Η Obsidian Entertainment δίνει το παρών με τον δεύτερο τίτλο της για το 2025, το The Outer Worlds 2, sequel του γνωστού action RPG.
Μπορούν το μονοπώλιο, ο καπιταλισμός και η ανθρώπινη ελευθερία στο διάστημα να αποτελέσουν τα βασικά αντικείμενα σε ένα action RPG; Το The Outer Worlds 2 αποδεικνύει πως μπορούν και η αλήθεια είναι πως μόνο μια ομάδα ανάπτυξης σαν αυτή της Obsidian Entertainment θα δοκίμαζε κάτι τέτοιο, όχι μια, αλλά δύο φορές.
Το The Outer Worlds του 2019, με την έξυπνη γραφή του και το αστείρευτο χιούμορ του ασχολήθηκε με την απληστία των επιχειρήσεων και πώς αυτή συνθλίβει τους πολλούς για χάρη των εκλεκτών λίγων. Το sequel έρχεται για να επεκταθεί πάνω στη… θεωρία αυτή, “ντύνοντας” τους οποίους προβληματισμούς με ακόμα περισσότερα αστεία, διατηρώντας ως υπόβαθρο τα ζωηρά τοπία και εξελίσσοντας τους πολυάριθμους μηχανισμούς από άποψη gameplay.
Ένας νέος κόσμος ξεδιπλώνεται μπροστά σας…
Στο αστρικό σύστημα της Arcadia οι κολοσσοί του εμπορίου κάνουν κουμάντο και το μονοπώλιο είναι ο τελικός στόχος. Τρεις φατρίες μάχονται για τον απόλυτο έλεγχο, την ώρα που ο πληθυσμός των καταπονημένων πλανητών κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τα ανεξήγητα ρήγματα που κάνουν την εμφάνιση τους σε πολλά σημεία.
Συντροφιά μας σε αυτό το space opera είναι ο χαρακτήρας που εμείς φτιάχνουμε μόλις ξεκινάμε το παιχνίδι, αλλά και οι σύμμαχοι που αποφασίζουν να συγκατοικήσουν μαζί μας μέσα στο διαστημόπλοιο, καθώς προσπαθούμε να σώσουμε τον κόσμο… ή μήπως όχι; Δεν ξέρουμε. Θα σας αφήσουμε να ξεκαθαρίσετε τις λεπτομέρειες μόνοι σας.
Το The Outer Worlds 2 εκτιμά πολύ την ελευθερία για την οποία μιλάει εκτενώς, χιουμοριστικά και σοβαρά, άλλοτε με το σωστό ύφος και άλλοτε όχι. Ακόμα και αν το θέλαμε, θα μας ήταν δύσκολο να σας περιγράψουμε την πλοκή αναλυτικά, διότι η ιστορία αλλάζει και προσαρμόζεται με βάση τις επιλογές που κάνετε εσείς, σαν παίκτες. Και τα διλήμματα είναι περισσότερα από ό,τι μπήκαμε στον κόπο να μετρήσουμε. Περισσότερα από ό,τι ήταν στο πρώτο παιχνίδι.
Αυτό που προσπαθούμε να πούμε πολυλογώντας, είναι πως υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να φτάσετε στα κομβικά σημεία της πλοκής, η οποία μαζί με όλο το προαιρετικό περιεχόμενο, εύκολα ξεπερνά τις 40 ώρες.
Μπορείτε να είστε έξυπνοι, χαζοί (ναι, κυριολεκτικά), νομοταγείς, αλήτες, επιστήμονες, μηχανικοί, διαστημικοί πιστολέρο κ.α. Μπορείτε να είστε ένα από αυτά ή πολλά, ταυτόχρονα. Και ανάλογα τον χαρακτήρα που εσείς πλάθετε, γεννούνται και οι αντίστοιχες λύσεις για τα προβλήματα σας ή τα αντίστοιχα αδιέξοδα.
Με τη σφραγίδα της Obsidian
Η Obsidian Entertainment θεωρείται παλαίμαχος στο είδος των role-playing games και γνωρίζει τι χρειάζεται ένα sequel για να μην αποτελεί απλά ένα διαφημιστικό τρικ των μεγαλοεπιχειρηματιών (όπως θα έλεγε και η ίδια). Το The Outer Worlds 2 είναι η απόπειρα της να σταθεί στο ύψος των προσδοκιών και με πολλούς τρόπους τα καταφέρνει.
Η γραφή της είναι ποιοτική, διασκεδαστική και εύστροφη. Η επιμονή της να διακωμωδεί ακόμα και τις σοβαρότερες καταστάσεις εντυπωσιακή. Ό,τι έκανε με το πρώτο παιχνίδι της σειράς επιχειρεί να το κάνει εις διπλούν στο δεύτερο και το κάνει με τον δικό της χαρακτηριστικό τρόπο.
Οι companions, ακόμα και αν δεν ταυτιστείτε ποτέ μαζί τους, παραμένουν μια βασική παρουσία επί του σεναρίου, διατηρώντας τις δικές τους πεποιθήσεις, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου. Δεν είναι απλά άβουλοι ακόλουθοι με όπλα, ώστε να διαλέγετε δύο κάθε φορά που βγαίνετε για να εξερευνήσετε. Θα διαφωνήσουν μαζί σας, θα επισημάνουν τις αδυναμίες στο σκεπτικό σας και ίσως να καταλάβουν τα δικά τους λάθη, αν τους πείσετε.
Είναι η σάτιρα η σωστή απάντηση σε όλα;
Όμως, είναι τα αστεία και η διακωμώδηση η λύση σε όλα τα προβλήματα; Προφανώς και όχι. Το πρώτο The Outer Worlds είχε μια σχετικά αδιάφορη βασική ιστορία, η οποία δεν σώθηκε από καμία διασκεδαστική ατάκα και ο διάδοχός του πέφτει ακριβώς στο ίδιο ατόπημα.
Παρότι το setting είναι ενδιαφέρον και τα space operas με καλή γραφή είναι κάτι που λείπει αυτή την εποχή, η κεντρική πλοκή απλά δεν είναι τόσο καλή. Όχι από άποψη απόδοσης, αλλά ως ιδέα αυτή καθ’ αυτή. Οι έξυπνοι διάλογοι και η σάτιρα δεν θα αλλάξουν το γεγονός πως η ιστορία του The Outer Worlds 2 θα είναι από τα τελευταία πράγματα που θα σας μείνουν από το παιχνίδι.
Για αυτούς, πάντως, που δεν είναι οπαδοί της χιουμοριστικής προσέγγισης που είχε το 2019 η σειρά, μην ελπίζετε αδίκως πως η Obsidian Entertainment “σοβαρεύτηκε”.
Κουρτίνα ή κουτί;
Η πιο βασική προσθήκη του sequel έρχεται μέσω της κάμερας. Πλέον, έχετε τη δυνατότητα να παίξετε σε οπτική πρώτου ή τρίτου προσώπου.
Αν και πρόκειται για μια προφανώς ευπρόσδεκτη αλλαγή (η οποία γίνεται και με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς να χρειαστεί να μπείτε στα μενού), δεδομένου ότι μιλάμε ουσιαστικά για ένα shooter, το πρώτο πρόσωπο παραμένει η βέλτιστη επιλογή.
Εκτός αυτού, είναι προφανές πως το παιχνίδι φτιάχτηκε με έμφαση στο πρώτο πρόσωπο και η δεύτερη, εναλλακτική οπτική, προστέθηκε στην πορεία. Αυτό, διότι όταν ο χαρακτήρας σας βρίσκεστε εντός πλάνου, τότε αποκαλύπτονται οι ατέλειες στην κίνηση του, που λίγο της λείπει να γίνει και αυτή εξίσου αστεία με τις ατάκες των χαρακτήρων, αλλά μάλλον όχι συνειδητά σε αυτή την περίπτωση.
Όσο περισσότερα, τόσο καλύτερα
Έπειτα έχουμε την εισαγωγή περισσότερων skills, perks, flaws και traits στο παιχνίδι, ώστε να μπορείτε να διαφοροποιήσετε περαιτέρω τον χαρακτήρα σας, αλλά και τον εμπλουτισμό του διαθέσιμου οπλοστασίου με νέα είδη όπλων, την εξέλιξη των παλιότερων και την εισαγωγή νέων ικανοτήτων που αφορούν τη μάχη.
Το gunplay έχει βελτιωθεί συγκριτικά με τον τίτλο του 2019, όμως παρότι εξυπηρετεί (καλύτερα) τον σκοπό του και πάλι είναι αρκετά βασικού επιπέδου, χωρίς πολλά στοιχεία που μπορούν να ενθουσιάσουν τον παίκτη. Οι νέοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να σπείρετε τον πανικό βοηθάνε κάπως την κατάσταση, αλλά μόλις ξεφτίσει η αίσθηση του καινούργιου, τότε αποκαλύπτεται η ανάγκη που υπήρχε για αυτό το κάτι παραπάνω.
Κάλλιο αργά, παρά ποτέ
Αν και για κάποιους θεωρούνται αυτονόητοι, από το πρώτο κεφάλαιο του franchise έλειπαν κάποιοι βασικοί μηχανισμοί, που το sequel φρόντισε να μην παραλείψει και για δεύτερη φορά. Έτσι, το The Outer Worlds 2 έχει πλέον κάποιους απλούς (αλλά αποδοτικούς) χειρισμούς αφιερωμένους αποκλειστικά στα stealth kills, καθώς και τρόπο να κάνετε slides την ώρα της μάχης, αλλά και δίπλα άλματα.
Με απλά λόγια, η Obsidian Entertainment φρόντισε να αναπτύξει τους μηχανισμούς που θεωρήθηκαν πετυχημένοι και να δουλέψει εντατικά πάνω στους τομείς που δέχτηκαν τη μεγαλύτερη κριτική κατά την πρώτη… προσεδάφιση. Είναι ένα γεγονός που οφείλουμε να τις αναγνωρίσουμε, ανεξαρτήτως αν υπάρχουν ακόμα αρκετά περιθώρια βελτίωσης για το μέλλον.
The Outer Worlds 2 – Πολύχρωμο και χαριτωμένο
Εκεί που άλλα παιχνίδια παρουσιάζουν το διάστημα σαν έναν απέραντο καμβά από σκούρα χρώματα, το “ζωηρό” εγχείρημα της παρέας γεμίζει τα άστρα με ζωή και ποικιλομορφία. Ακόμα και το ζωικό βασίλειο των πλανητών δεν είναι ποτέ αισθητικά βαρετό.
Η Arcadia είναι γεμάτη με ερήμους, χωράφια, άγριες ακτές, γκρεμούς, μικρές αποικίες, μεγάλες πόλεις και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους. Η χρωματική παλέτα είναι έντονη και κρατάει την προσοχή του παίκτη, κάτι που συμβάλλει στην επιθυμία για εξερεύνηση. Και αυτό είναι καλό, γιατί το The Outer Worlds 2 είναι πιο γενναιόδωρο με τους χώρους που μπορεί να επισκεφτεί κανείς. Κρύβει επίσης πιο ενδιαφέροντα side quests.
Οι χαρακτήρες είναι εξίσου εγωκεντρικοί σχεδιαστικά (και από άποψη γραφής), ενισχύοντας τη μοναδικότητα του The Outer Worlds 2.
Space bugs
Από τεχνικής απόψεως επίσης υπάρχει εμφανής πρόοδος, με έμφαση στις λεπτομέρειες και τα υψηλότερης ποιότητας textures.
Κατά την ενασχόλησή μας δεν αντιμετωπίσαμε πραγματικά σοβαρά προβλήματα, που να ανέκοψαν την πρόοδο μας ή να δημιούργησαν μεγάλα frame drops, όμως συναντήσαμε σωρεία από bugs που περισσότερο αστεία ήταν (όπως όταν ένας εκ των companions μας άρχισε να περιστρέφεται στον άξονα του κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης) ή απλώς ενοχλητικά (εχθροί που έπρεπε να σκοτώσουμε για ένα quest εξαφανίζονταν στο έδαφος και έπρεπε να κάνουμε reload). Επίσης, η βλάστηση (από την οποία θα δείτε κάμποση), έχει μονίμως χαμηλότερο frame rate και φορτώνει σε πολύ κοντινές αποστάσεις, αφήνοντας κακή εντύπωση.
Τα graphics modes, για όσους ενδιαφέρονται, είναι τρία στο PlayStation 5 Pro και δύο στο απλό PlayStation 5. Στην elite κονσόλα έχουμε: το quality mode για 4K ανάλυση και 30 fps, το balanced με 4K ανάλυση και 40 fps και το performance με 1620p ανάλυση στα 60 fps. Στην απλή έκδοση προσφέρονται τα quality και performance modes που προαναφέραμε, όχι το balanced.
Όπως μπορείτε να μαντέψετε, το quality δίνει έμφαση στις λεπτομέρειες κυρίως (σκιές, draw distance κλπ.), το performance είναι για αυτούς που προτιμούν το υψηλότερο frame rate και το balanced βρίσκεται εκεί ως μέση λύση.
Παραμένοντας στα του PlayStation 5, αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχει προαιρετική χρήση των adaptive triggers, η οποία είναι απενεργοποιημένη αρχικά και μπορείτε να ενεργοποιήσετε εσείς από τα μενού, τα οποία προσφέρουν και πλούσιες επιλογές από άποψη accessibility.
Η ελεύθερη αγορά μπορεί να είναι ένα ψέμα, αλλά το The Outer Worlds 2 δεν είναι
Και τελικά, μετά από όλα αυτά, πού καταλήγουμε; Είναι το The Outer Worlds 2 ένα καλό sequel; Είναι ένα αξιόλογο RPG; Η απάντηση και στα δύο είναι “ναι”. Η οργανωμένη, συνειδητή, πολυμέτωπη προσπάθεια της Obsidian Entertainment να κάνει το sequel ένα μεγαλύτερο και καλύτερο space opera στις βάσεις που η ίδια έθεσε, είναι ακριβώς αυτό που θα περίμενε κανείς από το δεύτερο παιχνίδι μιας σειράς.
Σε κανένα σημείο δεν θεωρήσαμε πως το franchise έφτασε στο ζενίθ του με τη νεότερη προσθήκη του, όμως το χιούμορ του και όλοι οι νέοι παράγοντες που συμβάλλουν στη σύνθεση αυτής της βελτιωμένης εκδοχής του, αρκούν για να διασκεδάσουμε κατά την ενασχόλησή μας και για να θεωρήσουμε πως το μέλλον του θα είναι ακόμα πιο λαμπρό.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Obsidian Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Xbox Game Studios
Είδος: Action role-playing
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 29 Οκτωβρίου 2025
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.









1 σχόλιο
What’s up to all, since I am truly keen of reading this weblog’s post to be updated daily.
It contains good data.