Φορέσαμε τα γάντια μας και μπήκαμε στα ρινγκ του Undisputed, ενός νέου παιχνιδιού boxing simulation.
Η δημιουργία ενός αυθεντικού παιχνιδιού boxing είναι μια πρόκληση που λίγοι τίτλοι έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν με επιτυχία. Αν και fighting games, όπως οι σειρές UFC και WWE 2K, έχουν κατακτήσει τις καρδιές των παικτών, τα αμιγώς παιχνίδια boxing είναι σχετικά σπάνια. Η αναπαράσταση της δύναμης, της ακρίβειας και της ταχύτητας των γροθιών, καθώς και η δημιουργία ενός ρεαλιστικού συστήματος μάχης, απαιτούν μια εξειδικευμένη προσέγγιση. Παλαιότεροι τίτλοι, όπως το Fight Night Champion, αλλά και το Creed: Rise to Glory (VR) αποτέλεσαν αξιόλογες προσπάθειες χωρίς όμως να υπάρχει μία παραγωγή που θα μπορούσε να καθιερωθεί και να κυκλοφορεί ακόμα και σε ετήσια βάση. Το Undisputed έρχεται για να προσπαθήσει να καλύψει αυτό το κενό, υπόσχοντας μια εμπειρία boxing που θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις του αθλήματος. Ας χτυπήσει λοιπόν το καμπανάκι και πάμε να δούμε πόσους γύρους θα αντέξουμε στα ψηφιακά ρινγκ!
Αξιόλογο ρόστερ, μέτριος τεχνικός τομέας
Εξαρχής ένα από τα selling points του Undisputed ήταν η εξασφάλιση των δικαιωμάτων τόσο κάμποσων επίσημων διοργανώσεων όσο και ορισμένων από τους καλύτερους παλιούς αλλά και σύγχρονους μποξέρ στον κόσμο! Με ένα ρόστερ που περιλαμβάνει θρύλους όπως ο Muhammad Ali, ο Rocky Marciano και ο Sugar Ray Leonard, καθώς και σύγχρονους αστέρες όπως ο Canelo Alvarez και ο Tyson Fury, το παιχνίδι προσφέρει μια ποικιλία από στυλ και εποχές που ικανοποιεί κάθε γούστο. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής σε κάθε μποξέρ, από τις χαρακτηριστικές, σχεδόν χορευτικές κινήσεις του Ali μέχρι την εκρηκτική δύναμη του Fury. Έπειτα υπάρχει και η γυναικεία εκπροσώπηση που σε συνδυασμό με τους άντρες φτάνουν σε αριθμό άνω των 70 μποξέρ χωρίς τις μελλοντικές προσθήκες που θα γίνουν μέσω DLC.
Αν και το Undisputed εντυπωσιάζει με τις επιλογές στο ρόστερ και τις αδειοδοτήσεις, ο τεχνικός τομέας παρουσιάζει αρκετά προβλήματα. Θα λέγαμε είναι 2 ταχυτήτων καθώς από τη μία τα μοντέλα των licensed μποξέρ είναι σχεδιασμένα με λεπτομέρεια, με τους μύες του σώματος να ξεχωρίζουν, τον ιδρώτα να κυλάει ρεαλιστικά στα σώματα και τα πρόσωπα να παίρνουν χαρακτηριστικές εκφράσεις τόσο όταν ο αθλητής προετοιμάζει μία γροθιά όσο και όταν την δέχεται. Από την άλλη εκ διαμέτρου αντίθετος είναι ο σχεδιασμός στα μοντέλα των μποξέρ που δημιουργούν οι χρήστες. Ναι μεν δίνονται αρκετές δυνατότητες παραμετροποιήσεων σε σώματα και πρόσωπα με το αποτέλεσμα όμως να μην είναι καλό και τους created μποξέρ να μοιάζουν περισσότερο με πλαστικές φιγούρες παρά με πραγματικούς αθλητές.
Η ατμόσφαιρα και ο σχεδιασμός στα γυμναστήρια και στις αρένες είναι αδιάφορος, με το κοινό να μην αντιδράει όπως θα έπρεπε για παράδειγμα σε ένα knockdown. Έπειτα αντιμετωπίσαμε αρκετά framedrops κατά τη διάρκεια των αγώνων ενώ και τα εφέ στην οθόνη, όταν για παράδειγμα ζαλίζεται ένας μποξέρ, περισσότερο κουράζουν στο μάτι και δεν προσδίδουν κάτι παραπάνω. Ευτυχώς βέβαια δε συναντήσαμε bugs όπως υπήρχαν σε παιχνίδια της σειράς UFC και είχαν δώσει μπόλικο χιουμοριστικό υλικό με σώματα να παραμορφώνονται, να μπλέκονται μεταξύ τους ή ακόμα και να εκσφενδονίζονται στον αέρα! Τέλος μέτρια είναι και η αξιοποίηση των δονήσεων και αναδράσεων του χειριστηρίου παρόλο που πρόκειται για ένα παιχνίδι που θα απογειωνόταν με μία καλύτερη χρήση λόγω και του fighting simulation genre που εκπροσωπεί.
Ρεαλισμός μέσα στο ρινγκ, λίγα πράγματα να κάνεις εκτός αυτού
Το σύστημα μάχης του Undisputed προσφέρει μια εμπειρία πυγμαχίας που κινείται στην πλευρά μιας περισσότερο προσέγγισης simulation παρά arcade. Το παιχνίδι δίνει έμφαση στη στρατηγική και την τεχνική και όχι στην άτακτη ανταλλαγή γροθιών κάνοντας απλά mashing τα κουμπιά. Κάθε γροθιά, κάθε αποφυγή και κάθε κίνηση απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό και εκτέλεση καθώς οι αντίπαλοι είναι σε υψηλό επίπεδο ακόμα και στο χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας. Πέρα από τα framedrops που αναφέραμε παραπάνω, τα animations είναι αρκετά σε αριθμό και εκτελούνται ομαλά δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες να αναπτύξουν το δικό τους στυλ μάχης. Έπειτα, λόγω και της φύσης του αθλήματος, ήταν εύκολο να εξοικειωθούμε με το σύστημα μάχης του Undisputed καθώς εδώ ούτε κλωτσιές υπάρχουν ούτε λαβές και throwdowns όπως στο UFC. Το αποτέλεσμα είναι γενικά μια εμπειρία που ικανοποιεί τόσο τους casual όσο και τους πιο hardcore λάτρεις της πυγμαχίας.
Αν μέσα στο ρινγκ το σύστημα μάχης βοηθάει για μία ρεαλιστική εμπειρία εξομοίωσης ενός αγώνα πυγμαχίας δεν συμβαίνει το ίδιο και με το Career Mode που το βρήκαμε υπερβολικά τυπικό έως και βαρετό. Καλά τα quick fights, το online mode και τα ματς με φίλους αλλά αν σε έναν αθλητικό τίτλο το Career Mode είναι αδύναμο, το ενδιαφέρον και το replayability μειώνονται δραματικά. Στο Undisputed δίνονται 2 επιλογές για καριέρα, είτε δημιουργώντας τον δικό σας μποξέρ, είτε επιλέγοντας έναν πραγματικό αθλητή από το ρόστερ του παιχνιδιού. Και στις 2 περιπτώσεις ξεκινάτε από πολύ χαμηλά τόσο σε rating όσο και σε φήμη και προσπαθείτε να κατακτήσετε την κορυφή των rankings. Αυτό το grinding γίνεται όμως με έναν τελείως τυπικό, “άοσμο” τρόπο. Δεν υπάρχει κάποια ιστορία, συνοδευτικά cutscenes, έστω κάποια minigames στις προπονήσεις για παράδειγμα που θα κάνουν πιο ενδιαφέρουσα την όλη εμπειρία.
Στο Career Mode του Undisputed υπάρχει μόνο ένα micromanagement του προπονητικού και ιατρικού επιτελείου καθώς και κάποιες επιλογές που γίνονται για το ποια stats θα αναβαθμιστούν μέσω των προπονήσεων. Στο mode γίνεται η εξής λούπα: Κλείνετε με τη βοήθεια του μάνατζερ σας έναν αγώνα ο οποίος θα διεξαχθεί σε 4-5 εβδομάδες. Μέσα σε αυτές τις εβδομάδες επιλέγετε αν θα κάνετε προπόνηση, αν θα συμμετέχετε σε κάποιο event προώθησης του αγώνα ή αν θα ξεκουραστείτε αναπληρώνοντας ενέργεια χάνοντας όμως σε match sharpness. Επίσης έχετε να διαχειριστείτε το βάρος του μποξέρ σας και να αναβαθμίσετε ή να αντικαταστήσετε με κάποιο καλύτερο ένα μέλος του staff σας. Παίζετε τον αγώνα που έχει κανονιστεί και μετά γίνεται ακριβώς η ίδια διαδικασία. Ότι επιλογές κάνετε γίνονται απλά μέσα στο μενού, χωρίς να μπορείτε για παράδειγμα να κάνετε μία προπόνηση που θα έχει τη μορφή ενός minigame ή να δείτε έστω φωτογραφίες ή βίντεο από ένα διαφημιστικό που προωθεί τον αγώνα. Όσο αναβαθμίζετε τον μποξέρ σας η πρόοδος είναι εμφανής κατά τη διάρκεια των αγώνων απλά δεν ξέρω πόσο θα αντέξετε αυτή την επανάληψη μέχρι να φτάσετε σε ένα υψηλό rating!
Undisputed – Χρειαζόταν περισσότερη έμπνευση
Η πυγμαχία είναι ένα μαχητικό άθλημα που προσφέρει πολλές συγκινήσεις ενώ έχει εμπνεύσει και πολλές δημιουργίες στην ποπ κουλτούρα γενικότερα. Από το Undisputed λείπουν αυτές οι συγκινήσεις, ειδικότερα στο Career Mode, καθώς το στιβαρό σύστημα μάχης που προσφέρει δε μπορεί από μόνο του να απογειώσει τον τίτλο. Οι developers της πρωτάρας Steel City Interactive (2020) ίσως θα έπρεπε να είχαν εμπνευστεί περισσότερο από τον κινηματογράφο (βλέπε την ομώνυμη ταινία για παράδειγμα) και να παρουσιάσουν ένα καλύτερο συνοδευτικό πακέτο στην κατά τ’ άλλα ρεαλιστική και σε σημεία καλή εμπειρία που θα σας προσφέρει ένας αγώνας στο παιχνίδι. Δανειζόμενος τους στίχους από το Hurricane του Bob Dylan, το Undisputed “(it) coulda been The champion of the world” αλλά μέχρι να φτάσει σε αυτό το σημείο χρειάζονται να γίνουν πολλά.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Steel City Interactive
Εκδότρια Εταιρεία: Deep Silver
Είδος: Sports Sim
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 11 Οκτωβρίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.