Γεμάτο δράση και ένταση, το The First Berserker: Khazan είναι παιχνίδι – σταθμός για τη σειρά Dungeon & Fighter.
Ίσως να μην το γνωρίζετε, αλλά τα τελευταία 20 χρόνια η Neople, θυγατρική εταιρεία της Nexon, ασχολείται με το franchise γνωστό ως Dungeon & Fighter (DNF). Πρόκειται για μια RPG σειρά με μακροχρόνια επιτυχία και μεγάλα κέρδη, η οποία όμως δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στη Δύση. Μετά από το Monster Hunter όμως, φαίνεται πως άλλη μια σειρά κάνει φέτος το επιτυχημένο μεγάλο άνοιγμά της στην παγκόσμια αγορά.
Το The First Berserker: Khazan αποτελεί τη μεταφορική γέφυρα που επιτρέπει σε νέους παίκτες να εισέλθουν στο σύμπαν της κορεάτικης εταιρείας, μιας και αποτελεί prequel. Οι δημιουργοί του το περιγράφουν ως ένα “hardcore action role-playing game” και ο χαρακτηρισμός τους είναι αρκετά εύστοχος. Αντλώντας αισθητά έμπνευση από τα Dark Souls της FromSoftware και τα Nioh της Team NINJA, το origin story του Khazan είναι απαιτητικό και γεμάτο προκλήσεις.
Η γέννηση του The First Berserker: Khazan
Η ιστορία του Khazan είναι ένα ταξίδι εκδίκησης. Κάποτε, γνωστός ως σπουδαίος στρατηγός της αυτοκρατορίας, ο πρωταγωνιστής μας ήταν αγαπητός από όλους. Όμως για λόγους που δεν γνωρίζει, κάποια στιγμή κατηγορείται για προδοσία. Η αυτοκρατορία τον τιμωρεί, βασανίζοντας τον και στέλνοντας τον σε εξορία. Καθώς οι δυνάμεις του αυτοκράτορα τον μεταφέρουν σε ένα απόμακρο σημείο, ένα πνεύμα τον απελευθερώνει με σκοπό να καταλάβει το σώμα του για δικούς του σκοπούς, αλλά ο προδομένος ήρωας καταφέρνει να αντισταθεί και να συνάψει μια συμφωνία με τον απελευθερωτή του. Μαζί, ξεκινούν να βαδίζουν σε ένα μονοπάτι γεμάτο αίμα, προκειμένου ο Khazan να φτάσει σε αυτούς που τον αδίκησαν.
Πέρα από κάποιες μικρές σεναριακές εξάψεις εδώ και εκεί, καθώς και κάποια ενδιαφέροντα quests από δευτερεύοντες χαρακτήρες, το The First Berserker: Khazan δεν προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις μέσω της γραφής του. Η βασική ιδέα είναι χιλιοειπωμένη. Τα υποτιθέμενα twists είναι προβλέψιμα και δεν υπάρχει κανένα ρίσκο που να κάνει την ιστορία αξιομνημόνευτη, ειδικά όταν η μεγάλη διάρκεια (περίπου 40 με 50 ώρες) δίνει χρόνο στον παίκτη να εντοπίσει και να επισημάνει ασυνείδητα όλα τα ελαττώματα.
Η δομή των αποστολών είναι εξίσου περιορισμένη. Κάθε quest (main ή side) λαμβάνει χώρα σε ένα σχεδόν linear μονοπάτι, μιας μικρής έως μεσαίας σε μέγεθος περιοχής. Στο τέλος περιμένει (στο 98% των περιπτώσεων) ένα boss. Το μοτίβο, λοιπόν, είναι αρκετά επαναλαμβανόμενο και το μέγεθος του παιχνιδιού αρκετό για να λειτουργήσει εναντίον του αυτό.
Η μεγαλύτερη έμφαση έχει δοθεί στο gameplay και όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργηθεί απλά για να εξυπηρετούν αυτόν τον σκοπό.
Αντανακλαστικά και συγχρονισμός για γερά νεύρα
Ακολουθώντας μια δοκιμασμένη και επιτυχημένη φόρμουλα, αυτή που καθιέρωσε η FromSoftware, το The First Berserker: Khazan γίνεται το νεότερο μέλος στην οικογένεια των souls-like. Αυτό σημαίνει ότι παίζοντας συλλέγετε το currency του παιχνιδιού (lacrima) που χρησιμοποιείτε για να κάνετε level up, το οποίο αν χάσετε μια φορά το αφήνετε πίσω σας και εφόσον δεν θέλετε να σας αφαιρεθεί οριστικά, πρέπει να πάτε να το συλλέξετε από το ίδιο μέρος πριν χάσετε εκ νέου. Υπάρχουν επίσης safe points σε κάθε χάρτη, όπου μπορείτε να καταναλώσετε τους πόντους σας, να κάνετε replanish τα healing items ή να κάνετε fast travel πίσω στο κεντρικό hub, ενώ σε κάθε boss μπορείτε να καλέσετε ένα πνεύμα για βοήθεια. Υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία.
Οι μάχες είναι γρήγορες και έντονες, χωρισμένες ανάμεσα σε σβέλτες, φανταχτερές επιθέσεις και ένα συνδυασμό από ελιγμούς, blocking και parrying. Ο βασικός μηχανισμός που ορίζει τη ροή της μάχης (και τον δρόμο προς τη νίκη) είναι το stamina. Ανά πάσα ώρα και στιγμή πρέπει να διαχειρίζεστε σωστά το δικό σας απόθεμα, εξαντλώντας παράλληλα αυτό του εχθρού.
Ο Khazan χρησιμοποιεί τρία διαφορετικά είδη όπλων (δίπλα σπαθιά, δόρυ, μεγάλο σπαθί), τα οποία διαφέρουν δραστικά μεταξύ τους. Κάθε ένα έχει επίσης το δικό του skill tree, το οποίο αναβαθμίζεται ανεξάρτητα από τα στατιστικά του χαρακτήρα.
Οι συγκρούσεις με τους δεκάδες αντιπάλους είναι το βασικό αξιοθέατο του τίτλου. Απαιτούν ταχύτητα, συγχρονισμό, αντανακλαστικά και ψυχραιμία, ανταμείβοντας την αντοχή υπό πίεση με εντυπωσιακές αναμετρήσεις. Και παρότι το The First Berserker: Khazan δεν είναι ένα εύκολο παιχνίδι, σίγουρα είναι δίκαιο, με αξιόπιστο responsiveness στις εντολές που δίνετε και καλό animation.
Το easy mode υπάρχει για όσους το θέλουν
Σε αντίθεση με τις περισσότερες κυκλοφορίες αυτού του είδους, ο τίτλος της Neople δεν εμμένει στην ανυποχώρητη πρόκληση. Και αυτό γιατί αποτελεί ίσως μια από τις πιο φιλικές περιπτώσεις, δίνοντας πρόσβαση σε δύο διαφορετικές βαθμίδες δυσκολίας (easy και normal) εξαρχής.
Παράλληλα, στην περίπτωση που χάσετε από ένα boss (και θα χάσετε) το lacrima που είχατε στην κατοχή σας εκείνη τη στιγμή, δεν μένει μέσα στην αρένα, αλλά εμφανίζεται ακριβώς απ’ έξω, ώστε να μπορείτε να το συλλέξετε πριν ξαναμπείτε. Μάλιστα, το παιχνίδι σας δίνει δωρεάν πόντους σε κάθε αποτυχημένη απόπειρα σας (αν έχετε συλλέξει από την περιοχή τα αντικείμενα που χρειάζονται), ώστε να σας δώσει την ευκαιρία να κάνετε ένα μικρό level up, αν κολλήσετε.
Όλα αυτά δεν κάνουν το παιχνίδι υπερβολικά εύκολο, όπως ίσως κάποιοι φοβούνται. Αντιθέτως, εξαλείφουν μερικά προβλήματα που είτε αποθαρρύνουν ολοκληρωτικά ορισμένους παίκτες από το να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο genre, είτε προκαλούν εκνευρισμό σε αυτούς που αναπάντεχα συναντούν μια μεγάλη πρόκληση στο ταξίδι τους, αφήνοντας πίσω μόνο μια δίκαιη και καθαρή… οδύσσεια.
Πόσοι διαφορετικοί μηχανισμοί χωρούν σε ένα παιχνίδι;
Το The First Berserker: Khazan, σε περίπτωση που αναρωτιέστε (δεν το κάνετε, είμαι βέβαιη), έχει τρία διαφορετικά συστήματα μέσω των οποίων μπορείτε να κάνετε πιο δυνατό τον χαρακτήρα σας. Αυτό αν εξαιρέσουμε σε πιο ευρεία κλίμακα τα όπλα, που επίσης αναβαθμίζονται (έχουν επίπεδο σπανιότητας και attributes), τις πανοπλίες (το ίδιο με τα όπλα), τα αξεσουάρ, τα phantoms (προσφέρουν passive buffs) και τον μηχανισμό αναβάθμισης του πνεύματος που σας βοηθάει στα bosses.
Το αστείο είναι (δεν είναι καθόλου αστείο) πως ένα από αυτά τα τρία συστήματα δεν σας επισημαίνεται ΠΟΤΕ από το παιχνίδι και γίνεται αντιληπτό μόνο αν σας γεννηθεί το εύλογο ερώτημα “που χρησιμεύει αυτή η καρτέλα στο resting point;“. Όσο παράδοξο και να σας φανεί, χρειάστηκε να φτάσω στο 25% της ιστορίας για να καταλάβω πώς συλλέγονται οι συγκεκριμένοι πόντοι και πολλοί άλλοι παίκτες έφτασαν μέχρι το τελευταίο boss ώστε έστω να αντιληφθούν την ύπαρξή του. (σ.σ. Σε περίπτωση που απορείτε, βρίσκεται μέσα στο μενού “Khazan’s memories”.)
Σαν RPG, ο τίτλος της Neople περιέχει υπερβολική πληροφορία που δεν φιλτράρεται, ούτε εξηγείται σωστά. Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα από τον όγκο του loot που σας προσφέρεται, αφού ώρες και φορές θυμίζει ακόμα και looter, λόγω της ποσότητας (και όχι ποιότητας) των όπλων, πανοπλιών και αξεσουάρ που δίνουν απλόχερα οι αντίπαλοι.
Ίσως να σας φαίνεται παράξενο παράπονο αυτό, όμως το αρνητικό της υπόθεσης γίνεται πιο ξεκάθαρο όταν στα χέρια σας βρίσκονται 7 και 8 διαφορετικές εκδοχές του ίδιου armor piece. Αυτό, βέβαια, δίνει ένα επιπλέον βάθος στα build που μπορείτε να δημιουργήσετε, όμως σίγουρα η ταξινόμηση, παρουσίαση και επεξήγηση θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί με καλύτερο τρόπο.
The First Berserker: Khazan – Cel-shaded και όμορφο
Όντας χωρισμένο σε “πίστες” και σχεδόν γραμμικό, το The First Berserker: Khazan δεν έχει έναν περισπούδαστα σχεδιασμένο κόσμο, όμως σίγουρα είναι λειτουργικός, με μερικά απλά shortcuts και τοπία που διαφοροποιούνται.
Η αρτίστικη προσέγγιση του cel-shaded είναι πολύ όμορφη και ταιριαστή, προσδίδοντας μια μοναδικότητα στον τίτλο, ο οποίος έχει εξαιρετικό ήχο, εντυπωσιακά εφέ και ένα soundtrack που, παρότι συνήθως λάμπει δια της απουσίας του κατά την εξερεύνηση, στις μάχες με τα bosses δίνει άλλον αέρα.
Μιλώντας για τα bosses, είναι σίγουρα οι εχθροί που κλέβουν τις εντυπώσεις τόσο από άποψη εμφάνισης, όσο και από πολυπλοκότητας την ώρα της μάχης. Οι απλοί αντίπαλοι μπορεί να μην προσφέρουν πάρα πολλά (αν και ποικιλόμορφοι), όμως οι μάχες στο τέλος κάθε αποστολής δεν απογοητεύουν.
Ομαλά και ισορροπημένα
Από όλα τα souls-like (ας το προσδιορίσουμε έτσι), αυτό της Neople είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα όσον αφορά τις επιδόσεις του.
Στο PlayStation 5, υπάρχουν δύο διαθέσιμα modes (quality και performance), που εστιάζουν είτε στην υψηλότερη ανάλυση, είτε στα καρέ το δευτερόλεπτο. Και οι δύο επιλογές είναι πολύ σταθερές, αν και η προτιμότερη (λόγω της φύσης του παιχνιδιού) είναι αυτή του performance.
Εφόσον το επιθυμείτε, μπορείτε να αφήσετε ξεκλείδωτο το frame rate, το οποίο ενίοτε σας επιτρέπει να ξεπερνάτε τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο.
Ένα νέο κεφάλαιο για το Dungeon & Fighter;
Το The First Berserker: Khazan δεν πρωτοτυπεί με οποιονδήποτε τρόπο, όμως σίγουρα έχει αυτό που χρειάζεται για να εξάψει την περιέργεια των νέων παικτών και να τους συστήσει σε ένα franchise δεκαετιών.
Διασκεδαστικό, απαιτητικό, αλλά και δίκαιο, το σύστημα μάχης του είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Η όμορφη αρτίστικη προσέγγισή του και η προθυμία του να προσφέρει λύσεις για όσους δυσκολεύονται, χωρίς να χάνει το νόημα της πρόκλησης, το κάνουν μια ισορροπημένη επιλογή για όσους αγαπούν τα action RPG, αλλά φοβούνται τα υπερβολικά “σκληροπυρηνικά” παιχνίδια.

Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Neople
Εκδότρια Εταιρεία: Nexon
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 27 Μαρτίου 2025
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.