H Supermassive επιστρέφει με ένα ακόμα παιχνίδι στο “είδος της”, αυτήν τη φορά σε συνεργασία με την Behaviour. Ο λόγος για το The Casting of Frank Stone που επιδιώκει να προσφέρει περισσότερες πληροφορίες για το lore του Dead by Daylight.
Τα horror παιχνίδια έχουν αφήσει το δικό τους μοναδικό αποτύπωμα στη βιομηχανία των video games. Πολλά από αυτά μάλιστα είναι μικρότερες παραγωγές που καταφέρνουν να τρομάξουν τους παίκτες με τα creepy γραφικά και τα jumpscares τους. Κάτι που δεν περιμέναμε ήταν να πετύχει ένα online multiplayer στο συγκεκριμένο genre. Ο λόγος για το Dead by Daylight, ένα από τα μεγαλύτερα asymmetric παιχνίδια που μετράει ήδη 8 χρόνια υποστήριξης και φαίνεται πως δεν θα σταματήσει σύντομα. Αντιθέτως, το franchise μεγαλώνει με τίτλους εμπνευσμένους από αυτό. Μετά τα Hooked on You και What the Fog, έρχεται ένα πιο… “σοβαρό” παιχνίδι σε συνεργασία με τη Supermassive.
Η Supermassive Games είναι μία από τις δημοφιλέστερες ομάδες, γνωστή για τη σειρά Dark Pictures, αλλά και το πρόσφατο The Quarry. Η Behaviour αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί της για τη δημιουργία ενός κινηματογραφικού παιχνιδιού, με σκοπό να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες για το lore του Dead by Daylight. Και κάπως έτσι γεννήθηκε το The Casting of Frank Stone.
Κάτι τρέχει στο Cedar Hills
Η ιστορία του παιχνιδιού διαδραματίζεται στο Cedar Hills, όπου τέσσερις νέοι προσπαθούν να γυρίσουν μια ταινία horror. Μόνο που στο συγκεκριμένο σημείο, είχαν λάβει χώρα μια σειρά από δολοφονίες, αλλά και ο θάνατος ενός serial killer. Ο χώρος βρίσκεται υπό την εποπτεία του σερίφη Sam Green, ο οποίος προσπαθεί να απομακρύνει οποιονδήποτε προσπαθήσει να μπει σε αυτό το “καταραμένο” μέρος.
Δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν λείπουν τα κλισέ από την ιστορία. Η τρομακτική τοποθεσία που δεν πρέπει να βρεθεί ποτέ κανείς εκεί. Οι προσωπικότητες των χαρακτήρων. Οι νέοι που νιώθουν άτρωτοι και δεν φοβούνται τίποτα. Αποφάσεις που κάνουν τον παίκτη να αναρωτιέται γιατί συνεχίζουν και δεν φεύγουν. Γενικότερα, θα λέγαμε πως το πρώτο μισό του παιχνιδιού είναι άλλη μία κλασική horror εμπειρία, με δοκιμασμένη συνταγή και χωρίς να παίρνει κάποιο ρίσκο. Για το δεύτερο μισό δεν θα πούμε πολλά. Το μόνο σίγουρο είναι πως βοηθάει στο να περάσει περισσότερες πληροφορίες για το lore του δημοφιλούς παιχνιδιού (ειδικά για το Entity) και έχει αυτό το κάτι παραπάνω που θέλαμε.
To The Casting of Frank Stone διαδραματίζεται σε δύο βασικούς χάρτες, με τις περισσότερες φορές να επισκεπτόμαστε ξανά και ξανά τον ίδιο χώρο με διαφορετικούς χαρακτήρες. Δεν ξέρουμε αν ήταν σκόπιμο, αλλά σίγουρα δεν βοήθησε στο να “απλωθεί” παραπάνω το παιχνίδι με σκηνές εκτός των συγκεκριμένων περιοχών. Κάτι τέτοιο θα βοηθούσε στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και των σχέσεων μεταξύ τους. Δυστυχώς, δεν καταφέραμε να “δεθούμε” με όλους τους χαρακτήρες, με λιγότερο από το μισό cast να κλέβει την παράσταση από το υπόλοιπο.
Ναι, είναι Dead by Daylight
Ως προς το gameplay, θα λέγαμε πως είναι όπως όλα τα παιχνίδια του είδους. Περιηγούμαστε σε διάφορους χώρους, λύνουμε υπερβολικά απλά puzzles και πολλές φορές δοκιμαζόμαστε σε QTEs. Αυτό που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα ως fans του Dead by Daylight, είναι όλες οι μικρές λεπτομέρειες. Από τις πρώτες κιόλας στιγμές, χτίζεται το άγχος. Βλέπουμε παλέτες, σημεία που μπορούμε να περάσουμε από πάνω τους και άλλα. Αυτόματα μπαίνουμε στη διαδικασία να βρούμε την καλύτερη δυνατή λούπα για να ξεφύγουμε από τον killer, σε περίπτωση που εμφανιστεί. Αυτά είναι αντανακλαστικά που προκύπτουν μετά από πολλές ώρες στο Dead by Daylight και μας κάνουν να αισθανόμαστε “right at home”.
Τα skill checks έχουν ακριβώς τον ίδιο ήχο και την ίδια εμφάνιση με αυτά του Dead by Daylight, κάτι που μας “πώρωσε” ακόμα περισσότερο. Τα συγκεκριμένα QTEs εμφανίζονται σε διάφορες περιπτώσεις κυνηγητού ή αστάθειας ενός χαρακτήρα, αλλά και στην επιδιόρθωση γεννητριών. Ναι, οι δημιουργοί κατάφεραν να εντάξουν τις αγαπημένες γεννήτριες στο παιχνίδι με τέτοιο τρόπο που δεν μας κάνει να πούμε ότι μπήκαν για να μπουν. Για όσους δεν γνωρίζουν, η επισκευή γεννητριών παίζει καθοριστικό ρόλο στο Dead by Daylight.
Το είδα αυτό; Το είδα…
Η ομάδα ανάπτυξης μας προειδοποίησε πως θα έρθουμε αντιμέτωποι με προβλήματα και πως εργάζονται ήδη σε fixes, αλλά οφείλουμε να τα αναφέρουμε. Συγκεκριμένα, πολλές φορές κάποια ενημερωτικά pop-ups δεν γίνονταν trigger (για παράδειγμα όταν σηκώσαμε ένα collectable). Επιπλέον, πολλά graphical glitches έκαναν την εμφάνισή τους. Υπήρξαν σημεία που κυριολεκτικά περνούσαμε μέσα από σκαλωσιές, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να πάμε εκεί που θέλουμε. Μια πόρτα που έκλεισε, αλλά εμείς βλέπαμε κανονικά από μέσα. Ένα collectable που είχαμε στο χέρι μας, αλλά δεν είχε “κάτσει” καλά, με αποτέλεσμα να βρίσκεται εκτός οθόνης. Ακόμα και η εναλλαγή των σκηνών γίνεται άγαρμπα. Τόσο άγαρμπα, που ήταν ξεκάθαρο πότε ακριβώς πηγαίναμε στο επόμενο “κλαδί”. Δεν ήταν και λίγες οι φορές που οι ήχοι της σκηνής -διάλογοι, εφέ κ.ο.κ.- δεν φόρτωσαν σωστά, κάτι που μας έτυχε στα τελευταία chapters, ακόμα και όταν κάναμε replay για να δούμε ένα επιπλέον “κλαδί”.
Άλλο ένα “αγκαθάκι” που συναντήσαμε, ήταν η επικοινωνία μεταξύ των χαρακτήρων. Κατά την εξερεύνηση, υπήρχε η επιλογή “Chat” με αποτέλεσμα να μάθουμε ακόμα περισσότερα για τους χαρακτήρες. Όταν ένας από αυτούς απομακρυνόταν, η συζήτηση σταματούσε και συνέχιζε όταν βρισκόμασταν και πάλι κοντά τους. Δυστυχώς, αυτό δεν γινόταν με φυσικό τρόπο, παρά την προσπάθεια τους. Η “φυσική” σύνδεση γινόταν με φράσεις τύπου “και όπως έλεγα”, όμως η αμέσως επόμενη πρόταση ήταν σε εντελώς διαφορετικό ύφος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ακούγεται περίεργο και όχι φυσικό. Γενικότερα, άφησε την αίσθηση ότι δεν είναι polished, με κάποια σημεία να επηρεάζουν την όλη εμπειρία.
Frank Stone, μας ακούς;
Το The Casting of Frank Stone παίζει με ασφάλεια και δεν προσπαθεί να εξελίξει το είδος. Και αυτό είναι ΟΚ. Μας παρουσιάζει νέους χαρακτήρες και μας λέει μια ιστορία που βοηθάει στην επέκταση του σύμπαντος. Οι παίκτες του Dead by Daylight θα το απολαύσουν στο έπακρο και θα εκτιμήσουν τις λεπτομέρειες που έχουν τοποθετηθεί στον κόσμο του παιχνιδιού. Ταυτόχρονα, μπορεί να το απολαύσει οποιοσδήποτε, χωρίς να έχει παίξει το κύριο παιχνίδι στο παρελθόν. Ακόμα και το replayability του αξίζει για τις επιπλέον σκηνές. Δυστυχώς, τα τεχνικά προβλήματα, οι κλισέ καταστάσεις και οι -κατά κύριο λόγο- αδιάφοροι χαρακτήρες δεν του επιτρέπουν να ξεχωρίσει.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Supermassive Games
Εκδότρια Εταιρεία: Behaviour Interactive
Είδος: Survival Horror / Interactive Drama
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 3 Σεπτεμβρίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.