Η πρώτη εντύπωση έχει σημασία. Ωστόσο, στα video games δεν αρκεί. Και σίγουρα δεν αρκεί για να περιγράψει το Trek to Yomi.
Η πρώτη εντύπωση που δίνει το Trek to Yomi είναι πολύ, πολύ θετική. Το εικαστικό στιλ του παιχνιδιού δράσης/πετσοκόμματος με κατάνα σαμουράι είναι τρομερό. Από το πρώτο λεπτό, αν σας αρέσουν οι ιαπωνικές ταινίες πολεμικών τεχνών και σαμουράι, θα εντυπωσιαστείτε.
Trek To Yomi, ένας φόρος τιμής στο σινεμά «Σαμουράι»
Ασπρόμαυρο, με κατάλληλα «φίλτρα» για να δημιουργεί την αίσθηση του «παλιού» και με ιδιαίτερα έντονη σκηνοθεσία, το Trek to Yomi στήνει πλάνα που μοιάζουν απευθείας βγαλμένα από το σινεμά παλιότερων δεκαετιών.
Χειριζόμαστε έναν σαμουράι, μπλεκόμαστε σε μια αδιάφορη ιστορία εκδίκησης/αγάπης, που λειτουργεί μόνο ως υπόβαθρο και ενίοτε γίνεται βαρετή, και σκοτώνουμε δεκάδες εχθρούς. Σεναριακά, το Trek to Yomi δεν φτάνει στο επίπεδο των ταινιών στις οποίες αποτίνει φόρο τιμής.
Απλές, διασκεδαστικές μονομαχίες
Πρόκειται για ένα πάρα πολύ απλό παιχνίδι. Η εξερεύνηση είναι σχεδόν πλήρως γραμμική, με κάποιες εντελώς προφανείς παρεκκλίσεις από τον βασικό δρόμο που περιέχουν «μυστικά». Οι μάχες στηρίζονται σε ένα βασικού τύπου σύστημα «χτύπημα-απόκρουση-χτύπημα». Οι πίστες είναι σχεδιασμένες με απλό τρόπο, οι εχθροί δεν διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους, δεν υπάρχει τίποτα περίπλοκο εδώ.
Αυτό, δεν είναι από μόνο του πρόβλημα. Στην αρχή, μάλιστα, οι μάχες είναι διασκεδαστικές. Πρέπει να μάθουμε το -κάπως παράξενο- timing ώστε να πετυχαίνουμε τις αποκρούσεις, να δημιουργούμε ανοίγματα, και να σφάζουμε τους αντιπάλους με το σπαθί μας. Δεν είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο παιχνίδι, έχει και διαβαθμίσεις, που ξεκινούν από «αστεία» εύκολο.
Σε συνδυασμό με την ασπρόμαυρη εικόνα και τον μη ιδανικό χειρισμό, το παράξενα στημένο parry δεν είναι όσο ικανοποιητικό θα θέλαμε.
Στην πορεία, ξεκλειδώνουμε κάποιες νέες κινήσεις που βελτιώνουν τις μονομαχίες, ενώ βρίσκουμε και μερικά όπλα για επιθέσεις από μακριά, όπως ένα τόξο. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα απλό, διασκεδαστικό, εύκολο σύστημα μάχης. Δυστυχώς, όσο περνά η ώρα, αρχίζουν να φαίνονται τα προβλήματά του.
Το Trek to Yomi εντυπωσιάζει με την εξαιρετική σκηνοθεσία και το υπέροχο στιλ
Αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η σκηνοθεσία. Όσο απλές κι αν είναι οι μάχες, το στήσιμό τους στον χώρο συναρπάζει σχεδόν κάθε φορά. Η κίνηση γίνεται σε τρεις διαστάσεις όσο εξερευνούμε τους κάπως πιο ανοιχτούς χώρους και, ξαφνικά, περνάμε στο επόμενο πλάνο, φτάνουμε σε μια γέφυρα, μια σκεπή, έναν μακρύ, στενό διάδρομο.
Εκεί, πάμε σε δύο διαστάσεις και αντιμετωπίζουμε τους εχθρούς, βλέποντας τη δράση από πάρα πολύ δυναμικές λήψεις. Δίπλα από μια λίμνη, το background θολώνει, μια βάρκα μπαίνει στο προσκήνιο, η κάμερα γέρνει ελαφρώς. Σε ένα σκοτεινό δάσος, βλέπουμε μόνο τις σκιές του χαρακτήρα μας και των εχθρών του.
Οι τοποθεσίες είναι σχεδιασμένες με αρκετή λεπτομέρεια και, ειδικά σε κάποιες περιπτώσεις, κλέβουν την παράσταση. Γενικά, από την αρχή ως το τέλος, το Trek to Yomi δείχνει και ακούγεται υπέροχα, και είναι γεμάτο με στιλ. Η μουσική είναι πολύ ταιριαστή, οι ήχοι φιλτράρονται κι αυτοί κατάλληλα για να πάνε χέρι-χέρι με το εικαστικό κομμάτι.
Τα animations επίσης είναι πλήρως αρμόζοντα, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων το ίδιο. Μάλιστα, όσο προχωράμε, πηγαίνουμε σε μερικά συναρπαστικά μέρη, με αρκετές πινελιές τρόμου και υπέροχη ατμόσφαιρα, και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό συνεχώς.
Το gameplay δεν είναι αντάξιο του οπτικοακουστικό τομέα
Δυστυχώς, δεν ισχύει το ίδιο και για τους μηχανισμούς του gameplay. Εικαστικά, το Trek to Yomi δεν γίνεται ποτέ βαρετό, αλλά τα συστήματα που απαρτίζουν το gameplay του κουράζουν γρήγορα.
Η κίνηση στον χώρο είναι κάπως άγαρμπη, ο χαρακτήρας μας κολλάει σε τοίχους και περιστρέφεται παράταιρα, όταν πηγαίνουμε σε επόμενη «οθόνη» και η κάμερα αλλάζει χάνουμε αμέσως τον έλεγχο και την κατεύθυνση, πολλές φορές η κάμερα εμποδίζει τη δράση.
Επίσης, τυχαίνει να κολλήσει ο χαρακτήρας μας σε έναν εχθρό και να μην μπορεί να κινηθεί, ούτε να δεχτεί ζημιά, ώστε να είναι αναγκαίο να ξεκινήσουμε από το τελευταίο checkpoint.
Ακόμα, οι μάχες, όσο κι αν είναι διασκεδαστικές στην αρχή, αρχίζουν να κουράζουν επειδή δεν εισάγονται πολλά νέα στοιχεία και οι τύποι εχθρών είναι πολύ λίγοι και σχεδόν πανομοιότυποι μεταξύ τους.
Η επανάληψη προκαλεί εκνευρισμό
Από ένα σημείο και μετά, προς το τέλος του παιχνιδιού ειδικά, οι μάχες γίνονται απελπιστικές: καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, ξανά και ξανά, τους ίδιους εχθρούς, σε μεγάλους αριθμούς, χωρίς λόγο, μέχρι να βαρεθούμε εντελώς.
Το ίδιο ισχύει και για κάποιους γρίφους που εμφανίζει το Trek to Yomi, που είναι πανεύκολοι -σε τέτοιο σημείο που δεν έχουν καν νόημα-, ολόιδιοι μεταξύ τους κάθε φορά, και καταλήγουν να κουράζουν γρήγορα.
Ένα ακόμα στοιχείο που δεν ταιριάζει και γίνεται εκνευριστικό είναι κάποια trial and error, που δεν μας δίνουν επαρκή στοιχεία και καθιστούν σχεδόν σίγουρο ένα reload όταν χάσουμε. Τέλος, στο Xbox Series S τουλάχιστον, υπάρχουν κάποιες αδικαιολόγητα έντονες πτώσεις του frame rate.
Σύντομη διάρκεια, αλλά και πάλι το Trek to Yomi προλαβαίνει να κουράσει
Το Trek to Yomi διαρκεί περίπου 4-5 ώρες: μια διάρκεια που είναι σωστή για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Πρόκειται για μια τόσο απλή εμπειρία, με τόσο λίγα στοιχεία να απαρτίζουν το gameplay της, που αν διαρκούσε περισσότερο θα κούραζε απίστευτα.
Ακόμα και με αυτή την πολύ σύντομη διάρκεια, πάλι καταφέρνει να κουράσει, δυστυχώς, αλλά έχει και αρκετά πετυχημένα σημεία ώστε να παραμένει μια αξιόλογη πρόταση για fans του είδους, αν ξέρουν τι ακριβώς θα παίξουν. Ειδικά αν έχετε Game Pass, αξίζει να το παίξετε ακόμα και για το εικαστικό κομμάτι του μόνο.
Αν θέλετε να παίξετε περισσότερες ώρες, υπάρχουν κάποια collectibles και μερικοί διαφορετικοί τερματισμοί, ενώ στη μεγαλύτερη δυσκολία η πρόκληση αυξάνεται σημαντικά. Ωστόσο, οι 4-5 ώρες είναι μάλλον αρκετές…
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να παίξετε το Trek to Yomi, αν ξέρετε τι να περιμένετε
Τελικά, το Trek to Yomi δεν κατάφερε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις που είχε δημιουργήσει μέσω του εξαιρετικού του οπτικού τομέα. Είναι ένα παιχνίδι με πολλά και σημαντικά προβλήματα στο gameplay.
Επαναλαμβανόμενο, σχεδόν «γυμνό» από συστήματα, αλλά διασκεδαστικό για ένα μέρος του και πανέμορφο για όλα. Πλησιάστε με προσοχή, γνωρίζοντας τι να περιμένετε, και ίσως απολαύσετε το παιχνίδι αυτό, δίνοντας περισσότερη βάση στα θετικά του στοιχεία.
Δοκιμάστηκε σε: Xbox Series S
Εταιρεία Ανάπτυξης: Flying Wild Hog
Εκδότρια Εταιρεία: Devolver Digital
Είδος: Action
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 5 Μαΐου 2022
Official website: trektoyomi.com