Tomb Raider I–III Remastered Starring Lara Croft – Review

Οι τρεις πρώτες περιπέτειες της Lara Croft κυκλοφορούν σε ανανεωμένη μορφή, στη συλλογή Tomb Raider I–III Remastered.

Αρχικά, πρέπει να πούμε ότι η συλλογή Tomb Raider I–III Remastered, από μόνη της, ως περιεχόμενο, είναι πλήρως καλοδεχούμενη. Για ένα μέρος του κοινού πρόκειται για ευκαιρία να δει τρία κλασικά παιχνίδια, που αποτέλεσαν τις βάσεις για μεταγενέστερα παιχνίδια του είδους.

Για άλλο κόσμο είναι μια ευκαιρία να ξαναπαίξει τα παιχνίδια αυτά, που πιθανότατα θα είχε ξαναδεί σε μικρή ηλικία (το πρώτο Tomb Raider ήταν το πρώτο παιχνίδι τριών διαστάσεων που έπαιξα, αποτέλεσε τη μετάβασή μου από τις δύο στις τρεις διαστάσεις, σε μια τεράστια στιγμή για το gaming).

Τρία ιστορικά παιχνίδια στη συλλογή Tomb Raider I–III Remastered

Η συλλογή περιλαμβάνει τα τρία παιχνίδια και τα έξτρα κεφάλαια που κυκλοφόρησαν, φέρνοντας μερικές αναβαθμίσεις. Στην αρχική μορφή τους, τα τρία Tomb Raider έχουν ενδιαφέρον ως κειμήλια, ενώ η ατμόσφαιρά τους παραμένει συναρπαστική μέχρι και σήμερα, σε σκοτεινές σπηλιές και ζούγκλες, όπου η Lara αντιμετωπίζει γορίλες και τίγρεις, εξερευνά υπόγειες κατασκευές και λύνει γρίφους.

Tomb Raider I-III Remastered

Photo: Aspyr

Ενοχλητική γίνεται, για τα σύγχρονα δεδομένα, η απουσία οδηγιών· σε σημεία, καλούμαστε να βρούμε ένα αντικείμενο ή έναν μηχανισμό, χωρίς να μας ενημερώνει το παιχνίδι σχετικά με το τι ψάχνουμε, γιατί το ψάχνουμε και τι θα το κάνουμε όταν το βρούμε.

Ακόμα, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες βλέπουμε μπροστά μας τον στόχο μας, αλλά δεν ξεχωρίζει αρκετά από τα στοιχεία του περιβάλλοντος και δεν καταλαβαίνουμε καν ότι μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε εκεί. Είναι προβλήματα άλλης εποχής, που θα μπορούσαν να έχουν λυθεί με μεθόδους όπως το highlight των αντικειμένων στον χώρο.

Ο νέος χειρισμός

Όσον αφορά στον οπτικό τομέα, το remaster μάς δίνεται η επιλογή να παίξουμε τα παιχνίδια στην αρχική μορφή τους ή σε πιο μοντέρνο στιλ, με νέα γραφικά και εκσυγχρονισμένο μοντέλο χειρισμού.

Να σημειωθεί ότι η αλλαγή από τα παλιά στα νέα γραφικά γίνεται με το πάτημα ενός πλήκτρου ενώ παίζουμε, όμως η εναλλαγή μεταξύ των συστημάτων χειρισμού γίνεται μέσω του (πολύ απαρχαιωμένου και ενοχλητικού) μενού.

Η αρχική μορφή των γραφικών, αναμενόμενα, είναι πολύ ξεπερασμένη για να παιχτεί το παιχνίδι από σύγχρονο κοινό. Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα είναι ο χειρισμός, τα τα «tank controls», που μας δίνουν τον έλεγχο της Croft σαν να πρόκειται για όχημα, περιστρέφοντας το σώμα της και κουνώντας το μπροστά πίσω, με ρομποτικό τρόπο.

Tomb Raider I-III Remastered

Photo: Aspyr

Το σύγχρονο σύστημα χειρισμού μάς δίνει τον έλεγχο της κάμερας με τον μοχλό στα δεξιά και μας επιτρέπει με τον άλλον να χειριζόμαστε τη Lara ελεύθερα στον χώρο, όπως θα το κάναμε σε ένα καινούργιο παιχνίδι. Ωστόσο, παρόλο που το σύστημα χειρισμού αυτό είναι αναμφίβολα προτιμότερο, προκύπτουν κάποια προβλήματα.

Το βασικότερο έχει να κάνει με τον σχεδιασμό των επιπέδων, τα οποία έχουν στηθεί με βάση τα tank controls. Συνεπώς, όταν πάμε να πηδήξουμε από μια πλατφόρμα, το παιχνίδι θέλει από εμάς να ευθυγραμμίσουμε το σώμα της πρωταγωνίστριας στη άκρη και να πηδήξουμε προς μια κατεύθυνση.

Διαβάστε επίσης:  It Takes Two - Review

Με το σύγχρονο στιλ χειρισμού αυτό είναι δυσκολότερο, αφού πρέπει να ευθυγραμμίσουμε τη Lara ενώ κινείται ελεύθερα στον χώρο, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η ακρίβεια στα άλματα, αφού οι χώροι είναι σχεδιασμένοι με τετράγωνα και γωνίες.

Καλοδεχούμενη, πάντως, σε κάθε περίπτωση, η προσθήκη της δυνατότητας για αργό περπάτημα, με το νέο στιλ χειρισμού. Γενικά, πάντως, η απόκριση είναι παλιομοδίτικη και όχι ικανοποιητική, με σημερινά δεδομένα. Παράλληλα, η κάμερα παραμένει απότομη και ενοχλητική, αφού κολλάει σε σημεία του περιβάλλοντος και χάνει συχνά την κίνηση της Lara. Μάλιστα, η κάμερα είναι πιο αποδοτική όταν παίζουμε με τα παλιά γραφικά, καθώς η κίνησή της είναι πιο περιορισμένη.

Spikes

Photo: Aspyr

Τα γραφικά της συλλογής Tomb Raider I–III Remastered

Όσον αφορά στα γραφικά, πάλι υπάρχουν προβλήματα στο αισθητά βελτιωμένο νέο στιλ. Αρχικά, να πούμε ότι δεν πρόκειται για απλή αύξηση των αριθμών της ανάλυσης ή για απλή βελτίωση των υφών.

Εδώ έχει γίνει καλύτερη δουλειά, με προσθήκη νέων εφέ, με χιόνι, αέρα, με φωτισμό, με νέα animations και με καινούργια στοιχεία στον χώρο, τα οποία κάνουν την εικόνα αισθητά καλύτερη. Για παράδειγμα, έχουν μπει τρύπες στην οροφή μιας σπηλιάς, για να ενισχύεται η ατμόσφαιρα, ή νέα χόρτα στο έδαφος σε σημεία που ήταν εντελώς κενά στην αρχική του μορφή. Έχει ενισχυθεί η γεωμετρία, επίσης, ώστε να βλέπουμε πιο περίπλοκα περιβάλλοντα, υπάρχει νερό στο έδαφος σε σημεία, με αντανάκλαση.

Στα περισσότερα σημεία, η νέα εκδοχή των γραφικών είναι πιο σωστά στημένη, ώστε να φωτίζονται καλύτερα οι περιοχές και να βλέπουμε πού πηγαίνουμε. Ωστόσο, υπάρχουν σημεία όπου ο νέος φωτισμός εξαφανίζει τα πάντα γύρω μας, μέσα στο σκοτάδι, και αναγκαζόμαστε να αλλάξουμε στα παλιά γραφικά, για να μην πέσουμε σε παγίδες. Υπάρχει, γενικά, ασυνέπεια.

Ενδιαφέρον έχει το πώς έχουν διατηρηθεί τα τετράγωνα σκηνικά: το περιβάλλον αποτελείται από τετραγωνισμένα στοιχεία, και το remaster βάζει πάνω τους νέες υφές, που μοιάζουν με αφίσες.

Lara Croft

Photo: Aspyr

Για παράδειγμα, όταν θέλει να δείξει ότι βρισκόμαστε σε περιοχή με πέτρες, βάζει πάνω στα τετραγωνισμένα στοιχεία του περιβάλλοντος πέτρες, σαν ταπετσαρία, με αποτέλεσμα να μην μοιάζουν με φυσικό τμήμα της περιοχής. Αν και θα ήταν δύσκολο να γίνει κάτι καλύτερο εδώ, εξαιτίας του σχεδιασμό των χώρων, το αποτέλεσμα είναι αλλόκοτο συχνά.

Διαβάστε επίσης:  The Plucky Squire - Preview

Να σημειωθεί ότι, για κάποιο λόγο, υπάρχει δυνατότητα για προβολή των μενού και των υποτίτλων στα Ελληνικά. Ωστόσο, οριακά μιλάμε για Ελληνικά, καθώς το κείμενο έχει τεράστια προβλήματα, όπως γράμματα να λείπουν και προτάσεις που δεν βγάζουν νόημα.

Μια καλοδεχούμενη κυκλοφορία, παρά τα προβλήματά της

Τελικά, το remaster των τριών Tomb Raider είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε -ή να ξαναδούμε- τα παιχνίδια αυτά, καθώς οι βελτιώσεις κάνουν πολύ πιο εύκολη την εμπειρία, με τα σημερινά δεδομένα. Υπάρχουν προβλήματα, εντοπίζονται κάποιες αστοχίες, αλλά είναι μια καλοδεχούμενη κυκλοφορία, γεμάτη με νοσταλγία και ιστορία, ενώ οι αλλαγές που έχουν γίνει δεν είναι πρόχειρες και επιφανειακές.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, PC, Nintendo SwitchTomb Raider I-III Remastered - Box Art
Δοκιμάστηκε σε:
  PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Aspyr / Crystal Dynamics
Εκδότρια Εταιρεία: Aspyr
Είδος: Action/Adventure
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 14 Φεβρουαρίου 2024
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Αρκετές, σημαντικές βελτιώσεις στη νέα εκδοχή των γραφικών
  • Νέο σύστημα χειρισμού
  • Τρία ιστορικά παιχνίδια, με το επιπλέον περιεχόμενό τους

Αρνητικά

  • Ο νέος χειρισμός δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή
  • Εδώ κι εκεί, τα νέα γραφικά είναι αλλόκοτα σκοτεινά
  • Η κάμερα παραμένει προβληματική, σε κάθε μορφή γραφικών
  • Μπορούσε να εκσυγχρονιστεί στα μενού και τις οδηγίες

Βαθμολογία

7
Καλό
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ