Resident Evil Village VR Mode (PS VR2) – Review

Η νέα εκδοχή του Resident Evil Village στο PS VR2 δεν είναι απλό port, αλλά πλήρης μεταφορά του παιχνιδιού σε mode εικονικής πραγματικότητας.

Αντίθετα με ό,τι έκανε στη μεταφορά του Resident Evil 7 σε VR, η Capcom τώρα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του νέου μέσου, αλλά και της συσκευής του PlayStation, για να φτιάξει μια ολοκληρωμένη εμπειρία.

Από την πρώτη στιγμή που ξεκινάμε το παιχνίδι σε VR, γίνεται ξεκάθαρο ότι η εταιρεία σχεδίασε τη νέα εκδοχή με προσοχή.

Resident Evil Village - VR Mode

Photo: Capcom

Το VR του Resident Evil Village ανοίγει νέο save

Αρχικά, βλέπουμε ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε κάποιο παλιότερο save μας, δεν μπορούμε να αποκτήσουμε αμέσως ό,τι είχαμε ξεκλειδώσει. Υπάρχουν κάποια νέα challenges για το mode αυτό, με νέα bonuses για να ξεκλειδώσουμε, αλλά, σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται για ιδανικό ξεκίνημα.

Αν δεν έχετε ξαναπαίξει το Village, όλα καλά. Αν, όμως, το έχετε τερματίσει, ίσως θα θέλατε να δοκιμάσετε το παιχνίδι για λίγο, ή να δείτε συγκεκριμένα σημεία, με ξεκλειδωμένο όλο το περιεχόμενο.

Επίσης, δεν είναι διαθέσιμο το DLC (καθώς έπαιζε σε τρίτο πρόσωπο, επιλογή που δεν μπορούμε να κάνουμε στο VR mode), ούτε το mercenaries.

Λοιπόν, το νέο mode είναι δωρεάν (αν έχουμε το παιχνίδι) και ξεκινά σε ξεχωριστή οθόνη, με ένα νέο tutorial στην αρχή, το οποίο είναι απαραίτητο ακόμα και για άτομα που έχουν «λιώσει» στο Village. Μπορούμε να παίξουμε ολόκληρο το παιχνίδι σε VR.

Resident Evil Village - VR Mode

Photo: Capcom

Παίζοντας το Village με τα Sense του PS VR2

Στο VR, αυτή τη φορά, αντίθετα με το έβδομο παιχνίδι της σειράς, δεν παίζουμε με παραδοσιακό χειριστήριο, δεν παίζουμε με το DualSense. Το Village παίζεται με τα νέα χειριστήρια του PS VR2, Sense, και αξιοποιεί τη δυνατότητα του μέσου για tracking των κινήσεών μας.

Έτσι, η δράση έχει αλλάξει σημαντικά στο νέο mode: τα όπλα, όταν αδειάσουν από σφαίρες, πρέπει να γεμίζουν με ρεαλιστικές κινήσεις των χεριών μας. Βγάζουμε τον άδειο γεμιστήρα από το πιστόλι, πιάνουμε έναν γεμάτο από τη μέση μας όπου είναι αποθηκευμένος, τον βάζουν στο όπλο, οπλίζουμε και μετά σημαδεύουμε ρεαλιστικά.

Κάθε όπλο έχει δικές του λειτουργίες, οπλίζει και γεμίζει διαφορετικά, ενώ τοποθετούμε τον εξοπλισμό μας (όπλα και αντικείμενα, όπως τον φακό) σε σημεία του σώματος του πρωταγωνιστή (πλάτη, μέση, καρπός, κλπ.).

Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνεται πάρα πολύ το immersion και μαζί του αυξάνεται και η δυσκολία. Ακόμα και ένας απλός εχθρός, στην αρχή του παιχνιδιού, μπορεί να είναι επικίνδυνος όταν χρειαζόμαστε λίγη ώρα για να γεμίσουμε το όπλο μας.

Resident Evil Village - VR Mode

Photo: Capcom

Πιο τρομακτικές μάχες

Επίσης, πρόκειται για εντελώς νέους μηχανισμούς για το Village και πρέπει να τους μάθουμε από την αρχή, να τους συνηθίσουμε, πριν αρχίσουμε να παίζουμε με άνεση. Μπορούμε στις ρυθμίσεις να αυτοματοποιήσουμε κάποια πράγματα, όπως το reload, κάτι που είναι βοηθητικό σε πιο απαιτητικές μάχες, αλλά οι χειροκίνητες διαδικασίες είναι διασκεδαστικές και ενισχύουν την αίσθηση του τρόμου.

Η διαδικασία είναι δυσκολότερη, χωρίς αμφιβολία, αλλά οι κινήσεις είναι καλοσχεδιασμένες και το tracking άψογο. Επίσης, η στόχευση των εχθρών είναι πιο εύκολη τώρα, αφού σημαδεύουμε όπως θα το κάναμε στην πραγματικότητα και πρέπει να πετύχουμε μεγάλους εχθρούς, τους οποίους βλέπουμε μπροστά μας.

Διαβάστε επίσης:  Και το Monster Hunter Wilds στο τρελό line-up του Φεβρουαρίου 2025

Συνεπώς, διατηρείται κάπως η ισορροπία. Δεν θα ήταν άσχημο, πάντως, να υπήρχε η δυνατότητα να παίξουμε με κάποιου είδους μενού, αν δυσκολευόμαστε πολύ με τον τρόπο χρήσης των όπλων.

Resident Evil Village - VR Mode

Photo: Capcom

Κάποιοι συμβιβασμοί που μπερδεύουν

Κάτι, ακόμα, που κάνει εντύπωση από την αρχή, είναι η μεταφορά των cutscenes. Στο VR mode, η αφήγηση γίνεται ενώ βλέπουμε τα γεγονότα μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή (αν θέλουμε, καθώς υπάρχει και επιλογή για mode «οθόνης» μέσα στην εικονική πραγματικότητα). Έτσι, αυξάνεται το immersion, αλλά προκύπτουν κάποια προβλήματα.

Βασικό θέμα είναι η διαφορά της κίνησης και της θέσης: για παράδειγμα, στην αρχή, ο Ethan ξυπνά πεσμένος στο έδαφος. Σε αυτή τη σκηνή, στο VR mode, εμείς βλέπουμε μέσα από τα μάτια του, αλλά το σώμα μας στέκεται όρθιο (ή, έστω, βρίσκεται καθιστό, σε κάθε περίπτωση όμως όχι πεσμένο κάτω).

Όταν ο Ethan σηκώνεται (είναι παράξενη και η απουσία ελέγχου του σώματος, στα cutscenes), εμείς συνεχίζουμε να βρισκόμαστε στην ίδια θέση, και το αποτέλεσμα μπερδεύει. Βέβαια, καθώς πρόκειται για μεταφορά ήδη υπάρχοντος παιχνιδιού, τέτοιου τύπου συμβιβασμοί είναι αναμενόμενοι και ίσως αναπόφευκτοι.

Επίσης, αναπόφευκτα για τον ίδιο λόγο, σε κάποια σημεία μπερδεύει η ελευθερία κίνησης του κεφαλιού μας, αφού μπορεί να συμβεί κάτι μπροστά μας κι εμείς να μην το δούμε, επειδή θα τύχει να κοιτάμε προς άλλη κατεύθυνση.

Ακόμα, παρόλο που σε γρίφους και σε σημεία ενδιαφέροντος μπορούμε να αγγίζουμε αντικείμενα και να αλληλεπιδρούμε μαζί τους, στα περισσότερα μέρη του περιβάλλοντος τα αντικείμενα είναι απλώς διακοσμητικά (δεν μπορούμε να πιάσουμε μπουκάλια ή πιάτα από ένα τραπέζι, ας πούμε) ενώ και η ανάλυση, όταν πλησιάζουμε πολύ τα μάτια μας σε στοιχεία του χώρου, μπορεί να φανεί αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με πιο σημαντικές τοποθεσίες ή με ό,τι βλέπουμε από απόσταση.

Κατανοητά όλα αυτά, πλήττουν όμως το immersion -και μας κάνουν να σκεφτόμαστε πώς θα ήταν ένα Resident Evil φτιαγμένο από την αρχή για VR.

Resident Evil Village - VR Mode

Photo: Capcom

Μπουνιές στους λυκάνθρωπους του Resident Evil Village

Σημαντικά βελτιωμένο είναι, πάντως, το σύστημα μάχης σώμα με σώμα. Το μαχαίρι χρησιμοποιείται με ρεαλιστικές κινήσεις και ευελιξία, αντί για τις περιορισμένες επιθέσεις της πρώτης εκδοχής του Village.

Επίσης, μπορούμε να ρίχνουμε μπουνιές με ελεύθερη κίνηση και να αμυνόμαστε φέρνοντας τα χέρια μας στο πρόσωπο, σε πολύ πιο λειτουργικούς και πάρα πολύ πιο διασκεδαστικούς μηχανισμούς. Σε παρόμοιο ύφος, όταν θέλουμε να θεραπευθούμε, ανοίγουμε μπουκαλάκια με γιατρικά και ρίχνουμε το υγρό στο σώμα μας. ]

Μια εντελώς νέα λειτουργία, που ενισχύει τις δυνατότητες για πειραματισμό και κάνει τις αναμετρήσεις πιο διασκεδαστικές, είναι η δυνατότητα που μας δίνει το VR να κρατάμε ταυτόχρονα δύο όπλα, ένα στο κάθε χέρι (για παράδειγμα: shotgun στο ένα, πιστόλι στο άλλο, με μειωμένες ικανότητες στόχευσης, όμως, καθώς αυτή χρειάζεται δύο χέρια, ιδανικά).

Διαβάστε επίσης:  Monster Hunter Rise: Sunbreak - Review

Πανέμορφο το Village σε VR

Οπτικά, αν εξαιρέσουμε κάποιες θολές υφές σε κοντινή θέαση, το Village είναι πανέμορφο σε VR. Από την πρώτη στιγμή, όταν περπατάμε για να βγούμε στο «χωριό», βλέπουμε το έντονο μαύρο του PS VR2, ενώ, όταν περνάμε από δέντρα, τα κλαδιά αντιδρούν στο σώμα μας. Μετά, βλέπουμε το κάστρο στον ορίζοντα, το χιονισμένο σκηνικό με πολλή λεπτομέρεια, το χιόνι να πέφτει από τον ουρανό πειστικά και, συνολικά, η εικόνα αμέσως εντυπωσιάζει.

Σε επόμενες τοποθεσίες, όπως στο εσωτερικό του κάστρου, επίσης, το Resident Evil Village VR είναι εντυπωσιακό, με πολλές λεπτομέρειες, ικανοποιητικές υφές και επαρκώς καθαρή εικόνα. Την παράσταση κλέβει η αίσθηση του μεγέθους, ειδικά όταν βλέπουμε χαρακτήρες όπως η Lady Dimitrescu να μας κοιτούν και να πρέπει να σηκώσουμε το κεφάλι για να δούμε το πρόσωπό τους.

Τα animations, μερικές φορές, όταν αντιμετωπίζουμε εχθρούς από κοντά, ξεφεύγουν προς το uncanny valley, καθώς μπορεί να κοιτάμε αλλού, να μην βλέπουμε τι συμβαίνει ή η στάση του σώματός μας να μην βγάζει νόημα με ρεαλιστικούς όρους. Σε γενικές γραμμές, όμως, το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, τις περισσότερες φορές, και οι εχθροί δίνουν την εντύπωση πως έχουν πραγματικό βάρος και υπόσταση.

Resident Evil Village - VR Mode

Photo: Capcom

Μια εξαιρετική προσθήκη στον κατάλογο του PS VR2

Η κίνησή μας στον χώρο γίνεται με τους μοχλούς των Sense, ενώ υπάρχουν αρκετές επιλογές παραμετροποίησης (με απότομες στροφές τύπου snap, για παράδειγμα) για να φέρουμε την εμπειρία στα μέτρα μας και να μην υπάρχουν ενοχλήσεις και ζαλάδες. Το immersion ενισχύεται με τη χρήση των haptics, σε χειριστήρια και κεφάλι, με πετυχημένο τρόπο και έντονη παρουσία της δόνησης, χωρίς όμως υπερβολές.

Τελικά, η Capcom έφτιαξε ακόμα ένα εξαιρετικό VR mode, καλύτερο από εκείνο του Resident Evil 7, καθώς αξιοποιούνται οι λειτουργίες του μέσου, του PS VR2 και των χειριστηρίων Sense. Το Resident Evil Village VR είναι ένα ξεχωριστό mode, καλοφτιαγμένο, σχεδιασμένο με προσοχή στη λεπτομέρεια, πιο τρομακτικό σε πολλά σημεία και πολύ διασκεδαστικό, όταν εξοικειωθείτε με τα συστήματά του. Ένα πολύ δυνατό παιχνίδι για τη νέα συσκευή του PlayStation, ένα «killer app».

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PlayStation VR2Resident Evil Village - VR Mode
Δοκιμάστηκε σε: PS5 (PS VR2)
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Action Adventure / First-Person Shooter / Survival Horror
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Φεβρουαρίου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Αξιοποιεί τις δυνατότητες του VR, και του PS VR2 συγκεκριμένα
  • Ένα πολύ δυνατό παιχνίδι σε νέα, καλοστημένη μορφή, ολόκληρο (δωρεάν)
  • Πανέμορφο οπτικά, με εντυπωσιακά σημεία
  • Πολύ διασκεδαστικοί μηχανισμοί μάχης και χρήσης αντικειμένων
  • Βελτιωμένη η μάχη σώμα με σώμα

Αρνητικά

  • Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα saves μας
  • Κάποια θέματα σε animations και cutscenes
  • Η περιορισμένη αλληλεπίδραση με στοιχεία του χώρου πλήττει το immersion
  • Δύσκολη η εκμάθηση των μηχανισμών

Βαθμολογία

8.5
Πολύ καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ