Φέρνοντας τα πάνω κάτω σε έναν μακρινό γαλαξία με το Star Wars Outlaws.
Ύστερα από τα δύο Star Wars Jedi των EA και Respawn Entertainment, ο επόμενος AAA τίτλος βασισμένος στο λατρεμένο franchise έρχεται από ένα διαφορετικό στούντιο και υπό την ευθύνη της Ubisoft. Η Massive Entertainment (γνωστή κυρίως για τα Tom Clancy’s The Division) επιλέγει ένα διαφορετικό μονοπάτι με το Star Wars Outlaws, αφού αφήνει τους Jedi έξω από την ιστορία αυτή και ανοίγει τους (διαστημικούς) ορίζοντές της με μια open world προσέγγιση.
Φυσικά, αυτό συνεπάγεται κάποια καλά, αλλά και κάποια κακά. Το σίγουρο είναι ότι η ενασχόληση του παιχνιδιού με τους… κοινούς θνητούς του σύμπαντός του είναι μια ευχάριστη αλλαγή ρυθμού και μια που του δίνει την ευκαιρία να κάνει κάτι διαφορετικό στο πλαίσιο ενός “πλούσιου” κόσμου.
Bonnie and Clyde… αλλά όχι ακριβώς
Το Star Wars Outlaws έρχεται να “κουμπώσει” ανάμεσα στις ταινίες Empire Strikes Back και Return of the Jedi, σε μια περίοδο δηλαδή που η Αυτοκρατορία είναι παντοδύναμη. Η Kay Vess και ο αξιαγάπητος τετράποδος φίλος της, ο Nix, είναι οι συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ιδιαίτερα επεισοδιακό ταξίδι. Οι δύο τους αποτελούν ένα δίδυμο που εμπλέκεται σε κάθε μορφής παρανομία, προκειμένου να βγάλει λεφτά και να φύγει όσο πιο μακριά γίνεται. Αναμενόμενα, αυτό τους βάζει συνεχώς σε μπελάδες.
Η ιστορία πιάνει ρυθμό από την αρχή. Κατά την εισαγωγή, η Kay επιχειρεί να εισβάλλει στο θησαυροφυλάκιο του αρχηγού ενός εγκληματικού συνδικάτου, όμως τελικά τρέπεται σε άτακτη φυγή, όταν τα πράγματα στραβώνουν. Με πληρωμένους δολοφόνους να ακολουθούν το κάθε της βήμα, η ευρηματική αλλά και άπειρη πρωταγωνίστριά μας θα αναγκαστεί να δημιουργήσει μια ομάδα για να διαπράξει τη ληστεία της ζωής της, ώστε να καταφέρει να εξαφανιστεί από προσώπου γης…
Αν και δεν αποσπάει κομπλιμέντα για τη σεναριακή πρωτοτυπία της κατά της 15-20 ώρες που διαρκεί (30-40 μαζί με το side content), η βασική πλοκή αποτελεί μια ευχάριστη περιπέτεια, με αρκετές εντάσεις και εκπλήξεις για να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον.
Τα μεγαλύτερα ατού σε αυτόν τον τομέα όμως είναι ουσιαστικά δύο. Σε πρώτη φάση, η ενασχόληση με τον υπόκοσμο του franchise, που έχει σίγουρα πολλά περιθώρια ανάπτυξης -μιας και έχει τη δυνατότητα να “γεννήσει” πολλά νέα plotlines. Και σε δεύτερη φάση, η διασκεδαστική και χαριτωμένη δυναμική της Kay με τον Nix. Αυτοί οι δύο χαρακτήρες, που καταφέρνουν να γίνουν συμπαθείς με… χαρά και τσαχπινιά, χωρίς κόπο, είναι ο λόγος που οι κοινοτοπίες συγχωρούνται.
Star Wars Outlaws – Δομικά αυτοκαταστροφικό
Στην πράξη, η δράση από στιγμή σε στιγμή έχει βασιστεί σε κάποιες δομικές επιλογές που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως… αμφισβητήσιμες. Οι αποστολές εκτυλίσσονται με έναν πληκτικά γνώριμο τρόπο και παράλληλα θέτουν περιορισμούς που λειτουργούν ως μια μεταφορική σφαίρα στο γόνατο από επιλογή.
Δηλαδή, η ροή της κάθε αποστολής είναι εξαρχής προβλέψιμη και εν μέσω κακών αποφάσεων, η Massive Entertainment δεσμεύει πολλές φορές τον παίκτη σε μια συγκεκριμένη προσέγγιση -αυτή του stealth- δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Ας το ξεκαθαρίσουμε με συνοπτικές διαδικασίες, το stealth στο Star Wars Outlaws είναι μέτριο. Μια ιδέα που έχουμε δει πολλάκις σε βιντεοπαιχνίδια και που στο συγκεκριμένο έχει υλοποιηθεί τόσο επιφανειακά, που η χρήση του γίνεται αγγαρεία.
Για να γινόμαστε πιο ακριβείς, ο Nix, εκτός από αξιαγάπητος, είναι και ένας χρήσιμος βοηθός. Όταν καλείστε να χρησιμοποιήσετε την πιο διακριτική προσέγγιση (κάτι που συμβαίνει συχνά), ο τετράποδος σύμμαχός σας μπορεί να αποσπάσει τους φρουρούς και τις κάμερες, να σαμποτάρει συναγερμούς, να επιτεθεί για να σας δώσει ένα σύντομο πλεονέκτημα και γενικά να φτάσει μοχλούς και σημεία που εσείς δεν μπορείτε.
Όμως, ακόμα και με αυτά τα “εργαλεία”, η Massive Entertainment χάνει το στοίχημα της επάρκειας. Όταν μια αποστολή αποτυγχάνει αυτόματα, στέλνοντάς σας στο τελευταίο checkpoint, μόλις γίνετε αντιληπτοί ή κάποιος ενεργοποιήσει λόγω υποψίας (έστω) τον συναγερμό, τότε θα έπρεπε να δίνεται η πολύ απλή επιλογή να μετακινήσετε το σώμα του αναίσθητου εχθρού σας. Το παιχνίδι σας επιτρέπει να βγάλετε διακριτικά από τη μέση έναν φύλακα, αλλά δεν σας επιτρέπει να τον μεταφέρετε σε ένα απόμερο σημείο. Και, αν τύχει να περάσει κάποιος, τότε πρέπει να ελπίζετε πως η εξίσου μέτρια AI θα τύχει να μην τον προσέξει, αλλιώς τότε πιθανότατα θα αποτύχετε και θα πρέπει να ξεκινήσετε και πάλι από το μηδέν.
Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, λοιπόν, το Star Wars Outlaws επιμένει στο stealth, παρότι δεν έχει το βάθος για να στηρίξει μια τέτοια επιλογή.
Μετριοπάθεια
Παρότι η επιλογή αυτή λαβώνει την όλη εμπειρία, ούτε και η άκρως αντίθετη προσέγγιση θα ήταν πολύ καλύτερη. Το gunplay, κοινώς τα πιστολίδια -που αισθητικά θυμίζουν κάτι από διαστημικό western (kudos)-, βρίσκονται σίγουρα σε καλύτερη μοίρα, αλλά απέχουν πολύ από αυτό που θα μπορούσαν να είναι.
Η Kay έχει στη διάθεσή της ένα πιστόλι (blaster) που έχει τρεις διαφορετικές λειτουργίες. Στην πορεία του παιχνιδιού μπορείτε να το αναβαθμίσετε, εφόσον έχετε τα απαραίτητα materials. Όμως, πέρα από τα όπλα που μπορείτε να “δανειστείτε” από τους εχθρούς και συνήθως έχουν ελάχιστες βολές μέσα, αυτή είναι η μόνη επιλογή στο οπλοστάσιό σας, μαζί με κάποιες χειροβομβίδες.
Πέραν αυτού, τα όποια gunfights προκύψουν εκτυλίσσονται πάντα με ένα συγκεκριμένο μοτίβο, αφού ο τρόπος που λειτουργεί η AI των αντιπάλων δεν πρόκειται να προσφέρει καμία ιδιαίτερη πρόκληση και, τελικά, το μόνο που κάνετε είναι να σκύβετε πίσω από κάποιο σημείο κάλυψης, να σηκώνεστε να ρίχνετε οπότε υπάρχει ευκαιρία και μετά πάλι από την αρχή. Ίσως χρειαστεί να πηδήξετε από ένα cover σε κάποιο άλλο, αλλά σε γενικές γραμμές, αυτή τη ροή θα έχει η κάθε σας μάχη.
Παράλληλα, παρότι σας δίνεται η ευκαιρία για gunfights την ώρα που οδηγείτε τη μηχανή σας, ακόμη και εκεί τα μέσα που σας δίνονται είναι περιορισμένα.
Καλύτερα να σου… χαλάσει το διαστημόπλοιο, παρά να σου βγει το όνομα;
Πέρα από το συνδικάτο που προαναφέραμε, στις τοποθεσίες που θα επισκεφτείτε υπάρχουν και άλλες εγκληματικές ομάδες, οι οποίες παλεύουν να ανέλθουν ή να παραμείνουν στην εξουσία. Η Kay -θεωρητικά- μπορεί να επηρεάσει την πορεία τους και ανάλογα με τις επιλογές της, η φήμη της βελτιώνεται ή χειροτερεύει.
Στην πράξη, το reputation system -όπως λέγεται- είναι εξίσου επιφανειακό με τους υπόλοιπους μηχανισμούς που προαναφέραμε. Τη μια στιγμή ο αρχηγός μιας συμμορίας μπορεί να ορκίζεται πως θα σας κυνηγάει στα πέρατα του κόσμου και την άλλη να κάνετε bounties για εκείνον.
Η ουσιαστική διαφορά που προσφέρει η φήμη σας είναι να σας εξασφαλίζει ελεύθερη πρόσβαση σε κάποιες περιοχές, αλλά και εκπτώσεις από τους μαγαζάτορες που συνδέονται με τις συμμορίες. Και μόνο αυτό.
Διαστημικά όμορφο…
Το Star Wars Outlaws είναι ξεκάθαρα στα καλύτερά του όταν η Massive Entertainment χαλαρώνει τους περιορισμούς της και αφήνει τον παίκτη να πάρει μια ανάσα ώστε να θαυμάσει αυτό που υπάρχει γύρω του. Είναι, άλλωστε, γνωστό πλέον πως η Ubisoft (και τα στούντιό της κατ’ επέκταση) είναι στα καλύτερά της όσον αφορά στο πώς δημιουργεί και αποδίδει τον κόσμο του κάθε τίτλου της.
Πόλεις γεμάτες λεπτομέρειες και ζωή, αναφορές στο σύμπαν των Star Wars που οι σκληροπυρηνικοί fans θα εκτιμήσουν, εντυπωσιακά sky boxes… Οι προορισμοί που επισκέπτεται η Kay είναι αριστοτεχνικά φτιαγμένοι, ικανοί να προκαλέσουν δέος και να πυροδοτήσουν την περιέργειά σας. Είναι πραγματικά άξιος θαυμασμού ο τρόπος με τον οποίο έχει διαμορφωθεί η κάθε τοποθεσία, διότι δίνεται η αίσθηση πως όλα ζουν και αναπνέουν ανεξάρτητα, αλλά και παράλληλα με την πρωταγωνίστριά μας.
Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα εντυπωσιακό παιχνίδι. Τα CGI cutscenes είναι υψηλής ποιότητας, ενώ ακόμα και το real time gameplay χαρίζει όμορφες στιγμές. Παράλληλα όμως, στα απλά cutscenes υπάρχουν στιγμές που γίνεται αντιληπτό πως η εικόνα δεν είναι τόσο καθαρή όσο θα έπρεπε και πραγματικά μόνο κακή εντύπωση προκαλεί αυτή η grainy αίσθηση στις κοντινές λήψεις.
Από άποψη επιδόσεων, είχαμε μια… σταθερή εμπειρία όσον αφορά στο frame rate, αφού και στο quality και στο performance mode δεν συναντήσαμε ιδιαίτερα αισθητά drops, με το παιχνίδι να παραμένει κατά κύριο λόγο στα 30 fps και πάνω (ανάλογα το mode). Τα εφέ, οι φωτισμοί και το soundtrack σίγουρα κάνουν θαύματα “συμπληρώνοντας” τον τεχνικό τομέα, αν και τα μικρά bugs και glitches στα οποία μας έχει συνηθίσει η Ubisoft δεν λείπουν. Παράλληλα, σε μια σπάνια εμφάνιση, βλέπουμε και mode 21:9 ultra widescreen, μαζί με το “κλασικό” 16:9, το οποίο μάλιστα είναι και η default επιλογή. Δεν αλλάζει πολλά, καθώς απλά κάνει crop την εικόνα στο απλό widescreen. Είναι όμως ευχάριστο το γεγονός ότι προστέθηκε τέτοια επιλογή.
Open world game από Ubisoft μεν, υπάρχει όμως ένα “αλλά” δε
Η Ubisoft είναι η εταιρεία που έχει καθιερώσει ένα συγκεκριμένο στιλ open world παιχνιδιών στη βιομηχανία εδώ και αρκετά χρόνια. Κάποιοι το θεωρούν χορταστικό και πλούσιο, κάποιοι άλλοι… κατάρα. Το Star Wars Outlaws δεν προσπαθεί να το αλλάξει αυτό και φυσικά κάτι τέτοιο δεν αποτελεί έκπληξη. Παρ’ όλα αυτά, αποφεύγει με έναν ευπρόσδεκτο τρόπο αυτό το μονότονο καταιγισμό από απλοϊκά events, που γεμίζουν ασφυκτικά και ανούσια τον χάρτη, μετατοπίζοντας την εξερεύνηση σε ελαφρώς πιο διασκεδαστικά μονοπάτια.
Βλέπετε, στην προκειμένη δεν υπάρχει κάποιο ύψωμα για να σκαρφαλώσετε ώστε να εξαφανιστεί η ομίχλη από τον χάρτη, γεμίζοντας τον με ερωτηματικά. Εδώ, ο χάρτης είναι ανοιχτός από την αρχή, αλλά χωρίς ενδείξεις. Οι πόλεις που επισκέπτεται η Kay είναι γεμάτες με πολίτες που τους αρέσει να συνομιλούν, να μοιράζονται μυστικά, αλλά και φήμες. Αυτά τα ψήγματα πληροφοριών είναι η “πυξίδα” σας στον κόσμο της παρανομίας που σας περιμένει, αφού η πρωταγωνίστρια σημειώνει ό,τι ακούει και εσείς μπορείτε έπειτα να ελέγξετε αν όντως υπάρχει κάποιος κρυμμένος θησαυρός, ένας χρήσιμος σύμμαχος που σας περιμένει ή έστω ένα πριβέ… καρεδάκι για sabbac (ένα mini game με μια φανταστική τράπουλα). Έπειτα, μπορεί να πέσετε και πάνω σε κάτι πολύτιμο τυχαία.
Αυτή η αίσθηση της τυφλής περιπλάνησης ξεγελάει και αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον για εξερεύνηση. Το platforming που έρχεται να “κολλήσει” σε κάτι τέτοιες στιγμές είναι απλό και ξεκούραστο, όπως και το traversal με τη μηχανή και το διαστημόπλοιο και δίνουν την ευκαιρία να θαυμάσετε την υπέροχη θέα που προσφέρεται πραγματικά ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Το Star Wars Outlaws θα μπορούσε να είναι κλάσεις ανώτερο
Εάν φτάσατε πια έως εδώ διαβάζοντας (και όχι scroll-άροντας -αν και δεν κρίνουμε), τότε πιθανότατα έχετε καταλάβει ότι η Massive Entertainment δεν δημιούργησε σε καμία περίπτωση ένα κακό παιχνίδι. Στη χειρότερη μπορεί να χαρακτηριστεί μέτριο, στην καλύτερη μπορεί να χαρακτηριστεί καλό.
Αυτό διότι σε πολλές πτυχές του, οι μηχανισμοί έχουν αναπτυχθεί επιδερμικά, έχοντας ελάχιστο βάθος, κάτι που του στερεί την όποια τρομερή διάκριση ως open world παιχνίδι, αλλά και σαν προσθήκη στο Star Wars franchise γενικότερα.
Η περιορισμένη διασκέδαση που προσφέρουν τα πιστολίδια και το stealth γρήγορα χάνει τη μάχη ενάντια στη λιτότητα, όμως το world building της Ubisoft είναι για ακόμα μια φορά αξιέπαινο, φέρνοντας ξανά μια κάποια ισορροπία. Το Star Wars Outlaws αποκτά αξία όταν αφήνει τα διαστημικά τοπία, την πρωταγωνίστρια και τον τετράποδο φίλο της να… τουμπάρουν τον παίκτη.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Massive Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: Action-adventure / Open world
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 30 Αυγούστου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.