Η Bandai Namco αποφάσισε να δώσει στο ευρύτερο δυτικό κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει πραγματικά τη σειρά με το εντυπωσιακό Super Robot Wars Y.
Παιδιά, ειλικρινά δεν μπορώ να περιγράψω πόσο περίεργο (με την καλή έννοια) είναι να ανοίγω ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, να κατεβάζω ένα Super Robot Wars και να το παίζω νόμιμα — χωρίς να πρέπει να βασίζομαι σε αγγλικές μεταφράσεις από fans, χωρίς εισαγωγές από την Ασία, χωρίς ακροβατικά. Αλλά ας μην προτρέχω καλύτερα. Τι είναι το Super Robot Wars, ρωτάτε; Φανταστείτε τους Avengers, τους X-Men, τη Justice League, τα Transformers, τα Χελωνονιντζάκια και τους Power Rangers να πολεμούν δίπλα-δίπλα με τον He-Man, τον Conan, τον Luke Skywalker και τον Chuck Norris — όλους “φουλαρισμένους” με μια υπερ-συμπυκνωμένη και ισχυρή δόση hot-blooded ορού, ενάντια σε μια κοινή και υπαρξιακή απειλή και να παίζει JAM Project στο background. Αυτό είναι περίπου το concept μόνο που εδώ μιλάμε για κάθε ιαπωνικό mecha που μπορεί να φανταστεί κανείς, από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα. Πιθανότατα αυτός είναι και ο λόγος που η σειρά δεν βγήκε ποτέ επίσημα από την Ιαπωνία, φαντάζομαι ότι θα ήταν ένας εφιάλτης να βγει άκρη με τα δικαιώματα χρήσης. Όμως οι καιροί αλλάζουν. Η Bandai Namco έκανε το μεγάλο βήμα με την Steam έκδοση του Super Robot Wars 30, αλλά τώρα αποφάσισε να δώσει στο ευρύτερο δυτικό κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει πραγματικά τη σειρά με το Super Robot Wars Y. Και το αποτέλεσμα; Εντυπωσιακό!
Super Robot Wars Y – Ένα game να τους ενώσει όλους
Το σενάριο του παιχνιδιού ξεκινάει με τον θάνατο του Lelouch από το τέλος του Code Geass, τον οποίο οι διάφοροι ήρωες βλέπουν σε ζωντανή μετάδοση γνωρίζοντας ότι το σχέδιό του ήταν το τέλος της έχθρας και ο ερχομός μιας περιόδου ειρήνης. Δυστυχώς όμως δεν έχουν όλοι την ίδια άποψη, όπως ο Wufei (Gundam Wing) που πιστεύει ότι ο κόσμος θέλει να συνεχιστούν οι συγκρούσεις μεταξύ κρατών και Γης-Διαστήματος. Και εδώ είναι που γνωρίζουμε τους κύριους χαρακτήρες, την Echika και τον πρωταγωνιστή που θα επιλέξετε στην αρχή, ή τον Cross ή τη Forte. Η Echika στα 14τα γενέθλιά της κληρονομεί από τον πατέρα της το A. Advent, ένα γιγάντιο και πλήρως βιώσιμο battleship που έχει μέσα του μια ολόκληρη πόλη. Μαζί με την ηγεσία όμως, μπήκε και ένας γιγάντιος στόχος στην πλάτη της Echika. Δεν προλαβαίνει καλά-καλά να σβήσει τα κεράκια και ήδη δέχεται απειλές και απόπειρες δολοφονίας από κράτη που επιθυμούν να αποκτήσουν τον έλεγχο του A. Advent. Η Echika όμως κηρύττει το A. Advent σαν ένα ανεξάρτητο κρατίδιο και συγκαλεί μια ομάδα πιλότων ώστε να πηγαίνουν από μέρος σε μέρος και να βοηθούν αυτούς που τους έχουν ανάγκη.
Ας ξεκινήσουμε από το roster — γιατί εδώ πέτυχαν διάνα. Έχουμε χαρακτήρες και ρομπότ από τις κλασικές αγαπημένες σειρές (Aura Battler Dunbine, UC Gundam, G Gundam, Mazinkaiser, Raideen the Brave) μαζί με πιο πρόσφατες κυκλοφορίες όπως Gundam: The Witch from Mercury, SSSS.Dynazenon και Getter Robo Arc. Ένα μείγμα νοσταλγίας και φρεσκάδας που δένει απίστευτα καλά. Η ιστορία είναι τεράστια βελτίωση σε σχέση με τους πιο πρόσφατους προηγούμενους τίτλους, τόσο από μεριάς σεναρίου όσο και στο πόσο σέβεται το πηγαίο υλικό. Κάθε σειρά έχει λόγο ύπαρξης, όλοι οι χαρακτήρες αλληλεπιδρούν με όλους και καμία σειρά δεν μοιάζει πως μπήκε μέσα απλώς για να γεμίσει τη λίστα. Ακόμα και οι post-series εκδοχές των ηρώων συμμετέχουν ενεργά, ενώ η ιδέα της κινητής πόλης-κράτους του A.Advent κάνει τις αλληλεπιδράσεις να μοιάζουν φυσικές, σαν μια πραγματική κοινότητα και ένα δεμένο group χαρακτήρων.
Το αποτέλεσμα; Άφθονες ξεκαρδιστικές αλλά και συγκινητικές στιγμές. Π.χ. Το πως παρουσιάζεται ο Tetsuya (Mazinger) να λειτουργεί σαν μέντορας για τον Akira (Raideen) και τον Kamui (Getter Robo Arc), ή το ότι ο Shin (Gundam SEED Destiny) ήταν κάποτε μαθητής του Domon Kashu (G Gundam) και η εκπαίδευση ήταν αρκετή για να του αφήσει ψυχολογικό τραύμα. Επιπλέον, η ύπαρξη του Domon Kashu, του Takuma Nagare, του Kabuto Koji και του Gauma στην ίδια ομάδα ικανοποιεί όλα τα hot-blooded γούστα που μπορεί να έχει κανείς. Ειλικρινά, ευτυχώς που δεν έβαλαν και τον Ryoma Nagare ή τον Gai (Nadesico), γιατί η κονσόλα μου θα είχε λιώσει από την κάψα. Εξάλλου, γιατί απλά να ανακοινώσεις τις επιθέσεις σου όταν μπορείς κάλλιστα να τις ουρλιάξεις όσο πιο δυνατά μπορείς;! Μπορώ να πω ότι δεν βαρέθηκα ποτέ να πατάω το κουμπί για να βγάζω screenshots από όλους τους διασκεδαστικούς διαλόγους.
Ακόμα και το original σενάριο είναι πολύ πιο καλογραμμένο από του SRW 30. Ξεκινά σαν το κλασικό “η κινητή πόλη κηρύσσει ανεξαρτησία και προσπαθεί να σώσει τον κόσμο”, αλλά εξελίσσεται με αρκετές ανατροπές λόγω των συγκρούσεων και των διαφορετικών προοπτικών που βλέπει ο καθένας τα πράγματα. Το καλύτερο όμως είναι πως ακόμα και κάποιος που δεν έχει ιδέα από τις σειρές που συμπεριλαμβάνονται μπορεί μια χαρά να πιάσει το παιχνίδι και να αρχίζει να παίζει, καθώς υπάρχει ενσωματωμένο γλωσσάρι που εξηγεί χαρακτήρες, γεγονότα και όρους και είναι διαθέσιμο ανα πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Έτσι, είτε έχετε δει όλες αυτές τις σειρές είτε καμία, σας δίνεται ό,τι χρειάζεστε για να μπορείτε να απολαύσετε την ιστορία. Και φυσικά, όσοι είναι ήδη γνώστες θα πιάσουν ακόμα περισσότερες αναφορές.
Όλα τα πιόνια στη σκακιέρα
Στο κομμάτι του gameplay, το παιχνίδι δεν πάει να ξαναανακαλύψει τον τροχό. Ο βασικός κορμός παραμένει το γνωστό grid-based tactical gameplay, όπου τοποθετείτε τα διαθέσιμα ρομπότ σας σε κουτάκια του ταμπλό με στόχο να καταστρέψετε όλες τις αντίπαλες μονάδες. Στο γύρο σας, κάθε ρομπότ μπορεί να κάνει μια κίνηση στο χάρτη και, αν υπάρχει διαθέσιμος εχθρός εντός εμβέλειας, να επιτεθείτε. Δεν κάνουν όμως τα ρομπότ όλη τη δουλεια. Ο κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του ένα σετ από Spirit commands που έχουν υποστηρικτικό ρόλο, όπως το να κάνουν το accuracy 100% για την επόμενη μάχη, να λάβετε μικρότερη ζημιά από την επόμενη επίθεση ή να “γιατρευτεί” το ίδιο το ρομπότ ή κάποιου συντρόφου. Ακόμα και εδώ όμως όλα δείχνουν πιο προσεγμένα. Το SRW Y κρατά το Free Route σύστημα του SRW 30, αλλά το εξελίσσει σωστά. Οι αποστολές χωρίζονται ξεκάθαρα σε κύριες, δευτερεύουσες, ομιλίες και επαναλαμβανόμενες, με ξεκάθαρες προϋποθέσεις για το ξεκλείδωμα της καθεμίας. Και το σημαντικότερο — το εκνευριστικό emergency call σύστημα του SRW 30 εξαφανίστηκε. Πλέον μπορείς να κάνετε όσες side αποστολές θέλετε χωρίς να σας τραβάει το παιχνίδι πίσω στην κύρια ιστορία, οπότε δεν πρόκειται να χάσετε κάποια νέα μεταγραφή στην ομάδα επειδή έτσι το είπε το παιχνίδι. Ακόμα και οι επαναλαμβανόμενες αποστολές μετά από ένα σημείο μετακινούνται για αργότερα στην ιστορία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να τις κάνετε κατάχρηση για grinding πόρων και αναγκαστικά θα πρέπει να επιστρέψετε στην κύρια αποστολή.
Μια καλοδεχούμενη νέα προσθήκη στο gameplay είναι το Assist Link σύστημα, το οποίο δίνει επιπλέον βάθος στη μάχη και αντικαθιστά το SSP και το Extra Count: κάθε φορά που χτυπάτε ή καταστρέφετε εχθρούς, γεμίζει ένας μετρητής που σας επιτρέπει να ενεργοποιείτε τις ικανότητες των support χαρακτήρων που αποκτάτε στην πορεία. Αυτό είναι άλλη μια αισθητή βελτίωση καθώς έτσι αποτρέπεται το φαινόμενο του “God Unit”, δηλαδή το να έχετε ένα αρκετά δυνατό ρομπότ που παίρνει συνέχεια γύρους και που καθαρίζει τον χάρτη μόνο του σε ένα γύρο. Τώρα, τα support skills δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τόσο μεγάλη συχνότητα ενώ επιβραβεύεται η έξυπνη και ομαδική στρατηγική και το πόσο καλός γίνεστε πραγματικά στο παιχνίδι.
Και ναι, το παιχνίδι έχει πλέον πραγματική δυσκολία. Αντί για τις χαλαρές μάχες των VXT και 30, εδώ χρειάζεται σκέψη στη διάταξη, στην επένδυση στα σωστά stats που αξιοποιεί κάθε ρομπότ, σε καλό εξοπλισμό και στη σωστή χρήση των Spirit Commands, ειδικά αφού όσο προχωράτε θα αντιμετωπίζετε εχθρούς με υψηλά ποσοστά υπεκφυγής ή άλλους που μπορούν σε 3 χτυπήματα να σας βγάλουν εκτός μάχης. Για όσους ζητούν το κάτι παραπάνω, τα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας είναι επίσης πιο έξυπνα σχεδιασμένα. Αντί να δίνουν απλώς περισσότερα HP και δύναμη στους εχθρούς, αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού: μειώνουν τα Morale gains, σας βάζουν να ξεκινήσετε με λιγότερα SP ή απαγορεύουν κάποια από τα πιο ισχυρά Spirit commands. Το αποτέλεσμα είναι πρόκληση μέσω στρατηγικής, όχι υπομονής.
Τεχνικός Τομέας
Στο τεχνικό κομμάτι τα πράγματα είναι ελαφρώς ανάμεικτα, αλλά κυρίως θετικά. Τα πεδία των μαχών δεν είναι κάτι εξεζητημένο, καθώς είναι προφανές ότι όλη η προσοχή έχει πέσει εκεί που πρέπει: στα ίδια τα ρομπότ. Για αρχή να πω ότι τα animations των επιθέσεων είναι εξαιρετικά. Είναι εντυπωσιακό το τι έχει καταφέρει να κάνει η ομάδα ανάπτυξης και το πόσο ρευστά και λεπτομερή είναι τα 2D animations. Παρόλο που δίνεται η επιλογή να κάνετε fast forward ή να προσπεράσετε τελείως τα animations, προσωπικά δεν τα προσπέρασα σχεδόν ποτέ. Σαν fan του είδους, το να βλέπω το Getter Arc να ξεριζώνει και να τρώει καλώδια και σίδερα από τα εχθρικά ρομπότ και να τελειώνει τη δουλειά με ένα Thunder Bomber είναι ένα θέαμα που δεν βαριέμαι ποτέ. Ή τον Dynazenon και το πλήρωμα να σχηματίζουν τον Dynarex και να καταστρέφει τα πάντα — καθαρή απόλαυση.
Δυστυχώς όμως, ήταν αναμενόμενη και η ανακύκλωση των assets από τα προηγούμενα παιχνίδια. Τα παλαιότερα units που επανέρχονται αυτούσια όπως ο Great Mazinger και ο Mazinkaiser φαίνονται κάπως πιο “ξεθωριασμένα” σε σχέση με τις καινούργιες προσθήκες, ενώ τα animations των επιθέσεών τους είναι ελαφρώς πιο λιτά. Προφανώς και δεν λέω ότι είναι κακά, απλώς η διαφορά φαίνεται. Τουλάχιστον τα cut-ins των πιλότων στις πιο δυνατές επιθέσεις έχουν ανανεωθεί και δείχνουν πιο ζωντανά και δυναμικά. Μια άλλη χαμένη ευκαιρία και απογοήτευση έχει να κάνει με τα 2D πορτραίτα των χαρακτήρων στα κομμάτια της ιστορίας. Τα πορτραίτα στους διαλόγους είναι κατά κύριο λόγο στατικά, με μόνο αλλαγές στις εκφράσεις. Εχουμε 2025 και πόσα άλλα παιχνίδια που έχουν κάνει “παπάδες” σε αυτό το θέμα. Θα μου άρεσε να έβλεπα μια παραπάνω εκφραστικότητα και πιστεύω ότι λίγη κίνηση ή ένα με δύο animations παραπάνω θα βοηθούσε να δέσει καλύτερα η παρουσίαση.
Στον τομέα του ήχου όμως… κανένα απολύτως παράπονο. Δεν υπάρχει ούτε καν ένα μέτριο, πόσο μάλλον κακό κομμάτι. Είτε μιλάμε για τα original κομμάτια του παιχνιδιού, είτε για αυτά που είναι παρμένα από τα anime που προέρχονται οι χαρακτήρες, είναι όλα φανταστικά και λειτουργούν σαν καθαρή αδρεναλίνη. Από τα retro themes των Combattler V και Raideen από 70’s, στα πιο μετέπειτα του Mazinkaiser και των Gundam μέχρι τα πιο μοντέρνα των Dynazenon και Getter Robo Arc, όλα είναι άψογα και δίνουν το δικό τους χαρακτήρα και hype. Και αν δεν σας αρκούν, στις εκδόσεις PC/PS5 μπορείτε να εισάγετε τις δικές σας μουσικές σε μορφή MP3, κάτι που είναι πολύ καλό επιχείρημα για να τις προτιμήσετε έναντι του Switch. Ναι, αυτό σημαίνει πως μπορείτε να εισάγετε το “HEATS”, να το βάλετε στο Getter Arc, να ανεβάσετε την ένταση στο 11 και να απολαύσετε την απόλυτη ρομποτική καταστροφή.
Super Robot Wars Y – Συνοψίζοντας
Το Super Robot Wars Y είναι ό,τι ονειρεύεται κάθε φίλος των mecha anime: ένας τεράστιος, προσεγμένος φόρος τιμής σε δεκαετίες ιαπωνικής ρομποτικής παράδοσης, γεμάτος με αστείους και συγκινητικούς διαλόγους, εξαιρετική ιστορία, στρατηγικό gameplay που απαιτεί μαεστρία και εκπληκτικά animations. Το να βλέπεις όλους αυτούς τους αγαπημένους χαρακτήρες από διαφορετικά σύμπαντα να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με έναν τρόπο που είναι τόσο φυσικά υφασμένος στην αφήγηση είναι μια απόλαυση που δεν περιγράφεται. Επιπλέον, το παιχνίδι είναι τεράστιο σε περιεχόμενο. Μπορείτε να παίζετε για πάνω από 20 ώρες και να είστε ακόμα στο 2ο κεφάλαιο αν θέλετε να το ξεζουμίσετε και να τα κάνετε όλα. Αν και τα στατικά πορτραίτα και μερικές από τις πιο παλιές επιθέσεις και assets δείχνουν την ηλικία τους, όταν όλα τα υπόλοιπα είναι τόσο καλά, αυτά δεν χαλάνε τίποτα. Αν αγαπάτε τα mecha anime, αυτό το παιχνίδι είναι για σας χωρίς δεύτερη σκέψη. Αν είστε νεόφερτος, μάλλον θα το τελειώσετε λέγοντας: «OK, τώρα πρέπει να δω Gundam, Mazinger, Getter Robo και Code Geass».

Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Bandai Namco Forge Digitals Inc.
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Tactical RPG
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 28 Αυγούστου 2025
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.









