Ρώτα με να σου μιλήσω για ένα τέλειο βιντεοπαιχνίδι και θα σου πω για το Resident Evil 4.

Το παλιό Resident Evil 4 ήταν τέλειο όταν βγήκε. Αν το κοιτάξουμε σήμερα, αν το κρίνουμε με βάση τη σύγχρονη μορφή του gaming, θα εντοπίσουμε κάποιες ατέλειες, κάποιες σχεδιαστικές αστοχίες στο gameplay και κάποιες ελλείψεις στον τρόπο αφήγησης.

Έρχεται, όμως, η Capcom να διορθώσει τα πάντα, να εκσυγχρονίσει κάθε πτυχή του κλασικού παιχνιδιού της, να το φέρει στα μέτρα της σημερινής εποχής.

Η Capcom δεν προσπαθεί απλώς να «γυαλίσει» το Resident Evil 4. Δεν της είναι αρκετό να μας δώσει το ίδιο παιχνίδι με πιο όμορφη παρουσίαση. Θέλει να κοιτάξει στο παρελθόν της, σε αυτό το υψηλό σημείο της παιχνιδογραφίας της, και να ενσωματώσει σε αυτό την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τότε, σε δεκαετίες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών.

Το remake του Resident Evil 4 έχει κάτι από το remake του 2. Έχει κάτι από τον έβδομο τίτλο της σειράς. Έχει και κάτι από το Village [review] και, φυσικά, έχει πολλά από την πρωτότυπη εκδοχή του παιχνιδιού.

leon walking in atmospheric place

Ατμοσφαιρικό, εφιαλτικό, βελτιωμένο / photo: Capcom

Για να σας λύσω την απορία χωρίς να σας κάνω spoilers: ναι, υπάρχουν πολλές αλλαγές και ναι, είναι το ίδιο παιχνίδι.

Τι σημαίνει αυτό: το remake ακολουθεί τον ίδιο βασικό κορμό με το πρωτότυπο παιχνίδι, στο σενάριο και στο gameplay, αλλά έχει αλλάξει (από λίγο έως πολύ) σχεδόν όλα τα σημεία του.

Ξεκινάμε στο χωριό, παίρνουμε τη βάρκα, αντιμετωπίζουμε το τέρας στο νερό, μπαίνουμε στο κάστρο, μετά σε υπόγειες σπηλιές, οι χαρακτήρες που εμφανίζονται είναι ίδιοι, τα bosses ίδια, και, γενικά, πρόκειται για το ίδιο ακριβώς παιχνίδι, όσον αφορά στα βασικά του στοιχεία.

Ωστόσο, οι γρίφοι είναι αλλαγμένοι, ο σχεδιασμός των επιπέδων έχει μεγάλες διαφορές, υπάρχουν νέες περιοχές, νέοι εχθροί, νέα όπλα, αλλά και νέες παράπλευρες δραστηριότητες, μεταξύ άλλων, ενώ αλλαγές έχουν γίνει, επίσης, στο ύφος και το σενάριο.

Με λίγα λόγια, η νέα εκδοχή του Resident Evil 4 κάνει το εξής: αφήνει ίδιο ό,τι λειτουργεί, ό,τι στέκεται στη σημερινή εποχή, και αλλάζει ό,τι είναι πλέον παλιομοδίτικο. Ας πάμε με σειρά.

Gameplay-χειρισμός

Ο χειρισμός είναι αλλαγμένος, σαφώς βελτιωμένος και εκσυγχρονισμένος. Η κίνηση του Leon είναι πολύ πιο ομαλή, με καλύτερα animations και περισσότερη ελευθερία. Η κάμερα έχει απομακρυνθεί από την πλάτη του, η κίνησή της είναι πιο εύκολη και ο έλεγχος του χώρου πιο αποδοτικός.

Resident Evil 4 remake fight in village

Ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία του Resident Evil 4 / photo: Capcom

Μπορούμε να τρέχουμε για να αποφεύγουμε τις επιθέσεις των εχθρών, να πηδάμε από σκεπές και μπαλκόνια, να σκαρφαλώνουμε και να προσπερνάμε εμπόδια, ενώ επιστρέφουν εμβληματικές κινήσεις του Leon, όπως η στριφογυριστή κλωτσιά. Επίσης, αυτή τη φορά, αντί να αλλάζουμε απότομα κατεύθυνση όταν μας πλησιάζει ένας κίνδυνος, μπορούμε να τρέχουμε προς κάθε κατεύθυνση, ακόμα και προς την κάμερα, χωρίς να περιστρέφουμε την οπτική γωνία. Με αυτόν τον τρόπο η αποφυγή επιθέσεων είναι πιο εύκολη και άμεση.

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στην αξιοποίηση των λειτουργιών του χειριστηρίου του PlayStation 5, DualSense, με σωστή χρήση της απτικής ανάδρασης, των triggers και του ηχείου για ενίσχυση του ήδη υψηλού immersion.

Οι μάχες του Resident Evil 4

Η μάχη είναι καλύτερη από ποτέ, εξαιτίας των βελτιώσεων στην κίνηση του χαρακτήρα και της κάμερας και λόγω του πολύ καλύτερου συστήματος στόχευσης (φυσικά, μπορούμε να σημαδεύουμε ενώ περπατάμε). Επίσης, πολύ βελτιωμένα είναι τα animations και οι αντιδράσεις των εχθρών -πλέον, όταν τους πυροβολούμε, τα σώματά τους συμπεριφέρονται πολύ πιο ρεαλιστικά.

Το σύστημα παραμένει κορυφαίο και, στη νέα του μορφή, είναι το καλύτερο που μπορείτε να βρείτε στο ευρύτερο είδος του τρόμου. Οι μάχες χρειάζονται στρατηγική σκέψη, γρήγορη ανάλυση του χώρου, της θέσης και της κίνησης των εχθρών, αντανακλαστικά, καλή επιλογή όπλου, αλλά και σωστή διαχείριση των πόρων (σφαίρες, γιατρικά).

Resident Evil 4 remake shooting

Το σύστημα στόχευσης λειτουργεί άψογα / photo: Capcom

Μάλιστα, αυτή τη φορά, οι εχθροί είναι πιο επιθετικοί και σημαντικά εξυπνότεροι, με αποτέλεσμα οι μάχες να είναι δυσκολότερες και πιο χορταστικές.

Τα bosses είναι βελτιωμένα, με μάχες σε μεγαλύτερους χώρους και με περισσότερες και πιο ενδιαφέρουσες κινήσεις, οι νέοι τύποι εχθρών ταιριάζουν πλήρως και η αντιμετώπισή τους είναι διασκεδαστική. Μεγάλη βελτίωση στον ρυθμό της μάχης έρχεται μέσω του νέου in-game menu, που μας δίνει τη δυνατότητα να αλλάζουμε όπλα χωρίς να μπαίνουμε στο μενού κάθε φορά (με τη χρήση του «σταυρού» στο χειριστήριο, για να αλλάζουμε μεταξύ οκτώ όπλων που έχουμε αποθηκεύσει).

Ίδιο στιλ, πολλές βελτιώσεις

Το Resident Evil 4 remake καταφέρνει να διατηρεί τη φρεσκάδα στη μάχη χωρίς να εισάγει συνεχώς νέους μηχανισμούς. Αντί να μας δίνει νέες κινήσεις, προσφέρει νέα όπλα, με εντελώς ξεχωριστή αίσθηση και λειτουργίες για το καθένα, και στήνει διάφορα σκηνικά για να μας διασκεδάσει.

Για παράδειγμα, μέσω του level design μπορεί να «ταρακουνήσει» τη μάχη, με σχεδιασμό στον κάθετο άξονα. Μπορεί, επίσης, να δώσει νέους τρόπους προσέγγισης μέσω stealth, νέους συνδυασμούς εχθρών, να στήσει set pieces όπου οχυρωνόμαστε σε ένα σπίτι και πολλά άλλα.

Επίσης, οι τύποι των εχθρών είναι αρκετοί και επαρκώς διαφορετικοί μεταξύ τους, ενώ υπάρχουν και δευτερεύοντα στοιχεία που αυξάνουν την ποικιλία, όπως κράνη και μάσκες που κάνουν το headshot ανούσιο. Ο σχεδιασμός είναι άψογος σε κάθε περίπτωση, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει κούραση στο gameplay, ακόμα και μετά από πολλές ώρες με τα ίδια ακριβώς όπλα.

Το στιλ δεν έχει αλλάξει: headshot σε έναν εχθρό που πλησιάζει, τρέχεις κοντά του, του ρίχνεις στριφογυριστή κλωτσιά και πετυχαίνεις μαζί με αυτόν άλλους δύο, πέφτουν κάτω, μαχαιρώνεις στα γρήγορα έναν, κάνεις parry την επίθεση που δέχεσαι από ένα τσεκούρι, κλωτσιά πάλι, headshot στον διπλανό, τον πιάνεις και κάνεις body slam στο έδαφος σαν παλαιστής, αποφεύγεις μια επίθεση με τούμπα στον αέρα, ρίχνεις σφαίρα στον δυναμίτη που κρατά ένας εχθρός και σκάει πάνω του.

Υπάρχουν πάρα πολλές δυνατότητες όσον αφορά στη στρατηγική της μάχης: μπορούμε να ρίξουμε εχθρούς σε παγίδες, σε γκρεμούς, να τους πυροβολήσουμε τα πόδια για να πέσουν στο έδαφος και να κερδίσουμε χρόνο, να τους πυροβολήσουμε το όπλο για να φύγει από τα χέρια τους.

Ο Leon είναι εξαιρετικός, κινείται με στιλ και οι επιθέσεις του θυμίζουν ταινία δράσης του Χόλιγουντ. Η μάχη του RE4 δεν είναι απλώς ένας τρόπος δημιουργίας κινδύνου και ανάγκης διαχείρισης πόρων. Οι μάχες είναι πραγματικά διασκεδαστικές!

Γρίφοι, εξερεύνηση

Σε άλλα σημεία του gameplay, το remake μάς δίνει νέα παζλ, καλύτερα αυτή τη φορά, πιο διασκεδαστικά, κατανοητά και ξεκάθαρα. Επίσης, η εξερεύνηση έχει αναβαθμιστεί σημαντικά με τα side missions, που μας καλούν να επισκεφθούμε περιοχές από τις οποίες περάσαμε ήδη για να βρούμε κάτι νέο.

Σε σημεία, μάλιστα, όταν κάνουμε backtracking βλέπουμε αλλαγές και εκπλήξεις, όπως μια έκρηξη που ρίχνει ένα κτίριο και μας βάζει να βρούμε άλλον δρόμο. Οι παράπλευρες δραστηριότητες είναι ευχάριστες και βοηθούν στη συλλογή πόρων και upgrades. Ακόμα, κάποια σημεία, όπως αυτό με τη βάρκα, έχουν ανοίξει αρκετά, έχουν μεγαλώσει και επιτρέπουν εξερεύνηση σε μεγαλύτερο βάθος και με περισσότερη ελευθερία.

Resident Evil 4 remake interior

Περισσότερες λεπτομέρειες στους χώρους / photo: Capcom

Τα upgrades και το σύστημα της απόκτησής τους έχουν στηθεί άψογα, σε μία πάρα πολύ ικανοποιητική «λούπα» συλλογής χρημάτων-πόρων και εξαργύρωσής τους στον έμπορο. Εδώ το RE4 δανείζεται στοιχεία από το Village, αλλά ο σχεδιασμός της εμπειρίας είναι καλύτερος αυτή τη φορά και ανταμείβει την εξερεύνηση με ιδανικό τρόπο.

Οι αλλαγές, σε κάθε πτυχή του gameplay, είναι σωστά σχεδιασμένες ώστε να μην αλλάζει η αίσθηση, να νιώθουμε ότι πρόκειται για το ίδιο παιχνίδι, αλλά να είναι, ταυτόχρονα, αισθητά βελτιωμένο παντού. Οι διαφοροποιήσεις είναι πολλές και βρίσκονται διάχυτες σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, από την αρχή ως το τέλος του (10-20 ώρες σε πρώτο playthrough, με μεγάλο replayablity).

Resident Evil 4: Οι μεγαλύτερες νέες προσθήκες του remake στο gameplay

Υπάρχουν διάφορες αλλαγές εδώ κι εκεί: οι μάχες με τα τεράστια έντομα είναι καλύτερες (δεν μας επιτίθενται τεράστιοι αριθμοί από αυτά ταυτόχρονα), δεν σπρώχνουμε κουτιά, δεν πηδάμε σε πλατφόρμες, οι μάχες με τους ιππότες είναι καλύτερες. Ακόμα, μπορούμε να σπάμε κουτιά με μπουνιές και κλωτσιές και δεν χρειάζεται κάθε φορά να βγάζουμε μαχαίρι.

Διαβάστε επίσης:  Στο Worshippers of Cthulhu θα χτίζεις πόλεις με το στυλ του H.P. Lovecraft

Ο Leon αγγίζει τοίχους όταν τους πλησιάζουμε και καλύπτει το πρόσωπό του κοντά στις φωτιές, η Ashley κρύβει τα μάτια της αν τη φωτίζουμε με τον φακό, δεν διακόπτεται η δράση με loadings ούτε με παύσεις όταν παίρνουμε loot.

Resident Evil 4 remake leon and ashley walking in rain

Ο Leon και η Ashley περπατούν στη βροχή / photo: Capcom

Οι πιο μεγάλες νέες προσθήκες στο gameplay, πάντως, είναι το stealth, η απομάκρυνση των quick time events, ο αναβαθμισμένος ρόλος του μαχαιριού, η ύπαρξη storage και το crafting.

Stealth

Το stealth «ανοίγει» το gameplay, δίνοντάς μας τρόπους να περάσουμε από εχθρούς χαλώντας λιγότερα πυρομαχικά. Οι μηχανισμοί είναι απλοί (σκύβουμε, κινούμαστε αργά, κάνουμε stealth kills με το μαχαίρι) και λειτουργούν όπως πρέπει, ενώ το level design (ειδικά σε κάποια προχωρημένα επίπεδα) είναι ιδανικό για πειραματισμό.

Επίσης, υπάρχουν συγκεκριμένοι εχθροί που αξιοποιούν πλήρως το σύστημα του stealth, με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Σε κάποια σημεία, μπορεί αν σας εντοπίσουν οι εχθροί να σημάνουν συναγερμό και να έρθουν ενισχύσεις, με συστήματα που δίνουν νέα στοιχεία στο gameplay.

Το νέο μαχαίρι του Leon

Το μαχαίρι, εκτός από το stealth, χρησιμοποιείται στις μάχες με διάφορους τρόπους (κάθε χρήση του προκαλεί φθορά και στο τέλος σπάει, και πρέπει να το επισκευάσουμε στον έμπορο για να το χρησιμοποιήσουμε πάλι, πληρώνοντας ένα αντίτιμο -μπορούμε να έχουμε πολλά μαχαίρια στο inventory, πάντως).

Resident Evil 4 remake knife fight

Ο Leon μαχαιρώνει εχθρούς / photo: Capcom

Όσο το μαχαίρι είναι διαθέσιμο, μπορούμε να το αξιοποιήσουμε για να χτυπάμε τους εχθρούς, αλλά και για να αμυνόμαστε. Οι επιθέσεις κάνουν combo, ενώ υπάρχουν δύο τύποι, ένας γρήγορος και ένας πιο αργός αλλά πιο δυνατός.

Η άμυνα γίνεται είτε όταν μας έχει πιάσει ένας εχθρός, με κάρφωμα στον λαιμό του για να ξεφύγουμε (χάνοντας μεγάλο μέρος της μπάρας της αντοχής του μαχαιριού) είτε με parry την κατάλληλη στιγμή της επίθεσης ενός αντιπάλου με όπλα τύπου melee.

Το parry του Resident Evil 4

Για παράδειγμα, όταν μας επιτίθεται ένας εχθρός με μια τσουγκράνα, με ένα δρεπάνι, ακόμα και με αλυσοπρίονο, ή όταν μας πετά κάποιος ένα τσεκούρι, αν πατήσουμε το πλήκτρο του parry την κατάλληλη στιγμή μπορούμε να αποκρούσουμε πλήρως το damage. Μάλιστα, αν το πατήσουμε ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, κάνουμε stagger τους εχθρούς και έχουμε άνοιγμα για κλωτσιά.

Resident Evil 4 remake leon parries an attack

Κάνοντας parry το αλυσοπρίονο με… το μαχαίρι! / photo: Capcom

Αυτή η προσθήκη βελτιώνει πάρα πολύ το gameplay, αφού μας δίνει νέες δυνατότητες άμυνας και ελέγχου του πλήθους, ενώ ο μηχανισμός λειτουργεί άψογα και είναι διασκεδαστικός. Επίσης, το μαχαίρι προσθέτει νέες ανάγκες στο πλαίσιο της διαχείρισης πόρων και καινούργια upgrades. Μια ουσιώδης προσθήκη, που κάνει αισθητή την παρουσία της και μοιάζει τόσο φυσική που μας κάνει να αναρωτιόμαστε πώς στο καλό παίζαμε το παιχνίδι χωρίς αυτήν παλιότερα.

Crafting, inventory, storage

Επιπλέον, υπάρχει ένα σύστημα crafting, για να φτιάχνουμε σφαίρες και άλλα αντικείμενα, το οποίο δανείζεται στοιχεία από άλλα πρόσφατα παιχνίδια της σειράς και τονίζει το στοιχείο της επιβίωσης (survival).

Δεν μπορούμε, ας πούμε, να αγοράσουμε σφαίρες για να γεμίσουμε τα όπλα μας, άρα πρέπει να διαχειριζόμαστε σωστά ό,τι έχουμε και να φτιάχνουμε τις σφαίρες που χρειαζόμαστε πιο πολύ.

Επιστρέφει, επίσης, η διαχείριση του χώρου της βαλίτσας, ενώ υπάρχουν και κάποια charms, αλλά και άλλου τύπου upgrades, που δίνουν συγκεκριμένες ιδιότητες αν τα φοράμε. Βελτίωση αποτελεί και η εισαγωγή του storage, όπου μπορούμε να αποθηκεύουμε όπλα που δεν χρησιμοποιούμε, για να μην πιάνουν χώρο στη βαλίτσα. Οι προσθήκες είναι αρκετές, ταιριαστές στο στιλ του παιχνιδιού και κάνουν καλύτερο το gameplay σε κάθε πτυχή του.

Έφυγαν τα QTEs

Μια ακόμα σημαντική αλλαγή είναι η αφαίρεση των QTEs, η αντικατάστασή τους με άλλες σκηνές, πιο σύγχρονου τύπου. Για παράδειγμα, η μάχη με τον Krauser γίνεται πλέον «κανονικά», χειριζόμαστε τον Leon σε κάθε στιγμή της, και δεν πατάμε απλώς τα πλήκτρα που βλέπουμε στην οθόνη.

Σε κάθε περίπτωση, η απομάκρυνση των quick time events είναι σωστή επιλογή και άλλη μία απόφαση της εταιρείας που βελτιώνει το παιχνίδι στο σύνολό του και το φέρνει στα μέτρα της σημερινής εποχής του gaming.

Η προσέγγιση της Capcom στις αλλαγές

Πάντως, πρόκειται για το ίδιο παιχνίδι: πας στα ίδια μέρη, πολεμάς τους ίδιους εχθρούς, παίζεις τα ίδια (σχεδόν, έστω) set pieces, αλλά όλα έχουν διαφορετικά στοιχεία και νέα αίσθηση. Κάποια τμήματα του κλασικού Resident Evil 4 διατηρούνται σχεδόν αυτούσια, κάποια έχουν φύγει εντελώς, άλλα είναι τελείως νέα, και κάποια είναι αλλαγμένα.

Όλες οι αλλαγές, είτε μιλάμε για αισθητικές, είτε για όσες αφορούν στο gameplay ή το σενάριο, είναι καλοδουλεμένες και σίγουρα η Capcom έχει σκεφτεί πολύ πριν τις υλοποιήσει.

Ενδιαφέρον έχει, πάντως, η εγκράτεια της Capcom στον σχεδιασμό των νέων συστημάτων. Το Resident Evil 4 πάντα ήταν ένα παιχνίδι δράσης-τρόμου και, στη νέα μορφή του, παραμένει τέτοιο.

enemy with chainsaw

Ο κλασικός τύπος με το πριόνι / photo: Capcom

Δεν υπάρχουν dodges με κωλοτούμπες που να γίνονται κατά βούληση σε οποιαδήποτε στιγμή, δεν έχουμε τη δυνατότητα να χτυπάμε τους εχθρούς με κλωτσιές όποτε θέλουμε (μόνο όταν τους έχουμε κάνει stun με headshots ή με άλλους τρόπους) και, παρά τις νέες δυνατότητες του Leon και την αυξημένη ευελιξία του, διατηρούνται κάποιοι περιορισμοί, που δεν αφήνουν τη δυσκολία και το στοιχείο του τρόμου να εξαφανιστούν.

Το Resident Evil 4, στη νέα του εκδοχή ειδικά, έχει βρει τη χρυσή τομή: είναι ένα παιχνίδι δράσης στον πυρήνα του, είναι, όμως, τρομακτικό, γεμάτο ένταση και άγχος.

Ο ρυθμός του gameplay είναι υποδειγματικός σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, ενώ τα set pieces είναι κορυφαία και εμφανίζονται συνεχώς, με πολύ απρόβλεπτους τρόπους. Η δομή δεν είναι η κλασική του τύπου «cutscene, μάχη, γρίφος, cutscene» και δεν γίνεται ποτέ βαρετή. Εδώ, δεν μπορείς να περιμένεις τι θα ακολουθήσει: υπάρχουν ήρεμες στιγμές, υπάρχουν κομμάτια χωρίς δράση, αλλά σε άλλες στιγμές μπορεί να εμφανίζεται η μία πρόκληση μετά την άλλη, με ασταμάτητο, σχεδόν αδίστακτο ρυθμό.

Αλλαγή στο ύφος του Resident Evil 4, πώς είναι τα γραφικά

Η ατμόσφαιρα, αυτή τη φορά, στοχεύει περισσότερο στο είδος του τρόμου. Τα χρώματα είναι πιο ρεαλιστικά, λιγότερο έντονα, το σκοτάδι κυριαρχεί σε πολλές στιγμές, υπάρχει ομίχλη, με εξαιρετικά ογκομετρικά εφέ, ο φωτισμός είναι σημαντικά αναβαθμισμένος, οι υφές των αντικειμένων δεν συγκρίνονται με εκείνες του πρωτότυπου παιχνιδιού, ενώ τεράστιο άλμα έχει γίνει στον σχεδιασμό των χαρακτήρων.

Οι μορφές κάποιων χαρακτήρων έχουν αλλάξει σημαντικά, για να είναι πιο ταιριαστά στο περισσότερο ρεαλιστικό ύφος του remake, οι περιοχές είναι πιο εύκολα αναγνωρίσιμες και ξεχωρίζουν αμέσως μεταξύ τους, αφού έχουν πιο έντονα χαρακτηριστικά και μεγαλύτερες διαφορές.

Τα γραφικά βοηθούν πολύ, με την εξαιρετική RE Engine της Capcom. Η ανάλυση δεν είναι όσο υψηλή θα θέλαμε, υπάρχουν θολούρες σε σημεία και εντοπίζεται aliasing, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα κερδίζει τις εντυπώσεις. Το «κάδρο» είναι πιο πυκνό τώρα, σε σχέση με το παλιό RE4 αλλά και με άλλους, πρόσφατους τίτλους της σειράς.

Οι χώροι είναι γεμάτοι με λεπτομέρειες και «ζωντανεύουν», τα animations είναι πιο περίπλοκα, οι εναλλαγές στην ώρα της ημέρας και στα καιρικά φαινόμενα πιο ρεαλιστικές. Τα μαύρα ξεχωρίζουν περισσότερο και δίνουν τη δυνατότητα της αντίθεσης δίπλα από πηγές φωτός, με έντονο σκοτάδι που «σπάει» από μια φωτιά και δημιουργεί σκιές. Οι εχθροί, επίσης, κλέβουν την παράσταση συχνά με τον εντυπωσιακό σχεδιασμό τους και τα βελτιωμένα animations.

Τα graphic modes

Υπάρχουν δύο επιλογές mode, ένα που στοχεύει σε καλύτερη ανάλυση και ένα σε καλύτερες επιδόσεις. Υπάρχει, επίσης, επιλογή για Ray Tracing, αλλά και για πιο ρεαλιστική απεικόνιση των μαλλιών. Αν παίζουμε σε performance, η δυναμική ανάλυση πέφτει αρκετά εδώ κι εκεί, αλλά έχουμε 60fps, χωρίς προβλήματα.

Αν επιλέξουμε resolution mode, η ανάλυση πάλι δεν είναι εντυπωσιακή, αλλά το frame rate δεν δέχεται μεγάλο πλήγμα, δεν πέφτει στα 30 καρέ και διατηρείται περίπου στα 40-55, ανάλογα με το πόσο έντονη είναι μια σκηνή. Οι διακυμάνσεις γίνονται ενίοτε ενοχλητικές, αλλά, και πάλι, είναι ευχάριστο να μπορείς να παίζεις σε 50fps σε resolution mode με RT ενεργοποιημένο (το ray tracing δεν υπάρχει μόνο στο mode της υψηλότερης ανάλυσης, το βρίσκουμε και στο performance).

leon walking in rain

Πιο ατμοσφαιρικό και σκοτεινό από ποτέ το Resident Evil 4 / photo: Capcom

Πάντως, το Ray Tracing, αν και σε σημεία είναι εντυπωσιακό, ειδικά σε ορισμένα δωμάτια του κάστρου, δεν είναι απαραίτητο. Όποιο mode κι αν επιλέξουμε, βλέπουμε ότι η Capcom έχει κάνει πολύ αξιόλογη δουλειά. Επίσης, πολλές ημέρες πριν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, δεν υπάρχουν bugs και εντόπισα δύο ασήμαντα οπτικά glitches. Πολύ ικανοποιητική εικόνα.

Πιο κοντά στον τρόμο

Η αλλαγή του ύφος, πάντως, δεν μένει μόνο στα χρώματα και στο έντονο σκοτάδι. Αυτή τη φορά, το RE4 είναι πιο κοντά στον τρόμο. Έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στο σενάριο και τον τρόπο αφήγησής του, ας πούμε, που απομακρύνουν το ανάλαφρο ύφος.

Resident Evil 4 remake enemy

Λεπτομέρειες στα πρόσωπα / photo: Capcom

Για παράδειγμα, αυτή τη φορά δεν θα μιλάτε στο τηλέφωνο με τους villains, όπως στο πρωτότυπο, όπου περίμενες να σου πει ο βασικός κακός κάτι σε στιλ «ναι, την Ashley μου δίνετε; Κοιμάται; Για ξυπνήστε τη γρήγορα». Οι κακοί, εδώ, είναι πιο μυστηριώδεις, απόμακροι, πιο ρεαλιστικά σχεδιασμένοι.

Επίσης, ο ήχος, που είναι εξαιρετικός, πλησιάζει πιο κοντά στον τρόμο. Ακούμε, μέσω του 3D audio, ψίθυρους στα ισπανικά από κάθε κατεύθυνση, ενώ βλέπουμε συνεχώς πιο ζοφερά σκηνικά, με σκοτάδι, αίμα και σαπίλα παντού. Αν το πρώτο Resident Evil 4 σάς απογοήτευσε επειδή το ύφος απομακρύνθηκε από τον τρόμο, μην ανησυχείτε. Η Capcom επιστρέφει με το remake και φτιάχνει έναν τρομακτικό κόσμο, με τρομερή ατμόσφαιρα.

Resident Evil 4 remake place

Το remake είναι ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό / photo: Capcom

Bingo!

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι το Resident Evil 4 είναι «σοβαρό». Ευτυχώς, ευτυχώς, ευτυχώς, η Capcom ξέρει τι κάνει. Αν φοβόσασταν ότι το remake θα αφαιρέσει τις ατάκες του Leon, ότι θα φύγει εντελώς το χιούμορ και ότι η στροφή στον τρόμο θα είναι ολική, μπορώ να σας καθησυχάσω.

Κι εδώ, η εταιρεία έχει βρει τη χρυσή τομή -και είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του remake, ένα στοιχείο που το κάνει να ξεπερνά κατά πολύ το πρωτότυπο παιχνίδι. Το remake του Resident Evil 4 είναι τρομακτικό, είναι γεμάτο εφιαλτικά σκηνικά και προκαλεί άγχος, αλλά, επίσης, όταν ο Leon σκοτώνει μερικούς ιππότες-ζόμπι, λέει «Nighty night, Knights». Επίσης, βέβαια, επιστρέφει η ατάκα για το «Bingo».

Διαβάστε επίσης:  Resident Evil 4: The Mercenaries DLC - Review

Έχουν αφαιρεθεί περιττά στοιχεία που θα διέλυαν την ατμόσφαιρα, όπως οι συνομιλίες στο τηλέφωνο με τους κακούς, ο διάλογος έχει γραφτεί από την αρχή και είναι πολύ καλύτερος και πιο ρεαλιστικός, οι χαρακτήρες, επίσης, πείθουν περισσότερο μέσω του αναβαθμισμένου writing και των καλύτερων ερμηνειών από τους ηθοποιούς.

Έχουν αλλάξει κάποιοι αναχρονιστικοί διάλογοι, οι χαρακτήρες είναι πιο καλογραμμένοι στη νέα τους εκδοχή και όλοι οι ηθοποιοί είναι εξαιρετικοί. Ο Leon, ειδικά, είναι ένας από τους καλύτερους πρωταγωνιστές της σειράς και του είδους γενικότερα -και εδώ έχει αναπτυχθεί καλύτερα, με καλύτερη δουλειά στην προσωπικότητα και το παρελθόν του.

Επίσης, το σενάριο έχει αλλάξει κάπως στο ύφος και σε κάποια γεγονότα ώστε να ταιριάζει περισσότερο στο timeline του franchise.

Συνολικά, στη νέα του μορφή ειδικά, το σενάριο του RE4 είναι ένα από τα καλύτερα της σειράς και ένα πολύ καλό δείγμα action horror, με στοιχεία από σειρές όπως το Evil Dead και κωμωδία όπου πρέπει -και όσο πρέπει.

Η αναβαθμισμένη Ashley

Μεγαλύτερη αναβάθμιση απ’ όλους τους χαρακτήρες έχει δεχτεί η Ashley. Οπτικά (όπως και η Ada), μοιάζει περισσότερο αληθινή, με ρούχα που θα ταίριαζαν σε ένα τέτοιο setting περισσότερο, με λιγότερα στοιχεία που θυμίζουν comic στον σχεδιασμό και τη συμπεριφορά της. Η σχέση της με τον Leon βγάζει περισσότερο νόημα τώρα και αναπτύσσεται πιο ομαλά, ενώ υπάρχουν κάποιες υπέροχες νέες σκηνές, που ανεβάζουν πολύ την ποιότητα του σεναρίου.

Όταν καλούμαστε να προστατεύσουμε την Ashley, βλέπουμε μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές του remake. Αυτή τη φορά, δεν μπαίνει μπροστά μας όταν σημαδεύουμε, δεν ορμά στους εχθρούς μόνη της, δεν πεθαίνει συνεχώς, δεν σπάει, γενικά, τα νεύρα μας. Κινείται κοντά μας, κρύβεται μαζί μας, με ΑΙ που μπορεί να ακολουθήσει επαρκώς.

Τώρα, δεν μπορούμε να τη βάλουμε να περιμένει κάπου, ούτε να την κρύψουμε μέσα σε… κάδους σκουπιδιών (μόνο σε ορισμένες ντουλάπες). Το σύστημα έχει αλλάξει: μπορούμε να της πούμε να μας ακολουθεί από κοντά ή να τη βάλουμε να κινείται με κάποια απόσταση από τον Leon. Στην πρώτη περίπτωση, για παράδειγμα, είναι πιο εύκολη η αποφυγή εχθρών τρέχοντας, αφού η Ashley βρίσκεται συνεχώς κοντά στον Leon και έτσι μπορούμε να κουμαντάρουμε την κίνησή της πιο αποδοτικά.

Αλλαγές, εκπλήξεις στον χειρισμό της Ashley

Στον άλλο τρόπο κίνησης, η Ashley βρίσκεται πιο μακριά από τη δράση και είναι λιγότερο πιθανό να την πιάσει ένας εχθρός. Επίσης, σε αυτή την εκδοχή της δεν έχει μπάρα ζωής και δεν πεθαίνει εύκολα. Αντίθετα, όταν τη χτυπήσουν αρκετά οι εχθροί πέφτει κάτω και μένει για λίγο εκεί, και εμείς πρέπει να τη σώσουμε (θυμίζει σύστημα σε παιχνίδι multiplayer).

Τέλος, αν την πιάσουν οι εχθροί για να την πάρουν μακριά, μπορούμε να τους σταματήσουμε με πολλούς τρόπους, αλλά και με το μαχαίρι μας, κάνοντας stealth kills από πίσω ενώ απομακρύνονται. Ενδεικτικά, να σας πω ότι στο πρώτο μου playthrough, στη standard δυσκολία (normal, δηλαδή), έχασα αρκετές φορές, αλλά καμία λόγω της Ashley.

Resident Evil 4 remake ashley

photo: Capcom

Η μεγαλύτερη έκπληξη έρχεται στο σημείο όπου χειριζόμαστε την Ashley, το οποίο έχει μεγαλώσει σε διάρκεια και έχει αναβαθμιστεί ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, με εντελώς νέους μηχανισμούς και σκηνικά. Δεν θα σας πω περισσότερα, αλλά θα σας πω τα εξής: μην ανησυχείτε, δεν θα πετάτε βόμβες σε εχθρούς… Αντίθετα, με την Ashley θα παίξετε ένα από τα καλύτερα σημεία όλου του παιχνιδιού… Ναι, το είπα, ναι, είναι αλήθεια… Συγχαρητήρια στην Capcom για αυτή την αλλαγή.

Resident Evil 4: Το καλύτερο παιχνίδι δράσης-τρόμου

Το remake του Resident Evil 4 δεν κάνει στραβοπατήματα. Κάθε αλλαγή, κάθε διαφοροποίηση, κάθε προσθήκη, όλα είναι άψογα σχεδιασμένα και η υλοποίηση ξεπερνά τις προσδοκίες.

Η Capcom ξέρει τι κάνει: στο RE4 υπάρχει η σωστή αναλογία δράσης για ένα παιχνίδι τρόμου, η σωστή ισορροπία δύναμης ώστε να μην εξαφανίζεται η ένταση.

Πρόκειται για ένα παιχνίδι με εξαιρετικό σενάριο, αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, κορυφαία set pieces, χορταστική εξερεύνηση, άψογα σχεδιασμένο κόσμο, τρομακτικούς εχθρούς και με το καλύτερο σύστημα μάχης του είδους. Είναι, χωρίς αμφιβολία, το καλύτερο παιχνίδι τύπου action horror που μπορείτε να παίξετε αυτή τη στιγμή.

Resident Evil 4 remake atmospheric shot

Ένα εμβληματικό παιχνίδι έγινε ακόμα καλύτερο / photo: Capcom

Η νέα εκδοχή του Resident Evil 4 δεν είναι όσο σπουδαία ήταν η πρωτότυπη όταν βγήκε, καθώς δεν φέρνει αντίστοιχες καινοτομίες και επαναστατικά στοιχεία για το είδος. Ωστόσο, είναι ένα δείγμα τέλειου design, ένα παιχνίδι με άψογο ρυθμό, αλάνθαστη δομή και ιδανικά συστήματα σε κάθε πτυχή του gameplay. Το remake παίρνει ένα εμβληματικό τίτλο, ένα τέλειο παιχνίδι, και βελτιώνει κάθε σημείο του, με προσοχή και ευρηματικότητα.

Είναι ένα πανέμορφο, τρομακτικό, γεμάτο ένταση και χιούμορ, υπερβολικό, άριστα φτιαγμένο παιχνίδι, με κορυφαία συστήματα και απίστευτα διασκεδαστικό gameplay.  Είναι ένα τέλειο παιχνίδι, η καλύτερη και πιο πλήρης υλοποίηση της συνταγής του Resident Evil, προτείνεται σε όλον τον κόσμο ανεπιφύλακτα, είτε έχετε παίξει το παλιό είτε όχι, είτε έχετε παίξει άλλο παιχνίδι της σειράς είτε όχι.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS4, PS5, PC, Xbox Series X|Sresident evil 4 mini key art
Δοκιμάστηκε σε:
PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Διανομή: CD Media
Είδος: Survival Horror
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 24 Μαρτίου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Εξαιρετικό σύστημα χειρισμού, σωστή αξιοποίηση DualSense
  • Χορταστική εξερεύνηση, καλοστημένα upgrades
  • ιδανικές αλλαγές στη δομή του πρωτότυπου
  • Ουσιώδεις προσθήκες σε κάθε πτυχή, σε σενάριο και gameplay
  • Αξιόλογο σενάριο, αξιομνημόνευτοι χαρακτήρες, πετυχημένες ερμηνείες
  • Κορυφαίο σύστημα μάχης, εκπληκτικά setpieces
  • Απίστευτα βελτιωμένη Ashley
  • Πανέμορφο οπτικά, τρομερό ηχητικά, με άριστες επιδόσεις

Αρνητικά

  • Τίποτα

Βαθμολογία

10
Τούμπανο!
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ