Τρεις και πλέον δεκαετίες μετά τον πρώτο τίτλο, φτάσαμε αισίως στην κυκλοφορία του δέκατου βασικού μέρους της ιαπωνικής RPG σειράς, Ys. Είναι όμως το Ys X: Nordics “δέκα, το καλό”;
Τα παιχνίδια της σειράς πριν το Ys X: Nordics ανήκουν στον τομέα των κλασικών ιαπωνικών action RPG παιχνιδιών και άρχιζαν να προσελκύουν και νέο κοινό μετά τον έκτο τίτλο και κυρίως με το Ys VIII: Lacrimosa of Dana που θεωρείται ένα από τα καλύτερα της σειράς. Όλα τα πρόσφατα παιχνίδια έχουν ένα συγκεκριμένο party based gameplay και μια συγκεκριμένη δομή προόδου όπως για παράδειγμα κερδίζοντας νέους companions κατά το ταξίδι ενώ και το σύστημα μάχης είναι παρόμοιο γρήγορο και κάπως «αέρινο».
Βασικός πρωταγωνιστής της σειράς είναι ένα νεαρό αγόρι, ο Idol, που έχει μεγάλη δίψα για περιπέτεια, ενώ μαζί του στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και ο μυώδης φίλος του, ο Dogi. Κάθε νέο παιχνίδι Ys έχει και το δικό του εικαστικά θέμα και μια αυτοτελή ιστορία. Έτσι από το εξωτικό νησί του Lacrimosa of Dana και το πιο «γοτθικό» Monstrum Nox, το YS:X Nordics όπως προδίδει και ο τίτλος του είναι μια περιπέτεια στην παλαιότερη σκανδιναβική ιστορία.
Η νέα ιστορία του Idol αποκτά ενδιαφέρον μετά από κάποιες ώρες
Ο Adol μετά από την απώλεια μνήμης του (κλασική εισαγωγή στους τίτλους Ys) συστήνεται με μια νεαρή θαλασσοπόρο και πολεμίστρια, την Karja Balta. Η περιοχή που διαδραματίζεται το παιχνίδι ονομάζεται Obelia Gulf και αποτελεί ένα σύμπλεγμα νησιών μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί αλλαγμένες ονομασίες για πολλές περιοχές και χαρακτήρες αναπαριστώντας την νορβηγική μυθολογία και όχι μόνο.
Οι Nordics , οι Νορβηγοί Βίκινγκς δηλαδή έχουν καταλάβει τις συγκεκριμένες περιοχές όμως «διαλύονται» μετά από μια αιματηρή επίθεση από αθάνατους πολεμιστές που το παιχνίδι τους ονομάζει “Griegrs” (στην ουσία μια μετενσάρκωση των Draugr της Νορβηγικής μυθολογίας).Ο Adol θα προσπαθήσει με την βοήθεια της Karja που είναι και ο δεύτερος playable χαρακτήρας αλλά και τους υπολοίπους συντρόφους του να βρει τον τρόπο να εξοντώσει τους Griegrs και τους αρχηγούς τους σώζοντας τόσο τους νορβηγούς όσο και τους ντόπιους κατοίκους των νησιών.
Μετά από μια μεγάλη και πολύ βαρετή εισαγωγή τριών – τεσσάρων ωρών το παιχνίδι αρχίζει σε θέμα πλοκής να «παίρνει» μπροστά και ιδιαίτερα από το δεύτερο μισό του και μετά έχει αρκετό ενδιαφέρον. Να τονίσουμε ότι πρόκειται για έναν τίτλο πλούσιο σε περιεχόμενο αλλά όχι με κουραστική διάρκεια. Θα χρειαστείτε περίπου 25 ώρες για την ολοκλήρωση της βασικής ιστορίας διάρκεια που μπορεί μέχρι και να διπλασιαστεί ανάλογα με το πόσο θα ασχοληθείτε με το παράπλευρο περιεχόμενο.
“Γερασμένα” γραφικά: μέτριος σχεδιασμός χαρακτήρων και εχθρών
Δυστυχώς, ακόμη και αν η ιστορία και η θεματολογία έχει ενδιαφέρον ανά διαστήματα, η παρουσίαση του τίτλου είναι εντελώς ξεπερασμένη, τα anime γραφικά δεν έχουν σχεδόν καμία βελτίωση ακόμη και από το Lacrimosa of Dana χρόνια πριν. Τα Cutscenes είναι χαμηλής ποιότητας, οι λεπτομέρειες και τα textures θυμίζουν παιχνίδι τριών γενεών πίσω στην καλύτερη. Είναι κρίμα που δεν υπάρχει το budget ή η θέληση να γίνει κάτι καλύτερο σε αυτόν τον τομέα. Ο υπερβολικά βολικός οπτικός τομέας απεικονίζεται και στο μέγεθος του τίτλου που πιάνει μόλις 5,5 GB αποθηκευτικού χώρου στην κονσόλα (PS5).
Βέβαια, το πιο σκληροπυρηνικό κοινό της σειράς δεν δίνει τόση έμφαση στα γραφικά αλλά αγαπά το παιχνίδι κυρίως για το gameplay, το αίσθημα της εξερεύνησης και της προόδου της ιστορίας και της αγνότητας των χαρακτήρων. Ξεκινώντας από τα βασικά, το σύστημα της μάχης αφήνει πίσω το Party-based σύστημα μεταξύ πολλών χαρακτήρων που είχαν τα προηγούμενα παιχνίδια και συστήνει ένα απλότερο σύστημα δύο χαρακτήρων, του Idol και της Karja που μπορούμε να τους εναλλάσσουμε σε πραγματικό χρόνο.
“Ανάλαφρο” σύστημα μάχης, που δυστυχώς δεν εμβαθύνει
Κατά την γνώμη μας είναι μια αλλαγή προς την σωστή κατεύθυνση κάνοντας το gameplay αμεσότερο. Τα Skill attacks χρειάζονται mana από μια συγκεκριμένη μπάρα η οποία φορτίζει με τις απλές επιθέσεις ενώ ο χαρακτήρας που δεν χειριζόμαστε σιγά σιγά αναπληρώνει ζωή και mana κάτι που ωθεί των παίκτη στην εναλλαγή των χαρακτήρων. Με κρατημένο το πλήκτρο R2 μπορούμε να το γυρίζουμε από Solo και Combination mode όπου επιτίθονται και οι δύο χαρακτήρες μαζί τόσο με απλές επιθέσεις αλλά και με δυνατότερα skills. Οι δυνάμεις αναβαθμίζονται και όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε μια δύναμη τόσο γρηγορότερα ξεκλειδώνουμε την αναβαθμισμένη έκδοση της.
Γενικά το σύστημα μάχης είναι απλό και οι δυνάμεις δεν έχουν τόσες διαφορές μεταξύ τους ώστε να σκεφτεί ο παίκτης για τακτική ενώ οι Combination Attacks είναι και κάπως overpowered. Έτσι, αναπόφευκτα πολλές φορές θα καταφύγουμε σε τακτική απλού απλό button mashing ιδιαίτερα στην normal δυσκολία και πιο κάτω. Επίσης, ο τρόπος που είναι τοποθετημένα τα πλήκτρα θα δυσκολέψουν σίγουρα τους νέους παίκτες ενώ και οι παλαιότεροι θα χρειαστούν κάποιες ώρες προσαρμογής. Παρόλο που βασικοί εχθροί δεν απαιτούν κάποια ιδιαίτερη στρατηγική τα bosses που τα βρίσκουμε συνήθως στο τέλος κάποιου Dungeon έχουν μια δεύτερη μπάρα «ασπίδας» που θα πρέπει να εξουδετερώσουμε για να κάνουμε damage. Γενικά, υπάρχουν bosses με ιδιαίτερους μηχανισμούς ενώ και οι απλοί εχθροί (συνήθως ζώα ή τέρατα) έχουν δικές τους δυνάμεις.
Η εξερεύνηση ενισχύεται τόσο με τα mana abilities, όσο και με την εισαγωγή του πλοίου
Ο Adol με την βοήθεια του Mana μπορεί να εκτελέσει και κινήσεις που βοηθούν την εξερεύνηση όπως το Mana String που λειτουργεί σαν γάντζος που μπορεί να αιωρηθεί σε διάφορες πλατφόρμες και περιοχές ή το Mana Ride που λειτουργεί σαν ένα αιωρούμενο πατίνι κάνοντας πιο γρήγορη τη μετακίνηση στον χάρτη. Ο σχεδιασμός των περιοχών είναι αρκετά βασικός αλλά με μια σειρά επιπέδων ώστε να ενισχύει την εξερεύνηση κάνοντας χρήση των δυνάμεων του Mana. Κατά το exploration θα βρείτε μερικά πολύ δυνατά όπλα ή και υλικά αναβαθμίσεων των slots του εξοπλισμού οπότε αξίζει να έχετε τα μάτια σας πέρα από το βασικό μονοπάτι των αποστολών.
Το Nordics όπως προαναφέραμε λαμβάνει μέρος σε ένα μεγάλο σύμπλεγμα νήσων, έτσι οι παραγωγοί σύστησαν τον μηχανισμό των πλοίων. Το πλοίο είναι βασικό κομμάτι του gameplay καθώς πολλές από τις βασικές αποστολές θα χρειαστεί να πλοηγυθούμε μέσω θάλασσας αλλά και να αντιμετωπίσουμε πλοία των Griegrs. Για όσους έχουν ασχοληθεί με παιχνίδια Assassins Creed, οι μηχανισμοί είναι παρόμοιοι τόσο κατά την πλοήγηση αλλά και κατά την μάχη. Μπορούμε να εξοντώσουμε πλοία των εχθρών με τα βασικά κανόνια ενώ σταδιακά αναβαθμίζουμε το πλοίο μας με υλικά που βρίσκουμε στον κόσμο του παιχνιδιού ανεβάζοντας τα στατιστικά του αλλά ξεκλειδώνοντας και νέα ήδη πυρομαχικών.
Η μουσική υπόκρουση του τίτλου είναι αξιοπρεπέστατη με μουσικές νότες που φέρνουν σε μεσαιωνική εποχή μαζί με το Jrpg στοιχείο ενώ και το αγγλικό voice acting κυμαίνεται σε καλά επίπεδα με ορισμένες αστοχίες.
Ys X: Nordics – Παιχνίδι με σωστούς μηχανισμούς, αλλά χωρίς να κάνει το κάτι παραπάνω
To Υs X: Nordics είναι μια προβλέψιμη και αρκετά συμβατική συνέχεια της σειράς των Ys, που δεν ρισκάρει. Σχεδόν σε κάθε τομέα του ο τίτλος παραμένει ικανοποιητικός μεν, απλός δε και φαίνεται πως σε σχέση με το Ys VIII -χρόνια πριν-, έχει υπάρξει ελάχιστη εξέλιξη. Η προσθήκη των πλοίων ανοίγει περισσότερο την εξερεύνηση, αλλά μέχρι εκεί.
Αν δεν έχετε μεγάλες απαιτήσεις, το Ys X: Nordics είναι μια ωραία -παρότι συνηθισμένη- περιπέτεια του Idol και η ιστορία αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον μετά τις πρώτες ώρες. Το σύστημα μάχης χρειαζόταν περισσότερο βάθος, ενώ και ο οπτικός τομέας έχει πλέον «γεράσει» ξεκάθαρα. Για τους φίλους της σειράς αξίζει η αγορά, αλλά και οι νέοι παίκτες μπορούν να το δοκιμάσουν, καθώς το παιχνίδι είναι αρκετά προσβάσιμο για πρώτη εμπειρία με τη σειρά. Ευχόμαστε όμως το ενδέκατο μέρος να ρισκάρει περισσότερο και να έχει και την ανάλογη οπτική ανανέωση που αξίζει η σειρά.
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Nihon Falcom
Εκδότρια Εταιρεία: NIS America
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 25 Οκτωβρίου 2024
Official website: ysx.nordics
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.