Είναι γεγονός ότι δεν έχουμε πολλά παιχνίδια με βρικόλακες. Σίγουρα δεν έχουμε όσα θα θέλαμε. Είναι γεγονός ότι θέλουμε περισσότερα. Ευτυχώς, το V Rising έρχεται να ικανοποιήσει τη δίψα μας.
Το V Rising είναι ένα παιχνίδι που συνδυάζει στοιχεία από πολλά διαφορετικα είδη, με βασικό κορμό την εμπειρία του βαμπίρ σε ένα setting φαντασίας.
Συνδυάζει στοιχεία από isometric action RPG και από survival/crafting, κυρίως, και το κάνει σε single αλλά και σε multi-player.
Για να τα πιάσουμε με μια σειρά, πάμε σε κάθε τμήμα χωριστά.
Το βαμπίρ σηκώνεται από τον βαθύ ύπνο
Όταν ξεκινάμε, φτιάχνουμε τον χαρακτήρα μας σε ένα απλό creator, σηκωνόμαστε από τον λήθαργο, σε μια σπηλιά, και βγαίνουμε έξω με τα εσώρουχα.
Πολεμάμε με σκελετούς, μαζεύουμε κόκαλα και ξύλα από δέντρα, φτιάχνουμε ένα απλό σπαθί, μετά ένα τσεκούρι, παίρνουμε πέτρες και άλλα υλικά και προχωράμε, ντύνοντας τον χαρακτήρα μας και δίνοντάς του όπλα και δαχτυλίδια με ξεχωριστές ιδιότητες.
Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε αποστολές, πολύ απλού τύπου: φτιάξε ένα ξύλινο σπαθί, για να ξεκλειδώσεις τη δυνατότητα να αναπτύσσεις ένα συγκεκριμένο αντικείμενο.
Στο ζουμί μπαίνουμε όταν μας δίνεται η δυνατότητα να ξεκλειδώσουμε το χτίσιμο της καρδιάς και, στη συνέχεια, του κάστρου μας.
Εδώ είναι που ξεκινά το βασικό σκέλος του παιχνιδιού και εδώ παρουσιάζεται η κεντρική λούπα του gameplay.
Survival/crafting, το κάστρο του V Rising
Μαζεύουμε υλικά, τα επεξεργαζόμαστε στις κατάλληλες εγκαταστάσεις -αφού τις ξεκλειδώσουμε και τις φτιάξουμε- και σκοτώνουμε μια σειρά από bosses, χωρισμένα σε κεφάλαια.
Δεν υπάρχει σενάριο, δεν έχουμε παραδοσιακό campaign παιχνιδιού ρόλων. Η λούπα είναι απλή, αλλά αρκετά ενδιαφέρουσα για να μας κρατά το ενδιαφέρον, αφού ξεκλειδώνουμε συνεχώς νέα, λαχταριστά πράγματα, όπως ικανότητες για το βαμπίρ μας, καινούργιες εγκαταστάσεις/αντικείμενα/όπλα, αλλά και cosmetics για να διακοσμήσουμε το κάστρο μας.
Το χτίσιμο είναι απλό, αλλά γεμάτο με ενδιαφέρουσες δυνατότητες. Για παράδειγμα, όταν φτιάξουμε το πάτωμα, μετά το περιβάλλουμε με πέτρινους τοίχους και έτσι αποκτά οροφή και γίνεται κανονικό κάστρο. Αν ασχοληθούμε λίγο παραπάνω, μπορούμε να φτιάξουμε ένα μεγαλειώδες κάστρο, γεμάτο με ακόλουθους, με τον θρόνο μας, με γοτθική διακόσμηση και αμπάρια γεμάτα με εγκαταστάσεις παραγωγής.
Τα συστήματα είναι τυπικά για το είδος, αλλά η βαμπιρική γεύση τα ανεβάζει επίπεδο. βασικό πρόβλημα είναι ο κάπως χοντροκομμένος χειρισμός με το χειριστήριο, καθώς το παιχνίδι είναι φτιαγμένο για ποντίκι/πληκτρολόγιο, ξεκάθαρα.
Η μάχη του V Rising
Τώρα, εκτός από το σύστημα της κατασκευής, έχουμε και τη μάχη, με μηχανισμούς σημαντικά πιο περίπλοκους και πιο ικανοποιητικούς απ’ ό,τι συνηθίζεται σε παιχνίδια τύπου survival.
Εδώ, έχουμε ένα σύστημα μάχης που δανείζεται στοιχεία από τίτλους τύπου Diablo, σε απλοποιημένη μορφή. Βασικό σημείο διαφοροποίησης είναι ο τρόπος που ανεβάζουμε το επίπεδο του χαρακτήρα μας: δεν παίρνουμε levels όσο κάνουμε μάχες με εχθρούς, αλλά όσο αναβαθμίζουμε τον εξοπλισμό μας. Το επίπεδο του χαρακτήρα μας είναι το επίπεδο του εξοπλισμού.
Για να αποκτήσουμε νέες ιδιότητες πρέπει να βρίσκουμε και να σκοτώνουμε τα bosses στον αρκετά μεγάλο ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού. Κάθε ένα μας δίνει τη δυνατότητα να φτιάχνουμε νέες εγκαταστάσεις, νέα cosmetics ή όπλα και πανοπλίες, αλλά μας δίνει και έναν πόντο για να ξοδέψουμε στα ξόρκια και να ξεκλειδώσουμε ένα για να χρησιμοποιούμε στη μάχη.
Υπάρχουν και κάποιες ειδικές ικανότητες που ξεκλειδώνονται όταν νικάμε συγκεκριμένα bosses, όπως η δυνατότητα να αλλάζουμε μορφές, για να γινόμαστε λύκος που τρέχει γρήγορα, άνθρωπος που περνά απαρατήρητος, νυχτερίδα που πετά και περνά από εμπόδια, και άλλα.
Στη μάχη, με τον έναν μοχλό χειριζόμαστε τον χαρακτήρα μας και με τον άλλον την κατεύθυνση των επιθέσεών μας (για να γυρίσουμε την κάμερα πρέπει να γυρνάμε τον έναν μοχλό όσο κρατάμε το L2 πατημένο).
Έχουμε αρκετά όπλα και πολλά skills, αλλά μπορούμε να φοράμε λίγα ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να αναγκαζόμαστε να φτιάξουμε builds (μην περιμένετε περίπλοκα builds, πάντως). Μπορούμε να δώσουμε έμφαση σε μαγικά που κάνουν άμυνα και αντεπίθεση, σε άλλα που παγώνουν τους εχθρούς, να κάνουμε ζημιά σε πολλούς ταυτόχρονα ή σε έναν και, γενικά, υπάρχουν αρκετές επιλογές.
Ο χειρισμός δυσκολεύει κάπως την κατάσταση, καθώς τα μαγικά απαιτούν στόχευση και το χειριστήριο δεν είναι επαρκές σε αυτή τη λειτουργία, με αποτέλεσμα να αστοχούμε συχνά επειδή δεν είναι καλά ρυθμισμένη η κίνηση του στόχου μας. Όπως και να ‘χει, η μάχη είναι διασκεδαστική και απαραίτητη, αφού συμπληρώνει ιδανικά το άλλο κομμάτι του gameplay.
Η ζωή του βαμπίρ: αίμα, μέρα/νύχτα και σκόρδα
Ενδιαφέρον έχει το πώς έχει στηθεί ο κόσμος γύρω από τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του βρικόλακα. Για παράδειγμα, ο κύκλος ημέρας/νύχτας μάς επηρεάζει σημαντικά, αφού αν κάτσουμε για λίγη ώρα στο φως του ήλιου δεχόμαστε ζημιά και πρέπει να αναζητούμε συνεχώς σκιές.
Καταλαβαίνετε ότι αν ξημερώσει ενώ αντιμετωπίζετε ένα δύσκολο boss θα έχετε πρόβλημα, αφού θα πρέπει να αποφεύγετε τις επιθέσεις του, αλλά και να κρύβεστε στις σκιές για να μην δεχτείτε επιπλέον damage. Είναι μια καλή ιδέα, που δίνει χαρακτήρα στο παιχνίδι και δεν μας αφήνει να ξεχάσουμε ότι είμαστε βαμπίρ.
Σε κάποια σημεία, επίσης, οι κάτοικοι των περιοχών έχουν τοποθετήσει σκόρδα, τα οποία μειώνουν σημαντικά τη δύναμή μας, όσο περισσότερο καθόμαστε κοντά τους (μπορούμε να φτιάξουμε φίλτρα για να μειώσουμε την επίδραση). Γενικά, ο κόσμος έχει σχεδιαστεί αποδοτικά, αν και θα μπορούσε να έχει καλύτερα ορισμένο σενάριο και lore.
Ο πιο ενδιαφέρων μηχανισμός έχει να κάνει με τη δίψα για αίμα. Υπάρχει μια ξεχωριστή μπάρα, πέρα από τη ζωή μας, η οποία αδειάζει συνεχώς, σιγά-σιγά, και αναπληρώνεται όταν πίνουμε αίμα. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να σκοτώσουμε κάποιο πλάσμα. Ωστόσο, δεν είναι το αίμα ίδιο σε κάθε πηγή.
Είναι τελείως διαφορετικό το αίμα ενός αρουραίου σε σχέση με εκείνο ενός πολεμιστή. Αυτό συμβαίνει επειδή κάθε πηγή αίματος μας δίνει ξεχωριστά buffs, τα οποία είναι πολύ χρήσιμα -για παράδειγμα, το αίμα ενός πολεμιστή μπορεί να μας κάνει πιο ισχυρούς στη μάχη, ενός εργάτη πιο αποδοτικούς στη συλλογή πόρων.
Μάλιστα, εκτός από το είδος του πλάσματος, σημασία έχει και η ποιότητα του αίματος: όσο καλύτερη, τόσο πιο ισχυρά είναι τα buffs και τόσο μεγαλύτερο το tier τους, με περισσότερες ξεχωριστές ιδιότητες. Έτσι, η δίψα για αίμα δεν είναι απλώς διαχείριση μιας ακόμη μπάρας, αλλά απαιτεί ενεργή συμμετοχή από εμάς, για να πάρουμε αποφάσεις και να κυνηγήσουμε το κατάλληλο θήραμα. Πολύ καλή ιδέα και αξιόλογη υλοποίηση.
Το V Rising παίζεται σε single και σε multi-player
Μπορούμε να παίξουμε το V Rising είτε μόνοι μας είτε με παρέα και, γενικά, είναι ικανοποιητικό και στις δύο εκδοχές. Αν παίξουμε μόνοι, θα πέσουμε μερικές φορές σε «τοίχους», σε αδιέξοδα που απαιτούν grinding και αναμονή για να δημιουργηθούν αντικείμενα που χρειάζονται αρκετά λεπτά στις εγκαταστάσεις για να παραχθούν.
Στο multi-player τα πράγματα είναι πιο ομαλά, αφού υπάρχει η δυνατότητα για συνεργασία, ενώ μπορούμε, σε σέρβερ που το επιτρέπουν, να παλεύουμε με άλλα βαμπίρ και να κάνουμε επιδρομές στα κάστρα τους (ή να δεχόμαστε εμείς επίθεση).
Ένα αξιόλογο βαμπιρικό παιχνίδι, που θα κατευνάσει τη δίψα σας
Οπτικοακουστικά το V Rising είναι ικανοποιητικό, αν και δεν έχει έντονη προσωπικότητα και είναι κάπως αδιάφορο σχεδιαστικά. Το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται σε πτώσεις του frame rate και σε stutters εδώ κι εκεί, που δεν είναι καταστροφικά, αλλά είναι αισθητά και πού και πού ενοχλούν.
Τελικά, το V Rising είναι μια πολύ καλή πρόταση για όσους θέλουν να γίνουν βαμπίρ σε ένα μεγάλο σε διάρκεια (σίγουρα 30 ώρες για να φτάσετε στο τελευταίο boss) παιχνίδι, αλλά θα πρέπει να ξέρουν τι παίζουν.
Πρέπει να ξέρετε ότι το V Rising είναι σε ίσα μέρη aRPG και survival/crafting, άρα, αν δεν σας αρέσει ένα από τα δύο είδη, δεν θα μπορέσετε να απολαύσετε ό,τι έχει να προσφέρει. Είναι ένα τυπικό δείγμα των δύο ειδών αυτών, αλλά τα δένει μεταξύ τους με το βαμπιρικό θέμα και κάνει το αποτέλεσμα πιο ελκυστικό.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Stunlock Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Level Infinite
Είδος: Survival
Pegi: 12+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 11 Ιουνίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.