Η κυκλοφορία του remake της Capcom για το Resident Evil 4 πλησιάζει, κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να το παίξουμε.

Το Resident Evil 4 είναι ένα από τα πιο εμβληματικά και σημαντικά παιχνίδια του είδους του τρόμου, αλλά και γενικότερα. Όταν το survival horror χρειαζόταν επειγόντως μια ανανέωση, η Capcom ήρθε με την ιδιαίτερη αυτήν περιπέτεια του Leon και έδωσε νέα πνοή και φρεσκάδα στο είδος.

Τώρα, φαίνεται ότι προσπαθεί να κάνει κάτι παρόμοιο με το remake.

Αν δεν έχετε παίξει το παλιό, θα σας πω τα εξής: πρόκειται για ένα remake ενός εκ των πιο αγαπητών παιχνιδιών όλων των εποχών, που είχε επαναπροσδιορίσει του είδος του action horror. Η νέα εκδοχή είναι ένα εξαιρετικό, πανέμορφο παιχνίδι τρόμου, με έμφαση στη -γεμάτη ένταση- δράση. Αν παίζετε Resident Evil, αν σας αρέσουν τα horror games γενικότερα, να έχετε το remake αυτό στο «ραντάρ» σας.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Ένα remake με λόγο ύπαρξης

Λοιπόν, για την Capcom δεν είναι αρκετή η οπτική αναβάθμιση του Resident Evil 4. Δεν είναι καν αρκετή μια ανανέωση αντίστοιχου τύπου με εκείνη του Resident Evil 2, με το εξαιρετικό remake του που ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη για τέτοιες προσπάθειες.

Τώρα, η Capcom προσπαθεί να παρέμβει πιο βαθιά στον πυρήνα του Resident Evil 4.

Μετά από πρόσκληση της CD Media, είχα την ευκαιρία να παίξω ένα σύντομο demo του Resident Evil 4, το οποίο, αν και μικρής διάρκειας, μου έδωσε αρκετά στοιχεία για την προσέγγιση που ακολουθεί η εταιρεία στον σχεδιασμό και την ανάπτυξή του.

Το demo ξεκίνησε στην αρχή του παιχνιδιού και τελείωσε μετά από την εμβληματική μάχη στην πλατεία του χωριού.

Αλλαγές στην ατμόσφαιρα του Resident Evil 4, εκπληκτικά τα νέα γραφικά

Τα πρώτα πράγματα που τραβούν την προσοχή έχουν να κάνουν με τα γραφικά και την ατμόσφαιρα.

Το πρώτο-πρώτο πράγμα που βλέπουμε είναι το εισαγωγικό cutscene, που τώρα είναι πιο ατμοσφαιρικό, πιο σύγχρονο, πιο ταιριαστό στο ύφος των πρόσφατων παιχνιδιών της σειράς και μοιάζει λιγότερο με εισαγωγή ταινίας της δεκαετίας του 1980.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Στη συνέχεια, ξεκινάμε να παίζουμε αμέσως και δεν υπάρχει το cutscene στο αυτοκίνητο. Ίσως στο ολοκληρωμένο παιχνίδι να είναι αλλιώς η εισαγωγή, αλλά στο demo ήταν έτσι.

Η RE Engine, η μηχανή γραφικών της Capcom, μας έχει εντυπωσιάσει αρκετές φορές στο παρελθόν. Ωστόσο, το Resident Evil 4 καταφέρνει να δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακό.

Τα μαλλιά του Leon κινούνται ρεαλιστικά, ο χώρος είναι γεμάτος με κλαδιά, το αχνό φως περνά ανάμεσά τους πειστικά, οι λεπτομέρειες στο περιβάλλον είναι πάρα πολλές και καλοσχηματισμένες. Η πρώτη εντύπωση είναι αναμφίβολα πολύ θετική. Αυτό που κάνει, επίσης, εντύπωση είναι η αλλαγή στο ύφος και στη χρωματική παλέτα. Σε σχέση με το παλιό παιχνίδι, εδώ βλέπουμε επιλογές που οδηγούν σε αισθητά σκοτεινότερη απόδοση της ατμόσφαιρας, είτε μιλάμε για κυριολεκτικό σκοτάδι, είτε για μεταφορικό. Φαίνεται, δηλαδή, ότι η νέα εκδοχή του παιχνιδιού θα βασίζεται περισσότερο στο ύφος του survival horror.

Στη συνέχεια, αυτό επιβεβαιώνεται και μαζί του επιβεβαιώνεται και η διάθεση της Capcom να «πειράξει» την εμπειρία.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Σημαντικές αλλαγές στη δομή, πιο έντονος τρόμος

Το πρώτο δείγμα εμφανίζεται στο πρώτο κτίριο, στο οποίο μπαίνουμε. Όσο εξερευνούμε τον πρώτο εξωτερικό χώρο, η βασική διαφορά εντοπίζεται στο χρώμα και την ατμόσφαιρα. Ωστόσο, όταν μπαίνουμε στο κτίριο, φαίνεται ότι θα δούμε και άλλες αλλαγές.

Διαβάστε επίσης:  Marvel's Spider-Man: Miles Morales (PC) - Review

Στο παλιό παιχνίδι, μπαίναμε σε μια μικρή ξύλινη καλύβα και βρίσκαμε τον πρώτο εχθρό. Εδώ, μπαίνουμε σε ένα μεγαλύτερου μεγέθους κτίριο, με πολλούς ορόφους και δωμάτια, ενώ η πρώτη συνάντηση με τους εχθρούς αργεί λίγο παραπάνω.

Όταν βλέπουμε τον πρώτο εχθρό, η συνάντηση ολοκληρώνεται σε cutscene και μετά μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στους διάφορους ορόφους, ενώ παράλληλα κρυβόμαστε από όσους βρίσκονται στο εσωτερικό του κτιρίου.

Ακούμε βήματα από πάνω, ψιθύρους μέσα από τους τοίχους, ενώ μπορούμε να σκύβουμε. Ξεκλειδώνουμε μια πόρτα με κλασικό τρόπο για το φραντσάιζ, κυκλοφορούμε λίγο ακόμα και συναντάμε τον πρώτο εχθρό in game, ο οποίος έχει σπασμένο λαιμό και, γενικά, δείχνει πιο τρομακτικός και συμπεριφέρεται πιο επιθετικά.

Επίσης, όσο ψάχνουμε τον χώρο, έχουμε τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε πιο πολλές λεπτομέρειες, που κάνουν το σπίτι να μοιάζει πραγματικό και πιο απειλητικό, μέσω της περιβαλλοντικής αφήγησης.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Σε συνδυασμό με τα εκπληκτικά γραφικά και τον αποδοτικό ηχητικό σχεδιασμό, η ατμόσφαιρα του Resident Evil 4 κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και προκαλεί ανασφάλεια και τρόμο από την πρώτη στιγμή. Άλλη μια στιγμή που δίνει στοιχεία για την προσέγγιση της νέας εκδοχής του κλασικού παιχνιδιού είναι η εμφάνιση του σκύλου στην παγίδα, ο οποίος αυτήν τη φορά είναι νεκρός ήδη και δεν μπορούμε να τον βοηθήσουμε.

Resident Evil 4: Η ανανεωμένη μάχη του remake

Η μάχη, τώρα, αμέσως φαίνεται ανανεωμένη. Ο χειρισμός έχει αλλάξει, τρέχουμε πλέον με το R1 ή το L3, κάνουμε reload με το τετράγωνο και, γενικά, πρόκειται για πιο σύγχρονο σύστημα ελέγχου. Όταν σημαδεύουμε τον αντίπαλο, παρατηρούμε ότι η στόχευση είναι καλύτερα ρυθμισμένη, ώστε να είναι πιο εύκολη η διαδικασία -αν και οι απότομες και απρόβλεπτες κινήσεις του εχθρού πάλι οδηγούν σε αστοχίες.

Μπορούμε να χτυπάμε και με το μαχαίρι, με περισσότερες και πιο ρεαλιστικές κινήσεις αυτή τη φορά, ενώ, αναμενόμενα, μπορούμε να περπατάμε, ενώ στοχεύουμε με τα όπλα μας.

Ακόμα, πριν βγούμε από τον εσωτερικό χώρο, βλέπουμε ότι αυτήν τη φορά, όταν ο Leon μιλά στον ασύρματο, βλέπουμε κανονικά cutscene διαλόγου και όχι τα κινούμενα πορτραίτα του πρωτότυπου, με αποτέλεσμα οι διάλογοι να είναι πιο φυσικοί, οι χαρακτήρες να αναπτύσσονται καλύτερα και η σκηνοθεσία να αυξάνει το immersion.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Τέλος πάντων, αφού εξερευνήσουμε το κτίριο, βγαίνουμε πάλι έξω και πηγαίνουμε προς την πλατεία…

Όταν πλησιάζουμε στο αξιομνημόνευτο αυτό σημείο του παιχνιδιού, η χρωματική παλέτα αλλάζει και θυμίζει περισσότερο εκείνη του πρωτότυπου Resident Evil 4, χωρίς όμως να θυσιάζεται η ατμόσφαιρα και η πιο τρομακτική αίσθηση που δίνεται τώρα.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Η εμβληματική σκηνή στην πλατεία του χωριού είναι ακόμα καλύτερη

Στη συνέχεια, πρέπει να αντέξουμε όσο μας επιτίθεται όλο το χωριό, όπως παλιά, σε ένα κομμάτι gameplay που δείχνει ξεκάθαρα γιατί το παιχνίδι αυτό είναι τόσο σπουδαίο. Το level design είναι άψογο, λειτουργικό, διασκεδαστικό, ευέλικτο και αξιομνημόνευτο.

Διαβάστε επίσης:  Tactics Ogre: Reborn Ι Επιστρέφει η σειρά της Square Enix;

Τρέχουμε γύρω από τα σπίτια του χωριού, περνάμε μέσα από πόρτες, σκαρφαλώνουμε σε σκεπές, πηδάμε από παράθυρα, ενώ παράλληλα μας κυνηγούν πολλοί εξαγριωμένοι χωρικοί με τσουγκράνες, τσεκούρια και αλυσοπρίονα. Αν και, σε γενικές γραμμές, η δομή παραμένει όπως τη θυμόμαστε, υπάρχουν αλλαγές: για παράδειγμα, ο στάβλος με την αγελάδα μπορεί να αρπάξει φωτιά και να χρησιμοποιηθεί αμυντικά ή επιθετικά για να ελέγξουμε το πλήθος των εχθρών.

Η κίνηση του Leon είναι βελτιωμένη, αφού μπορούμε να ελέγξουμε καλύτερα την κάμερα για να βλέπουμε τριγύρω όταν τρέχουμε, ο χειρισμός είναι αψεγάδιαστος, οι εχθροί πιο επιθετικοί και τρομακτικοί από ποτέ.

Όπως και στο παλιό παιχνίδι, έχουμε τη δυνατότητα να χτυπάμε τους εχθρούς με κλωτσιές όταν τους έχουμε ήδη παραλύσει με μια καλά ζυγισμένη επίθεση με το όπλο μας. Έχουμε, όμως, και κάποιες νέες δυνατότητες: μπορούμε να κάνουμε stealth για να σκοτώνουμε κάποιους εχθρούς κρυφά με το μαχαίρι μας, ενώ έχουμε και τη δυνατότητα απόκρουσης, πάλι με το μαχαίρι, ακόμα και τον επιθέσεων με αλυσοπρίονο -το μαχαίρι, ωστόσο, σπάει αν το χρησιμοποιούμε έτσι (επίσης, ο εχθρός με το αλυσοπρίονο σπάει ξύλα, ρίχνει σκάλες και, γενικά, έχει περισσότερες κινήσεις αυτή τη φορά).

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Στην πλατεία του χωριού βλέπουμε το action horror στα καλύτερά του: τρέχουμε, αποφεύγουμε επιθέσεις, προσπαθούμε να στοχεύσουμε μέσα στον πανικό, υπάρχει ένταση συνεχώς, άγχος, κλεινόμαστε σε σπίτια, πηδάμε από παράθυρα και, γενικά, γίνεται χαμός, υπάρχει πολλή δράση, αλλά ποτέ δεν μειώνεται το στοιχείο του τρόμου -και στο πρωτότυπο παιχνίδι, αλλά ακόμα περισσότερο εδώ.

Ο σχεδιασμός είναι εξαιρετικός και με κάποιες πινελιές κάνει τη δράση να κυλά ιδανικά -για παράδειγμα, οι προμήθειες που βλέπουμε στο έδαφος και μπορούμε να συλλέξουμε είναι ξεκάθαρες: αν είναι κόκκινες πρόκειται για σφαίρες, αν είναι άλλο χρώμα είναι κάτι διαφορετικό.

Μάλιστα, παρόλο που το ύφος έχει γίνει πιο σκοτεινό, ο τρόμος είναι πιο έντονος και υπάρχουν στοιχεία διαχείρισης πόρων, όπως το crafting των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς, παραμένουν και τα χιουμοριστικά στοιχεία. Ο Leon πάλι αναρωτιέται αν… οι χωρικοί πάνε για Bingo και, επίσης, πηδάει από παράθυρα με στιλ action hero -και δεν ξεχνά να πει τις κουλ ατάκες του.

Resident Evil 4

Photo: Capcom

Το σχεδόν τέλειο γίνεται ακόμα καλύτερο

Αν το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό, μάλλον η Capcom επιχειρεί να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στο χιούμορ, τη δράση και τον τρόμο, και είναι πολύ πιθανό να τα καταφέρει κιόλας. Η νέα εκδοχή του Resident Evil 4 φαίνεται ότι θα θέσει νέα στάνταρ για το τι σημαίνει πετυχημένο remake, και ήδη μοιάζει με μεγάλη επιτυχία -ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών μάλλον θα γίνει ακόμα καλύτερο… Είναι γνώριμο αλλά επαρκώς αλλαγμένο, βελτιωμένο παντού, με προσθήκες που έχουν λόγο ύπαρξης. Η αναμονή έγινε δυσκολότερη μετά από το σύντομο αυτό demo!

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS4, PS5, Xbox Series X|S, PCResident Evil 4
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom Development Division 1
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Action Adventure / Survival Horror
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 24 Μαρτίου 2023
Official website: link

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

1 σχόλιο

Μάκης 21 Jan 2023, 17:28 - 17:28

Ρε τo περιμένω λένε, πως και πως……..🤘🤘💪💪🎮🎮
Όπως έκανα δηλαδή και στο Original Resident Evil 4, του PS2, πίσω το μακρινό πια 2005.🙄

Μακάρι ρε γαμώτο να έδιναν και στο ευρύ κοινό το DEMO αυτό, ώστε να γουστάρουμε και εμείς……..αλλά που.😔

Απάντηση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ