Το MADiSON, ένα από τα πιο τρομακτικά παιχνίδια των τελευταίων ετών, κυκλοφόρησε σε VR και είναι ακόμα πιο εφιαλτικό.

Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ της «σχολής» του PT, το οποίο κατάφερε να δημιουργήσει δική του ταυτότητα και να ξεχωρίσει, αλλά και να μας τρομάξει βαθιά με τις εξαιρετικές σκηνές του. Τώρα, το Madison δοκιμάζει την τύχη του σε VR (είναι ξεχωριστή έκδοση).

MADiSON, ένα πολύ τρομακτικό παιχνίδι

Τα έχουμε ξαναπεί για το MADiSON· μπορείτε να διαβάσετε το review που είχα γράψει, πατώντας εδώ. Για να φρεσκάρουμε: ξεκινάμε σε ένα σκοτεινό σπίτι, χειριζόμαστε έναν τύπο που δεν θυμάται τι ακριβώς έχει συμβεί νωρίτερα και ένας άλλος τύπος χτυπά την πόρτα. Στη συνέχεια βουτάμε σε έναν εφιάλτη, μαθαίνουμε ότι μπορεί να ζει ένας δαίμονας μέσα μας και εξερευνούμε διάφορες αλλόκοτες περιοχές, λύνοντας γρίφους για να προχωρήσουμε.

madison vr gameplay

image: BLOODIOUS GAMES

Είναι ένα σύντομο παιχνίδι (6 ώρες περίπου) με αρκετές έντονες, αξιομνημόνευτες σκηνές, με εξερεύνηση ρεαλιστικών χώρων και με ένα απροσδόκητα ενδιαφέρον σενάριο.

Το MADiSON έρχεται σε VR, με εξαιρετική εικόνα

Τώρα, στη νέα του εκδοχή, που παίζει σε εικονική πραγματικότητα, το MADiSON γίνεται πιο τρομακτικό, αλλά πιο δύσχρηστο.

Το παιχνίδι είναι ίδιο και τώρα, αλλά οι δυνατότητες του PS VR2 το αλλάζουν σημαντικά, ενισχύοντας το immersion.

Οπτικά, το MADiSON VR είναι εντυπωσιακό· υπάρχει η γνωστή θολούρα, αν συγκρίνουμε την εικόνα με εκείνη που βλέπουμε στη οθόνη μας, αλλά το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από επαρκές.

Το σπίτι που εξερευνούμε είναι ρεαλιστικό, με υφές που πείθουν και γυαλάδες που δίνουν ζωντάνια σε αντικείμενα και χώρους, οι σκιές είναι καλοσχεδιασμένες, ο φωτισμός ρεαλιστικός, η ατμόσφαιρα πνιγηρή. Σε κάποια σημεία το σκοτάδι είναι τόσο πηχτό που δεν μπορούμε να διακρίνουμε μια πόρτα ή έναν διάδρομο, αλλά, σε γενικές γραμμές, έχει γίνει καλή δουλειά στην προσαρμογή.

Μετά από λίγη ώρα, πάντως, παίζοντας το MADiSON VR αρχίζεις να ξεχνάς ότι βρίσκεται στο σπίτι σου και μπαίνεις όλο και πιο μέσα στον εφιαλτικό κόσμο.

madison vr gameplay

image: BLOODIOUS GAMES

Οι δονήσεις του PS VR2 αυξάνουν το immersion

Εκτός από τα αξιόλογα γραφικά, σημαντικό ρόλο παίζει η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του PS VR2. Για παράδειγμα, όταν ο χαρακτήρας βρίσκεται αντιμέτωπος με αλλόκοτες επιδράσεις στο μυαλό του, το σετ κεφαλής του VR δονείται.

Δόνηση έχουμε και στα χέρια, όποτε αγγίζουμε αντικείμενα αλλά και επιφάνειες -με αποτέλεσμα ο κόσμος να αποκτά την αίσθηση του υπαρκτού, να φαίνεται πως έχει υπόσταση. Ο ήχος ακολουθεί, ανεβάζοντας το immersion και τον τρόμο, με κάθε τρίξιμο πόρτας που ακούγεται και σηκώνει τις τρίχες μας.

Ο χειρισμός, δυστυχώς, δεν είναι ιδανικός. Για να παίξουμε το MADiSON στη νέα εκδοχή του, κινούμαστε με τον μοχλό του χειριστηρίου, αφού διαλέξουμε πρώτα, μεταξύ άλλων, το ύψος μας, αν θα παίζουμε με βάση το δεξί χέρι, αν θα στρίβουμε με την κίνηση του κεφαλιού και αν θα γυρνάμε απότομα ή ομαλά.

madison vr gameplay

image: BLOODIOUS GAMES

Η κίνηση δεν παρουσιάζει προβλήματα, αλλά η αλληλεπίδραση με αντικείμενα και με στοιχεία του περιβάλλοντος μπορούσε να έχει σχεδιαστεί καλύτερα.

Δυστυχώς, ο χειρισμός του MADiSON VR είναι ενοχλητικός

Βασικό πρόβλημα: όταν θέλουμε, ας πούμε, να ανοίξουμε ένα συρτάρι, το οποίο βρίσκεται κάτω από ένα άλλο συρτάρι, η επιλογή είναι κάπως άχαρη και δεν είναι ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίον διαλέγουμε.

Διαβάστε επίσης:  Zombieland: Headshot Fever Reloaded - Review

Στην ουσία, έχουμε δύο επιλογές όταν αλληλεπιδρούμε: μπορούμε να πιάσουμε ένα αντικείμενο με το εικονικό χέρι μας ή να τεντώσουμε το χέρι μέχρι να εμφανιστεί το κατάλληλο εικονίδιο και τότε να το τραβήξουμε.

Έτσι, όταν ένα αντικείμενο βρίσκεται στο πάτωμα, μπορούμε να σκύψουμε (με το σώμα αλλά και το πλήκτρο crouch) και να το πιάσουμε, αλλά μπορούμε και να το τραβήξουμε από μακριά, για να έρθει στο χέρι μας χωρίς να χρειαστεί να πλησιάσουμε στο έδαφος.

Είναι σωστή προσέγγιση, αλλά οι κινήσεις δεν είναι πάντα σωστά μεταφρασμένες στο χειριστήριο. Επίσης, όταν προσπαθούμε να ανοίξουμε πόρτες με το πόμολο ή με ένα κλειδί, παρατηρούμε ότι συχνά η κίνηση δεν λειτουργεί όπως θα θέλαμε: κολλάει το χέρι μας στο πόμολο και δεν μπορούμε να το αφήσουμε, ή δεν μπορούμε να το πιάσουμε καν. Σε σημεία, ο χειρισμός γίνεται πολύ, πολύ εκνευριστικός.

gameplay

image: BLOODIOUS GAMES

Μάλιστα, επειδή τα χέρια μας έχουν υπόσταση, μπορεί να ανοιγοκλείνουμε μια πόρτα κατά λάθος: την ανοίγουμε με το πόμολο, κατεβάζουμε το χέρι και τη σπρώχνουμε χωρίς να το θέλουμε, με αποτέλεσμα να κλείνει πάλι. Επιπλέον, ότι το gameplay είναι πολύ πιο ομαλό αν παίζουμε στα όρθια, αφού όταν καθόμαστε χάνεται πολύ συχνότερα η εστίαση.

Ασυνέπεια στην αλληλεπίδραση

Επίσης, παρόλο που τα χέρια μας έχουν υπόσταση, σε κάποια σημεία, όπως σε cutscenes όπου συνεχίζουμε να βλέπουμε σε πρώτο πρόσωπο, ο χαρακτήρας μας περνά μέσα από στοιχεία του χώρου, όπως σανίδες που είναι καρφωμένες στον τοίχο, πλήττοντας έτσι το immersion.

Ακόμα, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στους χώρους του σπιτιού: ενώ κάποια αντικείμενα μπορούμε να τα πιάσουμε, να τα σηκώσουμε, να τα πετάξουμε (και είναι όμορφα σχεδιασμένα), άλλα δεν μπορούμε καν να τα αγγίξουμε και το χέρι μας περνά από μέσα τους.

Παρόλο που έχει γίνει προσπάθεια για προσαρμογή του χειρισμού σε VR, δεν έχουν αλλάξει όλες οι δραστηριότητες: ενώ κάποιες γίνονται με πραγματικές κινήσεις των χεριών, άλλες χρειάζονται απλώς το πάτημα ενός πλήκτρου.

Έτσι, ενώ θα βάλεις μια κασέτα στο κασετόφωνο για να παίξει, ενώ θα ανοίγεις τις πόρτες με κλειδί, γυρνώντας το με το χέρι σου, θα ανοίξεις και ένα χρηματοκιβώτιο απλώς πατώντας το κατάλληλο πλήκτρο, ενώ θα ακούσεις τα μηνύματα σε τηλεφωνητή συσκευής χωρίς να πρέπει να πατήσεις το πλήκτρο που βλέπεις μπροστά σου. Είναι μια παράξενη διαφορά μεταξύ αντικειμένων, χωρίς προφανή λόγο, που, επίσης, πλήττει το immersion.

Διαβάστε επίσης:  Dead Island 2 - Review

Η φωτογραφική μηχανή στο MADiSON VR

Ειδικό ενδιαφέρον έχει η φωτογραφική μηχανή που κρατάμε. Στο MADiSON VR, το inventory λειτουργεί ως εξής: πιάνουμε ένα αντικείμενο στο χέρι μας και, αν θέλουμε να το αποθηκεύσουμε, το βάζουμε χειροκίνητα στην πλάτη μας. Μετά, πατάμε ένα πλήκτρο και ανοίγουμε το inventory μπροστά στα μάτια μας, για να διαλέξουμε το αντικείμενο που θέλουμε και να το πιάσουμε με το χέρι.

Αν βάλουμε το χέρι μας στην πλάτη, χωρίς να κρατάμε κάτι, μπορούμε να πιάσουμε τη φωτογραφική μηχανή, που είναι ο πιο βασικός μηχανισμός του gameplay. Την κρατάμε, στοχεύουμε και πατάμε το πλήκτρο για να τραβήξουμε φωτογραφία, ξεκλειδώνοντας έτσι ειδικές πόρτες ή αποκαλύπτοντας στοιχεία που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι.

Αφού πατήσουμε το πλήκτρο της φωτογραφικής μηχανής, βγαίνει η φωτογραφία από μέσα της και πρέπει να την πιάσουμε και να την κουνήσουμε πέρα-δώθε για να εμφανιστεί η εικόνα. Οπτικά, οι φωτογραφίες είναι εξαιρετικές: γυαλίζουν όσο πρέπει για να φαίνονται ρεαλιστικές, αλλά όχι τόσο ώστε να ενοχλούν.

Είναι ένας διασκεδαστικός μηχανισμός σε VR και λειτουργεί σωστά, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: όταν, ας πούμε, φωτογραφίζουμε έναν τοίχο για να εμφανιστούν στην εικόνα κάποια σύμβολα που χρειαζόμαστε σε γρίφο, είναι κάπως δύσκολο να τα διακρίνουμε σωστά στη μικρή φωτογραφία που κρατάμε στο χέρι μας και πρέπει να τη φέρουμε πολύ κοντά στο πρόσωπο -πράγμα άβολο, λόγω της κίνησης αλλά και της θολούρας που μπορεί να προκύψει όταν πάμε να εστιάσουμε τα μάτια μας σε τόσο κοντινή απόσταση.

MADiSON VR: Μια αξιόλογη κυκλοφορία τρόμου

Τελικά, αν έχετε συσκευή VR, το MADiSON είναι μια εξαιρετική επιλογή, αν σας αρέσει ο τρόμος. Η ατμόσφαιρα είναι εφιαλτική, το σενάριο επιδραστικό και οι ήδη έντονες σκηνές γίνονται ακόμα πιο τρομακτικές σε αυτήν την εκδοχή.

Έχει γίνει επαρκής δουλειά στην προσαρμογή και, παρά τα ελαττώματα, είναι μια έκδοση που αξίζει την προσοχή σας, ειδικά αν δεν έχετε παίξει το παιχνίδι στην αρχική του μορφή (αν το έχετε παίξει και το απολαύσατε, πάλι θα βρείτε λόγους για να ασχοληθείτε με τη νέα εκδοχή). Τα προβλήματα του παιχνιδιού παραμένουν ως είχαν (αφηρημένη γρίφοι, backtracking), προστίθενται και νέα, αλλά το πρότζεκτ παραμένει αξιόλογο.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, PS5 (PS VR2)madison vr key art
Δοκιμάστηκε σε:
  PS5 (PS VR2)
Εταιρεία Ανάπτυξης: BLOODIOUS GAMES
Εκδότρια Εταιρεία: BLOODIOUS GAMES
Είδος: Horror
Pegi: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 2 Μαΐου 2024
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Όμορφο, ατμοσφαιρικό, τρομακτικό
  • Εφιαλτικές σκηνές, σωστή προσέγγιση του τρόμου
  • Καλή προσπάθεια προσαρμογής σε περιβάλλον VR
  • Οι λειτουργίες του PS VR2 αυξάνουν το immersion

Αρνητικά

  • Ενοχλητικός χειρισμός
  • Κάποιοι μηχανισμοί δεν μεταφράζονται σωστά
  • Ασυνέπεια στην αλληλεπίδραση με το περιβάλλον

Βαθμολογία

7.5
Καλό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ