Στην παρουσίαση της Ubisoft, ανακοινώθηκε το Assassin’s Creed Mirage, μια επιστροφή στις ρίζες της σειράς, με έμφαση στο stealth.
Σίγουρα, πολύς κόσμος χάρηκε πολύ με αυτήν την ανακοίνωση για ένα παραδοσιακό Assassin’s Creed, το Mirage. Είναι, όμως, μία πραγματικά καλή επιλογή;
Πολλές φορές έχουμε ακούσει για «το μέλλον του Assassin’s Creed». Είναι λογικό, μιας και πρόκειται για μια σειρά που χωρά πολύ πειραματισμό. Τα παιχνίδια διαδραματίζονται σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους, με άλλους πρωταγωνιστές κάθε φορά. Έτσι, δίνεται στη Ubisoft η ευκαιρία να δοκιμάσει διάφορες ιδέες.
Μπορεί το ένα παιχνίδι να είναι ένας τίτλος με έμφαση στο stealth, ένα άλλο να πάει σε πιο «σκοτεινά» μονοπάτια, ενώ έχουμε και το περιζήτητο ταξίδι της Ιαπωνίας. Είδαμε ήδη μια τεράστια αλλαγή, στην πορεία της σειράς, όταν, με το Origins και μετά, περισσότερο, με τα επόμενα δύο, έφυγε από το action/stealth και πήγε σε RPG.
Αρκετός ήταν ο κόσμος που βρήκε αυτήν την αλλαγή απογοητευτική, αλλά μην μπερδευόμαστε: τα Odyssey και Valhalla ήταν εξαιρετικά παιχνίδια και τα πήγαν περίφημα σε δημοφιλία, πωλήσεις και κριτικές
Μπορεί, σε κλειστούς, ιντερνετικούς ή όχι, κύκλους να φαίνεται ότι ο κόσμος θέλει μια επιστροφή στις ρίζες, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι αυτό ισχύει όταν μιλάμε για πλειοψηφίες, για πωλήσεις και αριθμούς.
Η σειρά χρειαζόταν αλλαγές
Είναι λογικό, εξάλλου. Η σειρά είχε αρχίσει να κουράζει ελαφρώς, όλο και περισσότερο με κάθε νέα της προσθήκη. Οι ιδέες είχαν αρχίσει να επαναλαμβάνονται επικίνδυνα και το gameplay έμενε στάσιμο, σε γενικές γραμμές. Η προσέγγιση χρειαζόταν μια ανανέωση.
Η ανανέωση αυτή ήρθε με την εισαγωγή μηχανισμών ρόλων. Σίγουρα, υπάρχει κόσμος που θεώρησε ότι δεν ήταν αυτός ο σωστός δρόμος. Ωστόσο, ήταν σίγουρα ένας δρόμος και σίγουρα η Ubisoft δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια: προσπάθησε να πάει τη σειρά μπροστά, ρίσκαρε, έκανε ριζικές αλλαγές ενώ επιχειρούσε να διατηρήσει το πνεύμα του franchise ακέραιο. Σε γενικές γραμμές, φαίνεται ότι τα κατάφερε.
Τώρα, λοιπόν, επιστρέφει πάλι στα παλιά. Το trailer του Mirage είναι πάρα πολύ γνώριμο: θυμίζει αμέσως τα πρώτα παιχνίδια της σειράς. Και οι αναφορές της εταιρείας για έναν μικρότερο σε μέγεθος κόσμο και για έμφαση στο stealth και τα assassinations ενισχύουν την ιδέα αυτή. Φαίνεται ότι το Mirage θα είναι μια εμπειρία περιορισμένου βεληνεκούς, η οποία θα αντλεί έμπνευση από τα πρώτα, τα κλασικά AC.
Είναι, χωρίς αμφιβολία, αρκετοί οι fans που βλέπουν με καλό μάτι αυτήν την επιστροφή. Πώς να μην τη δεις, άλλωστε; Είτε απόλαυσες το Valhalla είτε όχι, αυτή η επιστροφή είναι ελκυστική.
Assassin’s Creed Mirage: Φόρος τιμής ή το επόμενο μεγάλο παιχνίδι;
Όμως, καλό θα ήταν να παρουσιαστεί ως ένας φόρος τιμής και όχι ως το επόμενο μεγάλο -αν και spinoff- παιχνίδι της σειράς. Είναι προφανές ότι ο κόσμος θέλει να παίξει το Mirage, αλλά δεν θα έπρεπε να εμφανιστεί ως ο «Μεσσίας» που θα μας σώσει από το «κακό» Valhalla. Οι αλλαγές, είτε μας ικανοποίησαν είτε όχι, έγιναν για κάποιον λόγο: για να ξεφύγει η σειρά από τη στασιμότητα, από την επανάληψη.
Το Mirage φαίνεται ότι θα επαναφέρει εκείνο το gameplay, το οποίο είχε γίνει κουραστικό μετά από μερικά χρόνια. Αν ήταν ένα μεγάλο παιχνίδι, βασικό σκέλος της σειράς, θα έπρεπε να φέρει μαζί του και κάποιες βασικές διαφοροποιήσεις. Δεν μπορεί να σταθεί σήμερα ένας τίτλος ίδιος με το πρώτο ή το δεύτερο AC, απλώς με βελτιωμένα γραφικά.
Θα μπορούσε να σταθεί, εάν δανειζόταν στοιχεία από τα Odyssey και Vaalhalla, αν προσπαθούσε παράλληλα να εξελίξει τους μηχανισμούς του gameplay, αν άλλαζε ριζικά το stealth. Είναι αρκετά αμφίβολο ότι θα δούμε μεγάλες παρεμβάσεις στο Mirage, το trailer ξεκαθάρισε σχεδόν το τοπίο σχετικά με την προσέγγιση του τίτλου.
Τελικά, το Mirage φαίνεται ενδιαφέρον και ελκυστικό ως ένας φόρος τιμής στο παρελθόν, ένα «ευχαριστώ» της εταιρείας στο κοινό της σειράς. Αν θέλουμε η σειρά να κοιτά μπροστά, όμως, δεν είναι αυτός ο σωστός δρόμος. Το Mirage θα είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα, αλλά το μέλλον είναι στον δρόμο των Odyssey και Valhalla, που όμως κι αυτά σιγά-σιγά χρειάζονται ανανέωση.
Το trailer του Mirage:
Έτσι. έρχεται το Hexe να υποσχεθεί μια εντελώς διαφορετική εμπειρία απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει. Βέβαια, μια επιστροφή στο παρελθόν είναι πάντα ριψοκίνδυνη, αφού μπορεί να αποκτήσει νέο κοινό, άτομα που δεν έχουν παίξει καν τα παλιά παιχνίδια, και να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος -και, ενδεχομένως, να σπάσει στα δύο η σειρά, με ένα κομμάτι, το Infinity, να πάει προς τα εμπρός και ένα να κατευθύνεται προς τα πίσω.
Αν γίνει κάτι τέτοιο, περιμένω από τη Ubisoft να το εκμεταλλευτεί και να εξελίξει το stealth, όπως το έκαναν άλλα παιχνίδια (Hitman, MGS) για να έχουμε πλέον κάτι για όλους, νέους και παλιούς, fans του Ezio ή της Kassandra.