Το Sunday Gold είναι ένα παράξενο παιχνίδι, που συνδυάζει point and click adventure και turn-based μάχες.
Είναι παράξενο; Σίγουρα. Λειτουργεί; Περίπου. Λοιπόν, για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: πρόκειται για ένα παιχνίδι που μας στέλνει σε ένα αλλόκοτο μέλλον, για να οδηγήσουμε μια ομάδα κακοποιών στις περιπέτειές τους.
Όταν μιλάμε για κακοποιούς, σκεφτείτε κάτι σε στιλ Ocean’s 11, όπου μια ομάδα από διαφορετικούς, αστείους, κουλ χαρακτήρες προσπαθεί να κάνει μια ληστεία.
Στο Sunday Gold οδηγούμε τους τρεις πρωταγωνιστές στις παρανομίες τους, προσπαθούμε να ανοίξουμε κρυφά πόρτες, να χακάρουμε υπολογιστές, να αποφύγουμε τους συναγερμούς, να δείρουμε μπράβους.
Μια ομάδα με κουλ κακοποιούς
Έχουμε έναν τύπο που είναι ξεκάθαρα ο αρχηγός, μια τύπισσα που αποτελεί τους μύες της ομάδας και έναν αγχώδη χάκερ. Κλασικοί χαρακτήρες, λειτουργικοί όσον αφορά στην αφήγηση, διασκεδαστικοί και ενσαρκωμένοι όπως θα περιμέναμε, από ένα αποδοτικό καστ ηθοποιών. Το σενάριο είναι, επίσης, διασκεδαστικό, χωρίς να κλέβει την παράσταση, αλλά με σταθερά ικανοποιητικούς διαλόγους μεταξύ των πρωταγωνιστών.
Πάντως, αυτό που πιάνει αμέσως το βλέμμα -και το διατηρεί- είναι το εικαστικό στιλ. Στο Sunday Gold, το μέλλον είναι παράξενο: θυμίζει την Αγγλία, αλλά υπάρχουν πράγματα όπως ένα άθλημα με γενετικά τροποποιημένα σκυλιά που κατασπαράζονται μεταξύ τους.
Το εικαστικό ύφος, λοιπόν, καταφέρνει να αποδώσει πλήρως το στιλ: είναι απίστευτα κουλ, σκοτεινό, γυαλιστερό, ιδανικό. Τα animations, τα σχέδια, η μουσική, η παρουσίαση γενικότερα πετυχαίνει κάθε σκοπό της, με άνεση.
Παράξενος συνδυασμός, έξυπνες ιδέες
Μετά, όμως, πάμε στα πιο δύσκολα. Το gameplay του Sunday Gold στηρίζεται σε πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες και εύστοχα στημένα συστήματα. Πρόκειται για ένα point and click adventure με γρίφους, κλασικό σε γενικές γραμμές, το οποίο όμως έχει επίσης μάχες και AP, σε στιλ RPG.
Λοιπόν, τα AP είναι το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, που δυστυχώς δεν είναι ιδανικά φτιαγμένο. Είναι οι «action points», οι πόντοι που έχουμε για να κάνουμε ενέργειες.
Ο κάθε χαρακτήρας έχει τα δικά του AP (και το δικό του inventory), και οι πόντοι είναι κοινοί εντός και εκτός μάχης. Για να ανοίξουμε μια πόρτα, για να χακάρουμε έναν υπολογιστή, για να κάνουμε κάτι σημαντικό γενικά (όχι για να κοιτάξουμε μια αφίσα, ας πούμε), χρειάζεται να σπαταλήσουμε AP από τον χαρακτήρα που κάνει την ενέργεια και όταν τελειώσουν οι πόντου να τελειώσουμε και τη σειρά μας.
Στο Sunday Gold παίζουμε σε σειρές -εντός και εκτός μάχης
Για να καταλάβετε, ένα παράδειγμα: βρισκόμαστε στο εσωτερικό ενός κτιρίου και προσπαθούμε να φτάσουμε στο δωμάτιο με τους υπολογιστές, χωρίς να χτυπήσει ο συναγερμός.
Αν χακάρουμε έναν υπολογιστή, αν ψάξουμε μια ντουλάπα, σπαταλάμε AP. Επίσης, ο κάθε χαρακτήρας έχει και τις δικές του ιδιαιτερότητες: άλλος μπορεί να χακάρει ηλεκτρονικές συσκευές, άλλος να ανοίγει κλειδωμένες πόρτες κλπ. Έτσι, εμείς πρέπει να σκεφτόμαστε ποιον χαρακτήρα χρειαζόμαστε και πού, να διαχειριζόμαστε σωστά τα AP και να προσέχουμε τις σειρές, αφού, στο συγκεκριμένο παράδειγμα ας πούμε, σε κάθε γύρο αυξάνεται ο συναγερμός.
Έστω, έτσι θα έπρεπε να είναι, γιατί στην πραγματικότητα δεν έχει στηθεί σωστά αυτό το σύστημα. Δεν υπάρχει αίσθηση κινδύνου, δεν νιώθουμε ποτέ ότι τα AP είναι πολύ σημαντικά. Για αυτό, κυρίως φταίει η μάχη. Αν χαλάσουμε τους πόντους εκτός μάχης, όταν μπούμε σε μονομαχία δεν θα μπορούμε να επιτεθούμε, θεωρητικά.
Η μάχη μάς τα χαλάει αρκετά
Ωστόσο, οι μάχες είναι πολύ εύκολες και δεν απαιτούν ιδιαίτερη σκέψη, ενώ μπορούμε να γεμίζουμε τα AP πανεύκολα, κάνοντας άμυνα για μια σειρά. Τελικά, στις μάχες καταλήγουμε απλώς να χτυπάμε διαδοχικά, χωρίς να χρησιμοποιούμε skills ή κάτι άλλο και πάει χαμένο όλο το σύστημα, που έχει skill-trees, αντικείμενα, έναν μετρητή που κάνει τους χαρακτήρες να «τα χάνουν» όταν αγχώνονται πολύ.
Όλα είναι καλές ιδέες, όλα είναι διασκεδαστικά, κανένα δεν ξεφεύγει για να γίνει εξαιρετικό. Τουλάχιστον, οι μάχες δείχνουν πολύ κουλ, αλλά, δυστυχώς, υπάρχουν σημεία που έχουν πολλές μαζεμένες και κουράζουν (συνολικά, το Sunday Gold χρειάζεται περίπου 12-15 ώρες για να τερματιστεί).
Γρίφοι σε στιλ adventure
Τουλάχιστον, οι γρίφοι είναι πιο πετυχημένοι, όπως θα τους περιμέναμε από ένα adventure, με σωστή δυσκολία και ενδιαφέρουσες λύσεις. Αν είχε αξιοποιηθεί περισσότερο το σύστημα με τις σειρές, και οι γρίφοι θα ήταν καλύτεροι, αλλά και ως έχουν είναι ικανοποιητικοί, αν εξαιρέσουμε κάποια χαρακτηριστικά.
Πρώτον, οι μάχες αρκετά συχνά παρεμβάλλονται ξαφνικά και τυχαία, χαλώντας τον ειρμό μας όσο λύνουμε γρίφους και ψάχνουμε τον χώρο. Δεύτερον, υπάρχουν κάποια mini-games.
Σε γενικές γραμμές, τα μίνι παιχνίδια αυτά, όπως το lockpicking ας πούμε, είναι ΟΚ, αδιάφορα περισσότερο παρά ενοχλητικά, και δίνουν λίγο «χρώμα» στα παζλ. Όμως, υπάρχει και το χακάρισμα, που είναι απελπιστικό. Ας πούμε, σε μια πίστα μπορεί να χρειαστεί να ολοκληρώσετε ένα hacking mini-game πολλές φορές, σχεδόν διαδοχικά, μαντεύοντας κάθε φορά νούμερα και σίγουρα θα φτάσετε στο σημείο να το σιχαθείτε.
Sunday Gold: Ενδιαφέρων συνδυασμός, μέτρια υλοποίηση
Τελικά, το Sunday Gold είναι ένας ενδιαφέρων συνδυασμός διαφορετικών στιλ παιχνιδιού που, σε γενικές γραμμές, διασκεδάζει. Ωστόσο, εξαιτίας κάποιων προβλημάτων -κυρίως στις μάχες και στη σύνδεσή τους με το υπόλοιπο παιχνίδι- μάλλον θα ήταν πιο αξιοσημείωτο αν παρέμενε σε ένα είδος, κατά προτίμηση στο point and click. Μπορείτε να παίξετε τον πρόλογο δωρεάν στο Steam και, αν σας αρέσει, να δοκιμάσετε και το ολοκληρωμένο παιχνίδι.
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: BKOM Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Team17 Digital Ltd
Είδος: Adventure, RPG, Turn-based tactics
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 13 Οκτωβρίου 2022
Επίσημη ιστοσελίδα: link