Theatrhythm Final Bar Line – Review

Το Theatrhythm Final Bar Line είναι ένα rhythm game με μουσική και χαρακτήρες από τη σειρά Final Fantasy.

Αν είστε φαν της σειράς, αν συνηθίζετε να ακούτε μουσική από τα παιχνίδι, αν δακρύζετε και σας πιάνει νοσταλγία όταν τα ξαναπαίζετε, αγοράστε το Το Theatrhythm Final Bar Line.

Είναι τόσο απλό, πραγματικά. Ακόμα και αν δεν παίζετε παιχνίδια «ρυθμού», στα οποία πρέπει να πατάτε πλήκτρα τις κατάλληλες στιγμές, ενώ παίζουν μουσικές μελωδίες, το νέο παιχνίδι της Square Enix προσφέρει τόσο μεγάλες δόσεις νοσταλγίας που θα το απολαύσετε πολύ περισσότερο απ’ όσο φαντάζεστε.

Theatrhythm Final Bar Line: Ένα παιχνίδι γεμάτο με νοσταλγία

Επίσης, εκτός από τη νοσταλγία που προσφέρει, μας δίνει και τεράστιο όγκο περιεχομένου, πάντα υψηλής ποιότητας, και πολύ καλοσχεδιασμένους μηχανισμούς gameplay.

Theatrhythm Final Bar Line

Photo: Square Enix

Εκτός από τη μουσική και τα πλήκτρα για να κρατάμε ρυθμό, το Theatrhythm Final Bar Line έχει και μηχανισμούς μάχης και στοιχεία RPG, πολύ απλής μορφής ωστόσο.

Υπάρχουν 385 κομμάτια από 29 παιχνίδια της σειράς Final Fantasy, τα οποία ξεκλειδώνονται σταδιακά, όσο παίζουμε και βρίσκουμε κλειδιά. Ο ρυθμός της προόδου είναι πολύ ικανοποιητικός, καθώς δεν μας τα δίνει όλα «στο πιάτο», ούτε κουράζει, όμως.

Ωστόσο, αφού μπορούμε να επιλέξουμε εμείς τη σειρά που θα ξεκλειδώσουμε τις πίστες, δεν είναι εφικτή η σταδιακή κλιμάκωση της δυσκολίας και η εμφάνιση νέων μηχανισμών με συνέπεια.

Η δυσκολία είναι καλά ρυθμισμένη

Πάντως, έχει γίνει καλή δουλειά στον σχεδιασμό των επιπέδων και της δυσκολίας (υπάρχουν και τρία ξεχωριστά modes δυσκολίας, που κάνουν το gameplay πολύ πιο απαιτητικό), ώστε σε κάθε κόσμο, σε κάθε παιχνίδι Final Fantasy, να υπάρχει κλιμάκωση και να μπορούμε να παίξουμε κάθε έναν ως εισαγωγικό.

Επίσης, υπάρχουν μηχανισμοί που εισάγονται αργότερα στους κόσμους, με πιο περίπλοκους τρόπους χρήσης των πλήκτρων του χειριστηρίου, με πολλά κουμπιά ταυτόχρονα και σε πολύπλοκους συνδυασμούς.

Αυτό που κάνουμε παίζοντας το Theatrhythm Final Bar Line είναι απλό, αλλά πολύ διασκεδαστικό. Το gameplay, όσον αφορά στο ρυθμικό κομμάτι, είναι συνηθισμένο: πατάμε τα πλήκτρα που βλέπουμε στην οθόνη, την κατάλληλη στιγμή, που συγχρονίζεται με τη μουσική.

Κρατώντας τον ρυθμό σε κομμάτια του Final Fantasy

Υπάρχουν σημεία που πρέπει να πατήσουμε πολλά κουμπιά μαζί, ή τους μοχλούς προς κάποια κατεύθυνση, να κρατήσουμε πατημένο ένα πλήκτρο και, γενικά, οι μηχανισμοί είναι επαρκείς για το είδος (και αναβαθμισμένοι σε σχέση με προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, που είχαν κυκλοφορήσει σε φορητές κονσόλες).

Ως rhythm game, το Theatrhythm Final Bar Line είναι πολύ αξιόλογο. Ωστόσο, τα υπόλοιπα μέρη του είναι που το ανεβάζουν περισσότερο και το κάνουν να ξεχωρίζει.

Το ένα είναι η νοσταλγία: μπορείτε να παίξετε σε πίστες από αγαπημένα παιχνίδια της σειράς Final Fantasy, από κλασικά, όπως τα VII, IX, X, αλλά και πιο νέα ή spinoff, όπως το Stranger of Paradise, να χειριστείτε χαρακτήρες από αυτά (μάλιστα, δεν είναι «κλειδωμένοι» στα παιχνίδια όπου εμφανίζονται, μπορείτε να φτιάχνετε την ομάδα σας με όποιος χαρακτήρες θέλετε -δεν υπάρχουν όλοι, αλλά οι περισσότεροι και πιο κλασικοί είναι εδώ) και να αντιμετωπίσετε εχθρούς και bosses.

Theatrhythm Final Bar Line

Photo: Square Enix

Για παράδειγμα, μπορείτε να παίξετε την πίστα της μουσικής του Sephiroth, «One Winged Angel», έχοντας στην ομάδα σας τον Noctis, τον Tidus, τη Lightning και όποιον άλλον έχετε ξεκλειδώσει. Το fan service είναι υπέροχο, πολύ ικανοποιητικό, και το εικαστικό στιλ πετυχημένο. Αυτό που λείπει είναι κάποιου είδους πλοκή για να «δέσει» κάπως όλα αυτά τα παιχνίδια, έστω και με έναν απλό τρόπο.

Διαβάστε επίσης:  Marvel’s Guardians of the Galaxy - Review

Υπέροχη μουσική από την ιστορία του franchise

Η μουσική, πάντως, όπως είναι αναμενόμενο, είναι εκπληκτική. Έχει γίνει πολύ καλή επιλογή κομματιών από όλη την ιστορία του franchise, ενώ υπάρχουν και κάποιες πολύ πετυχημένες συνδυαστικές εκδοχές τους.

Δυστυχώς, κάποια κομμάτια (και μερικά πολύ δυνατά, όπως το «to Zanarkand» από το FFX) λείπουν και είναι μέρος της Deluxe Edition. Μπορούμε να παίξουμε τα τραγούδια σε πίστες σε single-player mode, μπορούμε όμως και σε συνεργατικό multiplayer (κάθε άτομο που παίζει ασχολείται με ένα μέρος των πλήκτρων στην οθόνη), η και ενάντια σε άλλα άτομα, online (και με κάποιες διασκεδαστικές λειτουργίες, που κρύβουν τα πλήκτρα των εχθρών, μεταξύ άλλων).

Αν δυσκολεύεστε πολύ, μπορείτε να πάτε στα options και να εξατομικεύσετε την εμπειρία για να τη φέρετε στα μέτρα σας, με εκτενείς επιλογές (μπορείτε να χρησιμοποιείτε μόνο ένα πλήκτρο, ας πούμε, για όλα τα prompts, χωρίς περίπλοκες κινήσεις).

Ο τρόπος που έχουν στηθεί τα πλήκτρα για να ταιριάζουν με τον ρυθμό είναι πάντα εξαιρετικός και το αποτέλεσμα συναρπάζει (και μπορεί να διατηρήσει το ενδιαφέρον για δεκάδες ώρες, καθώς θα χρειαστείτε πάνω από 30 για να παίξετε όλα τα κομμάτια). Πάντως, μετά από πολλές ώρες, και παρά τις προσπάθειες της εταιρείας ανάπτυξης, το gameplay γίνεται -αναπόφευκτα, μάλλον- κάπως επαναλαμβανόμενο και χάνει ελαφρώς τη «σπίθα» του -άρα, καλή επιλογή είναι να παίξετε πρώτα τα αγαπημένα σας Final Fantasy.

Το Theatrhythm Final Bar Line έχει και στοιχεία RPG

Το άλλο εξαιρετικό μέρος είναι η εισαγωγή στοιχείων RPG. Κάθε χαρακτήρας έχει level, ξεκινώντας από το 1, και δικά του abilities για να ξεκλειδώσει όσο δυναμώνει. Στις πίστες, οι χαρακτήρες μας πρέπει να αντιμετωπίσουν εχθρούς και bosses και έτσι όσο πετυχαίνουμε τα πλήκτρα πάνω στον ρυθμό εκείνοι επιτίθενται.

Αν πετυχαίνουμε ακριβώς στη σωστή στιγμή κάνουμε critical ενώ οι χαρακτήρες χωρίζονται σε τύπους: άλλος κάνει heal, άλλος μειώνει το damage που δεχόμαστε όταν αποτυγχάνουμε στον ρυθμό, άλλος επιτίθεται.

Οι ειδικές κινήσεις των χαρακτήρων (υπάρχουν και summons, τα οποία, όπως και κάποιες άλλες κινήσεις, ενίοτε μπερδεύουν γιατί μπαίνουν στο προσκήνιο και χάνουμε κάπως από τα μάτια μας τις ενδείξεις του ρυθμικού μέρους του gameplay) πραγματοποιούνται όταν εκπληρωθούν ορισμένες συνθήκες, όπως ένα συγκεκριμένο ποσοστό critical, για παράδειγμα.

Ένας μηχανισμός είναι κάπως ασυνεπής σε σχέση με τους άλλους: μας ζητά να κάνουμε «slide», να κουνάμε μια μπάλα πάνω σε με μια γραμμή, αλλά είναι πάρα πολύ εύκολο να βγούμε εκτός πορείας και να χάσουμε το «σερί», και αυτή η λειτουργία είναι η μόνη που εκνευρίζει και φαίνεται -ενίοτε- ανακριβής και άδικη.

Theatrhythm Final Bar Line

Photo: Square Enix

Μάχες με ρυθμό

Μπορεί να μην χειριζόμαστε απευθείας τους χαρακτήρες και να μην έχουμε ενεργή συμμετοχή στη διαμόρφωση των κινήσεών τους, ωστόσο επηρεάζουμε την έκβαση της μάχης με τις επιλογές και τις επιδόσεις μας.

Για παράδειγμα, μια πίστα μπορεί να έχει πολλά bosses, αλλά εμείς, όταν είμαστε στο level 20, να μην μπορούμε να περάσουμε πέρα από το πρώτο (η πίστα ολοκληρώνεται και πάλι, αλλά υπάρχουν επιπλέον αποστολές που μας δίνουν διάφορα αντικείμενα και collectibles -χάνουμε όταν τελειώσει η ζωή μας, αν αποτυγχάνουμε συνεχώς στα button prompts -η δυσκολία είναι ικανοποιητική, γενικά).

Διαβάστε επίσης:  Final Fantasy XVI: Πώς παίρνω το Chocobo

Η κατηγοριοποίηση των αποστολών μπορούσε να είναι καλύτερη, αφού, αν θέλουμε να επιστρέψουμε σε προηγούμενες πίστες για να ολοκληρώσουμε όσες αφήσαμε, θα πρέπει να ελέγχουμε κάθε επίπεδο για να δούμε αν έχουμε τελειώσει το quest ή όχι.

Αν επιστρέψουμε όταν φτάσουμε στο level 60, στην ίδια πίστα, θα μπορούμε να προχωρήσουμε πολύ περισσότερο -υπάρχουν και αδυναμίες εχθρών σε στοιχεία, όπως στη φωτιά και, γενικά, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε διάφορα χαρακτηριστικά για να έχουμε περισσότερη δύναμη.

Theatrhythm Final Bar Line: Εορτασμός της ιστορίας του Final Fantasy

Παρά τα μικρά του προβλήματα, το Theatrhythm Final Bar Line είναι ένα εξαιρετικό rhythm game που χρησιμοποιεί ολόσωστα τα στοιχεία της σειράς Final Fantasy για να βελτιώσει το gameplay του και για να προκαλέσει νοσταλγία με πολύ γλυκούς τρόπους.

Theatrhythm Final Bar Line

Photo: Square Enix

Είναι μια γιορτή για το κοινό του Final Fantasy, που μας θυμίζει την ιστορία του θρυλικού franchise μέσα από την υπέροχη μουσική του, και μπορεί να μας κρατήσει για δεκάδες ώρες με το πλούσιο περιεχόμενο. Σίγουρη πρόταση για fans της σειράς, αλλά και του είδους γενικότερα.

 

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS4, Nintendo SwitchTheatrhythm Final Bar Line - Boxart
Δοκιμάστηκε σε: PS5 (έκδοση PS4)
Εταιρεία Ανάπτυξης: Square Enix Creative Business Unit I / indieszero
Εκδότρια Εταιρεία: Square Enix
Είδος: Rhythm
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 16 Φεβρουαρίου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Υπέροχη μουσική από όλη την ιστορία του Final Fantasy
  • Καλοδουλεμένοι, διασκεδαστικοί μηχανισμοί στο gameplay
  • Πετυχημένη εισαγωγή στοιχείων RPG
  • Τεράστιος όγκος περιεχομένου
  • Μεγάλες δόσεις νοσταλγίας
  • Ικανοποιητικές επιλογές εξατομίκευσης

Αρνητικά

  • Ο μηχανισμός του «slide» εκνευρίζει μερικές φορές
  • Κάποια τραγούδια είναι κλειδωμένα στην Deluxe Edition
  • Το gameplay γίνεται επαναλαμβανόμενο μετά από πολλές ώρες

Βαθμολογία

8.5
Πολύ καλό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ