Το Skull and Bones ξεκινάει το πειρατικό του ταξίδι μετά από μία δεκαετία ανάπτυξης και πλέει σε φουρτουνιασμένα νερά.
Γράφοντας το συγκεκριμένο review και ενώ πλησιάζουν οι Απόκριες, σκεφτόμουν πόσες φορές έχω ντυθεί πειρατής, καθώς η γοητεία που μου ασκεί το συγκεκριμένο theme είναι έντονη από όταν ήμουν πιτσιρικάς. Υπολόγισα σίγουρα λιγότερες από τα χρόνια που χρειάστηκαν για την ανάπτυξη του Skull and Bones. Λιγότερες ακόμα και από τις αναβολές που έχει πάρει όλα αυτά τα χρόνια, μέχρι να κυκλοφορήσει επιτέλους από την Ubisoft με σχεδόν όλα της τα studio να συνδράμουν στην ανάπτυξη του. Θα μας κάνει το Skull and Bones να θέλουμε να μασκαρευτούμε πάλι πειρατές; Βάζουμε ένα ποτήρι ρούμι λοιπόν, ένα αποκριάτικο πειρατικό καπέλο και ένα eyepatch και συγκεντρώνουμε τις σκέψεις και τις εντυπώσεις μας από το πρώτο ever παιχνίδι ΑΑΑΑ (!) κατά τα λεγόμενα της Ubisoft.
Pirate as a service
Γνωρίζαμε αρκετά πριν την κυκλοφορία του Skull and Bones ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι τύπου game as a service με την Ubisoft να υπόσχεται υποστήριξη με νέο περιεχόμενο για αρκετά χρόνια. Ακόμα και στην Beta έκδοση του παιχνιδιού όμως ήταν φανερό ότι η βάση του ήταν σε σημεία προβληματική. Ένα ζήτημα που αντιμετώπισαν (No Man’s Sky) και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν (Suicide Squad: Kill the Justice League) κι άλλα παιχνίδια του είδους. Όταν η βάση είναι λοιπόν προβληματική είναι επιτακτικό οι developers να προβούν σε διορθώσεις και να το αναπτύξουν περαιτέρω όσα χρόνια θα είναι οι ανοιχτοί οι servers του. Το review λοιπόν αυτό αφορά την αρχική έκδοση του παιχνιδιού, χωρίς να γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθεί η πορεία του με το περιεχόμενο που θα προστίθεται μέσω των season pass.
Αρχικά, στο Skull and Bones μπήκαμε από νωρίς στη λογική ενός παιχνιδιού GaaS καθώς η ιστορία του, το campaign mode αν θέλετε, είναι αδύναμη και λειτουργεί περισσότερο ως μία εισαγωγή-εκμάθηση στον κόσμο και τις δραστηριότητες που προσφέρει το παιχνίδι. Η υπόθεση είναι απλή και δεν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις. Στην χρυσή εποχή της Πειρατείας (γύρω στο 1700), στα νερά του Ινδικού Ωκεανού, ένας πειρατής που γλίτωσε τον θάνατο και έχει χάσει το πλοίο και το πλήρωμά του προσπαθεί να ορθοποδήσει και να ανέβει ιεραρχικά, με στόχο να γίνει ο απόλυτος Pirate Kingpin της περιοχής.
Δύο είναι οι βασικοί χαρακτήρες / NPCs, με τους οποίους θα έχετε τις περισσότερες διαδράσεις στα story missions και είναι αυτοί που θα σας δίνουν τα σχετικά συμβόλαια, που θα πρέπει να ολοκληρώσετε. Καμία σεναριακή ανάπτυξη των χαρακτήρων, καμία αποστολή που να δημιουργεί μία κάποια κορύφωση και γενικά σε περίπου 20 ώρες που διαρκεί το campaign, ο μόνος σκοπός είναι η αύξηση του infamy (το level system του παιχνιδιού) και το γέμισμα του inventory με loot. Οι αποστολές / συμβόλαια είναι τύπου “φέρε μου αυτά τα αντικείμενα”, “βύθισε 3 πλοία”, “κάνε εισβολή σε κάποιο camp” συν κάποια bosses εδώ και εκεί. Αυτές είναι και οι βασικές δραστηριότητες, που μπορείς να κάνεις γενικά στο παιχνίδι, τουλάχιστον σε αυτήν την φάση του, οπότε δημιουργείται έντονα η αίσθηση της επανάληψης.
Είσαι τελικά πειρατής ή μήπως κάτι άλλο;
Το Skull and Bones, με τον τρόπο που έχουν φτιαχτεί οι αποστολές, αλλά και εν μέρει η μικροοικονομία του, δε μας έβγαλε την αίσθηση ότι παίζουμε ως πειρατής. Μεγάλη κουβέντα για παράδειγμα έχει γίνει για την απουσία επίγειας μάχης, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ίσως η απουσία αυτή να περνούσε ακόμα και απαρατήρητη, αν ήταν στημένο “πειρατικά” το παιχνίδι, έστω και αποκλειστικά στη θάλασσα. Τι εννοούμε με αυτό; Αρχικά, ιστορικά οι πειρατές είχαν έντονη την ανάγκη για εξερεύνηση, για ανακάλυψη νέων τόπων και θησαυρών που θα τους φέρουν πλούτη. Δεν έκοβαν ξύλα ούτε έκαναν mining μέταλλα, ενέργειες που στο παιχνίδι γίνονται εντωμεταξύ με ένα τελείως αναχρονιστικό mini game. Η εξερεύνηση στην ξηρά επίσης είναι ανούσια, καθώς οι περιοχές στα λιμάνια των οποίων θα δέσετε είναι άδειες από περιεχόμενο και το μόνο που θα συναντήσετε είναι vendors για να κάνετε εμπόριο μαζί τους ή για να σας δώσουν κάποιο συμβόλαιο.
Έπειτα, η αναζήτηση θησαυρών που είναι απόλυτα συνυφασμένη με τους πειρατές, στο Skull and Bones δεν έχει καμία ιδιαίτερη βαρύτητα, ενώ και το loot που τελικά προσφέρει είναι πολλές φορές χαμηλής αξίας. Ακόμη και στο endgame, όταν υποτίθεται έχεις γίνει πειρατής Kingpin, εγνωσμένης αξίας και φήμης, κάνεις τον θαλάσσιο μεταφορέα αγαθών, ενώ θα έπρεπε να έχεις άλλους να κάνουν αυτή τη δουλειά για σένα. Το συγκεκριμένο κομμάτι διαχείρισης ενός στόλου έχει ανακοινωθεί ότι θα προστεθεί στη 2η σεζόν του παιχνιδιού κάτι που ενισχύει αυτό που αναφέραμε παραπάνω περί προβληματικής και ελλειμματικής βάσης.
Ένα looter shooter σε έναν μεγάλο όμορφο κόσμο
Τελικά, το Skull and Bones θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα looter shooter, το οποίο περιλαμβάνει και στοιχεία ενός εξομοιωτή εμπορίου, τοποθετημένο σε ένα pirate setting. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι ναυμαχίες και το shooting κομμάτι του, αφού είναι αυτά που μας προσέφεραν ικανοποιητική δράση και διασκέδαση. Είναι εύκολο να μάθει και να προσαρμοστεί κανείς στη μάχη, καθώς χαρακτηρίζεται από απλό και arcade gameplay. Οι ναυμαχίες είναι συναρπαστικές και γεμάτες ένταση, ιδιαίτερα όταν είσαι σε party με φίλους. Επίσης η ποικιλία στα όπλα βοηθάει να στήσουν οι παίκτες το πλοίο τους ανάλογα με το playstyle τους. Όπλα, όπως κανόνια που κάνουν heal τους συμπαίκτες σας, τορπίλες και φλογοβόλα σε συνδυασμό με τον τύπο του πλοίου και κάποια έπιπλα που δίνουν διάφορα buffs, δίνουν αρκετές επιλογές παραμετροποίησης. Επιπλέον είναι τεράστια και η γκάμα σε cosmetics για τα πλοία με τα πιο σπάνια πανιά, διακοσμητικά, χρώματα κτλ. να χρειάζονται είτε πραγματικά λεφτά για να αποκτηθούν, είτε πολύωρο grinding.
Ο σχεδιασμός του ανοιχτού κόσμου ή καλύτερα των ανοιχτών θαλασσών του Ινδικού Ωκεανού είναι στα περισσότερα σημεία όμορφος και αρκετά εντυπωσιακός. Είναι κάτι για το οποίο φημίζεται γενικά η Ubisoft και στο Skull and Bones έχει γίνει ανάλογη ποιοτική δουλειά σε αυτό το κομμάτι. Τεράστια και ρεαλιστικά κύματα μάς δυσκόλευαν σε κάθε μας ταξίδι, όταν περνούσαμε μέσα από μία καταιγίδα και κεραυνοί ηλέκτριζαν θεαματικά το νερό, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να βγάλουμε ορισμένα πανέμορφα screenshots μέσω του photo mode.
11 χρόνια ανάπτυξης που δε δικαιολογούν τόσες αστοχίες
Στην ξηρά από την άλλη, όπως και στο κομμάτι του περιεχομένου, υπάρχουν προβλήματα και στον σχεδιασμό. Αρχικά τα μοντέλα των χαρακτήρων στο Skull and Bones είναι ξύλινα και ανέκφραστα, τα textures είναι χαμηλής ανάλυσης ενώ και οι τεχνικές φωτισμού είναι προηγούμενης γενιάς. Εντύπωση μας έκαναν επίσης και κάποιες παραλείψεις, όπως για παράδειγμα ότι δεν έχει προστεθεί ήχος στα κύματα όταν σκάνε στις παραλίες, αλλά και οι αντανακλάσεις που δεν είναι σε υψηλό επίπεδο.
Όσον αφορά στις ρυθμίσεις εικόνας επιλέξαμε το Performance mode με 1080p ανάλυση οθόνης και 60 fps. Δεν είναι το ιδανικό, καθώς ειδικά στις μάχες που συμβαίνουν πολλά πράγματα στην οθόνη με την κίνηση του νερού και του πληρώματος, τις εκρήξεις κτλ. η εικόνα δεν είναι τόσο καθαρή και ομαλή και μπορεί να κουράσει. Βέβαια από την άλλη στο Quality Mode, τα 30fps είναι απαγορευτικά καθώς ο χειρισμός του πλοίου και η ακρίβεια στο shooting επηρεάζονται αισθητά οπότε δεν το προτείνουμε. Γενικά το Skull and Bones πέρασε από χιλιάδες κύματα μέχρι την κυκλοφορία του. Ίσως οι πολυάριθμες αυτές φάσεις ανάπτυξης να επηρέασαν αρνητικά τον τεχνικό τομέα και για αυτόν τον λόγο το παιχνίδι να μην είναι στο launch του τόσο polished όσο θα έπρεπε.
Skull and Bones – Το πλοίο μπάζει νερά, θα έχουμε τελικά ναυάγιο;
Συνολικά, το Skull and Bones μας άφησε με ανάμεικτες εντυπώσεις. Στον πυθμένα του φαίνεται ότι κάτι καλό ίσως να υπάρχει και μπορεί να διασωθεί αν η Ubisoft διορθώσει πράγματα και προβεί σε σημαντικές αλλαγές και προσθήκες. Αυτό βέβαια εξαρτάται εν πολλοίς και από την αποδοχή που θα έχει από τους παίκτες και από το κατά πόσο θα αντέξουν να ασχοληθούν με αυτή την version του παιχνιδιού. Μπορεί μελλοντικά να γίνει ένα δεύτερο No Man’s Sky και του χρόνου τις απόκριες να είναι όλοι ντυμένοι πειρατές. Σε άλλη περίπτωση θα καταλήξει σε ένα multiverse, στο οποίο θα συναντηθεί με το Marvel’s Avengers, συμμετέχοντας σε ένα crossover αποτυχημένων παιχνιδιών GaaS.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Singapore
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: Multiplayer / Action Adventure
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 16 Φεβρουαρίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.