Το Withering Rooms είναι ένας σκοτεινός εφιάλτης γεμάτος από απόκοσμα τέρατα, σκιώδεις μορφές και μυστήρια πλάσματα με φόντο τη βικτωριανή έπαυλη, Mostyn House.
Μέσα από την ευρεία γκάμα των horror games που προσφέρει η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, είναι εύκολο να βυθιστούμε σε έναν ωκεανό αδιάφορων επαναλήψεων, όχι μόνο ως προς το στήσιμο που υιοθετούν, άλλα και ως προς τον τρόπο που διεξάγεται το gameplay. H Moonless Formless, ένα μικρό νεοσύστατο στούντιο από το Seattle, έδωσε ανανεωτική δύναμη στο genre, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον και ατμοσφαιρικό 2.5D horror RPG, το Withering Rooms, που καταφέρνει και απλώνεται σε ένα μεγαλύτερο φάσμα ειδών και εκμεταλλεύεται τους μηχανισμούς των κλασικών survival horror games.
Η δημιουργία του στούντιο πειραματίζεται με τον χαοτικό κόσμο των ονείρων, χρησιμοποιώντας ως υπόβαθρο τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα της βικτωριανής εποχής. Στο πόνημα αυτό καλούμαστε να αναλάβουμε την τύχη της Nightingale, ενός κοριτσιού το οποίο έχει βρεθεί στην καταραμένη βίλα Mostyn House, της οποίας οι ένοικοι είναι παγιδευμένοι μέσα σε έναν εφιάλτη. Ξυπνώντας και εμείς μέσα σε αυτό το απελπιστικά ανατριχιαστικό περιβάλλον, πολύ γρήγορα θα κατανοήσουμε ότι η αναζήτηση για επιβίωση συνιστά μια πραγματική περιπέτεια.
Καθώς περιπλανιόμαστε στον απρόβλεπτο κόσμο του Withering Rooms, αποκαλύπτονται σιγά-σιγά στοιχεία για την προέλευση του τρόμου που κυριαρχεί σε αυτό το ατμοσφαιρικό τοπίο, ενώ το απολαυστικά απειλητικό κλίμα σε αφήνει να εντρυφήσεις σε μία ιστορία με μάγισσες, νεκρούς, ζόμπι και δαιμονικά τέρατα. Μία ιστορία που παρότι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του είδους, θα λέγαμε ότι σεναριακά βραδυπορεί, καθώς η ενσάρκωση και η απόδοση του πλούσιου lore που διαθέτει, παρουσιάζεται με έναν τρόπο πληροφοριακό.
Το ευθύ και άμεσο ξεκίνημα του παιχνιδιού δεν κάνει τα πράγματα περίπλοκα, καθώς το game διακρίνεται από μία αίσθηση κατεύθυνσης όσον αφορά τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσεις. Και βέβαια προκειμένου να επιβιώσουμε σε αυτή την περίπλοκη πραγματικότητα θα πρέπει να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας. Αυτό θα γίνει μέσω της εξερεύνησης, της επίλυση παζλ, της ολοκλήρωσης αποστολών για διάφορους NPCs, όπως και δεν θα αποφύγουμε να βρεθούμε αντιμέτωποι με τα πλάσματα που διεκδικούν τη ζωή μας.
Κάθε τέλος, μία νέα αρχή
Ο θάνατος σε αυτήν την περιπέτεια δεν είναι απλώς μια πιθανότητα, αλλά μια αναπόφευκτη πραγματικότητα. Κάθε φορά που η ανάσα μας διακόπτεται, βρισκόμαστε ξανά στο κρεβάτι μας. Αλλά η επιστροφή στη ζωή συνοδεύεται από μια σειρά ανατροπών. Ο κόσμος γύρω μας αρχίζει να αλλάζει, ενώ το περιβάλλον μας αποκτά νέα χαρακτηριστικά. Και καθώς ο τίτλος ανήκει στην κατηγορία των roguelite παιχνιδιών, πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση του να ξεκινήσουμε ξανά από το μηδέν. Με ένα σχεδόν άδειο inventory από όπλα, spells, χρήματα και όλους τους μακάβριους εχθρούς που με κόπο εξοντώσαμε, να έχουν γίνει respawn, η καινούργια προσπάθεια αποτελεί μια νέα μάχη για την επιβίωση.
Ευτυχώς οποιαδήποτε πρόοδο έχουμε σημειώσει στο παρελθόν, η οποία αφορά πόρτες που έχουμε ξεκλειδώσει ή σημαντικά αντικείμενα που έχουμε ανακαλύψει, δεν θα τα στερηθούμε, αλλά μας ακολουθούν και στα επόμενα runs μας. Το Withering Rooms προσφέρει ακόμη μία επιπλέον βοήθεια, υπό τη μορφή βωμών. Κάθε ένας που ξεκλειδώνεται επιτρέπει την αποθήκευση ενός αντικειμένου της αρεσκείας μας, που δεν θα χαθεί μαζί με την προηγούμενη αποτυχημένη προσπάθεια. Κάθε νέα αρχή είναι μια ευκαιρία για μάθηση και βελτίωση, μέχρι να ολοκληρώσουμε την περιπέτειά μας.
Η επανάληψη αυτή όμως δεν καθυστερεί τη ροή του παιχνιδιού, καθώς ο τίτλος έχει πολλά θετικά χαρακτηριστικά που τον διατηρούν φρέσκο, αναζωογονητικό και τον ωθούν αβίαστα να παραμένει ενδιαφέρων και απρόβλεπτος, ώστε ο παίκτης να συνεχίζει να προσπαθεί.
Ένα από αυτά τα στοιχεία είναι και το curse status. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της περιπλάνησής μας, όλες οι ενέργειες του παίκτη συμβάλλουν στην αύξηση της συγκεκριμένης κατάστασης, με αποτέλεσμα ο κόσμος γύρω μας να μεταμορφώνεται. Η ήδη στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, σκοτεινιάζει ακόμη περισσότερο γεννώντας πιο απόκοσμα στοιχεία και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ο παίκτης αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Οι εχθροί είναι πιο δύσκολοι και πιο επιθετικοί, αλλά θα πρέπει ωστόσο να προσέξουμε να υπάρχει μία ισορροπία, καθώς ένα αυξημένο cursed status θα μας στείλει στο θάνατο.
Τα παζλ είναι μία ακόμη ενδιαφέρουσα πτυχή του τίτλου. Δημιουργικά και ιδιαίτερα, και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό τους είναι ότι αποτελούνται από γρίφους που ανταμείβουν τη λογική σκέψη.
Οπλοστάσιο με “απ’ όλα”
Έχουμε ήδη αναφέρει τα απόκοσμα και επικίνδυνα τέρατα που κατοικούν στο όνειρο, τα οποία δημιουργούν ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις και ανατροπές. Οι επιλογές σας είναι οι εξής: μπορείτε να αποφύγετε τις συγκρούσεις μαζί τους, αναζητώντας κρυψώνες κάτω από τραπέζια ή μέσα σε ντουλάπες, ή να τα αντιμετωπίσετε. Κάθε προσέγγιση αποτελεί μια έντονη εμπειρία, αλλά ο τίτλος σάς παρέχει την ευελιξία να δημιουργήσετε έναν χαρακτήρα που θα ανταποκρίνεται στο δικό σας στυλ και τρόπο παιχνιδιού. Πέρα από τα πατροπαράδοτα μαχαίρια και τσεκούρια, έχουμε πρόσβαση σε μία ποικιλία όπλων, ενώ ο μάχιμος εξοπλισμός μας ενισχύεται περαιτέρω με spells. Η μαγεία υπάρχει και λειτουργεί σε αυτό το σύμπαν και εσείς έχετε τη δυνατότητα όχι μόνο να μάθετε, αλλά και να κατασκευάσετε διάφορα ξόρκια. Ανεξάρτητα από τον τρόπο που επιλέγετε να προχωρήσετε, έχετε την ευκαιρία να ενισχύσετε το gameplay σας με τη χρήση artifacts, εξοπλισμού, δαχτυλιδιών, καθώς και διαφόρων αντικειμένων, προκειμένου να βελτιώσετε τα στατιστικά σας και να δαμάσετε πιο εύκολα το απόκοσμο περιβάλλον.
Οι αναμετρήσεις έχουν ένα αρκετά ικανοποιητικό βαθμό δυσκολίας και έχοντας την ελευθερία του πώς να τις προσεγγίσουμε αποκτούν ένα πολύ ενδιαφέρον νόημα, όμως παρόλα αυτά παρουσιάζει μία κάπως χαλαρότερη συνάφεια ως προς τη στρατηγική. Ταυτόχρονα, παρά τις διαθέσιμες επιλογές για την μέθοδο που θα ακολουθήσουμε στη μάχη, ο τρόπος που διεξάγεται, θα λέγαμε ότι είναι αρκετά αδύναμος. Ο χαρακτήρας της Nightingale φαίνεται να υστερεί σε ευκινησία και γρήγορες αντιδράσεις, δυσκολεύοντας τον παίκτη να αποκριθεί άμεσα στις κινήσεις των αντιπάλων. Οι επιθέσεις που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε έχουν χαμηλή ταχύτητα εκτέλεσης, ενώ και οι κινήσεις όπως το “dodge and roll” απαιτούν περισσότερο χρόνο από τον χρόνο που θεωρείτε αποτελεσματικός για μία μάχη. Και όταν έχεις να αντιμετωπίσεις bosses, αόρατους εχθρούς και αρκετά ευκίνητα τέρατα, βρίσκεσαι σε μειονεκτική θέση. Απόρροια αυτής της αδυναμίας είναι ότι οι συγκρούσεις δεν προσφέρουν την επιθυμητή αίσθηση ποικιλομορφίας και πρωτοτυπίας, παρόλο που συναντάμε “πεδία μάχης” με διαφορετικά environmental hazards και εχθρούς που έχουν μοναδικές ικανότητες.
Στην όλη εμπειρία μας δεν συναντήσαμε τεχνικά προβλήματα, και οπτικά θα λέγαμε ότι τα 2.5D γραφικά δείχνουν μία προσεγμένη επεξεργασία, με κάποιες πραγματικά εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Τίποτα δεν είναι μονότονο, τίποτα δεν είναι υπερβολικό. Ένα καλοφροντισμένο art style με σωστή αντίληψη του περιβάλλοντος, εχθροί που έχουν ξεφύγει από τα σχεδιαστικά κλισέ και έχουν υιοθετήσει μία αισθητική από την πλευρά των souls παιχνιδιών, δίνουν εικαστικά μία καθαρότητα και έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στον τίτλο. Ο ηχητική επένδυση από την άλλη, αποτελεί ένα μείγμα μουσικών στοιχείων, με μυστηριώδεις και ατμοσφαιρικές μελωδίες, που εναλλάσσονται με σκοτεινούς εκκεντρικούς ήχους. Δημιουργείται έτσι ένα δυσοίωνο και απειλητικό κλίμα, το οποίο συμβαδίζει απόλυτα με την ατμόσφαιρά του κόσμου. Μία συνένωση που προσδίδει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του game.
Withering Rooms – Εφιάλτης ή όνειρο;
Το Withering Rooms είναι ένα προσεγμένο εγχείρημα από την πλευρά της Moonless Formless, που έχει καταφέρει να υιοθετήσει τη δική του προσωπική εικόνα και να ξεχωρίσει μέσα σε ένα genre που έχει εκτιμηθεί από πολλούς developers ευρέως. Η ιδιαιτερότητά του τόσο οπτικά, όσο και ηχητικά, δρα υπέρ του, αν και αστοχεί στο να επικοινωνήσει το αρκετά πλούσιο lore του, με μία ιστορία που δεν μπορούμε να πούμε ότι “πάσχει”, αλλά θα την προτιμούσαμε πιο “ευδιάκριτη”. Και παρότι ο τίτλος έχει στον πυρήνα του την επανάληψη, δεν χαρακτηρίζεται από στατική κυκλικότητα. Η πρόοδος είναι ικανοποιητική και έχει την δεξιότητα να εμπλέκει τον παίκτη κάθε φορά άνευ προσπάθειας. Να σημειώσουμε ότι τεχνικά προβλήματα δεν συναντήσαμε και εδώ είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την επίδοση του στούντιο, παρόλα αυτά θα θέλαμε να δούμε μία βελτίωση στον ρυθμό που εξελίσσεται η μάχη.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Moonless Formless
Εκδότρια Εταιρεία: Perp Games
Είδος: Horror, Puzzle, Roguelite
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 5 Απριλίου 2024
Official website: link
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.