The Lord of the Rings: Gollum – Review

Έχετε ακούσει, σίγουρα, ότι το παιχνίδι The Lord of the Rings: Gollum είναι κακό. Δυστυχώς, είναι αλήθεια.

Πολλές επιλογές που έκανε η εταιρεία ανάπτυξης του Gollum προκαλούν απορία.

Βασική ερώτηση: γιατί επιλέχθηκε αυτός ο χαρακτήρας, γιατί διάλεξαν να κάνουν παιχνίδι για τον Gollum.

Ο χαρακτήρας αυτός, στα βιβλία του Tolkien και στις ταινίες του Jackson, είχε ενδιαφέρον.

Ωστόσο, είχε ενδιαφέρον επειδή δεν τον βλέπαμε συνεχώς, ήταν μια μυστηριώδης φιγούρα με συναρπαστικό υπόβαθρο.

Είναι ένας χαρακτήρας που έχει πολλά να δώσει, αλλά όχι όταν βρίσκεται στο προσκήνιο.

Δεν είναι τυχαίος ο ρόλος που του δόθηκε στην κινηματογραφική και τη λογοτεχνική εκδοχή, αφού ο Gollum δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος του πρωταγωνιστή.

The Lord of the Rings: Gollum

Photo: Nacon

Ο Gollum στον βασικό ρόλο… δεν τα καταφέρνει

Η Daedalic, ωστόσο, έφτιαξε ένα τέτοιο παιχνίδι, με τον Gollum στον βασικό ρόλο. Η ιστορία που αφηγείται το The Lord of the Rings: Gollum λαμβάνει χώρα μεταξύ του The Hobbit και του The Fellowship of the Ring.

Τα γεγονότα που αποτελούν τον βασικό κορμό του σεναρίου δεν είναι ενδιαφέροντα. Ο Gollum έχει δώσει ό,τι μπορούσε, ήδη. Η ιστορία του παιχνιδιού δεν είναι επαρκής, δεν μπορεί να διατηρήσει το ενδιαφέρον.

Η πλοκή μοιάζει με κολάζ των πεταμένων σημειώσεων του Tolkien, μέσα από τον κάδο σκουπιδιών.

Επίσης, η αφήγηση υποθέτει ότι έχουμε ήδη επαφή με το franchise, ότι ήδη γνωρίζουμε ποιος είναι ο Gollum.

Αν δεν ξέρετε, θα δείτε κάποιες μπερδεμένες σκηνές με τον Gollum και τον Smeagol, χωρίς επαρκή επεξήγηση.

Αλλά, ακόμη και αν ξέρετε, δεν θα βρείτε ενδιαφέρον εδώ, σε καμία πτυχή της ιστορίας.

Τα ελάχιστα θετικά στοιχεία του The Lord of the Rings: Gollum

Το σενάριο, όμως, δεν είναι το χειρότερο τμήμα της εμπειρίας. Μπορούμε, ας πούμε, να δεχτούμε ότι η φωνή του Gollum είναι σωστή, ότι η ερμηνεία είναι ικανοποιητική και ότι το setting είναι ενδιαφέρον.

The Lord of the Rings: Gollum

Photo: Nacon

Επίσης, μπορούμε να πούμε ότι η μουσική είναι αξιόλογη, αν και όχι αξιομνημόνευτη.

Αν περάσουμε σε άλλους τομείς, βλέπουμε χειρότερη κατάσταση. Μπορεί η ιδέα της επέκτασης του σεναρίου που αφορά τον Gollum να είναι αλλόκοτη, η ιδέα ενός stealth/horror στη Mordor, όμως, είναι καλοδεχούμενη.

Απίστευτα κακός οπτικός τομέας

Όμως, υπάρχουν πάρα, πάρα πολλά προβλήματα. Αρχικά, βλέπουμε με δυσπιστία τα γραφικά. Συχνά ακούμε ότι ένα παιχνίδι «μοιάζει να έρχεται από άλλη γενιά», αλλά, σε αυτήν την περίπτωση, ναι, έτσι μοιάζει.

Το The Lord of the Rings: Gollum είναι τόσο εφιαλτικό οπτικά που θα δεχόταν κακές κριτικές ακόμα και αν είχε κυκλοφορήσει σε παλιότερες γενιές κονσολών.

Οι κινήσεις, τα animations, σε σώματα και πρόσωπα, είναι πραγματικά κακοφτιαγμένες. Οι χαρακτήρες κινούνται εντελώς παράταιρα, δεν πείθουν, ενώ τα πρόσωπά τους μοιάζουν σαν να προέρχονται από πρώιμη έκδοση ενός ερασιτεχνικού παιχνιδιού.

Οι NPCs είναι σοκαριστικά κακοφτιαγμένοι, με ελάχιστες λεπτομέρειες, «νεκρή» έκφραση προσώπου, ανύπαρκτα animations και μαλλιά που μοιάζουν με φύλλα θάμνου.

The Lord of the Rings: Gollum

Photo: Nacon

Ο ίδιος ο Gollum, μάλιστα, δείχνει εντελώς αλλόκοτος, φτιαγμένος με τρόπο που παραπέμπει στην εποχή των PS3/Xbox 360. Τα Orcs είναι τόσο κακοσχεδιασμένα που, αντί για τρομακτικά, είναι αστεία.

Οι πίστες είναι, επίσης, κακοσχεδιασμένες οπτικά, χωρίς λεπτομέρειες, χωρίς ικανοποιητικά εφέ, με μουντά, βαρετά χρώματα. Ακόμα, υπάρχουν πολλά glitches: χρώματα τρεμοπαίζουν, ο Gollum περνά μέσα από τοίχους και πολλά άλλα.

Τεχνικά προβλήματα, κακοστημένοι μηχανισμοί

Επίσης, θα δείτε έντονο clipping (τα πόδια μέσα στο πάτωμα, συνέχεια), πίξελ σε φωτισμούς και πτώσεις στο frame rate, εδώ κι εκεί. Το UI είναι απαρχαιωμένο, άσχημο. Τέλος, ο ήχος κολλάει μερικές φορές, και ακούγεται μόνιμα ένα ηχητικό εφέ, μέχρι να κάνουμε reload.

Μιλάμε για κατάσταση που προκαλεί δυσπιστία και απορία για το πώς είναι δυνατόν να κυκλοφόρησε ένα σύγχρονο παιχνίδι σε αυτή τη μορφή. Δεν βλέπουμε συχνά τόσο κακή κατάσταση στον οπτικό/τεχνικό τομέα και, σε κάθε περίπτωση, δεν θα το περιμέναμε από παιχνίδι με το «Lord of the Rings» στον τίτλο του.

Διαβάστε επίσης:  The Lord of the Rings: Gollum - Επιτέλους ένα πειστικότατο trailer για το παιχνίδι

Στο gameplay, τα πράγματα είναι χειρότερα. Το stealth, η εξερεύνηση και το platforming βρίσκονται στον πυρήνα της εμπειρίας, είναι, όμως, και τα τρία σε τραγελαφική κατάσταση.

Το stealth είναι εντελώς αδιάφορο, με παλιομοδίτικους μηχανισμούς (ρίξε πέτρα, πάει ο εχθρός να δει τι έγινε, περνάς από πίσω του) που πολλές φορές δεν λειτουργούν καν. Οι εχθροί λειτουργούν με εντελώς βασικού τύπου ΑΙ και είναι πανεύκολο να τους ξεγελάσουμε.

Για παράδειγμα, παρόλο που το παιχνίδι θέλει να κινηθούμε κρυφά, πολλές φορές απλώς τρέχουμε μέχρι το επόμενο checkpoint, χωρίς πρόβλημα.

The Lord of the Rings: Gollum

Photo: Nacon

Επίσης, υπάρχουν κάποια πολύ εκνευριστικά σημεία: μπορεί να γίνει auto save αφού σε έχει εντοπίσει ένας εχθρός και, όποτε κάνεις load, να χάνεις αμέσως -και να χρειαστεί να πας από την αρχή της πίστας, ας πούμε (το ίδιο συμβαίνει και με «σπασμένα» quests).

Οι μηχανισμοί έχουν κι άλλα προβλήματα: πάμε να κρυφτούμε κάτω από ένα τραπέζι, αλλά κολλάμε στη γωνία και μας βλέπει εχθρός (συμβαίνει πολύ συχνά). Πολλές φορές θα δείτε ότι πεθαίνετε… αλλά δεν υπάρχει σχετικό animation, απλώς βλέπετε την οθόνη του game over χωρίς να αντιδρά το σώμα του Gollum σε ό,τι συμβαίνει.

Το platforming του The Lord of the Rings: Gollum σπάει νεύρα

Η εξερεύνηση πλήττεται από τον κακό και μη ξεκάθαρο σχεδιασμό επιπέδων και από τις πολύ βαρετές αποστολές.

Υπάρχει αποστολή, ας πούμε, που σου ζητά, σε ένα σημείο της, απλώς να περιμένεις για λίγο -γενικά, θα περιμένετε αρκετά, πολλές φορές, μέχρι να ενεργοποιηθεί κάτι, μέχρι να κουνηθεί ένας χαρακτήρας κ.λπ.

Κάποιες φορές υπάρχουν ενδείξεις που δείχνουν πού πρέπει να πας, άλλες όχι, ενώ ο σχεδιασμός των επιπέδων μπερδεύει και ο χάρτης δεν βοηθά καθόλου.

Επίσης, οι ενδείξεις, ακόμα και όταν υπάρχουν, μπορεί να μπερδεύουν περισσότερο. Για παράδειγμα: αποστολή σου ζητά να βρεις πέντε αντικείμενα στον χώρο, το marker σου δείχνει ένα, αλλά πηγαίνοντας προς τα εκεί βρίσκεις άλλο… και το marker δεν στο δείχνει. Πας σε αυτό που δείχνει η ένδειξη, το παίρνεις, μετά ενεργοποιείται για το άλλο που μόλις προσπέρασες και γυρνάς πίσω.

Ακόμα, ακόμα και όταν πιστεύεις ότι βλέπεις πού πρέπει να πας, μπορεί να κάνεις λάθος. Δεν είναι πάντα προφανές αν μπορείς να πας κάπου, αν είναι ανοιχτός ο δρόμος, αν φτάνεις ως εκεί με άλμα. Επίσης, μερικές φορές, βλέπεις μια πλατφόρμα και είναι ξεκάθαρο ότι μπορείς να φτάσεις εκεί, αλλά δεν μπορείς να ανέβεις, επειδή το παιχνίδι δεν «θέλει» να πας εκεί.

The Lord of the Rings: Gollum

Photo: Nacon

Μιας και λέμε για άλματα: το platforming του The Lord of the Rings: Gollum είναι εξοργιστικό.

Το άλμα είναι πολύ ανάλαφρο και μη ακριβές. Έτσι, υπάρχει έντονη βοήθεια, που σε οδηγεί αυτόματα στον στόχο. Για παράδειγμα, αν πηδάς για να πιάσεις μια προεξοχή και μπορείς να φτάσεις ως εκεί, θα δεις, πολλές φορές, τον Gollum να οδηγείται αυτόματα εκεί, με διαφορετική ταχύτητα και συμπεριφορά σε σχέση με ό,τι θα έκανε σε κανονικό άλμα.

Όμως, η βοήθεια αυτή δεν συμβαίνει πάντα, δεν είναι συνεπής, ενώ είναι και προβληματική: κάποιες φορές δεν λειτουργεί καν, ενώ ο τρόπος με τον οποίον μας παίρνει τον έλεγχο είναι συχνά εκνευριστικός.

Άλλος ενοχλητικός τρόπος που εξαφανίζεται η συνέπεια: όταν κρέμεσαι από κάπου, αν υπάρχει πίσω σου άλλη πλατφόρμα για να πιαστείς, θα δεις μια ένδειξη που λέει να πατήσεις ένα πλήκτρο για να πηδήξεις προς τα πίσω.

Διαβάστε επίσης:  Tomb Raider I–III Remastered Starring Lara Croft - Review

Αυτή η ένδειξη εμφανίζεται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Μετά, όμως, αφού την έχεις δει σε κάθε τέτοια περίπτωση, εδώ και πολλές ώρες, δεν εμφανίζεται για ένα άλμα. Έτσι, καθώς ο σχεδιασμός μπερδεύει με πολλές πληροφορίες στα περιβάλλοντα, δεν μπορείς να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις και απλώς προχωράς στην τύχη.

Κι άλλα, κι άλλα, κι άλλα προβλήματα

Ακόμα μία τέτοια περίπτωση: το παιχνίδι θα σου ζητήσει, ξαφνικά, να κάνεις κάτι που δεν έχεις ξανακάνει ως τότε, χωρίς να σου εξηγήσει ποτέ πώς ακριβώς θα γίνει αυτή η ενέργεια.

Ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει στο wall run, στο τρέξιμο πάνω σε τοίχους, το οποίο τις περισσότερες φορές απλώς δεν λειτουργεί, δεν ενεργοποιείται καν και πέφτουμε στο κενό, ξεκινώντας από το checkpoint (δεν είναι αρκετά συχνά τα checkpoints, μάλιστα).

Υπάρχουν και κάποιοι μηχανισμοί που μας βάζουν να οδηγούμε companions, αλλά, επίσης, πρόκειται για «σπασμένες» λειτουργίες, που δεν δουλεύουν καν συνήθως και που εκνευρίζουν πάντα.

The Lord of the Rings: Gollum

Photo: Nacon

Εκτός από αυτά, δεν υπάρχει κάτι άλλο να κρατήσει το ενδιαφέρον. Δεν υπάρχουν skills, δεν έχουμε κάποιου είδους πρόοδο, ενώ υπάρχει ένα σύστημα επιλογών διαλόγου που είναι πάρα πολύ ρηχό και δεν βγάζει πολύ νόημα.

Χωρίς να έχουν δοθεί επαρκείς εξηγήσεις, καλούμαστε να διαλέξουμε μεταξύ κάποιων απαντήσεων, για να διαμορφώσουμε τον χαρακτήρα του Gollum, αλλά δεν έχουμε ποτέ αρκετές πληροφορίες για να κάνουμε την επιλογή μας -ούτε για να κατανοήσουμε τις συνέπειές της. Όπως όλα τα συστήματα το gameplay, είναι πρόχειρα στημένο και επιφανειακό.

Επιπλέον, κολλήματα σε στοιχεία του περιβάλλοντος παρατηρούνται και εκτός stealth: σε κυνηγάει ένας εχθρός, προσπαθείς να μπεις σε ένα τούνελ για να ξεφύγεις, όσο κι αν πατάς το κατάλληλο πλήκτρο δεν μπορείς να μπεις, αν και ξέρεις ότι το τούνελ βρίσκεται εκεί για αυτόν ακριβώς τον λόγο…

Μείνετε μακριά από το The Lord of the Rings: Gollum

Αυτά και πολλά ακόμα προβλήματα, όπως η πολύ αργή απόκριση του χειρισμού, οι βαρετοί γρίφοι, οδηγούν το The Lord of the Rings: Gollum σε μια λίστα παιχνιδιών που δεν υπάρχει λόγος να παίξει κανένας άνθρωπος.

Δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να είναι έστω λειτουργικά, ώστε να μπορούμε να απολαύσουμε έστω κάποιο τμήμα της εμπειρίας.

Είναι 12 περίπου ώρες απόλυτου τρόμου: εφιαλτικές στιγμές, όταν χάνουμε και ξέρουμε ότι θα ξαναπαίξουμε ένα κομμάτι μιας πίστας, ότι θα ξαναδούμε τα απαίσια γραφικά και θα παίξουμε τα κακοφτιαγμένα επίπεδα με τους ενοχλητικούς μηχανισμούς.

Κάτι πήγε πολύ στραβά στην ανάπτυξη αυτού του παιχνιδιού και ελπίζουμε στο μέλλον να δούμε το σύμπαν του Tolkien να μπαίνει στα βιντεοπαιχνίδια ξανά, αλλά όχι με αυτόν τον τρόπο… Δεν υπάρχει τίποτα εδώ, μην πλησιάζετε.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo SwitchThe Lord of the Rings: Gollum - Boxart
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Daedalic Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Daedalic Entertainment / Nacon
Είδος: Action-adventure
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 25 Μαΐου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Επαρκές voice acting για τον Gollum
  • Ενδιαφέρον setting
  • Αξιόλογη μουσική

Αρνητικά

  • Αδιάφορη πλοκή
  • Απίστευτα προβλήματα στα γραφικά, από άλλη εποχή
  • Πολλά τεχνικά προβλήματα
  • Απαράδεκτο platforming
  • Εκνευριστικό stealth
  • Μπερδεμένος σχεδιασμός επιπέδων
  • Βαρετές αποστολές, ανεπαρκείς ενδείξεις
  • Κακοσχεδιασμένοι, μη λειτουργικοί μηχανισμοί
  • Ανούσιο σύστημα επιλογών διαλόγου
  • Ανιαροί γρίφοι

Βαθμολογία

3
Κακό
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ