Η Flying Wild Dog τροποποίησε για μια ακόμη φορά τη συνταγή και μας προσφέρει ένα διαφορετικό, αλλά σχετικά διασκεδαστικό, Shadow Warrior 3.
Έξι χρόνια έχουν περάσει από τον δεύτερο τίτλο και οι Flying Wild Dog και Devolver Digital εμπλουτίζουν τη σειρά με ένα ακόμα sequel. Το Shadow Warrior 3 συνεχίζει την παράδοση με τις ολικές αλλαγές από παιχνίδι σε παιχνίδι και έρχεται εμφανώς διαφοροποιημένο, αλλά πιο κοντά στις ρίζες του πρώτου παιχνιδιού.
Αναπόφευκτα θυμίζει ένα παιχνίδι μιας άλλης εποχής, τότε που μεσουρανούσαν τα Doom, Serious Sam, Quake κ.α., όμως όπως και αυτά, προσπαθεί να εξελιχθεί, προσθέτοντας αρκετά στοιχεία που συναντάμε σε αντίστοιχα παιχνίδια του σήμερα. Πατώντας στα εξαιρετικά Ghostrunner και Doom Eternal, η τρίτη περιπέτεια του Lo Wang δεν μπορεί παρά να προσφέρει άφθονη διασκέδαση, αν και προβληματίζει σε αρκετά σημεία της.
Υπάρχει και σενάριο…
Το παιχνίδι ξεκινάει σεναριακά από το σημείο που τελείωσε το δεύτερο, με έναν τεράστιο αρχαίο δράκο να έχει ελευθερωθεί και τον κόσμο να βρίσκεται στο έλεός του. O Lo Wang με το πιστό του katana και ορισμένους φίλους του προσπαθούν να τον αποτρέψουν από το να καταστρέψει τον πλανήτη. Ναι, αυτό είναι όλο.
Δυστυχώς, αν και το πρώτο παιχνίδι προσέφερε ενδιαφέρον σενάριο και εξέλιξη χαρακτήρων, από το δεύτερο και μετά βλέπουμε μια ανούσια έως αδιάφορη πλοκή, η οποία συνεχίζεται και στο Shadow Warrior 3. Από την άλλη κανείς δεν περιμένει αυτού του είδους τα παιχνίδια να έχουν “οσκαρική” γραφή, αλλά σίγουρα μπορούσε να γίνει καλύτερη δουλειά, ειδικά μετά από αυτό που είχαμε δει στο πρώτο μέρος.
Για να φτάσετε στο τέλος δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από 4-5 ώρες, διάρκεια που κρίνεται απογοητευτική, καθώς μιλάμε για ένα παιχνίδι που βρισκόταν σε ανάπτυξη για έξι χρόνια και μπορείτε να το τελειώσετε σε ένα απόγευμα. Προς μεγαλύτερη απογοήτευσή μας, μετά το τέλος δεν υπάρχει άλλο περιεχόμενο, ούτε κάποιο new game plus ή κάποια αρένα μάχης.
Αλλαγές στο gameplay
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το Shadow Warrior 3 είναι αλλαγμένο σε σημείο που όσοι έχετε παίξει το δεύτερο, θα αναρωτιέστε αν το έχει φτιάξει η ίδια εταιρεία. Στο δεύτερο υπήρχαν μεγάλες, ανοιχτές πίστες που ευνοούσαν την εξερεύνηση, χάρτης, skills, co-op κ.α. Το τρίτο η Flying Wild Dog αποφάσισε να το επαναφέρει σε πιο γραμμικά μονοπάτια και να εξαλείψει όλα τα παραπάνω. Πλέον, το gameplay του παιχνιδιού συνοψίζεται στο να πάτε από το σημείο Α όπου θα πολεμήσετε τέρατα στο σημείο Β που θα πολεμήσετε τέρατα, με λίγο platforming ενδιάμεσα. Στην αρχή είναι ενδιαφέρον και οι δράση δεν σταματά ποτέ, όμως περίπου στην μέση του παιχνιδιού, νιώθαμε ότι τα είχαμε δει όλα.
Για το platforming δεν μπορούμε να πούμε και πολλά, καθώς θυμίζει αυτό του Ghostrunner. Ο Lo Wang μπορεί πλέον να τρέξει σε τοίχους, ενώ έχει εφοδιαστεί με double jump και grappling hook για ταχύτερη κίνηση στις μάχες. Η αλήθεια είναι ότι οι αλλαγές λειτουργούν και προσφέρουν ένα αρκετά διασκεδαστικό gameplay που ευνοεί τη διαρκή κίνηση και αποφυγή, ενώ παράλληλα σκοτώνετε κύματα δαιμόνων. Το αρνητικό είναι ότι σε κάθε αρένα μάχης τα σημεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα παραπάνω είναι προκαθορισμένα και δεν σας δίνουν τόση ελευθερία όση θα φαντάζεστε.
Lo Wang σαν άλλος Doomguy
Εκτός από το τρέξιμο, ο Lo Wang είναι εφοδιασμένος με το πιστό του katana, το οποίο έχει απλοποιηθεί τελείως, καθώς έχει μόνο μια επίθεση (στο δεύτερο παιχνίδι είχε παραπάνω), ενώ διατίθενται και εφτά όπλα τα οποία μπορεί να μην ακούγονται αρκετά στον αριθμό, αλλά με την “τακτική των ελαχίστων πυρομαχικών”, που έχει ακολουθήσει η Flying Wild Dog, θα τα χρησιμοποιείτε όλα σε κάθε μάχη. Όπως και στο Doom Eternal, κάθε kill προσφέρει πυρομαχικά και ζωή για να μην ξεμένετε ποτέ, ενώ έχει προστεθεί και ένα finishing move που σκοτώνει με «ενδιαφέρον» τρόπο τους αντιπάλους σας, σας γεμίζει ζωή και παίρνετε από τα σπλάχνα τους ένα πολύ δυνατό όπλο που για λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να αλλάξει την έκβαση μιας μάχης.
Κάθε όπλο προσφέρει μέχρι τρεις αναβαθμίσεις, οι οποίες γίνονται με κάποια orbs που θα βρίσκετε στα ελάχιστα σημεία που σας αφήνει το παιχνίδι να εξερευνήσετε, καθώς παρεκκλίνετε από το βασικό μονοπάτι. Τις αναβαθμίσεις τις βρήκαμε λίγο αδιάφορες, καθώς ως επί το πλείστον, προσφέρουν αύξηση των πυρομαχικών και κάποια έξτρα δύναμη για το εκάστοτε όπλο σας.
Οι εχθροί από την άλλη είναι αρκετοί και δεν θυμίζουν ιδιαίτερα δαίμονες που έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια του είδους. Ο καθένας έχει την δική του δύναμη, προσφέρει ένα διαφορετικό όπλο αν τους σκοτώσετε με finishing move και απαιτούν ξεχωριστή τακτική. Ο αγαπημένος μας ήταν ο ninja, ο οποίος μας έδινε ένα τεράστιο katana με το οποίο κάναμε teleport πάνω στον κάθε εχθρό και τον σκοτώναμε με ένα χτύπημα. Παράλληλα, στο παιχνίδι υπάρχουν και δυο bosses, με το τελικό να απογοητεύει, καθώς είναι ιδιαίτερα εύκολο και καθόλου ευφάνταστο.
Όμορφο, αλλά και προβληματικό παράλληλα
Το Shadow Warrior 3 κάνει την μετάβαση στην Unreal Engine 4 και προσφέρει έναν αρκετά όμορφο κόσμο. Οι εχθροί είναι λεπτομερείς και τα gory kills εντυπωσιάζουν. Βέβαια, το παιχνίδι έρχεται με αρκετά προβλήματα, ιδιαίτερα στις μάχες που αδυνατεί να κρατήσει ένα σταθερό framerate. Τόσο στα PC, όσο και στις κονσόλες προηγούμενης γενιάς τα frames «παίζουν» από 30-60 όλη την ώρα δημιουργώντας εκνευρισμό, αν και στο PC με την ενεργοποίηση του DLSS αυτό σχεδόν εξαλείφεται. Next-gen έκδοση δεν υπάρχει, αλλά αν θελήσετε να το παίξετε μέσω backwards compatibility στις κονσόλες νέας γενιάς θα βρείτε χαμηλές αναλύσεις, με σταθερό όμως framerate.
Το παιχνίδι συνοδεύει ένα αρκετά ενδιαφέρον soundtrack που ταιριάζει απόλυτα στις σκηνές δράσης. Αυτό που ίσως ενοχλήσει αρκετούς είναι ότι ο πρωταγωνιστής μιλάει διαρκώς. Όταν λέμε διαρκώς, εννοούμε κάθε δευτερόλεπτο κάνει χιούμορ «δημοτικού» με αστεία για γεννητικά όργανα και αναφορές από ταινίες και την pop κουλτούρα γενικότερα. Και ενώ στην αρχή το διασκεδάζαμε, η φάση έγινε cringy πολύ γρήγορα.
Το Shadow Warrior 3, παρά τη στροφή προς τη γραμμικότητα και την αφαίρεση αρκετών στοιχείων που έκαναν αγαπητό τον δεύτερο τίτλο, δεν καταφέρνει να ισορροπήσει “ακριβώς” και προσφέρει ένα πακέτο με άφθονη δράση, κακό χιούμορ, τεχνικά προβλήματα και μικρή διάρκεια. Αν δεν σας αποτρέπουν τα παραπάνω και σας άρεσαν και τα προηγούμενα, αποκτήστε το σε κάποια γενναία έκπτωση τιμής.
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Flying Wild Hog
Εκδότρια Εταιρεία: Devolver Digital
Είδος: First-person shooter
Ηλικίες: 18
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 1 Μαρτίου 2022
Official website: shadowwarrior
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.