Ο Shawn Layden. πρώην CEO του PlayStation, εξηγεί γιατί η τρέχουσα αύξηση στις τιμές των παιχνιδιών θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν οι εταιρείες ακολουθούσαν μια πιο σταδιακή προσέγγιση.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του PlayStation, Shawn Layden, παρενέβη στη δημόσια συζήτηση γύρω από τις αυξανόμενες τιμές των βιντεοπαιχνιδιών, εκφράζοντας την άποψη ότι η σταδιακή αύξηση της τιμής τους θα είχε βοηθήσει τους παίκτες να προσαρμοστούν ομαλότερα.
Μιλώντας στο PlayerDriven, ο Layden υποστήριξε ότι, λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό, η τιμή των παιχνιδιών έχει στην πραγματικότητα μειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες.
Ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Το $59.99 του 1999 ισοδυναμεί σήμερα με περίπου $100. Αν συγκρίνουμε τη δύναμη αγορών τότε και τώρα, έχει μειωθεί σημαντικά. Κι όμως, οι εταιρείες δεν τόλμησαν να ανεβάσουν τις τιμές όπως θα έπρεπε.»
Σύμφωνα με τον Layden, αν οι εκδότες αύξαναν την τιμή των παιχνιδιών κατά $5 σε κάθε γενιά κονσολών, οι καταναλωτές θα είχαν εξοικειωθεί με την ιδέα της αύξησης, αντί να έρχονται αντιμέτωποι με απότομες αλλαγές, όπως τα $90 που ανακοινώθηκαν πρόσφατα για κάποιους τίτλους του Nintendo Switch 2.
«Αν κάθε γενιά πρόσθετε πέντε δολάρια στην τιμή των παιχνιδιών, θα είχαμε φτάσει σήμερα τα $90 και δεν θα ήταν τόσο σοκαριστικό,» συμπλήρωσε.
Η δήλωσή του έρχεται τη στιγμή που όλο και περισσότερες εταιρείες εξετάζουν αυξήσεις τιμών, με τις Take-Two και Nintendo να συζητούν ήδη τιμές που πλησιάζουν ή ξεπερνούν τα $90-100 ανά τίτλο. Η μετάβαση αυτή δημιουργεί ερωτήματα για το μέλλον της αγοράς και τη στάση των καταναλωτών απέναντι στις νέες τιμές.
Αναπόφευκτα, τίθεται το ερώτημα: Θα συνεχίσει το κοινό να αγοράζει παιχνίδια στα $90 ή $100, ή θα εξαρτηθεί από την ποιότητα και το περιεχόμενο του κάθε τίτλου;