Το Scars Above είναι ένα παιχνίδι του χώρου των indie, μια διαστημική περιπέτεια που θυμίζει Returnal και Metroid, με στοιχεία από Souls.

Η βασική ιδέα του Scars Above είναι πολύ γνώριμη: αφού πέφτουμε με το σκάφος μας σε έναν μυστηριώδη πλανήτη, βγαίνουμε έξω με ένα υπερσύγχρονο όπλο στα χέρια μας, για να εξερευνήσουμε τον χώρο και να αντιμετωπίσουμε εξωγήινες απειλές.

Αυτό το κομμάτι κινείται ακριβώς όπως θα το περιμένατε, δεν προσφέρει έντονες συγκινήσεις, το σενάριο είναι χιλιοειπωμένο και πλήρως αδιάφορο.

Όμορφος σχεδιασμός, ελλείψεις στο animation

Υπάρχουν κάποιες όμορφα σχεδιασμένες τοποθεσίες, μερικοί μυστηριώδεις εξωγήινοι, βλέπουμε στοιχεία από τη ζωή του πληρώματος του σκάφους μας και, γενικά, τα πάντα είναι συνηθισμένα για το είδος, στα χνάρια του Returnal, με τριγωνικές κατασκευές και επιβλητικά εξωγήινα κτίσματα στον ορίζοντα.

scars above gameplay

photo: Prime Matter

Τα μοντέλα των χαρακτήρων (ειδικά σε cutscenes) μαρτυρούν πως πρόκειται για ένα παιχνίδι χαμηλού μπάτζετ, με «ξύλινες» κινήσεις σωμάτων και προσώπων και ελλείψεις σε λεπτομέρειες.

Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους που εξερευνούμε, με χαμηλής ποιότητας assets -που, μάλιστα, επαναλαμβάνονται αρκετά- και με έντονη ομίχλη σε μακρινές αποστάσεις, και μια γενική θολούρα.

Η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι επαρκής, αλλά πολύ συνηθισμένη. Οι ηθοποιοί, επίσης, δίνουν επαρκείς ερμηνείες, ενώ η ατμόσφαιρα, παρότι κι αυτή συνηθισμένη, είναι ταιριαστή και οι δημιουργοί έχουν προσπαθήσει αρκετά σε αυτό το κομμάτι, με διαφόρων τύπων περιβάλλοντα, ταιριαστή μουσική και, γενικά, για το βεληνεκές του, ο τίτλος τα πηγαίνει μια χαρά.

Ακόμα, οι τεχνικές επιδόσεις (το παιχνίδι τρέχει στα 60fps, δεν υπάρχουν modes γραφικών) δεν παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα. Πού και πού μπορεί να κολλήσετε σε σημεία του περιβάλλοντος, αλλά υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής στο προηγούμενο checkpoint -και η πρόοδος που κάναμε μέχρι να κολλήσουμε διατηρείται.

Scars Above: Ένα sci-fi Souls-like

Στο Scars Above εξερευνούμε περιοχές που είναι επί της ουσίας γραμμικές, απλώς έχουν διαδρόμους με μυστικά (κυρίως, upgrades για τα όπλα και «knowledge», που είναι το XP του παιχνιδιού).

Πάντως, παρόλα τα στοιχεία που δανείζεται το Scars Above από τα Souls, δεν χάνουμε κάτι όταν πεθαίνουμε, απλώς επιστρέφουμε στο checkpoint.

scars above gameplay

Η εξερεύνηση δεν κλέβει την παράσταση, αλλά ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι λειτουργικός ώστε να μπορεί να μας διασκεδάσει για μερικές ώρες.

Διαβάστε επίσης:  Outriders Worldslayer - Review

Μάλιστα, σύντομα αρχίζουμε να βρίσκουμε νέα modes για το όπλο μας, ώστε να ρίχνουμε φωτιά και πάγο, μεταξύ άλλων, και αυτές οι λειτουργίες αξιοποιούνται στο πλαίσιο της εξερεύνησης, για να ανοίγουμε κλειστές διόδους -μην περιμένετε «ανοιχτή» εξερεύνηση, δεν υπάρχει μεγάλη ελευθερία.

Οι μάχες

Τα ίδια modes των όπλων χρησιμοποιούνται και στις μάχες, για να μπορούμε να νικήσουμε διάφορα είδη εχθρών που έχουν διαφορετικές αδυναμίες.

Για παράδειγμα, ένας τύπος αντιπάλων μπορεί να έχει ένα αδύναμο σημείο στην κοιλιά και να πρέπει να το πετυχαίνουμε όταν ανοίγεται για να μας επιτεθεί, ενώ άλλος εχθρός μπορεί να πρέπει να παγώσει πρώτα με το κατάλληλο όπλο.

Κάποιοι εχθροί έχουν αδυναμία στη φωτιά και σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος, άλλοι σε κάτι άλλο, ενώ μπορούμε να παγώνουμε το νερό, να σπάμε πάγους, να βρέχουμε ή να παγώνουμε αντιπάλους και μετά να τους χτυπάμε με ηλεκτρισμό για περισσότερο damage.

 gameplay

Επίσης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε σημεία του περιβάλλοντος στη μάχη, πυροβολώντας αντικείμενα που σκάνε, να χρησιμοποιήσουμε διάφορα εργαλεία, να κάνουμε τους εχθρούς να κινούνται αργά για λίγο, να τους κάνουμε εύφλεκτους και αρκετά άλλα, και, γενικά, η μάχη είναι αρκετά ευέλικτη.

Ωστόσο, οι μηχανισμοί δεν είναι όσο δουλεμένοι θα έπρεπε, το melee attack είναι τελείως κακοφτιαγμένο και μη ακριβές, τα animations είναι απότομα και χοντροκομμένα, τα μοντέλα και οι συμπεριφορές των εχθρών επαναλαμβάνονται -ακόμα και σε άλλα είδη εξωγήινων.

Η δυσκολία δεν είναι ιδανική και στηρίζεται περισσότερο απ’ όσο πρέπει στα ανακριβή hitboxes (οι εχθροί μάς πετυχαίνουν, συχνά, ακόμα κι όταν έχουμε κάνει dodge, για παράδειγμα) και «bullet sponges», αλλά υπάρχει και easy mode, αν δεν έχετε όρεξη για απαιτητικές -και συχνά άδικες- μάχες. Προς το τέλος, πάντως, η δυσκολία γίνεται σχεδόν ανύπαρκτη, όταν έχουμε ξεκλειδώσει αρκετές δυνάμεις και όλα τα όπλα.

scars above gameplay

Η δομή του Scars Above ακολουθεί την προσέγγιση των Souls, με shortcuts και με checkpoints που ζωντανεύουν τους εχθρούς που έχουμε ήδη σκοτώσει και με περιορισμένα αντικείμενα για θεραπεία στη διάθεσή μας.

Διαβάστε επίσης:  Ο Yoshida μάς τάζει νέο Soulslike, το internet παίρνει φωτιά...

Γρίφοι, upgrades

Υπάρχει ένα δέντρο αναβαθμίσεων που βελτιώνει τις ικανότητες της πρωταγωνίστριας και της δίνει νέες ιδιότητες, χωρίς κάτι ιδιαίτερο ή πολύ συναρπαστικό, αλλά με αυτόν τον τρόπο επιβραβεύεται η εξερεύνηση, αφού οι πόντοι δίνονται μόνο αν τους βρούμε στον χώρο, αν σκανάρουμε στοιχεία τους περιβάλλοντος ή αν νικήσουμε bosses.

Επιπλέον, υπάρχουν κάποιοι ικανοποιητικοί γρίφοι, που είναι αρκετά εκτενείς και απαιτούν σκέψη και ανάλυση του χώρου. Τα boss fights είναι από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού, με ένα τελευταίο που κλέβει την παράσταση και -ειδικά όσον αφορά στην παρουσίαση- ξεπερνά ποιοτικά το υπόλοιπο κομμάτι του παιχνιδιού.

Το Scars Above ξεπερνά τις προσδοκίες, αλλά…

Καλή δουλειά έχει γίνει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του DualSense, με δονήσεις που αυξάνουν το immersion, με ήχους από το ηχείο του χειριστηρίου και με λειτουργίες που θυμίζουν το Returnal, όπως ειδικές ενδείξεις στις σκανδάλες όταν μας τελειώνουν οι σφαίρες.

scars above gameplay

Σε γενικές γραμμές, το Scars Above είναι ΟΚ. Κάνει πολλές προσπάθειες να δώσει ποικιλία στις δραστηριότητές του, γενικά οι δημιουργοί έχουν κάνει καλή δουλειά, και έφτιαξαν ένα παιχνίδι που, αν και έχει αρκετά προβλήματα, μπορεί να μας διασκεδάσει για 10 περίπου ώρες που διαρκεί το σενάριο.

Τα περισσότερα τμήματά του είναι λειτουργικά, κανένα δεν είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό, αλλά λίγα είναι πολύ κάτω του μετρίου. Είναι, σίγουρα, ένα παιχνίδι που ξεπερνά τις προσδοκίες, ποιοτικά, αλλά έχει πολλά προβλήματα και αρκετές ελλείψεις. Μια περιπέτεια που θυμίζει παραδοσιακού τύπου παιχνίδια, με στοιχεία άλλων εποχών, αλλά επαρκώς εκσυγχρονισμένα.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PC, PS4, Xbox Series X|S, Xbox Onescars above key art mini
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Mad Head Games
Εκδότρια Εταιρεία: Prime Matter
Είδος: Third-person shooter / action adventure
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 28 Φεβρουαρίου 2023
Official website:‌ link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Επαρκής ατμόσφαιρα, ταιριαστή μουσική
  • Πετυχημένοι γρίφοι, αρκετοί μηχανισμοί μάχης
  • Αξιόλογα boss fights
  • Ικανοποιητική εξερεύνηση
  • Αξιοποίηση DualSense

Αρνητικά

  • Ελλείψεις σε animation, σε cutscenes και gameplay
  • Επαναλαμβανόμενοι εχθροί
  • Αδιάφορο σενάριο
  • Η δυσκολία δεν ικανοποιεί
  • Κάποια bugs

Βαθμολογία

6.5
Μέτριο
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ