Wo Long: Fallen Dynasty – Review

Το είδος που μας τιμωρεί και μας αρέσει...

Λεωνίδας Πάτρας

Ο πνευματικός διάδοχος των Nioh είναι πραγματικός, ακούει στο όνομα Wo Long: Fallen Dynasty και έρχεται φυσικά από την Team Ninja.

Κάθε χρόνο στο καλεντάρι των κυκλοφοριών υπάρχουν πολλά παιχνίδια που μιμούνται ή βασίζονται στα άκρως επιτυχημένα και κλασικά πλέον δημιουργήματα της FromSoftware, τα Dark Souls. Ένας νέος τίτλος του υποείδους αυτού είναι το Wo Long: Fallen Dynasty.

Η Team Ninja, η ιαπωνική εταιρεία πίσω από τα Ninja Gaiden, έχει αποδείξει ακράδαντα με τους δύο τίτλους Nioh πως μπορεί να πάρει τη συνταγή του Hidetaka Miyazaki και να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό στο είδος των παιχνιδιών Souls-like.

To Wo Long: Fallen Dynasty είναι ξεκάθαρα ο πνευματικός διάδοχος των Nioh, μιας και όλο το στήσιμο του τίτλου αλλά και το ίδιο το gameplay είναι βασισμένο σε αυτά τα παιχνίδια.

Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε αν θέλετε μια γενική εικόνα για το τι εστί Wo Long. Αν δεν σας ελκύει το συγκεκριμένο στυλ, ίσως να μην αξίζει την προσοχή σας ο συγκεκριμένος τίτλος -και το αντίθετο.

Το «πάντρεμα» κινέζικης ιστορίας και μυθολογίας

Μετά από δύο παιχνίδια Nioh στην Ιαπωνία του παρελθόντος, η Team Ninja μάς μεταφέρει στη γειτονική Κίνα και την περίοδο των Τριών Βασιλείων, κατά τον δεύτερο αιώνα μετά Χριστόν. Ο τίτλος, όπως και οι προκάτοχοί του, συνδυάζει ιστορικά γεγονότα και χαρακτήρες με την τοπική μυθολογία προσφέροντας ένα εντυπωσιακό μεν, δύσκολο να ακολουθηθεί δε, story με αρκετά αλλά όμορφα cutscenes.

Εμείς αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός πολεμιστή που θα δημιουργήσουμε οι ίδιοι με τον αρκετά ποιοτικό character creator του τίτλου και θα αντιμετωπίσουμε ανθρώπους, τέρατα και δαίμονες περνώντας από διάφορες περιοχές των αντιμαχόμενων αυτών βασιλείων.

«Μήλο της έριδος» αποτελεί το Ether: ένα στοιχείο που μπορεί να δώσει εξωπραγματικές και δαιμονικές δυνάμεις σε όσους το καταναλώνουν (ναι, μιλάμε για κάτι αντίστοιχο με το Amrita στο Nioh).

Παρά τα εντυπωσιακά cutscenes αλλά και το αρκετά εκκεντρικό ρόστερ χαρακτήρων που παρουσιάζονται, για ακόμη μια φορά η Team Ninja αποτυγχάνει να προσφέρει κάτι ξεκάθαρο που θα μείνει χαραγμένο στον παίκτη από πλευράς ιστορίας, η οποία απλώς υπάρχει για να συμπληρώνει το κύριο μέρος του τίτλου, που είναι το gameplay.

Δομή και περιεχόμενο στα χνάρια του Nioh

Ή δομή του παιχνιδιού είναι η γνωστή της εταιρείας, χωρισμένη σε βασικές και δευτερεύουσες αποστολές, ταξινομημένες σε διάφορα Acts.

Οι βασικές αποστολές έχουν μεγαλύτερη διάρκεια (κοντά στη μία ώρα) και οι δευτερεύουσες μας μεταφέρουν ξανά στις τοποθεσίες των main αποστολών, ή σε τμήματα αυτών με διαφορετικά objectives και διαφορετική τοποθέτηση των εχθρών, (συνήθως αλλάζει και η ώρα της ημέρας σε σχέση με τη βασική αποστολή).

Όλες οι κύριες αποστολές καταλήγουν σε ένα Boss Battle. Το ταξίδι σας στην ιστορία και τη μυθολογία θα διαρκέσει από 25 έως 40 ώρες αναλόγως το επίπεδο, την εμπειρία σας με το είδος και το πόσο θα ασχοληθείτε με τις δευτερεύουσες αποστολές. Υπάρχει και new game plus, φυσικά, για όσους θέλουν να συνεχίσουν την ενασχόλησή τους και μετά το τελικό boss fight.

Οι βασικές αποστολές είναι και αυτές που κλέβουν την παράσταση και έχουν αρκετή ποικιλία οπτικά -όχι όμως και μηχανισμούς που δεν έχουμε ξαναδεί. Δυστυχώς, οι τύποι των απλών εχθρών δεν έχουν αρκετή ποικιλία, με αποτέλεσμα να επαναλαμβάνονται συχνά.

Στην πυρπολημένη πόλη θα πρέπει να αποφύγουμε τους κεραυνούς ενός δράκου, ενώ για να διασχίσουμε το λιμάνι θα πρέπει να ελευθερώσουμε βάρκες που θα χρησιμεύουν σαν σκαλοπάτια για να φτάσουμε στο boss.

Τα σκηνικά είναι αρκετά ταιριαστά με την εποχή και την περιοχή, αν και οι χάρτες δεν πρωτοτυπούν ιδιαίτερα με την αρχιτεκτονική τους. Η αλλαγή που υπάρχει στην εξερεύνηση αυτή τη φορά έχει να κάνει με το γεγονός πως υπάρχει jump button (κάτι που δεν υπήρχε στα Nioh) και ο χαρακτήρας μπορεί να σκαρφαλώσει ευκολότερα σε πιο δυσπρόσιτες περιοχές. Αυτό κάνει και τους χάρτες ελαφρώς πιο ανισόπεδους, με περισσότερα υψώματα και περάσματα.

Σύστημα μάχης με την υπογραφή της Team Ninja

Στη μάχη, τομέα που διαπρέπει η Team Ninja, έχουμε μια μίξη της γρήγορης μάχης του Nioh,  ελαφρώς απλοποιημένη, με κάποια στοιχεία από το Sekiro.

Διαβάστε επίσης:  Little Nightmares: Enhanced Edition - Αξιολογήθηκε ηλιακά η νέα έκδοση

Δηλαδή, τα όπλα δεν έχουν ξεχωριστά skils που τα ξεκλειδώνουμε όπως πριν και οι επιθέσεις γίνονται με το βασικό attack και το Spirit Attack με το τρίγωνο για τελείωμα του combo.

Δεν υπάρχουν trees με κινήσεις όπλων -μόνο κάποια ήδη ενσωματωμένα στο κάθε όπλο martial Arts (τα οποία γίνονται με το πάτημα πλήκτρων από τα shortcuts του χειριστηρίου). Είναι μια επιλογή με ρίσκο καθώς το κάθε είδους όπλο χάνει αρκετά τη μοναδικότητά του, όμως αυτό εξισορροπείται με την ευκολότερη χρήση των spells αλλά και τον μηχανισμό spirit bar που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Martial Arts και Spells εκτελούνται ευκολότερα με χρήση shortcuts και ιδιαίτερα τα Spells είναι πολυάριθμα και χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με το στοιχείο τους (wood, metal, earth, fire, water).

Οι παραγωγοί έχουν δώσει αρκετή προσοχή σε αυτό το κομμάτι. Ο μηχανισμός που ξεχωρίζει είναι το deflect των επιθέσεων των εχθρών και το σωστό η λανθασμένο timing από τον παίκτη μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ νίκης και θανάτου.

Το deflect απαιτεί spirit και δεν μπορεί να γίνει αλόγιστα η χρήση του ενώ αποτελεί την κυριότερη ενέργεια για την εξόντωση των περισσότερων bosses. Επιτυχημένα deflects «σπάνε» κατά μεγάλο βαθμό τη spirit bar των εχθρών και μας προετοιμάζουν για ένα τελειωτικό χτύπημα. Η μάχη είναι σχεδιασμένη σωστά και με ακρίβεια, θυμίζοντας χορευτικές κινήσεις με κινεζικές πολεμικές τέχνες του παρελθόντος.

Νέοι και σωστά αποδομένοι μηχανισμοί στο Wo Long

Η μπάρα του spirit είναι ένας εξαιρετικός νέος μηχανισμός που στην ουσία συνδυάζει το stamina και το mana σε μια μόνο μπάρα. Επιτυχημένες κινήσεις από τον παίκτη γεμίζουν αυτή την μπάρα ενώ spells, αποκρούσεις και αποτυχημένα deflects τη ρίχνουν. Είναι ένας μετρητής που θα κοιτάτε συχνά -αν όχι πάντα- κατά τη διάρκεια της μάχης και έχει αποδοθεί αρκετά καλά. Μάλιστα, υπάρχουν δυνατότητες για διαφορετικά builds που ανεβάζουν το replay value του τίτλου.

Ένα ακόμη νέο σύστημα είναι αυτό του morale. Σε κάθε πίστα ο παίκτης ξεκινά με μηδενικό morale και βρίσκοντας σημαίες και checkpoints μέσα στον χάρτη ανεβάζει το morale του ώστε να αντιμετωπίσει τους εχθρούς -που και αυτοί έχουν τον δικό τους μετρητή από το 0 μέχρι το 20.

Όσο περισσότερο εξερευνάτε μια περιοχή και σκοτώνετε δυνατούς εχθρούς, το morale ανεβαίνει δίνοντάς σας περισσότερες ελπίδες στη μάχη με τους αντίστοιχους εχθρούς, ενώ με κάθε θάνατο το morale μπορεί να πέσει σε ένα προκαθορισμένο σημείο. Αυτός ο μηχανισμός ενθαρρύνει την εξερεύνηση και δίνει ακόμη ένα κίνητρο στον παίκτη να βελτιωθεί λιγοστεύοντας τα deaths του.

Δυσκολία και συνεργατικό παιχνίδι

Τα παιχνίδια Souls-like ξεχωρίζουν για τη δυσκολία τους και τα Nioh φημίζονται για το ιδιαίτερα challenging ύφος τους. Τo Wo Long ακολουθεί φυσικά αυτή τη συνταγή όντας δύσκολο αλλά δίκαιο.

Φυσικά, οι νέοι παίκτες θα έχουν μεγαλύτερο χρόνο προσαρμογής σε σχέση με τους βετεράνους της Team NInja, αλλά αν εξαιρέσουμε το πρώτο Boss, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μάθημα προς τον παίκτη, η δυσκολία του τίτλου είναι ισορροπημένη και σχετικά βατή αν μάθετε το τι πρέπει να κάνετε, τι εξοπλισμό να χρησιμοποιήσετε και πώς να κερδίζετε το μέγιστο από τα όπλα και τα spells σας.

Διαβάστε επίσης:  Το Stalker 2 αναβάλλεται για τον Σεπτέμβριο του 2024

Το Wo Long απαιτεί σωστή εκμάθηση των κινήσεων των εχθρών και προετοιμασία και ευτυχώς δεν στηρίζεται πολύ στο level farming όπως πολλοί αντίστοιχοι τίτλοι.

Το co-op μεταξύ δύο ή τριών παικτών, mode που συστήνεται αρκετά στα συγκεκριμένα παιχνίδια, έχει γίνει πλέον ευκολότερο. Αυτό γιατί δεν υπάρχει μεγάλο death penalty και πλήρης αποτυχία της αποστολής όπως πριν, ενώ η πρόοδος μετράει για όλους τους παίκτες.

Απλώς, οι παίκτες αν χάσουν εμφανίζονται και πάλι στο προηγούμενο checkpoint. Αν υπάρχει η δυνατότητα, συνιστούμε να δοκιμάσετε το συνεργατικό παιχνίδι με φίλους σας.

Στη εμπειρία single-player έχει δοθεί αρκετή έμφαση στους AI partners, μαχητές που μπορούν να μας ακολουθήσουν στην μάχη αν το θελήσουμε τραβώντας κυρίως «τα πυρά» πάνω τους παρά κάνοντας κάποιο σεβαστό ποσοστό damage. Όσο περισσότερο αγωνιζόμαστε με έναν τέτοιο NPC στο πλευρό μας τόσο περισσότερο ανεβάζουμε τη σχέση μας και ολοκληρώνοντάς την μπορούμε να κερδίσουμε ξεχωριστά rewards (κυρίως πανοπλίες).

Wo Long: Όμορφο αλλά τεχνικά όχι και τόσο εξελιγμένο

Τελειώσαμε τον τίτλο της Team Ninja στο PlayStation 5 αλλά ασχοληθήκαμε μαζί του και στο Xbox Series S. Στο PS5 έχουμε τα δύο κλασικά modes (fidelity στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο σε 4Κ και Performance στα 60 καρέ και δυναμική 2Κ ανάλυση).

Είναι περιττό να πούμε πως η «σοφή» επιλογή για τέτοιου είδους παιχνίδια είναι τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο -που ευτυχώς υποστηρίζουν και οι κονσόλες προηγούμενης γενιάς (PS4 και Xbox One).

To Series S οπτικά μοιάζει περισσότερο με μια ελαφρώς βελτιωμένη εμπειρία last gen, καθώς η ανάλυση και η ποιότητα των textures δεν θυμίζουν καθόλου κονσόλα next gen.

Τα παιχνίδια της Team Ninja δεν φημίζονται για τα εξελιγμένα γραφικά τους, όμως το art direction και η αισθητική των περιοχών προσφέρουν φρεσκάδα σε κάθε αποστολή. Ωστόσο, αυτό δεν φτάνει για να χαρακτηριστεί ως εντελώς next gen τίτλος σε καμία περίπτωση. Έχουμε δυνατό soundtrack και ξεχωριστά κομμάτια για τα boss battles ενώ υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές για το voice acting (κινεζικό, ιαπωνικό και αγγλικό) -και τα τρία δεν εντυπωσιάζουν, αλλά είναι γενικά καλής ποιότητας.

Με το Wo Long η Team Ninja μάς προσφέρει ένα ελαφρώς πιο προσιτό action- RPG σε σχέση με τα προγενέστερα Nioh. Είναι ένα παιχνίδι που θα ικανοποιήσει σίγουρα τους φίλους του είδους και οι νέοι μηχανισμοί είναι σχεδόν όλοι καλοδεχούμενοι.

Δεν είναι ένας τίτλος ΑΑΑ ποιότητας, αν και στον τομέα της μάχης διαπρέπει. Μακάρι οπτικά και από πλευράς ιστορίας να μπορούσαν οι Ιάπωνες να το στηρίξουν ακόμη περισσότερο γιατί θα του άξιζε. Ίσως αγγίξουν περισσότερο αυτή την τελειότητα με το Rise of the Ronin, το παιχνίδι που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2024.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, PC
Δοκιμάστηκε σε: PS5, Xbox Series S
Εταιρεία Ανάπτυξης: Team Ninja
Εκδότρια Εταιρεία: Koei Tecmo
Είδος: Action RPG / Hack n’ Slash
Διανομή: CD Media
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 3 Μαρτίου 2023
Official website: wolong

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Οι νέοι μηχανισμοί στη μάχη και κυρίως το Spirit Bar
  • Αξιομνημόνευτα Boss Battles και όμορφες περιοχές
  • Ποιοτικό περιεχόμενο και replay value μέσω των διαφορετικών builds
  • Διασκεδαστική τόσο σαν solo όσο και σαν co-op εμπειρία

Αρνητικά

  • Στηρίζεται υπερβολικά στους Nioh τίτλους και δεν πρωτοτυπεί όσο πρέπει
  • Υστερεί αρκετά στο storytelling
  • Μικρή ποικιλία στους απλούς εχθρούς

Βαθμολογία

8
Πολύ καλό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ