Armored Core VI: Fires of Rubicon – Review

H αγαπημένη σειρά επιστρέφει μετά από 11 χρόνια

Άρης Φουρναράκης

Έντεκα χρόνια μετά την εμφάνιση του τελευταίου τίτλου της σειράς, η FromSoftware επιστρέφει με το Armored Core VI: Fires of Rubicon.

Διαβάζοντας το όνομα της FromSoftware για την πλειοψηφία των gamers έρχονται στο μυαλό τα παιχνίδια που την έκαναν διάσημη. Πριν όμως από τα Demon’s και Dark Souls, υπήρξε μια άλλη σειρά παιχνιδιών όχι τόσο διαδεδομένη, παρότι μετράει αισίως 16 παιχνίδια. Πρόκειται για τη σειρά Armored Core. Αξίζει να αναφέρουμε, δε, ότι το Fires of Rubicon αποτελεί τον πρώτο τίτλο της εταιρείας, που δεν φέρει το “Souls” στα χαρακτηριστικά του, εδώ και μια δεκαετία (το Deracine προφανώς δεν το λαμβάνουμε υπόψιν).

Παρότι αρκετά διαφορετικό απ’ ό,τι την έχουμε συνηθίσει, στο Fires of Rubicon θα βρείτε αρκετά παρόμοια στοιχεία με τα προαναφερθέντα παιχνίδια, ειδικά στα εξαιρετικά boss fights (προσοχή: θα ακολουθήσουν ελαφρά spoilers).

armored-core-vi-fires-of-rubicon

Photo: Bandai Namco Entertainment – VG24

Έχουν τα παιχνίδια της From Software σενάριο;

Φυσικά και έχουν, είναι η απάντηση. Όμως, όπως και στα υπόλοιπα παιχνίδια της εταιρίας, δεν δίνεται στον παίκτη εύκολα. Τα cutscenes προσφέρουν πληροφορίες με το σταγονόμετρο, ενώ τα περισσότερα θα τα μαθαίνετε μεταξύ διαλόγων που θα έχετε στα briefings, πριν τις αποστολές σας.

Στο Armored Core VI: Fires of Rubicon αναλαμβάνετε έναν augmented human, ο οποίος είναι πιλότος τεράστιων mech, τα οποία στέλνονται σε αποστολές μεταξύ άλλων μισθοφόρων και οργανισμών. Όλοι αναζητούν το Coral, μια πηγή ενέργειας η οποία θα μπορούσε να εξελίξει και να προχωρήσει την ανθρώπινη τεχνολογία αιώνες μπροστά. Αντί αυτού όμως, η ανθρωπότητα οδηγήθηκε οριακά στον αφανισμό από την υπερβολική χρήση του.  Ο Handler Walter, ο οποίος είναι το αφεντικό σας, σας στέλνει σε αποστολές στον πλανήτη Rubicon, για να κλέψετε την ταυτότητα ενός άλλου πιλότου, ώστε να καταφέρετε να δουλέψετε μυστικά. Πλέον ακούτε στο όνομα Raven.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, υπάρχουν διάφοροι μισθοφόροι και εταιρείες που αναζητούν το Coral και έτσι θα βρεθείτε να κάνετε συμμαχίες με αυτούς, κρυφά από τον Walter. Κάποια στιγμή στα μέσα του παιχνιδιού θα γνωρίσετε την Ayre, η οποία δεν έχει φυσική μορφή, αλλά επικοινωνεί με τον Raven μέσω τηλεπάθειας. Όσο προχωράτε τα chapters θα δέχεστε αποστολές από πολλαπλές πλευρές και μάλιστα με κάποιες από αυτές θα κληθείτε να διαλέξετε πλευρά. Οι αποφάσεις αυτές (ανάλογα με τις αποστολές που θα διαλέξετε), θα κρίνουν το σενάριο και το τέλος του παιχνιδιού, οπότε θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Το σενάριο του Armored Core VI: Fires of Rubicon παρότι δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκο, δεν δίνεται απλόχερα στον παίκτη. Για να δείτε τους τίτλους τέλους, θα χρειαστεί να ξοδέψετε περίπου 20-25 ώρες για  τις 36 αποστολές, ενώ αν προχωρήσετε σε New Game+ και New Game++ θα προστεθούν ακόμα 3 και 17 αποστολές, αντίστοιχα. Για να δείτε και τα διαφορετικά τέλη, το κοντέρ μπορεί να γράψει και 60 ώρες, διάρκεια που κρίνεται υπερικανοποιητική. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Το Fires of Rubicon είναι το πρώτο installment της σειράς που κυκλοφορεί για τα PC, όμως είναι τελείως αυτόνομο και δεν χρειάζεται να έχετε κάποια επαφή με τα προηγούμενα για να καταλάβετε το σενάριο.

Φτάνει, σε επίπεδο δυσκολίας, τα Souls;

Οι 36 αποστολές του Armored Core VI: Fires of Rubicon, χωρίζονται σε 5 chapters. Πολλές από αυτές είναι αρκετά εύκολες και γρήγορες (μπορεί να τελειώσουν σε 5 λεπτά) και άλλες διαρκούν περισσότερο χρόνο, είναι πιο περίπλοκες και ίσως διαθέτουν και κάποιο boss fight. Αυτό θα το καταλαβαίνετε από τη χρηματική αμοιβή, η οποία όσο πιο μεγάλη είναι, τόσο πιο πολλά θα απαιτεί από εσάς.

Διαβάστε επίσης:  Προσοχή: Κυκλοφορούν spoilers για το Elden Ring

Για να προσεγγίσετε τις αποστολές, θα πρέπει να εξοπλίσετε το mech σας κατάλληλα: από τα οπλικά του συστήματα, μέχρι την ευελιξία και τις αμυντικές του ικανότητες. Ευτυχώς, το Fires of Rubicon προσφέρει μια ευρεία γκάμα εξαρτημάτων, με την οποία μπορείτε να πειραματιστείτε, κάνοντας το mech σας είτε πιο ευέλικτο (με κόστος του HP σας), είτε πιο αργό, αλλά πιο tanky. Κάθε αποστολή, αντίπαλος και boss αντιμετωπίζονται διαφορετικά, οπότε θα πρέπει να είστε ευέλικτοι με τα εξαρτήματα, αλλά και τον τρόπο που θα “παίζετε” με το mech σας. Το σημείο-κλειδί κάθε loadout είναι τα πόδια του mech, καθώς χωρίζονται σε 4 κατηγορίες που προσφέρουν διαφορετικά χαρακτηριστικά. Παρότι ενδέχεται να δυσκολευτείτε (σίγουρα όχι όσο τα Souls παιχνίδια), θα απολαύσετε κάθε μάχη, καθώς ακόμα και στις ήττες σας, θα γυρνάτε διαρκώς με κάτι διαφορετικό (όπλο, πανοπλία κλπ.) με σκοπό αυτήν τη φορά να κερδίσετε τον αντίπαλό σας. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του παιχνιδιού.

Οι αποστολές είναι γραμμικές και σχεδόν πάντα σας δίνεται ο στόχος που πρέπει να φτάσετε. Για να μετακινηθείτε στις πίστες, μπορείτε είτε να αιωρηθείτε, είτε να πετάξετε για ορισμένη ώρα, θερίζοντας τους πάντες στο διάβα σας, με τα πολλαπλά οπλικά σας συστήματα. Το μεγάλο ατού του Fires of Rubicon είναι προφανέστατα τα boss fights, τα οποία σε ορισμένα σημεία ειναι μεγαλειώδη και -όπως μας συνηθίζει η εταιρεία- αρκετά δύσκολα. Με το κατάλληλο loadout όμως, σίγουρα μπορείτε να τα κερδίσετε.

Όσον αφορά στον χειρισμό, ο συνδυασμός πληκτρολόγιο/ποντίκι δεν ήταν και ο καλύτερος, ειδικά σε περιπτώσεις που έπρεπε να χρησιμοποιούμε τα οπλικά συστήματα των ώμων (με τα Q, E) και στη συνέχεια έπρεπε να τα κάνουμε reload με το R. Το ποντίκι επίσης δεν προσφέρει πολλά, καθώς το παιχνίδι με τόσους πολλούς εχθρούς στην οθόνη, παίζεται καλύτερα με auto-target, κάτι που συνδυάζεται καλύτερα με ένα controller.

armored-core-vi-fires-of-rubicon

Photo: Bandai Namco Entertainment – VG24

Multiplayer, μάχες στην αρένα και PvP

Σε ορισμένες αποστολές το παιχνίδι θα σας προσφέρει βοήθεια με άλλα mechs, τα οποία χειρίζεται ΑΙ. Δυστυχώς, δεν υπάρχει η επιλογή του co-op, όμως για να “ξεθυμάνετε”, η FromSoftware έχει βάλει δυο έξτρα επιλογές. Η πρώτη είναι η Arena, στην οποία αντιμετωπίζετε άλλα mechs (τα χειρίζεται επίσης ΑΙ), ώστε να ανεβείτε στην κατάταξη. Σαν βραβείο κερδίζετε ορισμένα chips, με τα οποία μπορείτε να κάνετε upgrades στο mech σας, όσον αφορά στα skills του, να αυξήσετε τη ζημιά που προκαλεί, να μειώσετε τη ζημιά που δέχεται κ.α. Οι 29 μάχες θα λέγαμε ότι είναι ιδιαίτερα εύκολες και, εκτός από δυο, δεν χρειάστηκε να τις επαναλάβουμε για δεύτερη φορά.

Διαβάστε επίσης:  FromSoftware: Ο Miyazaki μιλά για ενδεχόμενο remake του Bloodborne

Όσοι όμως θέλετε να αναμετρηθείτε με αληθινούς αντιπάλους, η From Software έχει φροντίσει να προσθέσει το Nest. Μέσω αυτού μπορείτε να αναμετρηθείτε σε 1v1 και 3v3 μάχες με άλλους παίκτες. Στις 1v1 πρέπει να κερδίσετε δυο πόντους (άρα να σκοτώσετε τον αντίπαλο σας δυο φορές), ενώ στις 3v3 μάχες υπάρχει χρονικό όριο 5 λεπτών. Μόλις τελειώσει ο χρόνος αυτός, η ομάδα με τους περισσότερους πόντους κερδίζει.

Δυστυχώς δεν υπάρχει co-op στα campaign missions και είναι κάτι που λείπει πολύ. Ειδικά όταν τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς διέθεταν κανονικά αυτήν την επιλογή. Ελπίζουμε αργότερα να προστεθεί η επιλογή του co-op με κάποιο DLC , όπως και νέοι χάρτες και αποστολές για δυο ή και παραπάνω παίκτες.

armored-core-vi-fires-of-rubicon

Photo: Bandai Namco Entertainment – VG24

Από το παρελθόν στο μέλλον

Το Armored Core VI: Fires of Rubicon έχει δημιουργηθεί με τη μηχανή γραφικών των δυο τελευταίων τίτλων της εταιρίας: του Sekiro και του Elden Ring. Είναι η πρώτη φορά που η FromSoftware δοκιμάζει αυτήν τη μηχανή σε φουτουριστικό παιχνίδι, όμως το αποτέλεσμα παραμένει εξίσου εντυπωσιακό. Τα εφέ και οι εκρήξεις είναι εντυπωσιακές και ειδικά όταν τα βλέπουμε να συμβαίνουν με  τεράστιας κλίμακας εχθρούς. Ορισμένες λεπτομέρειες είναι φανταστικές, όπως η φθορά και η σκουρία που εμφανίζει το mech μετά από κάθε μάχη ή την υπερθέρμανση των όπλων. Παράλληλα, τα περιβάλλοντα είναι πλήρως καταστρεφόμενα, αν και δεν προσφέρουν κάτι στο gameplay.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, πρόκειται για ένα από τα πιο καλογυαλισμένα παιχνίδια που έχει κυκλοφορήσει ποτέ η εταιρία, με ελάχιστα frame drops και μηδενικά bugs. Ακόμα και χρήστες με υπολογιστές 6ετίας μπορούν να το απολαύσουν με όλες τις ρυθμίσεις “στο τέρμα”.

Τη μουσική επένδυση του τίτλου έχει αναλάβει ο Kota Hoshino, ο οποίος αποτελεί μέλος της FromSoftware εδώ και 25 χρόνια. Έχει συμμετάσχει σε όλα τα μεγάλα παιχνίδια της εταιρείας και αποτελεί βετεράνο του είδους. Αναμενόμενα λοιπόν, και η μουσική βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.

Δεν έχω ξαναπαίξει παιχνίδι του είδους. Θα μου αρέσει;

Με λίγα λόγια, ναι θα σας αρέσει. Ακόμα και όσοι δεν έχετε ξαναπαίξει κάτι αντίστοιχο, θα διασκεδάσετε με το Armored Core VI: Fires of Rubicon. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο τα υπόλοιπα παιχνίδια της εταιρείας και δεν απαιτεί σχετικές γνώσεις από αυτά.

Παρότι η απουσία co-op ξενίζει λίγο, οι εξαιρετικές μάχες, τα φαντασμαγορικά bosses και το φουτουριστικό setting θα σας αποζημιώσουν πλήρως. Πιάστε ένα controller και ετοιμαστείτε για τις αβυσσαλέες μάχες στον Rubicon.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, PC
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: FromSoftware
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Vehicular Combat
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 25 Αυγούστου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Εξαιρετικά και μεγαλειώδη boss fights
  • Διασκεδαστικό, αν και απαιτητικό, gameplay
  • Δεκάδες επιλογές για την παραμετροποίηση του mech σας
  • Μεγάλη διάρκεια, πολλές αποστολές και διαφορετικά τέλη
  • Οπτικοακουστικά και τεχνικά βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο

Αρνητικά

  • O χειρισμός με το πληκτρολόγιο/ποντίκι
  • Απουσία co-op

Βαθμολογία

9
Τούμπανο!
 
Ακολουθήστε το VG24.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα πιο πρόσφατα νέα από τον κόσμο των video games, του entertainment και της τεχνολογίας. Ακολουθήστε το VG24.gr σε Facebook, X, Instagram, YouTube, Spotify και TikTok.
  Δείτε το νέο VG24 Podcast:  

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ