God of War Ragnarök: Valhalla – Review

Το Valhalla, το DLC του God of War Ragnarök, είναι καλύτερο και πιο ουσιώδες απ’ ό,τι φαντάζεστε. Και, φυσικά, είναι περισσότερη μάχη με τα εξαιρετικά συστήματα του GoW,

Η Santa Monica κυκλοφόρησε ένα DLC για το God of War Ragnarök, το οποίο διατίθεται δωρεάν σε άτομα που έχουν στην κατοχή τους το βασικό παιχνίδι. Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται για ένα DLC που εισάγει μηχανισμούς τύπου roguelike στην εμπειρία.

Τι είναι το God of War Ragnarök: Valhalla

Αυτό σημαίνει ότι, σε αυτή τη νέα εκδοχή που μας δίνει το Valhalla, παίζουμε σε λούπα, χάνουμε και αρχίζουμε ξανά από την αρχή, ξεκλειδώνοντας αναβαθμίσεις για τον Kratos, ώστε να γίνεται όλο και ισχυρότερος και να μπορούμε, κάθε φορά, να σημειώνουμε νέα πρόοδο, να προχωρούμε κάθε φορά περισσότερο.

God of War Ragnarök: Valhalla gameplay

photo: SIE

Καταλαβαίνω ότι μπορεί να φοβάστε, περιμένοντας ένα «ξερό» roguelike, ένα mode τύπου «αρένα». Παρόλο που, με την τρομερή μάχη του GoW Ragnarök και με δεδομένο ότι το DLC διατίθεται δωρεάν, ένα τέτοιο mode θα ήταν ευπρόσδεκτο, η Santa Monica ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες με το Valhalla.

Λοιπόν, το νέο μίνι-κεφάλαιο του Ragnarök μάς στέλνει μετά τη βασική περιπέτεια (άρα καλό είναι να τερματίσετε πρώτα το κυρίως μέρος, αν και μπορείτε να αρχίσετε το DLC όποτε θέλετε, από το κεντρικό μενού) και ο Kratos βρίσκεται στη Valhalla.

Ο πρωταγωνιστής, μόνος του αυτήν τη φορά (εντάξει, όχι εντελώς, έχει μαζί τον Mimir), ταξιδεύει σε μια λούπα και στις αναμνήσεις του, για να μπορέσει να βρει την ηρεμία και τον εαυτό του, μετά τα γεγονότα των δύο τελευταίων, αλλά και των παλιότερων τίτλων της σειράς.

Νέο σενάριο, ιδανικό κλείσιμο για τον Kratos

Αυτό που ακολουθεί δεν έχει σχέση με μια σκέτη αρένα, αλλά είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία του Kratos, το οποίο δίνει ένα πολύ ικανοποιητικό κλείσιμο στην περιπέτειά του -τόσο ικανοποιητικό, μάλιστα, που θα ήταν ιδανικό για τέλος όλης της σειράς.

God of War Ragnarök: Valhalla gameplay

photo: SIE

Υπάρχει αρκετός νέος διάλογος (μεταφρασμένος και μεταγλωττισμένος αξιόλογα στα Ελληνικά, με πετυχημένες ερμηνείες και σωστή επιλογή λέξεων και ύφους), υπάρχουν εντελώς απροσδόκητες συνδέσεις με το παρελθόν του πρωταγωνιστή και αναφορές σε αυτό, για τις οποίες δεν θα σας μιλήσω, για να μην κάνω spoilers, θα πω όμως το εξής: αν είστε fan της σειράς, ειδικά από τα παλιότερα χρόνια της, κατεβάστε το DLC τρέχοντας.

Το ύφος της αφήγησης είναι πλήρως ικανοποιητικό, οι ηθοποιοί εξαιρετικοί, οι αναφορές ανατριχιάζουν, ο διάλογος είναι καλογραμμένος και υπάρχουν εντυπωσιακά σκηνικά που δεν περιμέναμε να δούμε σε ένα τόσο «μικρό» DLC που διατίθεται δωρεάν.

Το gameplay του God of War Ragnarök: Valhalla

Τώρα, στο gameplay. Ναι, το Valhalla αντλεί έμπνευση από σύγχρονα παιχνίδια του είδους των roguelikes (lites, ΟΚ). Ωστόσο, αν αυτό σας ανησυχεί, να ξέρετε ότι δεν πρόκειται για σκληροπυρηνικό παιχνίδι του στιλ αυτού.

Διαβάστε επίσης:  God of War: Εικασίες για νέα State of Play την επόμενη εβδομάδα, με ημερομηνία κυκλοφορίας του Ragnarok

Αυτό που έχουμε είναι το εξής: ξεκινάμε από μια παραλία και, μπαίνοντας σε μαγικές πόρτες (δεν υπάρχει loading, παρά μόνο όταν χάνουμε), ταξιδεύουμε από το ένα «δωμάτιο» στο άλλο. Οι περιοχές είναι επαρκώς διαφοροποιημένες οπτικά, σε ξεχωριστά δωμάτια τύπου «αρένα», γεμάτα με εχθρούς αρκετών ειδών.

Εμείς καλούμαστε να σκοτώνουμε όλους τους αντιπάλους σε κάθε αρένα και μετά να ανοίγουμε ειδικά σεντούκια που μας δίνουν αναβαθμίσεις για τα όπλα και τα στατιστικά του Kratos. Σε αυτήν την περιπέτεια δεν κρατάμε ό,τι ξεκλειδώσαμε στο βασικό παιχνίδι, άρα ξεκινάμε από την αρχή και «φοράμε» τα upgrades.

Οι πανοπλίες, να σημειωθεί, που ξεκλειδώνουμε (πανέμορφες), δεν έχουν αντίκτυπο στο gameplay, είναι αποκλειστικά διακοσμητικές.

Τα στοιχεία roguelike

Τα σεντούκια και άλλα αντικείμενα που βρίσκουμε μας δίνουν τη δυνατότητα επιλογής: έχουμε relics που μας δίνουν ειδικές επιθέσεις με ορισμένο αριθμό χρήσεων, υπάρχουν perks που ενισχύουν τη δύναμη των όπλων μας, άλλα που ανεβάζουν τα στατιστικά όπως το strength, και άλλα, αρκετά ώστε να δίνεται βάθος στο gemeplay.

Υπάρχουν και κλασικά κολπάκια του είδους των roguelikes, όπως κουτιά που μας βάζουν να θυσιάσουμε κάτι για να πάρουμε μια αναβάθμιση ή άλλα που μας δίνουν μια αρνητική κατάσταση και πρέπει να ολοκληρώσουμε μερικά δωμάτια για να φύγει και για να πάρουμε κάποιο δωράκι.

kratos with axe

photo: SIE

Καθώς η διάρκεια του τίτλου κυμαίνεται περίπου στις 4-6 ώρες για να δούμε το σενάριό του ως το τέλος, μην περιμένετε ένα ιδιαίτερα περίπλοκο roguelike.

Ωστόσο, μην περιμένετε ένα εντελώς απλό, κιόλας, αφού το Valhalla βρίσκει την ισορροπία που χρειάζεται. Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί συνδυασμοί για να φτιάχνουμε ξεχωριστά builds, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας στα όπλα και στο στιλ μάχης, ας πούμε.

Επίσης, υπάρχουν αρκετές επιλογές προσβασιμότητας, ενώ έχουμε και επιλογές δυσκολίας, για να προσαρμόσετε την εμπειρία στα μέτρα σας. Σε γενικές γραμμές, η δυσκολία κινείται στα επίπεδα του βασικού παιχνιδιού.

Τα νέα στοιχεία στο DLC του God of War

Στο DLC υπάρχουν και νέα στοιχεία, ενώ η αξιοποίηση των ήδη γνώριμων assets του Ragnarök με νέους τρόπους διατηρεί τη φρεσκάδα. Από μόνο του το γεγονός ότι πλέον παλεύουμε χωρίς έναν σύντροφο δίπλα μας είναι αρκετό για να νιώσουμε ότι παίζουμε κάτι νέο. Ωστόσο, δεν είναι το μόνο.

Θα δούμε νέες τοποθεσίες, θα ακούσουμε νέα μουσική, θα χρησιμοποιήσουμε νέες δυνάμεις, θα αντιμετωπίσουμε καινούργιους τύπους εχθρών, όλα με πετυχημένο σχεδιασμό, ενώ υπάρχουν και cutscenes, επίσης καλοστημένα.

Διαβάστε επίσης:  God of War: Τελικά, πότε θα μάθουμε περισσότερα; -«Υπομονή», λέει ο Cory Barlog

Υπάρχουν bosses, έχουμε νέα trophies, μπορούμε να συνεχίσουμε να παίζουμε μετά το φινάλε, για να ξεκλειδώσουμε όλες τις αναβαθμίσεις του Kratos, αλλά και για να λάβουμε μέρος σε ειδικές προκλήσεις, σε ξεχωριστές αρένες με χρονόμετρο και σκορ.

Με λίγα λόγια, το περιεχόμενο, νέο και ήδη γνωστό, είναι καλοσχεδιασμένο, επαρκές σε ποσότητα και ενδιαφέρον σε όλη τη διάρκειά του, με περισσότερο βάθος απ’ ό,τι περιμέναμε και με μερικές αξιοπρόσεκτες προσθήκες και διαφοροποιήσεις.

Αρκετή επανάληψη, αλλά όχι τόση ώστε να «καταστρέφει» τη δομή

Το μόνο σημαντικό ελάττωμα εντοπίζεται στην επανάληψη που προκύπτει λόγω του σχεδιασμού σε στιλ roguelike.

Καθώς το Valhalla δεν χρησιμοποιεί σχεδιασμό με procedurally generated επίπεδα, κάθε φορά που παίζουμε μας βάζει να ολοκληρώσουμε τις ίδιες αποστολές.

God of War Ragnarök: Valhalla gameplay

photo: SIE

Υπάρχουν διαφοροποιήσεις, με εχθρούς που αλλάζουν, με πόρτες που επιλέγουμε εμείς ανάλογα με την αναβάθμιση που βλέπουμε ότι περιέχουν, με bosses που αλλάζουν το όπλο τους, αλλά κάποια σημεία παραμένουν σχεδόν ολόιδια και, μετά από μερικές επαναλήψεις, αρχίζουν να κουράζουν.

Το God of War Ragnarök: Valhalla είναι πολύ καλύτερο απ’ ό,τι περιμένετε

Πάντως, για να τερματίσουμε το βασικό μέρος του Valhalla δεν χρειάζεται να ολοκληρώσουμε δεκάδες runs, άρα δεν προλαβαίνει να κουράσει πολύ η επανάληψη, αλλά παραμένει ένα σημείο που θα μπορούσε να βελτιωθεί με περισσότερες αλλαγές ή με τυχαία διαμορφωμένα τμήματα.

Το σύστημα μάχης παραμένει κορυφαίο, τα bosses του DLC είναι συναρπαστικά, η δυσκολία σωστά ρυθμισμένη και μερικά challenges γεμάτα με ένταση.

Η Santa Monica ξεπέρασε τις προσδοκίες μας κατά πολύ και δίνει ένα νέο κεφάλαιο που θα μπορούσε άνετα να σταθεί ως «κανονικό» expansion, καθώς, εκτός από πολύ διασκεδαστικό, είναι και σημαντικό για το σενάριο του franchise. Να σημειωθεί ότι δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιήσουμε κάποια νέα στοιχεία από το DLC, αν αρχίσουμε New Game+ (δεν το δοκίμασα, αλλά με ενημέρωσε το παιχνίδι).

Πρόκειται για μια πολύ καλή στιγμή για να δοθεί τέλος στην ιστορία του Kratos, με τρόπο που θα μας άφηνε με πλήρη ικανοποίηση. Μην το χάσετε.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4god of war valhalla
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Santa Monica Studio
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sony Interactive Entertainment
Διανομή: Sony Hellas
Είδος:‌ Action Adventure
Ηλικίες:‌ 18+‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 12 Δεκεμβρίου 2023
Official website:‌ link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Θετικά

  • Το σύστημα μάχης παραμένει κορυφαίο
  • Νέο περιεχόμενο, εξαιρετικά σχεδιασμένο
  • Ουσιώδες σενάριο, καλογραμμένο, με αξιόλογη μετάφραση/μεταγλώττιση
  • Ιδανικό κλείσιμο για τον Kratos
  • Άψογες αναφορές στο παρελθόν
  • Καλοστημένη δομή τύπου roguelike, σωστή δυσκολία, δυνατότητα για builds

Αρνητικά

  • Επανάληψη που γίνεται κουραστική μετά από μερικές ώρες

Βαθμολογία

9
Τούμπανο!
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ