Tomb Raider IV-VI Remastered – Review

Παύλος Κρούστης

Το Tomb Raider IV-VI Remastered είναι η δεύτερη τριλογία της σειράς σε μορφή remaster από την Aspyr, που έχει ίσως πιο δύσκολο έργο σε σχέση με την προηγούμενη.

Η Aspyr ανέλαβε το τιτάνιο έργο του εκμοντερνισμού μερικών εκ των πιο πρώιμων τίτλων με 3D γραφικά, δηλαδή μακράν της πιο δύσκολης κατηγορίας για να βελτιστοποιήσει κάποιος με τα σημερινά στάνταρ. Κι ενώ στην πρώτη τριλογία Tomb Raider έκανε την υπέρβαση, το project του Tomb Raider IV-VI Remastered ήταν αντικειμενικά πιο δύσκολο για τον απλούστατο λόγο, που λέγεται “The Angel of Darkness”. Παρ’ όλα αυτά, η Aspyr και πάλι αντεπεξέρχεται με σημαντικό ποσοστό ευστοχίας στις επιλογές της και φέρνει και τα Tomb Raider 4, 5 και 6 σε σχετικά ιδανική -δεδομένων των συνθηκών- κατάσταση.

Chasing

Photo: Aspyr Media

Tomb Raider IV-VI Remastered – Νέα ματιά σε κλασικούς τίτλους

Η δεύτερη τριλογία της σειράς Tomb Raider περιλαμβάνει τα The Last Revelation (1999), Chronicles (2000) και The Angel of Darkness (2003), τρία παιχνίδια που αντιπροσωπεύουν μια μεταβατική περίοδο για τη σειρά. Ενώ το The Last Revelation θεωρείται από πολλούς οπαδούς ως ένα από τα καλύτερα της κλασικής εποχής, τα Chronicles και The Angel of Darkness υπήρξαν πιο αμφιλεγόμενα, με το δεύτερο να έχει χαρακτηριστεί ως το χαμηλότερο σημείο της σειράς. Η Aspyr, λοιπόν, είχε να αντιμετωπίσει όχι μόνο τις τεχνικές προκλήσεις του εκμοντερνισμού αυτών των τίτλων, αλλά και τις προσδοκίες των φαν, που ήθελαν μια πιο “σωστή” απόδοση, ειδικά για το The Angel of Darkness.

Η οπτική αναβάθμιση είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Tomb Raider IV-VI Remastered. Τα νέα μοντέλα χαρακτήρων, οι βελτιωμένες υφές και ο επανασχεδιασμένος φωτισμός προσφέρουν μια πιο σύγχρονη εμπειρία, ιδιαίτερα στο The Last Revelation και στο Chronicles. Οι παίκτες μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ των κλασικών και των ανανεωμένων γραφικών, μια επιλογή που συνεισφέρει στον παράγοντα της νοσταλγίας. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις, στις οποίες ο νέος φωτισμός καθιστά ορισμένες περιοχές υπερβολικά σκοτεινές, δυσκολεύοντας την πλοήγηση ή την επίλυση γρίφων, ενώ κάποια textures, ειδικά στο Chronicles και το The Angel of Darkness, φαίνονται λιγότερο προσεγμένα.

Tomb Raider IV-VI Remastered

Photo: Aspyr Media

Εκμοντερνισμός

Η Aspyr έχει προσθέσει αρκετά χαρακτηριστικά quality of life, που κάνουν την εμπειρία πιο προσιτή. Η εισαγωγή μοντέρνου χειρισμού είναι μια σημαντική προσθήκη, καθώς οι αρχικοί τίτλοι βασίζονταν σε tank controls και ένα grid-based σύστημα κίνησης που σήμερα φαίνεται ξεπερασμένο. Παρόλο που το νέο σύστημα ελέγχου βοηθάει, δεν είναι πάντα απόλυτα φυσικό, με αποτέλεσμα μπόλικες στιγμές αμηχανίας, ειδικότερα σε στιγμές platforming ή σε στενούς χώρους. Το The Last Revelation επωφελείται περισσότερο από αυτές τις αλλαγές, ενώ το Angel of Darkness εξακολουθεί να έχει προβλήματα, καθώς η αρχική του σχεδίαση δεν ευνοεί πλήρως τη μετάβαση σε σύγχρονες μεθόδους.

Διαβάστε επίσης:  No Man's Sky (PS VR2) - Review

Επιπλέον, η συλλογή περιλαμβάνει χρήσιμες προσθήκες όπως ένα βελτιωμένο photo mode, τη δυνατότητα παράλειψης cutscenes, έναν μετρητή πυρομαχικών στην οθόνη και μια fly-by camera που προσφέρει μια πιο κινηματογραφική ματιά. Αυτά τα στοιχεία προσθέτουν αξία, ιδιαίτερα για τους νέους παίκτες που ίσως δεν είναι εξοικειωμένοι με την πιο “σκληροπυρηνική” φύση των αρχικών παιχνιδιών.

Τα παιχνίδια της τριλογίας

Το The Last Revelation ξεχωρίζει ως το καλύτερο παιχνίδι της συλλογής. Με το ατμοσφαιρικό αιγυπτιακό του σκηνικό, τους περίπλοκους γρίφους και την έμφαση στο platforming, παραμένει ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα κεφάλαια της σειράς. Οι βελτιώσεις στα γραφικά και οι νέες κινήσεις της Lara Croft ενισχύουν την εμπειρία, κάνοντας το παιχνίδι να μοιάζει σχεδόν σύγχρονο, παρά τις ρίζες του. Οι γρίφοι παραμένουν προκλητικοί, ενώ η αίσθηση εξερεύνησης σε αρχαίους τάφους είναι πιο έντονη από ποτέ. Είναι ένα παιχνίδι που αποδεικνύει γιατί η Lara Croft έγινε εμβληματική. Σίγουρα μέσα στα καλύτερα παιχνίδια όλης της σειράς.

Το Chronicles, από την άλλη, είναι λιγότερο εντυπωσιακό. Αν και η Aspyr έχει βελτιώσει την οπτική του ποιότητα και έχει προσθέσει νέα animations, το παιχνίδι υποφέρει από επαναληψιμότητα στον σχεδιασμό και προβληματικούς μηχανισμούς. Οι γρίφοι του, αν και ενδιαφέροντες σε σημεία, συχνά γίνονται εκνευριστικοί λόγω της έλλειψης σαφήνειας. Παρ’ όλα αυτά, η ποικιλία των ιστοριών και των τοποθεσιών προσφέρει κάποια γοητεία, ιδιαίτερα για τους φαν που θέλουν να δουν περισσότερες περιπέτειες της Lara.

Puzzle

Photo: Aspyr Media

Το The Angel of Darkness αποτελεί το πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι της τριλογίας. Το αρχικό παιχνίδι υπέφερε από προβλήματα όπως bugs, κακοσχεδιασμένο χειρισμό και μια αλλαγή στο ύφος που γνωρίζαμε έως τότε, που το απομάκρυνε από την παραδοσιακή εμπειρία Tomb Raider. Η Aspyr έκανε αξιόλογες προσπάθειες για να διορθώσει αυτά τα προβλήματα, επαναφέροντας κομμένο περιεχόμενο, διορθώνοντας bugs και βελτιώνοντας τον χειρισμό. Παρά τις προσπάθειες, όμως, το παιχνίδι εξακολουθεί να υποφέρει από την κρίση ταυτότητας, καθώς προσπαθεί να συνδυάσει στοιχεία stealth, RPG και δράσης χωρίς να τα καταφέρνει πλήρως. Η νέα έκδοση είναι σίγουρα πιο προσιτή, αλλά ας μην γελιόμαστε, δεν είμαστε σίγουροι αν μπορούσε να σωθεί πραγματικά αυτό το παιχνίδι.

Διαβάστε επίσης:  Star Wars: KOTOR Remake - Σε παύση η ανάπτυξη του τίτλου

Περί game preservation

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Tomb Raider IV-VI Remastered είναι το preservation αυτών των τίτλων, που κινδύνευαν να χαθούν λόγω ασυμβατότητας με σύγχρονο hardware. Η συλλογή προσφέρει τρία παιχνίδια σε προσιτή τιμή, καθιστώντας την μια καλή επιλογή για τους φαν της σειράς και τους νεοεισερχόμενους που θέλουν να γνωρίσουν την ιστορία της Lara Croft. Είναι εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι τρεις τίτλοι από αυτήν την ιστορική σειρά πλέον μπορούν να παιχτούν στα σύγχρονα συστήματα.

Tomb Raider IV-VI Remastered

Photo: Aspyr Media

Tomb Raider IV-VI Remastered – Aξιόλογη προσπάθεια

Το Tomb Raider IV-VI Remastered είναι μια αξιόλογη προσπάθεια της Aspyr να φέρει τρία παιχνίδια από μια πιο δύσκολη περίοδο της σειράς στο σήμερα. Το The Last Revelation λάμπει ως το καλύτερο της τριλογίας, ενώ το Chronicles προσφέρει μια αποδεκτή, αν και όχι εξαιρετική, εμπειρία. Το The Angel of Darkness, παρά τις βελτιώσεις, παραμένει το πιο αδύναμο κομμάτι, αλλά η προσπάθεια της Aspyr να το “σώσει” είναι αξιέπαινη.

Οι οπτικές αναβαθμίσεις, τα modern controls και τα χαρακτηριστικά quality of life προσθέτουν αξία, αλλά η άνιση ποιότητα των παιχνιδιών και τα διάφορα προβλήματα με τον χειρισμό και -κυρίως- τον σχεδιασμό των παιχνιδιών (5 και 6), εμποδίζουν τη συλλογή από το να φτάσει στα επίπεδα της πρώτης τριλογίας.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch, PCTomb Raider IV-VI Remastered
Δοκιμάστηκε σε:
PS5 Pro
Εταιρεία Ανάπτυξης: Aspyr Media
Εκδότρια Εταιρεία: Aspyr Media
Είδος: Action Adventure
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 14 Φεβρουαρίου 2025
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Σημαντική οπτική αναβάθμιση
  • Φρέσκα χαρακτηριστικά quality of life
  • Επαναφορά κομμένου περιεχομένου στο Angel of Darkness
  • Σημαντικό project για το game preservation

Αρνητικά

  • Άνιση ποιότητα, με το Chronicles και το Angel of Darkness να είναι απ' τις χειρότερες στιγμές του franchise
  • Τα modern controls πολλές φορές οδηγούν σε εξωφρενικές καταστάσεις
  • Κάποια προβλήματα με τη φωτεινότητα
  • Η κρίση ταυτότητας του Angel of Darkness

Βαθμολογία

6.5
Μέτριο
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ