Οι πρώτες ώρες του Rise of the Ronin είναι η μετουσίωση του “έχει ζουμί η υπόθεση”.
Λίγες μέρες πριν το νέο παιχνίδι της Team Ninja συστηθεί στο ευρύτερο κοινό, είχαμε την τύχη να βουτήξουμε πρώιμα στον κόσμο του, μεταφέροντας σας τις πρώτες εντυπώσεις μας. Η εισαγωγή του Rise of the Ronin, καθώς και οι πρώτες αποστολές είναι καθοριστικές και αρκετά κατατοπιστικές, προμηνύοντας μια “γεμάτη” εμπειρία, οπότε ας μιλήσουμε για αυτές.
Στη δράση με το “καλημέρα σας”
“Στη βράση κολλάει το σίδερο”, λέει ο λαός και το ίδιο φαίνεται να πιστεύει και η Team Ninja, αφού την πρώτη μιάμιση ώρα του παιχνιδιού πάει από το ένα βαρυσήμαντο γεγονός στο άλλο για να θέσει τις σεναριακές βάσεις, αλλά και τον χαρακτήρα μας στον δρόμο του Ronin.
Το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κανείς είναι το character creation κατά την έναρξη του ταξιδιού. Ίσως και να μην είναι το λεπτομερέστερο στον κόσμο, αλλά προσφέρει πολλές ελευθερίες, επιτρέποντας στον παίκτη να ρυθμίσει δεκάδες παραμέτρους που ευχόμαστε να υπήρχαν σε όλα τα βιντεοπαιχνίδια που προσφέρουν τη δυνατότητα δημιουργίας του δικού μας χαρακτήρα.
Από εκεί και πέρα, οι πρώτες ώρες είναι ένα μόνιμο στακάτο, μεταξύ των αρχικών αποστολών και της παρουσίασης αρκετών μηχανισμών. Όσο ξεκάθαρο φαίνεται να είναι σεναριακά το Rise of the Ronin, άλλο τόσο μπορεί να χαώσει προσωρινά τον παίκτη με τις δεκάδες λειτουργίες που εφαρμόζει. Πάντως, η σύγχυση δεν διαρκεί για πολύ, αφού κυρίως οφείλεται στον όγκο της πληροφορίας, παρά στην έλλειψη του οποιοδήποτε tutorial.
Εύκολο στην κατανόηση, δύσκολο στην εκτέλεση;
Το δεύτερο πράγμα που είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητο είναι το σύστημα μάχης, που φέρει τη σφραγίδα της Team Ninja από την πρώτη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Καταιγιστικό, βάναυσο και απόλυτα εθιστικό από… το κατώφλι της εισόδου, το fighting είναι εξαρχής το απόλυτο selling point. Και παρότι γρήγορα θα σας βάλει στο κλίμα, θα χρειαστεί χρόνος (αίμα, δάκρυα και ιδρώτας, κατά το άσμα) για να νιώσετε expert. Όπως και πρέπει.
Καλή εντύπωση – με κάθε επιφύλαξη μέχρι το τέλος του παιχνιδιού – μας άφησαν οι πολλές επιλογές από άποψη όπλων και τα διαφορετικά classes, που έχουν το περιθώριο να προσφέρουν διαφορετικές προσεγγίσεις στις μάχες, αν και το κατά πόσο έχουν ουσία, θα φανεί.
RPGαδικα και ωραία
Η τελική ετυμηγορία θα χρειαστεί να περιμένει και για τα διαφορετικά dialogue options που παρουσιάζονται στο παιχνίδι, αφού είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν κάνουν κάποια διαφορά μέχρι στιγμής. Πάντως, είναι ένας μηχανισμός που τείνει να δίνει άλλη βαρύτητα στα RPGs και στην προκειμένη αποτελεί ωραία πινελιά.
Παράλληλα, τα bonds, δηλαδή οι συμμαχίες και οι φιλίες που μπορείτε να δημιουργήσετε με NPCs, είναι με διαφορά ο πιο ενδιαφέρον μηχανισμός με τον οποίο θα κληθείτε να εξοικειωθείτε στην αρχή. Απαντήσεις που αυξάνουν τη συμπάθεια των άλλων χαρακτήρων για εσάς, δώρα που μπορείτε να τους δώσετε και ξαφνικές επισκέψεις τους στη βάση που διατηρείτε – είναι μερικά από τα πράγματα που συνδέονται άμεσα με αυτούς τους δεσμούς και δίνουν στο Rise of the Ronin μια πιο έντονη ταυτότητα.
Το… φάντασμα του Tsushima
Το βασικό στοίχημα που καλείται να κερδίσει το Rise of the Ronin μέχρι να επανέλθουμε με το τελικό review είναι να καταφέρει να βγει… στον ήλιο, αφού αναμενόμενα το κρύβει η σκιά από τίτλους σε παρόμοιο setting, όπως το Ghost of Tsushima (άλλος ένας τίτλος που κυκλοφόρησε στο PlayStation).
Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη λόγω των ομοιοτήτων, αν και από άποψη gameplay το παιχνίδι της Team Ninja φέρει περισσότερες πολυπλοκότητες εξαρχής, που έχουν το φόντα να το διαφοροποιήσουν, κάνοντας το ένα πιο “βαρύ” RPG σε ιαπωνικό έδαφος.
Αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για την ώρα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα περνάμε εξαιρετικά κάθε φορά που υψώνουμε το όπλο μας κατευθυνόμενοι στην επόμενη αιματηρή αναμέτρηση.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Team Ninja
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Μαρτίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview.