The Last Clockwinder – Review

Μερικά παιχνίδια μπορούν να υπάρχουν μόνο σε μορφή VR. Ένα από αυτά είναι το The Last Clockwinder.

Και αυτό σημαίνει ότι παιχνίδια σαν το The Last Clockwinder αξιοποιούν με πολλούς τρόπους τις δυνατότητες που δίνει το μέσο της εικονικής πραγματικότητας.

Ένα ευχάριστο, όμορφο παιχνίδι, με αξιόλογες ερμηνείες

Το σενάριο του The Last Clockwinder δεν μπαίνει στο προσκήνιο, δεν κλέβει την παράσταση, αλλά είναι επαρκές ως ένα όμορφο υπόβαθρο για την εμπειρία.

The Last Clockwinder

Photo: Cyan Ventures

Καλούμαστε να φτιάξουμε «κουρδιστά» ρομποτάκια, για να μαζέψουμε σπόρους, να φυτέψουμε λουλούδια και να επαναφέρουμε στη ζωή ένα αρχαίο δέντρο.

Η βασική ιδέα είναι ενδιαφέρουσα και η αφήγηση γίνεται μέσω ηχητικών αρχείων που βρίσκουμε, αλλά η πλοκή ποτέ δεν γίνεται αρκετά συναρπαστική ώστε να αποτελεί βασική «ατραξιόν» του παιχνιδιού.

Πάντως, οι ηθοποιοί που δίνουν τις φωνές τους σε χαρακτήρες κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά και ανεβάζουν το αποτέλεσμα ποιοτικά.

The Last Clockwinder

GIF: Cyan Ventures

Χαλαρωτική παρουσίαση, σπαζοκεφαλιές που «παιδεύουν» το μυαλό

Αφού δούμε τη σύντομη εισαγωγή, ξεκινάμε στο βασικό κομμάτι του παιχνιδιού, που είναι οι γρίφοι.

Ο κεντρικός μηχανισμός παρουσιάζεται στα πρώτα λεπτά: μπορούμε να «γράφουμε» τις κινήσεις μας, για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να επαναλαμβάνονται συνεχώς.

Για παράδειγμα, μπορούμε να αρχίσουμε να γράφουμε, να κόψουμε τον καρπό ενός φυτού, να τον ρίξουμε στην πρέσα και, μετά, να βλέπουμε τον εαυτό μας, ένα ρομπότ, να επαναλαμβάνει συνεχώς την ίδια κίνηση: να κόβει το φυτό, να ρίχνει τον καρπό στην πρέσα.

Έτσι, εμείς έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε άλλες κινήσεις, λειτουργώντας συμπληρωματικά με το κάθε αντίγραφο που φτιάχνουμε, για να λύσουμε τους γρίφους του The Last Clockwinder. Για παράδειγμα, σε ένα σημείο υπάρχει ένας καρπός-βόμβα, που σκάει αν τον κρατήσουμε πολλή ώρα στο χέρι μας και καλούμαστε να τον μεταφέρουμε σε άλλο μέρος.

The Last Clockwinder

Photo: Cyan Ventures

Πρέπει να φτιάχνουμε ένα αντίγραφο, να πετάμε τον καρπό μακριά με τα χέρια μας (τα πάντα γίνονται με φυσικές κινήσεις, όπως, δηλαδή, θα κάναμε κάθε δραστηριότητα στην πραγματικότητα), μετά να πηγαίνουμε εκεί που πέφτει, να φτιάχνουμε νέο αντίγραφο, να τον πιάνουμε και να τον πετάμε μακριά, και ξανά το ίδιο μέχρι να φτάσουμε στον στόχο.

The Last Clockwinder: Πολλές λύσεις για τους γρίφους, πάντα δημιουργικές

Είναι μια διαδικασία που προσφέρει αρκετές δυνατές λύσεις, αφού οι γρίφοι δεν έχουν μόνο μία. Η διαδικασία είναι πολύ ευέλικτη, πολύ διασκεδαστική, και οι κινήσεις «πιάνονται» άψογα από το PS VR2, σε ένα σύστημα physics με μεγάλη ακρίβεια και αρκετό ρεαλισμό.

Διαβάστε επίσης:  Vaudeville - Preview

Στην αρχή, οι γρίφοι είναι σχετικά εύκολοι, αλλά, όσο προχωράμε στο παιχνίδι (διαρκεί 3-6 ώρες, ανάλογα με το πόσο θα δυσκολευτούμε και πόσο θα χαζολογήσουμε με τους μηχανισμούς), τα παζλ γίνονται όλο και πιο περίπλοκα, πιο απαιτητικά, φτάνοντας σε σημείο να μοιάζουν με γραμμή παραγωγής εργοστασίου.

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό σε κάθε στάδιο, οι γρίφοι καλοσχεδιασμένοι, οι λύσεις στηρίζονται στον πειραματισμό, και προσφέρουν στιγμές «εύρηκα» και πολλή ικανοποίηση. Το στιλ αυτό των γρίφων δεν θα μπορούσε να υπάρξει εκτός VR και το The Last Clockwinder αξιοποιεί εύστοχα τις δυνατότητες του μέσου. Δεν υπάρχει «σωστός» τρόπος επίλυσης των παζλ και η διαδικασία είναι πάντα ευχάριστη και γεμάτη με δημιουργική σκέψη. Επίσης, είναι πολύ ικανοποιητικό να προσπαθούμε να βρούμε τις βέλτιστες διαδρομές σε κάθε γρίφο και ό,τι κι αν σκεφτούμε, στο πλαίσιο των μηχανισμών, λειτουργεί όπως πρέπει, πάντα.

Πολύ καλοζυγισμένος είναι ο ρυθμός παρουσίασης νέων μηχανισμών, και ο ρυθμός με τον οποίον αυτοί γίνονται όλο και πιο περίπλοκοι. Αφού μάθουμε καλά πώς λειτουργεί κάτι, θα μάθουμε έναν νέο τρόπο να το αξιοποιούμε, μετά θα βρούμε κάτι καινούργιο, κλπ. Έχει γίνει άριστη δουλειά σε αυτό το κομμάτι. Αν κάτι δεν είναι ιδανικό, είναι η ποικιλία στα περιβάλλοντα, αφού νιώθουμε ότι παίζουμε συνεχώς σε παραλλαγές του ίδιου μικρού χώρου.

Η χρήση του VR

Η μουσική είναι ολόσωστη ως συνοδευτικό, με ταιριαστές μελωδίες που δεν μπαίνουν στο προσκήνιο και δεν αποσπούν από τη σκέψη, αλλά είναι πάντα ευχάριστες. Τα ηχητικά εφέ, επίσης, είναι πλήρως αρμόζοντα στο παραμυθένιο ύφος. Τα γραφικά δεν κλέβουν την παράσταση, αλλά δεν εντοπίζονται προβλήματα και η εικόνα λειτουργεί σωστά και ξεκάθαρα στο πλαίσιο των γρίφων.

Διαβάστε επίσης:  Westwood Shadows - Preview (Early Access)

Η κίνηση γίνεται με τα χειριστήρια Sense του PS VR2, με ομαλή ή απότομη κίνηση (smooth / snap), για να ρυθμίσουμε το πώς θα κινούμαστε ώστε να μην ζαλιζόμαστε (ρυθμίζουμε και την ταχύτητα κίνησης και περιστροφής, αλλά και το ύψος μας).

The Last Clockwinder

Photo: Cyan Ventures

Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές εξατομίκευσης/προσβασιμότητας -για παράδειγμα, δεν υπάρχει vignette- για να φέρουμε την εμπειρία στα μέτρα μας, αν και, ως έχει, είναι ρυθμισμένη επαρκώς και δεν υπάρχει έντονη κίνηση στον χώρο, σε κάθε περίπτωση. Πάντως, χρειάζεται να κάνετε αρκετές κινήσεις με τα χέρια σας, να πετάτε αντικείμενα με ακρίβεια, να πιάνετε άλλα, να κόβετε, να περιστρέφετε -όλα είναι καλοστημένα, αν θέλετε ένα παιχνίδι που βασίζεται στις σωματικές κινήσεις.

Μόνο πολύ σπάνια, όταν κοιτάμε πάνω κυρίως, μπορεί να χαθεί για ένα δευτερόλεπτο η εστίαση του VR, αλλά επανέρχεται αμέσως. Τέλος, δεν υπάρχει αξιοποίηση των δυνατοτήτων του PS VR2 με τα haptics και τις σκανδάλες -και, σε ένα παιχνίδι που βασίζεται σε κινήσεις, είναι κρίμα.

Σε κάθε περίπτωση, το The Last Clockwinder είναι ένα πάρα πολύ αξιόλογο, ιδιαίτερο παιχνίδι γρίφων, που αξιοποιεί τις δυνατότητες του μέσου της εικονικής πραγματικότητας και προσφέρει μια μοναδική, καλοστημένη και άψογα δομημένη εμπειρία.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5 (PS VR2), PC (Meta Quest 2, Oculus Rift, SteamVR)The Last Clockwinder - Boxart
Δοκιμάστηκε σε: PS5 (PS VR2)
Εταιρεία Ανάπτυξης: Pontoco
Εκδότρια Εταιρεία: Cyan Ventures
Είδος: Puzzle, Adventure
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 22 Φεβρουαρίου 2023 (PS VR2) / 02 Ιουνίου 2022 (PC)
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Ολόσωστος ρυθμός εμφάνισης νέων μηχανισμών
  • Ευχάριστη οπτικοακουστική παρουσίαση
  • Εξαιρετικά παζλ, με πολλές και δημιουργικές λύσεις
  • Πολύ αξιόλογες ερμηνείες από τους ηθοποιούς
  • Άριστο σύστημα physics

Αρνητικά

  • Το σενάριο μπορούσε καλύτερα
  • Δεν υπάρχουν αρκετές επιλογές εξατομίκευσης / προσβασιμότητας
  • Μερικές φορές χάνεται το tracking
  • Δεν αξιοποιούνται τα haptics
  • Μικρή ποικιλία σε περιβάλλοντα

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ