Sid Meier’s Civilization VII – Review

Άρης Φουρναράκης

Η πολυβραβευμένη turn-based strategy σειρά επιστρέφει με ένα νέο κεφάλαιο, το Sid Meier’s Civilization VII.

Η ιστορία των παιχνιδιών Civilization κρατάει από πολύ παλιά, από το μακρινό 1991, που και κυκλοφόρησε το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Μέσα σε αυτά τα 34 χρόνια, η χρονική απόσταση ενός παιχνιδιού με το επόμενο sequel ποτέ δεν υπήρξε μεγαλύτερη από αυτή των Sid Meier’s Civilization VI και Sid Meier’s Civilization VII, η οποία έφτασε κοντά στη δεκαετία.

Με το 6ο παιχνίδι της σειράς να κερδίζει εξαιρετικές κριτικές, το 7ο μέρος είχε μπροστά του ένα βουνό να ανέβει. Έπρεπε να κρατήσει την πετυχημένη συνταγή του προηγούμενου παιχνιδιού, αλλά και να προσπαθήσει να δώσει νέα πνοή στη σειρά, καθώς τα 9 χρόνια είναι πολλά και σίγουρα απαιτούνταν εκσυγχρονισμός. Τελικά, τα κατάφερε η Firaxis Games;

Sid Meier’s Civilization VII – Ελληνικός πολιτισμός με αρχηγό τον Ναπολέοντα; 

Όσοι δεν έχετε ξαναπαίξει κάποιο παιχνίδι Civilization ή turn-based strategy ποτέ, οφείλουμε μερικές εξηγήσεις. Όπως σε όλα τα παιχνίδια στρατηγικής τέτοιου είδους, σκοπός του παίκτη είναι να αναλάβει ένα πολιτισμό, να τον αναπτύξει (στρατιωτικά, οικονομικά, πολιτικά) και να καταφέρει να κερδίσει τους αντίπαλους πολιτισμούς στον χάρτη, χρησιμοποιώντας είτε στρατιωτικά, είτε πολιτικά μέσα (διπλωματία).

Napoleon

Photo: 2K – VG24.gr

Στην πλειοψηφία τους έτσι ήταν όλα τα Civilization μέχρι τώρα. Στο Sid Meier’s Civilization VII υπάρχουν κάποιες αλλαγές, που ίσως ξενίσουν τους παλαιότερους παίκτες. Πρώτη και κύρια, ο αρχηγός του πολιτισμού δεν είναι “δεμένος” με τον πολιτισμό του. Για παράδειγμα μπορείτε να διαλέξετε για leader τον Napoleon και σαν πολιτισμό σας τους Έλληνες. Αυτό όπως φαντάζεστε μπορεί να προκαλέσει ορισμένες ιστορικές ανακρίβειες, αν και γενικά δεν αλλάζει πολλά στο gameplay. Απλά οι Έλληνες επωφελούνται από τα χαρακτηριστικά, που φέρνει ο Napoleon σαν στρατηγός.

Αυτό όμως που προκαλεί εντύπωση είναι η επιλογή της Firaxis να χωρίσει το παιχνίδι σε εποχές. Οι εποχές είναι η Antiquity age, Exploration age και Modern Age. Το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι έχουν κλειδωθεί πολιτισμοί σε συγκεκριμένες εποχές. Για παράδειγμα αν έχετε επιλέξει τον ελληνικό πολιτισμό και ολοκληρώσετε την Antiquity age, τότε στην Exploration age θα πρέπει να εξελιχθείτε σε κάποιον άλλο πολιτισμό, καθώς ο ελληνικός δεν υπάρχει εκεί. Οπότε μπορεί να ξεκινήσετε σαν ελληνικός πολιτισμός, να συνεχίσετε σαν γαλλικός ή ισπανικός (αν επιλέξετε σαν αρχηγό την Isabella) και να καταλήξετε να παίζετε σαν μεξικάνικος. Η όλη διαδικασία φαντάζει σαν να παίζουμε τρία διαφορετικά παιχνίδια, με διαφορετικούς πολιτισμούς, στρατό και πόλεις, καθώς μόλις ολοκληρωθεί το legacy path (κοινώς τα objectives κάθε εποχής), όλα αλλάζουν.

sid-meier's-civilization-vii

Photo: 2K – VG24.gr

Για να “κερδίσετε” το παιχνίδι όπως αναφέραμε πάνω, το πιο απλό είναι ο πόλεμος. Να δημιουργήσετε στρατό και να καταλάβετε τα περισσότερα εδάφη του χάρτη. Μετά, υπάρχει και ο δρόμος της διπλωματίας. Να συνεργαστείτε με άλλους πολιτισμούς για να βγάλετε τους υπόλοιπους από την μέση. Απλό και (όχι πάντα) εύκολο. Σε αυτό το κομμάτι, το παιχνίδι πραγματικά λάμπει. Σε κάθε γύρο, όλοι οι πολιτισμοί κερδίζουν κάποιους πόντους influence. Ξοδεύοντας αυτούς μπορείτε να προτείνετε πράγματα σε άλλους πολιτισμούς, όπως ανταλλαγή πρώτων υλών ή στρατευμάτων ή ακόμα και συμμαχίες. Για να δεχτούν ή να αρνηθούν πρέπει και εκείνοι να ξοδέψουν influence. Μπορείτε να δράσετε όπως θέλετε: για παράδειγμα, να κάνετε φιλίες με ένα πολιτισμό για να τους εκμεταλλευτείτε στρατηγικά και στη συνέχεια να τους κηρύξετε πόλεμο και να τους κατατροπώσετε. Γενικά το όλο σύστημα λειτουργεί εξαιρετικά και είναι ίσως το κορυφαίο κομμάτι του τίτλου.

Υπάρχουν όμως και διάφορα αγκάθια, τα οποία μπερδεύουν και κάνουν τον παίκτη να νομίζει ότι παίζει διαφορετικά παιχνίδια. Ένα από αυτά είναι το θρησκευτικό κομμάτι. Αν ασχοληθείτε με αυτό, θα σας ζητείται να δημιουργείτε διαρκώς ακολούθους, τους οποίους θα πρέπει να τους στέλνετε για να κηρύττουν και να προσηλυτίζουν κόσμο. Το επόμενο είναι η αναζήτηση artifacts (σε αποστολές τύπου Indiana Jones), όπου επίσης πρέπει να δημιουργείτε κόσμο για να τα ψάχνει, να τα ξεθάβει και να τα τοποθετεί σε συγκεκριμένα κτήρια. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά συστήματα αν λειτουργούσαν αυτόνομα, ίσως σε ένα παιχνίδι με την απουσία πολεμικού στοιχείου. Τώρα απλά μπαίνουν στην μέση και πιο πολύ μπερδεύουν τον παίκτη, παρά τον βοηθούν να κερδίσει, αφού πρέπει διαρκώς να ασχολείται με τρία διαφορετικά πράγματα.

Συνολικά, το Sid Meier’s Civilization VII προσφέρει 30 διαφορετικούς πολιτισμούς (κλειδωμένους, ή και όχι, ανάμεσα στις εποχές) και 26 αρχηγούς (ορισμένους ίδιους, αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά). Οπότε υπάρχει η δυνατότητα αρκετών διαφορετικών επιλογών για το πώς θα στήσετε και πώς θα εξελίξετε μετέπειτα τον πολιτισμό σας.

Διαβάστε επίσης:  LEGO 2K Drive - Review

Μπορείτε να παίξετε παντού, μέχρι και στον δρόμο…

Το Sid Meier’s Civilization VII δεν είναι αποκλειστικότητα των υπολογιστών, όπως είχαμε συνηθίσει για τα παιχνίδια του είδους. Έχει κυκλοφορήσει κυριολεκτικά παντού και μπορείτε με τον ίδιο λογαριασμό να παίξετε σε οποιοδήποτε σύστημα επιθυμείτε, καθώς προσφέρεται cross-progression, αλλά και cross-platform δυνατότητες, για να εμπλακείτε σε multiplayer μάχες με τους φίλους σας που έχουν αγοράσει το παιχνίδι σε άλλη πλατφόρμα. Μπορείτε να περάσετε μερικούς γύρους ακόμα και στο μετρό όσο περιμένετε να φτάσετε στη δουλειά σας, με την έκδοση του Nintendo Switch.

Οπτικά βέβαια παρότι είναι ένα αρκετά όμορφο παιχνίδι, δεν θα λέγαμε ότι έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθώς δεν συμβαίνουν πολλά πράγματα real-time που να απαιτούν μεγάλη υπολογιστική δύναμη. Οπότε ακόμα και στα ταπεινό Nintendo Switch , που είναι κονσόλα 8-ετίας μπορείτε να παίξετε το Sid Meier’s Civilization VII ικανοποιητικά.

Gameplay

Photo: 2K – VG24.gr

Είναι καλύτερο από το Civilization VI;

Η γρήγορη απάντηση είναι όχι. Τα Civilization V και VI έφτασαν στην κορυφή και δύσκολα θα ξεπεραστούν, όχι μόνο από παιχνίδι της σειράς, αλλά και από άλλα του είδους γενικότερα. Όμως το Civilization VII προσφέρει την απαραίτητη ανανέωση που χρειαζόταν η σειρά και έχει αρκετούς λόγους για να κρατήσει παλιούς και νέους (πιο εύκολα) παίκτες. Τα μειονεκτήματα του όμως είναι αρκετά και είναι ικανά να απωθήσουν του παλαιότερους φαν της σειράς, κάτι που πρέπει να το λάβουν σοβαρά στα υπόψιν στη Firaxis Games.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, PCCivilization_VII_box_art
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PC
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Firaxis Games
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ 2K Games
Είδος:‌ Strategy
Ηλικίες:‌ 12+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 11 Φεβρουαρίου 2025
Official website:‌ link
Διαβάστε επίσης:  Into the Breach: Advanced Edition - Review

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Ανανέωση στη σειρά, με αρκετά νέα στοιχεία
  • Το σύστημα βάθους που προσφέρει η διπλωματία
  • Cross-play και cross-progression για να παίζετε παντού με τους φίλους σας
  • Εξαιρετικό θρησκευτικό και στρατιωτικό κομμάτι...

Αρνητικά

  • Το θρησκευτικό και στρατιωτικό κομμάτι δεν μπορούν να δουλέψουν ταυτόχρονα στο ίδιο παιχνίδι
  • Η προσθήκη των εποχών χωρίζει το παιχνίδι σε τρία διαφορετικά μέρη
  • Ο περιορισμός των πολιτισμών σε εποχές και η απουσία εξέλιξης τους

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ