν ήταν και λίγο γελοίο. Ας πούμε, μέσα σε τρομακτικές στιγμές, ο Leon θα πιάσει έναν εχθρό και θα κάνει body slam σαν παλαιστής, ενώ πετάει και «κουλ» ατάκες που θυμίζουν ταινία δράσης παλιότερης εποχής.
Εύστοχες αλλαγές σε κάθε σημείο, εξαιρετική μάχη με τον Krauser
Επίσης, σε άλλο σημείο, βλέπουμε μια «επική» μονομαχία με μαχαίρια, μεταξύ του Leon και του Krauser, που τώρα είναι πραγματική μάχη και όχι μια σειρά από quick time events.
Εδώ «λάμπει» περισσότερο ο μηχανισμός του parry, ενώ υπάρχει και αποφυγή, και το νέο σύστημα κάνει τη μονομαχία αυτή πολύ πιο αξιομνημόνευτη όσον αφορά στο gameplay, και σίγουρα πιο σύγχρονη (βοηθά και η ανανεωμένη σκηνοθεσία, με άριστα στημένους φωτισμούς).
Καθώς τα πλάνα που είδαμε ήταν μονταρισμένα, και αφού δεν είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε σε αυτά τα σημεία, δεν μπορούμε να μιλήσουμε με σιγουριά για τις αλλαγές που έχουν γίνει. Αυτό που είναι ξεκάθαρο, όμως, είναι ότι πρόκειται για ένα ουσιώδες remake. Η Capcom έχει όραμα και προσπαθεί να τελειοποιήσει το τέλειο. Αν κρίνουμε με βάση ό,τι έχουμε δει και παίξει, ίσως και να τα καταφέρει.
Δοκιμάστηκε σε: Hands-off / Video
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom Development Division 1
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Action Adventure / Survival Horror
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 24 Μαρτίου 2023
Official website: link