Η σειρά fighting τίτλων King of Fighters αποτελεί μία από τις πιο παλιές και σταθερές στον χώρο, καθώς και το flagship της SNK από τα 90s. Το The King of Fighters XV είναι το νεότερο entry, 6 χρόνια μετά το XIV, που έρχεται για να μας αποδείξει πως ακόμη “περνάει η μπογιά” του βασιλιά.
Το The King of Fighters XV ακολουθεί το γνωστό πνεύμα της σειράς με 3v3 μάχες, αποτελούμενες από preset ομάδες ή mix n’ match των αγαπημένων μας χαρακτήρων από τις υπάρχουσες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για 1v1 εκτός των ranked modes. Παρόλο που επιλέγουμε ομάδες των τριών, στο KOF απουσιάζει η δυνατότητα tag battling ή swap in/swap out των χαρακτήρων και οι μαχητές ακολουθούν μία προκαθορισμένη σειρά που δίνουμε πριν ξεκινήσει ο κάθε αγώνας με τον επόμενο να παίρνει τη θέση του ηττημένου. Η λογική πίσω απ’ αυτό είναι πως οι δεύτεροι και τρίτοι χαρακτήρες έχουν πρόσβαση σε περισσότερες μπάρες για να εξαπολύσουν πιο δυνατές κινήσεις, δίνοντας την ικανότητα να βγάλουν ΚΟ χαρακτήρες σε αρκετές περιπτώσεις, ακόμη και με ένα μόνο combo – τεχνική που μπορεί να γυρίσει μάχες ακόμη και μέχρι την τελευταία στιγμή, αν παιχτούν τα χαρτιά του χρήστη σωστά.
Το roster είναι πραγματικά εντυπωσιακό και αποτελείται από 39 χαρακτήρες στο base game, με περισσότερες ομάδες στον ορίζοντα να έχουν επιβεβαιωθεί ως DLC, κάνοντας τους συνδυασμούς αμέτρητους και σίγουρα θα βρουν όλοι χαρακτήρες να ταιριάζουν με τα γούστα τους. Οι newcomers είναι οι: Dolores, μια εντυπωσιακή psychic που μάχεται με λάσπες και θα μπορούσε να είναι η χαμένη αδερφή της Bayonetta, Isla, μια e-girl με χέρια-φαντάσματα να αιωρούνται δίπλα της και Krohnen, ένας μυστηριώδης τύπος με μέλη που μεταμορφώνονται σε κανόνια λέιζερ και τεράστια drills, επειδή, γιατί όχι (άλλωστε είναι homage σε χαρακτήρες με παρόμοιες δυνάμεις από το παρελθόν της σειράς); Οι υπόλοιποι χαρακτήρες είναι οι κλασικοί γνώριμοι, όπως ο Kyo και ο Iori, που εμφανίζονται σε κάθε τίτλο και χαρακτήρες που επιστρέφουν μετά από ξεκούραση μερικών entries, όπως ο Ash και η Shermie.
Τα γραφικά, χωρίς να είναι eye-popping, κάνουν τη δουλειά τους με επιτυχία. Τα animations είναι smooth, με ζωντανά semi cel-shaded χρώματα και δίνουν μία παστέλ/καρτούν αισθητική. Το KOFXV διαθέτει μερικά από τα καλύτερα μοντέλα χαρακτήρων που έχουμε δει στη σειρά ως τώρα, με τα περισσότερα attires να είναι τα, προς το παρόν, definitive για τους βετεράνους μαχητές. Το ίδιο ισχύει και για τις special moves που, ενώ ως επί το πλείστον είναι flashy και πολύ satisfying, μερικές είναι καρέ προς καρέ ίδιες με αυτές του KOFXIV, απλώς με καλύτερα γραφικά. Στον ηχητικό τομέα το KOFXV παρουσιάζει έναν αρκετά ενδιαφέρων rock και pop-rock συνδυασμό που ταιριάζει πολύ με το ύφος του τίτλου και ταυτόχρονα ανεβάζει την αδρεναλίνη κατά τη διάρκεια των μαχών. Τα εφέ είναι εξίσου satisfying και το impact της κάθε μπουνιάς και κλωτσιάς γίνεται έντονα αισθητό, ειδικά σε καταιγισμό από combos.
Το σύστημα μάχης αποτελεί ένα μελανό και ταυτόχρονα πολύ solid κομμάτι του τίτλου. Αυτό οφείλεται στο legacy aspect, ότι δηλαδή οι βετεράνοι παίκτες της σειράς έχουν εμφανές αβαντάζ προς τους νεοεισαχθέντες, καθώς πρόκειται για μία αναβαθμισμένη έκδοση των προηγούμενων τίτλων, πλήρως γνώριμη αν έχεις ασχοληθεί μαζί τους. Από την άλλη πλευρά το σύστημα αυτό, αναβάθμιση από κάθε οπτική, του XIV, προσθέτει το Max και Max Quick system. Το πρώτο μπορεί να πραγματοποιηθεί ξοδεύοντας 2 meter bars και προσδίδει damage buff και τη δυνατότητα εξαπόλυσης special moves, χωρίς να χρησιμοποιείται το meter για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ το Max Quick επιτρέπει το “cancelling” από μία κίνηση σε μία άλλη χωρίς να αφήνει openings, σύστημα που επιτρέπει καταιγιστικά chain combos. Μεγάλο θετικό για τους αρχάριους είναι το auto-combo system, που απλά κάνοντας mash το light punch κουμπί με διαφορετικά τελικά inputs, μας δίνει διαφορετικά είδη combos. Χωρίς αυτό το σύστημα, θα απαιτούταν πολύ training και γνώσεις των mechanics για να καταφέρουμε.
Δυστυχώς, το μοτίβο των γυμνών από features και modes fighting games συνεχίζεται και στο KOFXV, με μεγάλη έμφαση να δίνεται στο online κομμάτι. Είναι τόσο εμφανές που ξεχωρίζει μέχρι και στο main menu. Ένα “ανάλαφρο” story/arcade mode, με ένα υποτυπώδες comic strip, χωρίς voice acting να μας περιμένει στο τέλος, μαζί με ένα πολύ λιτό training mode και mission mode περιορισμένο σε 5 combos ανά χαρακτήρα και το κλασικό offline versus mode. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει το online, με casual, ranked και tournament matches, όπως και ένα ενδιαφέρον online training mode όπου μπορείτε να κάνετε sparring με ένα άλλο παίκτη έως ότου βρεθεί αντίπαλος για τα άλλα modes. Μετρημένο σε ποικιλία κι εδώ, αλλά με εξαιρετικό rollback netcode, υπάρχει μηδαμινό lag και το να παίζει κανείς το KOFXV online είναι σκέτη απόλαυση.
Το KOFXV φαντάζει να είναι εξαιρετικός διάδοχος και upgrade του KOFXIV σε κάθε πιθανή πτυχή αλλά μένει εκεί, χωρίς να κάνει κάποιο βήμα παραπέρα. Αποτελεί no-brainer αγορά για τους φίλους της σειράς, αλλά δεν προσκαλεί νέο κόσμο με κανένα mode και νέο feature. Οι παίκτες που έχουν χρόνο και διάθεση να ασχοληθούν με το KOF, θα βρουν εδώ τη σειρά στα καλύτερά της, αλλά όσοι ψάχνουν το επόμενο “μεγάλο” fighting game, θα βρουν πολλά περισσότερα να αγαπήσουν, συνεχίζοντας να ακονίζουν τα όπλα τους, στο Guilty Gear Strive.

Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: SNK
Εκδότρια Εταιρεία: Koch Media / Prime Matter
Διανομή: Enarxis Dynamic Media
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 17 Φεβρουαρίου 2022
Official website: kof-xv
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.