Παιχνίδια για εξουσία και αδυσώπητες μάχες μέχρι θανάτου συνθέτουν τον καμβά του Rise of the Ronin.
Η Team Ninja έχει πειραματιστεί και τολμήσει πολλά τις τελευταίες δεκαετίες. Από fighting βιντεοπαιχνίδια, μέχρι sports και action RPGs, δεν έχει διστάσει ποτέ να δημιουργήσει νέα franchises. Για αυτό, η ύπαρξη του Rise of the Ronin δεν αποτέλεσε ποτέ έκπληξη, αλλά φυσικό επόμενο.
Με τη Sony Interactive Entertainment στον ρόλο της εκδότριας εταιρείας, η ομάδα που μας χάρισε τα Nioh παραμένει – τουλάχιστον για λίγο ακόμα – στο role-playing μέρος του φάσματος, ώστε να διηγηθεί μια ιστορία εμπνευσμένη – ως έναν βαθμό – από πραγματικά γεγονότα.
Μια εποχή αλλαγών και αναταραχών
Δεν είναι όμως μόνο το genre στο οποίο επιμένει η Team Ninja, αφού και το γενικότερο ιστορικό setting παραμένει παρόμοιο με αυτό των Nioh. Η διαφορά είναι ότι το Rise of the Ronin τοποθετείται σε μεταγενέστερη χρονική περίοδο και συγκεκριμένα την περίοδο Edo, όταν το Σογκουνάτο Tokugawa είχε έρθει σε σύγκρουση με τις φατρίες που αντιτίθονταν στο άνοιγμα της Ιαπωνίας σε άλλες χώρες.
Μέσα σε αυτό το κοινωνικοπολιτικό υπόβαθρο εκτυλίσσεται και η προσωπική ιστορία του βασικού χαρακτήρα μας, ο οποίος αναπόφευκτα αναγκάζεται να ταχθεί με μια από τις αντιμαχόμενες πλευρές. Το αποτέλεσμα είναι μια αφήγηση με ανάμεικτη χροιά, που εμπλέκει τα πολιτικά παιχνίδια και συμφέροντα, με τις προσωπικές επιδιώξεις του/της πρωταγωνιστή/τριας.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού (κυμαίνεται από 30 έως 70 ώρες περίπου, αναλόγως πόσο θα ασχοληθείτε με το δευτερεύον περιεχόμενο) οι διακυμάνσεις στην πλοκή είναι πολλές. Παρ’ όλες τις “πόρτες” που ανοίγει και τα πρόσωπα που συστήνει, το Rise of the Ronin αντιμετωπίζει τη βασική του πλοκή σαν ένα ζητούμενο δεύτερης κατηγορίας.
Δεν είναι ότι λείπουν οι εντυπωσιακές σκηνές και τα μεγάλα γεγονότα, καθώς δεν λείπουν. Απλά γίνεται γρήγορα εμφανές ότι παρότι το παιχνίδι σας αφήνει να πάρετε αποφάσεις σχετικά με τις συμμαχίες που θα σχηματίσετε, δεν έχει δοθεί αρκετή έμφαση στο χτίσιμο της ιστορίας γύρω από αυτές.
Για να γινόμαστε πιο κατανοητοί, υπάρχουν γεγονότα μέσα στο παιχνίδι που θα συμβούν ανεξάρτητα από τις δικές σας επιλογές και θα υπάρξουν φορές που δεν θα βγάζουν νόημα λόγω αυτού. Πολλές φορές είναι σαν να έχουν παραληφθεί σκηνές προκειμένου να μην ξεχειλώσει το σενάριο, αλλά αντ’ αυτού σε κάποια σημεία φαντάζει ελλιπές. Θα ήταν πραγματικά καλύτερα αν δεν σας δινόταν η δυνατότητα να επιλέξετε, και απλά ακολουθούσατε ένα σταθερό μονοπάτι.
Rise of the Ronin – Good ol’ RPG
Παράλληλα όμως υπάρχουν άλλα RPG χαρακτηριστικά που εφαρμόζονται με μεγαλύτερη επιτυχία στο Rise of the Ronin, όπως αυτά που αφορούν τις σχέσεις σας με τους δευτερεύοντες χαρακτήρες.
Θα γνωρίσετε δεκάδες πρόσωπα με τα οποία θα μπορέσετε να αναπτύξετε έναν δεσμό (bond) είτε φιλικό, είτε ρομαντικό. Με ορισμένους από αυτούς τους χαρακτήρες μπορείτε να πάτε μαζί σε αποστολές ή να τους βοηθήσετε με τα προβλήματά τους. Με τους περισσότερους μπορείτε να συνομιλήσετε και να τους δώσετε δώρα, ώστε να βελτιώσετε τη σχέση σας. Με κάποιους συγκεκριμένους μπορείτε να συνάψετε ερωτική σχέση ή να γίνετε ο έμπιστός τους.
Είναι μια ιδέα που έχει εφαρμοστεί σε τελείως επιφανειακό επίπεδο (δεν χρειάζεται ιδιαίτερος κόπος για να κερδίσετε τη συμπάθεια κάποιου), αλλά ταιριάζει στο όλο setting. Βέβαια, δεν έχουν όλοι οι χαρακτήρες το ίδιο ενδιαφέρον, αλλά είναι τόσοι πολλοί που σίγουρα θα βρείτε κάποιους που να αξίζουν τον χρόνο σας.
Fatality!
Γνωστή για το πόσο στα σοβαρά παίρνει το σύστημα μάχης της η Team Ninja, το Rise of the Ronin δεν αποτελεί εξαίρεση για την εταιρεία. Βασισμένο μονάχα στην επιθετικότητα, το fighting system δεν έχει ασπίδες. Η μόνη άμυνα που σάς προσφέρεται είναι αυτή του melee weapon σας για όσο έχετε Ki (το stamina του παιχνιδιού), αλλά και το parry, που για να είμαστε ειλικρινείς είναι απαραίτητο να μάθετε να χρησιμοποιείτε άμα θέλετε να επιβιώσετε (και βασικά είναι άκρως απολαυστικό στη χρήση).
Η κάθε αναμέτρηση είναι ένας αδυσώπητος χώρος, του οποίου θα επιβιώσετε μόνο με γρήγορα αντανακλαστικά, σωστή διαχείριση του Ki σας και αξιοποιώντας τα διαφορετικά όπλα και skills που έχετε. Είναι θέμα ακριβείας, στον μεγαλύτερο βαθμό και έξυπνης διαχείρισης των πόρων που σάς προσφέρονται, που είναι αρκετοί.
Το “τοπίο” του οπλοστασίου σας διαμορφώνουν εννιά διαφορετικές κατηγορίες όπλων για κοντινές αποστάσεις και τέσσερις ακόμα για τις μακρινές. Κάθε κατηγορία έχει δεκάδες επιλογές, με διαφορετικά perks, rarities και εμφάνιση. Μιλάμε για… πολύ loot, ίσως υπερβολικά πολύ. Αλλά δεν είναι μόνο θέμα ποσότητας. Κάθε melee όπλο έχει και διαφορετικά stances, όπως και έναν μετρητή που δείχνει πόσο έμπειροι είστε με αυτό. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε το katana, παραδείγματος χάρη, τόσο πιο αποτελεσματικοί γίνεστε με αυτό, τόσα περισσότερα stances ξεκλειδώνετε.
Τα stances, όπως μπορείτε να φανταστείτε, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο κρατάει το όπλο του ο χαρακτήρας σας, όπως και τις επιθέσεις που κάνει με αυτό. Δεν υπάρχουν όμως μόνο για το οπτικό υπερθέαμα που προσφέρουν, αφού κάποια stances είναι πιο αποτελεσματικά ενάντια σε ορισμένους εχθρούς, που σημαίνει πως η εναλλαγή μεταξύ τους είναι απαραίτητη για την επιβίωσή σας.
Υπάρχει τεράστια ποικιλία στο κομμάτι της μάχης και το σημαντικότερο είναι πως είναι με ουσία. Ναι μεν θα ξεκλειδώσετε καλύτερα όπλα και stances, αλλά αυτό δεν ισούται απλά με περισσότερο damage. Διαφορετικά stances, ακόμα και της ίδιας “σχολής”, έχουν διαφορετικό timing με το οποίο πρέπει να εξοικειωθείτε για να τα αξιοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο η Team Ninja δημιουργεί μια πρόκληση παραπάνω για αυτούς που θέλουν τα παιχνίδια τους… απαιτητικά, αλλά παράλληλα να τους ανταμείβουν όταν καταφέρνουν να βρουν τον σωστό ρυθμό.
Γενικά, το Rise of the Ronin έχει στιγμές – μάχες που μπορεί να γίνει πιο δύσκολο, όμως σάς δίνει και τα απαραίτητα εργαλεία για να ανταπεξέλθετε. Και πάντα, μα πάντα, προσφέρει θέαμα.
Αιματηρό, αδυσώπητο και άκρως εντυπωσιακό. Αυτές οι λέξεις περιγράφουν με ακρίβεια το σύστημα μάχης του νεότερου τίτλου της ιαπωνικής εταιρείας, που ούτως ή άλλως είχε βάλει τις βάσεις με τα Nioh. Η Team Ninja κάνει ματ σε δύο κινήσεις κάθε φορά που ξεκινάει ένα boss fight, διότι πολύ απλά έχει βρει μια χρυσή τομή στο fighting system της και είναι να απορεί κανείς τι παραπάνω σκοπεύει να κάνει στο μέλλον.
Φωτογράφος, κυνηγός κεφαλών και… γατο-γητευτής
Όταν δεν περνάτε τον χρόνο σας διαμορφώνοντας το πολιτικό σκηνικό της Ιαπωνίας, τότε θα παρατηρήσετε ότι στον αρκετά… γενναιόδωρο χάρτη περιμένουν διάφορες δραστηριότητες για να γεμίσετε τον χρόνο σας. Όπως το κυνήγι επικηρυγμένων, η φωτογραφία και η ανεύρεση… γατών. Διαφορετικοί NPCs περιμένουν με ανυπομονησία για να σάς στείλουν σε διάφορα θελήματα και side quests που ενίοτε συνδέονται με την κεντρική πλοκή και ενίοτε όχι.
Και μπορεί η Team Ninja να φλερτάρει ελαφρώς με το σύνδρομο της Ubisoft και των υπερφορτωμένων χαρτών της, αλλά γλιτώνει τη δυσαρέσκεια στην “παράταση” απλά και μόνο επειδή όλες οι δευτερεύουσες δραστηριότητες είναι πολύ πιο απλές και αρκετές φορές, διασκεδαστικές.
Το traversal είναι εξίσου εύκολο και διασκεδαστικό, κάνοντας την εξερεύνηση ξεκούραστη, παρά ενοχλητική. Στη διάθεσή σας έχετε έναν γάντζο για να σκαρφαλώνετε σε οροφές, ένα ανεμόπτερο για τις καταβάσεις και το άλογό σας που έρχεται σχεδόν όπου το καλέσετε. Απλές, αυτονόητες επιλογές, που όμως προσφέρουν ό,τι χρειάζεστε ώστε ο γεμάτος χάρτης του τίτλου να μην αφήνει κακές εντυπώσεις.
Σόλο καριέρα ή συνεργατικά;
Το Rise of the Ronin, όπως προαναφέραμε, σας δίνει συχνά πυκνά τη δυνατότητα να φέρετε κάποιους δευτερεύοντες χαρακτήρες μαζί σε αποστολές. Μάλιστα, εφόσον το επιτρέπει το mission μπορείτε να τους χειριστείτε κιόλας. Παράλληλα, μπορείτε να καλέσετε και άλλους παίκτες (έως δύο) να παίξουν μαζί σας ή να βοηθήσετε εσείς εκείνους.
Δυστυχώς, δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε εκτενώς το co-op πριν την κυκλοφορία του τίτλου, οπότε δεν μπορούμε να επεκταθούμε ιδιαίτερα πάνω σε αυτό, αλλά εάν θελήσετε να παίξετε μαζί με κάποιον φίλο τότε δεν αναμένουμε να δυσκολευτείτε διότι υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε matchmake με τη χρήση κωδικού, που θα σας επιτρέψει να βρείτε την παρέα σας γρήγορα.
Αξίζει να γνωρίζετε πως το επίπεδο της πρόκλησης αυξομειώνεται με βάση τον αριθμό των συμμάχων σας, αλλά γενικά η δυσκολία του τίτλου είναι ισορροπημένη σχεδόν πάντα.
Τεχνικός λόξιγκας
Ξέρετε ποιος είναι ο πρώτος τίτλος που θα σας έρθει στο μυαλό βλέποντας το Rise of the Ronin; Το Ghost of Tsushima. Ξέρετε ποιο είναι το μόνο σημείο που το παιχνίδι της Sucker Punch Productions είναι ο αδιαφιλονίκητος νικητής; Ο τεχνικός τομέας.
Ανάμεσα στα δύο, το Ghost of Tsushima είναι ξεκάθαρα ο πιο όμορφος και προσεγμένος τίτλος. Τι εννοούμε; Η Team Ninja “παίζει” λιγότερο με τους φωτισμούς και τις αντανακλάσεις, που σημαίνει ότι το αποτέλεσμα είναι ελαφρώς πιο άψυχο και μουντό, θυμίζοντας στα σημεία παιχνίδι προηγούμενης γενιάς. Το lip-sync είναι μέτριο στην καλύτερη και γενικά υπάρχουν πολλές μικρές ατέλειες που συνθέτουν ένα αρετουσάριστο σύνολο, το οποίο παρ’ όλα αυτά, είναι λειτουργικό στον μεγαλύτερο βαθμό – αν εξαιρέσουμε τις επιθέσεις εχθρών που περνάνε μέσα από κολώνες και την κάμερα που δυσκολεύεται με τους κλειστούς χώρους και δυσκολεύει και εμάς.
Ανάμεσα στα δύο modes που προσφέρονται, το performance είναι το προτιμότερο λόγω του πιο σταθερού frame rate, το οποίο αποτελεί must για τις μάχες. Το quality αν και προσφέρει καλύτερη ανάλυση, ρίχνει τα καρέ στα 30 το δευτερόλεπτο.
Άσχετα από το ποιο mode θα διαλέξετε όμως, στα cutscenes υπάρχει ένα μικρό αλλά αισθητό πρόβλημα με το frame rate που δυστυχώς “χτυπάει” στο μάτι. Συγκεκριμένα, υπάρχουν κινήσεις, που γίνονται σε χαμηλότερο frame rate από ό,τι η υπόλοιπη σκηνή, δίνοντας την αίσθηση ενός στιγμιαίου stutter, ειδικά όταν στην εικόνα υπάρχει κάποιο ύφασμα εν κινήσει.
Έπειτα, στις απέραντες πεδιάδες που προσφέρει το παιχνίδι θα συναντήσετε pop-ins, με δέντρα, σύννεφα και ενίοτε σπίτια να εμφανίζονται ξαφνικά καθώς πλησιάζετε.
Rise of the Ronin – Δημιουργώντας ατμόσφαιρα;
Πάντως, λιγότερο προβληματικό είναι το τεχνικό αποτέλεσμα όσον αφορά τον ήχο και τα οπτικά εφέ.
Ξίφη που διασταυρώνονται, λεπίδες που κόβουν τον αέρα και σπινθήρες, συνθέτουν μια εικόνα που ενθουσιάζει σε κάθε μάχη. Οπτικά και ακουστικά. Το Rise of the Ronin είναι στα καλύτερά του στη μέση κάθε μάχης, όπου οι πλούσιοι μηχανισμοί, ο συγχρονισμός και τα εφέ συναντιούνται για να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό θέαμα υψηλών ταχυτήτων.
Και μπορεί το soundtrack να μην είναι από τα πιο αξιομνημόνευτα που έχουν υπάρξει, αλλά θα υπάρξουν και μελωδίες που θα τραβήξουν την προσοχή σας ακόμα και εν μέσω ενός boss fight.
Στην Ανατολή
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το Rise of the Ronin έχει πολλές χάρες, αλλά και ορισμένα σοβαρά ελαττώματα.
Οι τεχνικές ατέλειες και η αδυναμία (ή ίσως αδιαφορία) της Team Ninja να επενδύσει σοβαρά στη βασική πλοκή του παιχνιδιού κρατάνε πίσω μια κατά τα άλλα άκρως απολαυστική περιπέτεια από το να γίνει κάτι παραπάνω.
Παράλληλα όμως, η ιαπωνική εταιρεία έχει εξελιχθεί σε μετρ της βιομηχανίας όσον αφορά στις μάχες που είναι γεμάτες δράση και ένταση, δημιουργώντας με επιτυχία ένα αιματηρό υπερθέαμα για όσους θέλουν να ακονίσουν τα αντανακλαστικά τους στην άκρη μιας λεπίδας.
Σεναριακά δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει από τη σωρεία των τίτλων που έχουμε δει ανά διαστήματα σε παρόμοιο setting, αλλά από άποψη gameplay είναι ένας δυνατός ανταγωνιστής, με πολλές διασκεδαστικά εκτελεσμένες ιδέες.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Team Ninja
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Μαρτίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.