Δοκιμάσαμε το Street Fighter 6 στα γραφεία της CD Media, επίσημου διανομέα της Capcom στην Ελλάδα, και αυτές είναι οι πρώτες μας εντυπώσεις.
Είχα χάσει κάποιες ευκαιρίες να δοκιμάσω το ολοκαίνουργιο μέλος της πασίγνωστης σειράς fighting, με κάποιες προσκλήσεις σε beta, όμως οι υπεύθυνοι της Capcom στην Ευρώπη έκαναν μια βόλτα κι από τη χώρα μας (κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά), ώστε να μας δείξουν τον έτερο μεγάλο τους τίτλο για το πρώτο εξάμηνο του 2023, πέραν του Resident Evil 4, που δεν είναι άλλος από το Street Fighter 6.
Μετά από πολλαπλές διαφορετικές εκδόσεις του SFV, το οποίο κυκλοφόρησε αρχικά το 2016 σε μια ιδιαίτερα… λιτή version, που «πήρε τα πάνω της» όμως στην πορεία με πολλαπλά DLC, δεν ξέραμε τι να περιμένουμε από το επόμενο μεγάλο παιχνίδι της σειράς. Λοιπόν, τα νέα είναι πολύ καλά.
Street Fighter 6: Το νέο μεγάλο στοίχημα της εταιρείας
Το SF6 παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2022 και έκτοτε έχουμε δει μέσω διαφόρων trailers τα πολλαπλά modes, τα οποία διαθέτει ο τίτλος, ώστε να κρατήσει συντροφιά όχι μόνο στους σκληροπυρηνικούς fans, ανάμεσα στους οποίους είναι και οι επαγγελματίες παίκτες, αφού μιλάμε για μία εκ των δημοφιλέστερων σειρών, που «πρωταγωνιστούν» σε eSports events, αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα είδη χρηστών, από εντελώς αρχάριους, μέχρι βετεράνους.
Μπορεί το εικαστικό στιλ που ακολουθεί το νέο παιχνίδι να παραπέμπει εντελώς σε eSports, όμως οι επιλογές της προγραμματιστικής ομάδας δείχνουν ότι είναι εξίσου σημαντικό για εκείνους να επεκταθούν και σε νέα κοινά, να ικανοποιήσουν τους πιο casual players, αλλά και να δώσουν στους fans τους αυτό που θέλουν.
Με στόχο τα παραπάνω, το Street Fighter 6 δεν αρκέστηκε απλά στο να έρθει ως «ρετουσαρισμένο» SFV, αλλά είναι πλήρως ανανεωμένο, με αλλαγή μηχανής γραφικών από Unreal σε in-house -«μικρό θαύμα»- RE Engine, ολοκαίνουργιους χαρακτήρες, επανασχεδιασμό των παλιών, μοναδικά νέα modes και ξεχωριστό εικαστικό στιλ.
Η προσβασιμότητα πάνω απ’ όλα
Είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε μόνο το versus mode του παιχνιδιού για περίπου μισή ώρα, ενώ μας δόθηκε πρόσβαση σε 8 χαρακτήρες και 4 πίστες. Οι χαρακτήρες που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν οι: Ryu, Ken, Guile, Chun-Li από τους κλασικούς, η Juri από το SF IV, o Luke, που γνωρίσαμε στο τελευταίο DLC του Street Fighter V και δύο νέοι, η Kimberly και ο Jamie.
Το εικαστικό στιλ με τα χρώματα και τις «πεταμένες» μπογιές είναι διάχυτο σε όλες τις οθόνες, με την Capcom να προσέχει πολύ το κομμάτι της παρουσίασης, αφού αποτελεί κομβικό σημείο για τον τίτλο. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο όμως, που βλέπουμε για πρώτη φορά στο Street Fighter 6, είναι και η προσβασιμότητα, η οποία φαίνεται πως κάνει ένα βήμα παραπέρα για τη σειρά.
Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στον παίκτη να επιλέξει ποιο σύστημα ελέγχου θέλει, πριν ακριβώς από τον αγώνα. Οι επιλογές στην τελική έκδοση του τίτλου θα είναι τρεις, ενώ εμείς είχαμε πρόσβαση στις δύο. Η πρώτη είναι το “Classic” σύστημα, που είναι ακριβώς όπως το γνωρίζουμε, με τις 3 εντάσεις για γροθιές και 3 εντάσεις για κλωτσιές, ανάμεσα σε άλλα, ενώ υπάρχει και η επιλογή για το “Modern” σύστημα, το οποίο επιτρέπει πολύ πιο εύκολες κινήσεις, περιορίζοντας όμως το ρεπερτόριο. Για παράδειγμα, ο χρήστης δεν ελέγχει αν θα εκτελέσει γροθιά ή κλωτσιά, όμως ελέγχει την ένταση της επίθεσης, ενώ παράλληλα το “τρίγωνο” (PS5) λειτουργεί για ειδική κίνηση, χωρίς να χρειάζεται να κάνετε τον συνδυασμό που θα κάνατε στο “Classic”.
Αποτελεί ένα σύστημα, που σίγουρα θα έχει απήχηση στους νεότερους χρήστες, τουλάχιστον μέχρι να «μπουν στη λογική» του παιχνιδιού και να προσπαθήσουν να παίξουν με το “Classic”. Οι υπεύθυνοι της Capcom μάς είπαν πως θα δούμε ακόμη ένα σύστημα που θα είναι πιο προσβάσιμο από το Modern. Αυτό θα κάνει και combos με το πάτημα ενός κουμπιού και σαφώς απευθύνεται στους ακόμη πιο αρχάριους παίκτες, ώστε να τους δώσει τη δυνατότητα να μπορούν να αντιμετωπίσουν πιο δύσκολους αντιπάλους.
Γνώριμο gameplay, με μπόλικες αλλαγές όμως
Η κλασική συνταγή του gameplay είναι εδώ, με την πρώτη μας επιλογή να είναι ο Ryu και τα Hadoken. Πρώτο πράγμα που θα κάνουμε σε κάθε νέο μέλος της σειράς είναι να δούμε πόσο εύκολα μπορούμε να τα εκτελέσουμε. Και εδώ είναι πιο εύκολα από ποτέ. Το διαχρονικό gameplay της σειράς επιστρέφει και πάλι, με διάφορες νέες ρυθμίσεις που θα δελεάσουν τους βετεράνους και παράλληλα θα φρεσκάρουν το παιχνίδι για ανανέωση.
Οι κλασικοί χαρακτήρες που δοκιμάσαμε δεν είχαν σημαντικές διαφορές, αφού αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν: να διατηρήσουν γνώριμο αυτό το gameplay. Οι νεότεροι χαρακτήρες είναι αυτοί που θα ισορροπήσουν τη ζυγαριά, ενώ παράλληλα το νέο Drive System αλλάζει συνολικά την αίσθηση που αφήνουν οι μάχες.
Χρησιμοποιώντας ένα σύστημα που θυμίζει κάτι από τα EX moves, τα parry και άλλα στοιχεία παλαιότερων τίτλων της σειράς, το Drive System ανανεώνει τις γνώριμες τακτικές, αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως τόσο επιθετικά, όσο και αμυντικά. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε κάποιες μπάρες ενέργειας, που θα δείτε κάτω από την μπάρα ζωής, είτε για να αμυνθείτε απέναντι σε άλλες Drive moves, είτε για να επιτεθείτε και να κλέψετε ενέργεια από τον αντίπαλό σας ή ακόμη και για να κάνετε κάποιες «υπερ-κινήσεις», όπως ήταν τα EX και άλλα. Το σύστημα είναι τρομερά πολύπλοκο, αλλά ταυτόχρονα προσβάσιμο.
Από τους νέους χαρακτήρες που δοκιμάσαμε, η Kimberly ακολουθεί ένα σχεδόν χορευτικό στιλ στις κινήσεις της, με άκρως εντυπωσιακά animations και ο Jamie πατά πάνω στο drunken kung fu στιλ, που απαιτεί κάπως καλύτερη εκμάθηση για την πλήρη εκμετάλλευσή του. Και οι δύο ήταν πολύ διαφορετικοί σε σχέση με τους υπόλοιπους χαρακτήρες, προσδίδοντας περαιτέρω στην ποικιλομορφία.
Εντύπωση προκάλεσε το νέο σύστημα ζωντανού σχολιασμού, το οποίο είναι πραγματικά καινοτόμο και δεν έχουμε δει ξανά σε fighting game: «αργός ο ρυθμός της μάχης», «τι ακριβώς περίμενε να καταφέρει με αυτό το projectile;» κι άλλες τέτοιες ατάκες που θα κάνουν τους αγώνες ακόμη πιο διασκεδαστικούς. Φυσικά, είναι προαιρετικό και αν δεν το χρειάζεστε, μπορείτε να το απενεργοποιήσετε. Όμως φαίνεται πως κάνει τους αγώνες ακόμη πιο διασκεδαστικούς.
Εξωπραγματικά χρώματα
To Street Fighter 6 έχει φανταστικά γραφικά. Είναι το πρώτο πράγμα που θα εντοπίσει κάποιος για τον νέο τίτλο, μαζί με το νέο εικαστικό στιλ, που βαδίζει στα χνάρια των SF IV και V, όμως προχωρά πιο πέρα, γεμίζοντας την οθόνη με ειδικά χρωματιστά εφέ, αναλόγως κίνησης.
Το παιχνίδι, όπως αναφέραμε και πιο πάνω αναπτύσσεται πλέον επάνω στη RE Engine, την οποία έως τώρα θαυμάζαμε για τις εξαιρετικές της επιδόσεις, όμως τώρα μπορούμε να πούμε και για την ευελιξία της, αφού για πρώτη φορά τη βλέπουμε σε αμιγώς fighting τίτλο. Και λειτουργεί άψογα, χωρίς καθόλου σκαμπανεβάσματα, ακόμη και τόσους μήνες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού.
Η οθόνη μας είναι γεμάτη χρώματα και αντικείμενα, με τις πίστες να φέρουν τρομακτική ποικιλία, χωρίς ωστόσο να μπερδεύουν το προσκήνιο, όπου λαμβάνει χώρα ο αγώνας. Η χρήση του Drive System εξωθεί το συγκεκριμένο σύστημα με τα χρώματα να εντυπωσιάσει ακόμη περισσότερο, υπερκαλύπτοντας την πίστα πολλές φορές και όχι τους χαρακτήρες, δημιουργώντας μοναδικές 3D εικόνες.
Νόστιμο πρώτο πιάτο
Μπορεί η… πρώτη μπουκιά από το παιχνίδι να ήταν μικρή, όμως μας έδωσε πολύ καλά να καταλάβουμε τι αλλαγές έχει κάνει η εταιρεία στο νέο Street Fighter και η αλήθεια είναι ότι βλέπουμε πολύ περισσότερα νέα στοιχεία απ’ ό,τι περιμέναμε. Η Capcom πατά γερά στα πόδια της και καταφέρνει να φέρει φρεσκάδα ακόμη και τόσα χρόνια μετά σε αυτήν την κλασική σειρά. Ανυπομονούμε να δούμε και τα υπόλοιπα modes, αλλά και τους υπόλοιπους χαρακτήρες.
Εταιρεία Ανάπτυξης: Capcom
Εκδότρια Εταιρεία: Capcom
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 2 Ιουνίου 2023
Official website: link