The Plucky Squire – Preview

Μετά από δύο ώρες με το The Plucky Squire, μπορώ να πω με σιγουριά ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι γεμάτο δημιουργικότητα, που θα σας κάνει να χαμογελάσετε.

Το The Plucky Squire είναι εκείνο το παιχνίδι που έχετε δει σε trailers, το οποίο μοιάζει κάπως με Zelda, αλλά έχει έναν πανέμορφο βασικό μηχανισμό: πηδά μεταξύ δύο και τριών διαστάσεων.

Είναι ένας μηχανισμός που έχει πολλές προοπτικές και μπορεί εύκολα να γίνει εντυπωσιακός, ενώ θυμίζει τη μαγεία της Nintendo.

Εξάλλου, το The Plucky Squire δανείζεται κάτι από την προσέγγιση της Nintendo: στήνει όλη την εμπειρία που προσφέρει γύρω από μια βασική ιδέα και «παίζει» με εκείνη αξιοποιώντας ευφάνταστες ιδέες.

Το preview build που είχαν στη διάθεσή μου σταματά μετά από τέσσερα κεφάλαια, περίπου στις δύο ώρες, αλλά δίνει μια καλή εικόνα για όσα περιλαμβάνει το παιχνίδι.

cutscene

image: Devolver Digital

Κάτι από Zelda, αλλά με meta σπάσιμο του τέταρτου τοίχου

Αρχικά, το The Plucky Squire ξεκινά κάπως αργά, όταν μας παρουσιάζει τους βασικούς μηχανισμούς του. Χειριζόμαστε έναν ηρωικό ιππότη που είναι παράλληλα και συγγραφέας και φεύγουμε σε μια περιπέτεια για να αντιμετωπίσουμε έναν κακό μάγο.

Τα πάντα θυμίζουν Zelda, στην αρχή: μάχες με σπαθί και εντελώς απλούς μηχανισμούς, γνώριμοι τύποι εχθρών, δάση, αλλόκοτα μαγικά πλάσματα, σύντομοι, εύκολοι γρίφοι.

Ωστόσο, το The Plucky Squire δείχνει από νωρίς ότι θα έχει διαφορές. Το ύφος ξεφεύγει από εκείνο του Zelda, ας πούμε, καθώς είναι χιουμοριστικό και πιο ανάλαφρο (βλέπουμε έναν μάγο να πίνει αναψυκτικό και ακούμε λέξεις όπως «dude» -ίσως το παρακάνει λίγο το writing, αλλά θα δούμε πώς στέκεται στην πλήρη πλοκή). Υπάρχει, επίσης, στην αρχή, μια μάχη που είναι στημένη σαν αγώνας πυγμαχίας.

the plucky squire gameplay

image: Devolver Digital

Μια ακόμη διαφορά εντοπίζεται στο εικαστικό στιλ: τα πάντα φαίνονται σαν μέρος ενός τεράστιου βιβλίου. Όταν χειριζόμαστε τον χαρακτήρα μας, βλέπουμε ότι βρίσκεται μέσα σε γυαλιστερές σελίδες, πάνω σε ένα γραφείο, στο οποίο βρίσκονται και άλλα αντικείμενα, όπως μολύβια και ξύστρες. Το μέρος όπου παίζουμε, μέσα στις σελίδες, είναι δισδιάστατο, ενώ το γραφείο εμφανίζεται σε τρεις διαστάσεις.

Μάλιστα, όταν περπατάμε και πάμε στην επόμενη «οθόνη», αντί για loading ή κάτι παρόμοιο, βλέπουμε τη σελίδα να γυρνά, ενώ ο αφηγητής, με ταιριαστή ερμηνεία, μιλά για όσα συμβαίνουν -ο τέταρτος τοίχος σπάει συχνά.

Ακόμα κι εδώ να μέναμε, θα μπορούσαμε να έχουμε ένα όμορφο, καλοφτιαγμένο παιχνίδι τύπου Zelda.

Ο βασικός μηχανισμός του The Plucky Squire

Όμως, όταν πάμε να αντιμετωπίσουμε τον κακό μάγο, εκείνος μας πιάνει και μας πετά έξω από τη σελίδα, βγάζοντάς μας στον πραγματικό κόσμο. Κι εδώ είναι που ξεκινά το βασικό κομμάτι του παιχνιδιού.

Τώρα, σιγά-σιγά, παρουσιάζονται οι μηχανισμοί του gameplay. Σε κάποια σημεία του χάρτη, λοιπόν, μπορούμε να βγούμε στον πραγματικό κόσμο και πάλι πίσω, σε εκείνον του βιβλίου.

Όταν είμαστε εκτός των σελίδων, παίζουμε σε τρεις διαστάσεις, με ολόιδιο χειρισμό, και πρέπει να σκαρφαλώνουμε σε χάρακες και βιβλία, σε ένα παιδικό δωμάτιο.

cutscene

image: Devolver Digital

Οι γρίφοι και η γενικότερη δομή αξιοποιούν τον μηχανισμό της μαγικής εισόδου/εξόδου από το βιβλίο με διάφορους τρόπους.

Διαβάστε επίσης:  Marvel's Spider-Man: Miles Morales (PC) - Review

Σε κάποια σημεία θα πρέπει να βγείτε από το βιβλίο για να πάτε σε άλλη σελίδα και να ξαναπείτε, ώστε να βρείτε ένα αντικείμενο και να το φέρετε πίσω για να ανοίξει μια πόρτα. Θα πρέπει να παίξετε σε κομμάτια που θυμίζουν 2D platform, να πάρετε ένα κλειδί, να βγείτε από το βιβλίο, να γυρίσετε σελίδα και να επανέλθετε σε κάμερα τύπου Zelda για να ανοίξετε μια πόρτα και να προχωρήσετε (η δομή δεν είναι ανοιχτού τύπου, αλλά γραμμική).

the plucky squire gameplay

image: Devolver Digital

Διασκεδαστικοί γρίφοι με λέξεις

Μετά, υπάρχουν γρίφοι που βασίζονται στις λέξεις: «η πόρτα ήταν κλειστή» γράφει ένα κομμάτι αφήγησης που βρίσκεται μπροστά σας, σε μια σελίδα. Σε άλλο κομμάτι, λίγο πιο πέρα, γράφει ότι «ο υπόνομος είναι γεμάτος» και σε άλλο ότι ένα φυτό που βρίσκεται στο νερό «είναι μικρό».

Εσείς μπορείτε να πάρετε τη λέξη «κλειστή» και να την αντικαταστήσετε με τη λέξη «μικρό», ώστε η πόρτα να γίνει πολύ μικρή. Μπορείτε να βρείτε, όμως, και τη λέξη «ανοιχτό» και έτσι να την ανοίξετε. Μπορεί να βάλετε τη λέξη «μεγάλο» για να γίνει τεράστιο το φυτό και να πατήσετε πάνω του, για να περάσετε από το νερό, ή να μετατρέψετε μια πέτρα σε σκάλα, με την κατάλληλη λέξη.

the plucky squire gameplay

image: Devolver Digital

Οι πειραματισμοί δεν είναι εντελώς ελεύθεροι, αλλά είναι αρκετοί για να διασκεδάσουν. Αυτό που κάπως προβληματίζει είναι η ανάγκη για backtracking: οι λέξεις βρίσκονται αρκετά μακριά μεταξύ τους, μερικές φορές χωρίς να παρεμβάλλεται κάτι ενδιαφέρον, ώστε να πρέπει να περπατήσετε από τη μια στην άλλη και, ενίοτε, ξανά πίσω -γενικά υπάρχει αυτό το θέμα, αφού σε κάποια σημεία πρέπει να πάτε στη μια σελίδα, να μπείτε μέσα, να πάρετε κάτι, να βγείτε, να γυρίσετε στην προηγούμενη, να μπείτε και να χρησιμοποιήσετε αυτό που πήρατε. Ως αποτέλεσμα, προκύπτουν σημεία με αγγαρείες.

Επίσης, τα mechanics της κίνησης των λέξεων δεν είναι πλήρως ακριβή πάντα και οδηγούν σε ανεπιτυχείς προσπάθειες για αντικατάσταση μιας λέξης (την πιάνουμε, την πάμε στην άλλη λέξη, την πετάμε αλλά δεν παίρνει τη θέση της, με αποτέλεσμα να πρέπει να επαναλάβουμε τη διαδικασία προσπαθώντας να τη βάλουμε πιο κοντά).

Mini games, platforming, μάχες, με φανταστική παρουσίαση

Βέβαια, η παρουσίαση είναι τόσο μαγική, ώστε να συγχωρούνται εύκολα αυτά τα κάπως πιο αδιάφορα σημεία. Ας πούμε, η μεταφορά από τις δύο διαστάσεις στις τρεις είναι πάντα εντυπωσιακή και, από μόνη της, αρκετή για να διατηρήσει το ενδιαφέρον. Οι δημιουργοί έχουν στήσει ευφάνταστα σημεία όπου βρίσκονται χαρτιά, στα οποία μπαίνουμε σαν να είναι σελίδες, με πανέμορφα αποτελέσματα.

Διαβάστε επίσης:  Princess Peach: Showtime! - Review

Για παράδειγμα, μπορεί να βρείτε ένα τρισδιάστατο μικρό κάστρο και να περπατάτε σε χαρτιά που είναι κολλημένα πάνω του, ή να μπαίνετε σε post-it και άλλα αυτοκόλλητα που βρίσκονται στον χώρο, βλέποντας πάντα, ταυτόχρονα, τα τρισδιάστατα και τα δισδιάστατα στοιχεία του χώρου (ας πούμε, θα βλέπετε τις σκιές από τα αντικείμενα του δωματίου πάνω στις σελίδες όπου παίζετε, όταν μπαίνετε στο βιβλίο).

Υπάρχουν διάφορες εκπλήξεις, σχεδόν όλες εκ των οποίων φέρνουν ένα μεγάλο χαμόγελο στα χείλη. Υπάρχουν mini games με τοξοβολία, υπάρχει μια μάχη μέσα σε κάρτα τύπου Magic, υπάρχουν upgrades και νέες κινήσεις, που κάνουν τις μονομαχίες πιο διασκεδαστικές απ’ ό,τι είναι στην αρχή (υπάρχει και easy mode) και, γενικά, το The Plucky Squire πετά τη μια ιδέα μετά την άλλη, στις πρώτες ώρες του, χωρίς να γίνεται χαοτικό και διατηρώντας τη συνοχή του.

Επίσης, είναι πανέμορφο, πολύ προσεγμένο αισθητικά, για να μοιάζει με βιβλίο όταν πρέπει ή με τρισδιάστατο platformer σε άλλες στιγμές, ενώ και η μουσική είναι πλήρως πετυχημένη.

Συναντάμε και κάποιες κακές επιλογές, όπως το stealth με έντομα στο παιδικό δωμάτιο, που δεν είναι αρκετά λειτουργικό για να διασκεδάζει και περισσότερο ενοχλεί με τις απότομες κινήσεις των πλασμάτων και το μη ξεκάθαρο πεδίο της όρασής τους -δεν είναι πολλά αυτά τα σημεία, στις πρώτες ώρες έστω.

Η μαγεία του The Plucky Squire είναι αδιαμφισβήτητη

Τελικά, το The Plucky Squire φαίνεται, με βάση τις πρώτες ώρες του, πως είναι ένα παιχνίδι που στηρίζεται σε μια βασική ιδέα, χωρίς να την κάνει να μοιάζει με gimmick, με φθηνό κόλπο. Οι μηχανισμοί της μάχης και οι γρίφου δεν έχουν ιδιαίτερη πολυπλοκότητα, αλλά ο τρόπος με τον οποίον αξιοποιείται η μετάβαση από τις δύο στις τρεις διαστάσεις είναι μαγικός.

Είναι πανέμορφο, με υπέροχα χρώματα και δουλεμένα animations, γεμάτο με δημιουργικότητα και φαντασία, διασκεδαστικό, με μια γλυκιά πλοκή, με απλή μάχη και εύκολους γρίφους, αλλά και με ένα σημαντικό προτέρημα: σε κάνει συνεχώς να χαμογελάς, σου δείχνει την χαρά του παιχνιδιού και της δημιουργικότητας. Με βάση όσα έχω δει, μπορώ να πω πως το The Plucky Squire μοιάζει έτοιμο να πετύχει όλους τους στόχους του.

Δεν χρειάζεται να περιμένουμε για πολύ, καθώς ο τίτλος έρχεται στις 17 Σεπτεμβρίου. Σημειώστε το στο ημερολόγιό σας.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, PS5, Xbox Series X|S, Nintendo Switchthe plucky squire art
Δοκιμάστηκε σε:
  PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: All Possible Futures
Εκδότρια Εταιρεία: Devolver Digital
Είδος: Action-adventure, platform
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 17 Σεπτεμβρίου 2024
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του preview. 

 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ