Η Laura Fryer, ιδρυτικό μέλος της ομάδας Xbox, εκφράζει σοβαρές ανησυχίες για τη στρατηγική πολλαπλών πλατφορμών της Microsoft και τη μελλοντική πορεία του brand.
Η Laura Fryer, μία από τις πρώτες εργαζόμενες της Microsoft Game Studios και ιδρυτικό μέλος της αρχικής ομάδας του Xbox, δήλωσε σε πρόσφατο βίντεο στο YouTube πως θεωρεί ότι η Microsoft ουσιαστικά εγκαταλείπει σταδιακά το κομμάτι της κατασκευής hardware για το Xbox, χαρακτηρίζοντάς το «νεκρό».
Η Fryer, με πολυετή πορεία στη Microsoft και παραγωγική συμμετοχή σε σειρές όπως Gears of War, σχολιάζει πως η νέα στρατηγική «Xbox Anywhere» — η οποία προωθεί το οικοσύστημα Game Pass σε οποιαδήποτε πλατφόρμα — δεν βασίζεται σε ισχυρό όραμα και στερείται ουσιαστικής στήριξης με νέο hardware. Στο επίκεντρο της κριτικής της βρίσκεται η νέα φορητή συσκευή ROG Xbox Ally, μια παραλλαγή του Asus ROG Ally με το brand της εταιρίας, η οποία λειτουργεί ως φορητός υπολογιστής με Windows και όχι ως ανεξάρτητη κονσόλα.
«Από τη δική μου οπτική, μοιάζει σαν η Microsoft να μην θέλει ή να μην μπορεί πια να κυκλοφορήσει νέο hardware. Αυτή η συνεργασία με την Asus μοιάζει με μια ήπια έξοδο από τον χώρο των κονσολών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παρότι αναγνωρίζει τη μεγάλη αξία του Game Pass και τις επιτυχίες παλαιότερων τίτλων όπως το remake του Oblivion, η Fryer εκφράζει ανησυχίες για την απουσία νέων πρωτότυπων επιτυχιών που θα μπορούσαν να καθορίσουν την επόμενη γενιά του Xbox:
«Ποιο είναι το μακροπρόθεσμο πλάνο; Ποιες νέες επιτυχίες θα κάνουν τον κόσμο να ενδιαφέρεται για το Xbox τα επόμενα 25 χρόνια;»
Η Fryer, ωστόσο, αναφέρει πως περιμένει με ενδιαφέρον το επόμενο έτος, το οποίο θα σηματοδοτήσει τα 25 χρόνια του Xbox, ελπίζοντας πως τότε η Microsoft ίσως παρουσιάσει ένα πιο καθαρό και ελπιδοφόρο όραμα για το μέλλον της πλατφόρμας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά τις ανησυχίες, η Microsoft έχει δεσμευτεί για επόμενη γενιά κονσόλας Xbox, και σύμφωνα με δηλώσεις της προέδρου Sarah Bond, το τμήμα gaming της εταιρείας εργάζεται πάνω σε νέα προϊόντα όπως κονσόλες, φορητές συσκευές, PC, cloud και αξεσουάρ, σε συνεργασία με την ομάδα των Windows, με στόχο να καταστήσουν το λειτουργικό σύστημα της Microsoft την «νούμερο ένα πλατφόρμα για gaming».
Η γενικότερη κατεύθυνση της εταιρείας, πάντως, φαίνεται να κινείται προς ένα πιο ανοιχτό και multiplatform οικοσύστημα, καθώς τα περισσότερα νέα παιχνίδια του Xbox κυκλοφορούν πλέον ταυτόχρονα και στο PlayStation 5, ενώ ορισμένα παλαιότερα έχουν ήδη μεταφερθεί.
Το μέλλον του Xbox μοιάζει ρευστό, και η φωνή μιας σημαντικής βετεράνου της Microsoft έρχεται να προσθέσει μια δόση προβληματισμού στην εξέλιξη του brand.