Τα roguelikes με pixel-art είναι πολλά πλέον. Πώς μπορεί, λοιπόν, να διαφοροποιηθεί ένα τέτοιο; Το Revita, σίγουρα, προσπαθεί.

Το νέο αυτό roguelike, το Revita, ένα 2D action-platformer με τεράστια πίξελ και soundtrack που θυμίζει τις 8μπιτες εποχές, χειρίζεται έξυπνα τα χαρακτηριστικά του είδους του.

Η βάση είναι η πλέον κλασική: προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε μερικούς κόσμους συνεχόμενα, χωρίς να χάσουμε. Η κάθε πίστα έχει κάποια δικά της χαρακτηριστικά, δικές της παγίδες, ξεχωριστούς τύπους εχθρών και ένα boss στο τέλος. Αν χάσουμε, πάμε από την αρχή. Ένα τυπικό roguelike, σε γενικές γραμμές.

Risk-reward, ο βασικός «κορμός» του Revita

Το σημείο που επιχειρεί να κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος απόκτησης των upgrades και αντικειμένων. Αντί να ξοδεύουμε πόντους, in-game currency ή κάτι τέτοιο, ανταλλάσσουμε μέρος της ζωής του χαρακτήρα μας για να δυναμώσουμε ένα όπλο ή να αποκτήσουμε μια νέα ικανότητα.

Revita gameplay

Εικόνα: Dear Villagers

Η ζωή μας εκφράζεται με καρδούλες, που χωρίζονται σε μισά και ολόκληρα τμήματα. Με συγκεκριμένες διαδικασίες, μπορούμε να αποκτήσουμε περισσότερη μέγιστη ζωή, να προσθέσουμε δηλαδή νέες καρδούλες.

Έτσι, όταν βρίσκουμε ένα μπαούλο με θησαυρό, μια πηγή που μας προσφέρει ειδικές δυνάμεις, ή, γενικά, ένα σημείο όπου υπάρχει κάποιο upgrade, πρέπει να ζυγίζουμε την κατάσταση.

Σε κάποιες περιπτώσεις ξέρουμε τι θα πάρουμε αν δώσουμε τη ζωή: για μία καρδούλα, οι σφαίρες μας θα ταξιδεύουν πιο μακριά και θα κάνουν περισσότερη ζημιά, για 2 καρδούλες το dash γίνεται επίθεση και προκαλεί damage στους εχθρούς.

Αν το build που έχουμε φτιάξει ως εκείνο το σημείο είναι ταιριαστό σε μια ικανότητα που βρίσκουμε, ίσως να αξίζει η ανταλλαγή. Σε πολλές περιπτώσεις, όμως, είναι καλύτερο να κρατήσουμε τη ζωή.

Revita gameplay

Εικόνα: Dear Villagers

Δεν ξέρουμε πάντα τι θα πάρουμε και έτσι προκύπτει και το ρίσκο. Ένα μπαούλο, για να ανοίξει, μπορεί να θέλει 1 καρδιά. Αν έχουμε πολλές, ίσως δεν μας νοιάζει πολύ να χάσουμε μία.

Ωστόσο, μπορεί να μην αξίζει να ρισκάρουμε, αν, για παράδειγμα, έχουμε ικανοποιητικό build και δεν έχουμε δυσκολευτεί ως εκείνη την πίστα. Είναι αρκετές οι φορές που ένα upgrade είναι τόσο ελκυστικό που μένουμε τελικά με μισή καρδιά για να το πάρουμε, από την πρώτη πίστα.

Τι είναι ένα roguelike, χωρίς τα upgrades του;

Μετά, ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος ανάκτησης της ζωής: όσο σκοτώνουμε εχθρούς, μαζεύουμε πόντους που γεμίζουν μια μπάρα και, όταν γεμίσει, την ξοδεύουμε για να πάρουμε πίσω καρδιές -ή για να αποκτήσουμε περισσότερο max health, αν είμαστε φουλ.

Διαβάστε επίσης:  Sonic Frontiers - Review

Είναι, στο σύνολό του, ένα πολύ καλοφτιαγμένο και έξυπνο σύστημα ρίσκου-ανταμοιβής, που λειτουργεί όπως πρέπει και μας κρατά σε εγρήγορση.

Revita gameplay

Εικόνα: Dear Villagers

Επίσης, βοηθάει αρκετά ο τρόπος που ξεκλειδώνονται τα αντικείμενα και τα upgrades, σιγά-σιγά. Βρίσκουμε χαρακτήρες μέσα στις πίστες και μετά, στο κεντρικό hub, εμφανίζονται καταστήματα που δίνουν upgrades, στολές (skins, χωρίς πλεονεκτήματα δύναμης για τον χαρακτήρα μας), αντικείμενα και άλλα «βραβεία».

Ο ρυθμός απόκτησης όλων αυτών είναι καλοστημένος, σωστά ρυθμισμένος ώστε να μην έρχονται πολύ γρήγορα αλλά ούτε να παίζουμε για ώρες χωρίς πρόοδο.

Τα αντικείμενα και οι ιδιότητες είναι πραγματικά πάρα πολλά και έτσι προκύπτουν αρκετά builds και πειραματισμοί. Δυστυχώς, υπάρχουν κάποια προβλήματα στην ισορροπία, αφού υπάρχουν όπλα και ιδιότητες που υπερτερούν σε σχέση με άλλα.

Κάποιες δυνάμεις είναι απίστευτα χρήσιμες και κάνουν ένα run «παιχνιδάκι», ενώ άλλες μπορεί να είναι ακόμη και ενοχλητικές. Πάντως, προκύπτουν αρκετά ενδιαφέροντα synergies, συνδυασμοί δυνάμεων δηλαδή.

Revita, ένα σχετικά βατό roguelike

Να σημειωθεί πως δεν πρόκειται για παιχνίδι πολύ αυξημένης δυσκολίας, ειδικά σε σχέση με άλλα, παρόμοια. Για να το τερματίσετε μία φορά θα χρειαστείτε 5-10 ώρες, ανάλογα με το πόσο έχετε εξοικειωθεί με gameplay τέτοιου τύπου: γρήγορο, με αποφυγές και πυροβολισμούς σε πολλές κατευθύνσεις.

Revita gameplay

Εικόνα: Dear Villagers

Υπάρχουν και κάποιες εξαιρετικές επιλογές εξατομίκευσης και προσβασιμότητας, που μπορούν να φέρουν το παιχνίδι στα μέτρα σας. Για παράδειγμα, υπάρχει η δυνατότητα μείωσης της ταχύτητας σε σημαντικό βαθμό, αν αυτό είναι κάτι που επιθυμείτε. Όπως και να ‘χει, δεν πρόκειται για απελπιστικά δύσκολο παιχνίδι.

Το επίπεδο της δυσκολίας δεν αποτελεί πρόβλημα από μόνο του, αλλά υπάρχουν κάποιες προεκτάσεις που θα μπορούσαν να έχουν σχεδιαστεί καλύτερα.

Για παράδειγμα, οι πίστες είναι πάρα πολύ απλές και μικρές σε μέγεθος. Οι κόσμοι είναι χωρισμένοι σε επίπεδα, και κάθε ένα από αυτά αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση.

Ωστόσο, κάποιες πίστες είναι απίστευτα μικρές, δεν περιλαμβάνουν παγίδες, πλατφόρμες ή κάτι παρόμοιο και έτσι έχουμε έναν μικρό, επίπεδο χώρο, με 4-5 εχθρούς που πρέπει να νικήσουμε για να πάμε στον επόμενο όροφο.

Διαβάστε επίσης:  Tinykin - Review

Γρήγορη, χορταστική δράση σε έναν όμορφο κόσμο

Μετά από μερικές ώρες, η εντελώς βασικού τύπου δομή των επιπέδων αρχίζει να κουράζει και είναι κρίμα, καθώς το gameplay είναι σχεδιασμένο για πιο περίπλοκες καταστάσεις, αφού ο χειρισμός είναι πλήρως αποδοτικός και επιτρέπει ελιγμούς και κινήσεις με απόλυτη ακρίβεια, σε στόχευση, dashes και άλματα.

Revita gameplay

Εικόνα: Dear Villagers

Οι τύποι των εχθρών, πάντως, είναι αρκετοί, ενδιαφέροντες και επιτίθενται με ξεκάθαρα μοτίβα. Πάντα μπορούμε να τους αναγνωρίζουμε και να ξέρουμε πώς να τους αντιμετωπίσουμε.

Επίσης, οι αντίπαλοι, οι πίστες, ο χαρακτήρας μας και γενικά όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν το Revita είναι όμορφα, σχεδιασμένα με μεγάλα πίξελ αλλά αρκετή λεπτομέρεια και μπόλικο στιλ, ενώ κάποια εφέ φωτισμού καταφέρνουν και «ζωντανεύουν» τον κόσμο του παιχνιδιού.

Η μουσική είναι επίσης απόλυτα αρμόζουσα και πετυχημένη και, γενικά, έχουμε ένα οπτικοακουστικό αποτέλεσμα που κερδίζει τις εντυπώσεις και θυμίζει παλιότερες εποχές με τον καλύτερο τρόπο, αξιοποιώντας παράλληλα σύγχρονες τεχνικές και προσεγγίσεις.

Σενάριο με τη συμβατική έννοια δεν υπάρχει, αλλά ο κόσμος έχει ενδιαφέρον, υπάρχει κάποιο lore από πίσω, και γενικά η διαδικασία της ανακάλυψης είναι καλοζυγισμένη και διασκεδαστική, ενώ υπάρχουν πάρα πολλά μυστικά για να βρούμε -έτσι, η διάρκεια αυξάνεται, αφού πρόκειται για μια εμπειρία που μπορεί να σας κρατήσει για 10 ώρες, αλλά και για 30, και για 50, ίσως και περισσότερες, αν σας κάνει «κλικ».

Revita gameplay

Εικόνα: Dear Villagers

Revita: Ένα διασκεδαστικό, χορταστικό και προσβάσιμο roguelite

Βέβαια, για να μπορέσει να διατηρήσει καλύτερα το ενδιαφέρον για τόσο μεγάλα διαστήματα, θα πρέπει να φέρει περισσότερα στοιχεία. Θα μπορούσαμε να δούμε κι άλλα bosses, πιο περίπλοκες πίστες κλπ.

Όπως και να ‘χει, είναι ένα διασκεδαστικό καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, με κάποιες εύστοχες ιδέες και άριστα συστήματα. Δεν είναι απίστευτα δύσκολο και δίνει επιλογές εξατομίκευσης για να μπορεί να το απολαύσει μεγαλύτερο τμήμα του κοινού.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PC
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ BenStar
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Dear Villagers, Doyoyo Games
Είδος:‌ Action / Platformer
Ηλικίες:‌ 7+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 21 Απριλίου 2022
Official website:‌ revitagame.com

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Όμορφη οπτικοακουστική παρουσίαση
  • Πολλοί μηχανισμοί, περισσότερα upgrades
  • Εξαιρετικός χειρισμός
  • Καλοδεχούμενες επιλογές προσβασιμότητας
  • Αρκετοί τύποι εχθρών
  • Ενδιαφέρουσα βασική ιδέα, διασκεδαστική υλοποίηση

Αρνητικά

  • Κάποια θέματα στην ισορροπία των builds
  • Πολύ απλή δομή επιπέδων

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ