Stellar Blade – Preview

Λεωνίδας Πάτρας

Μπορεί το νέο κορεατικό hack ‘n’ slash IP, με το όνομα Stellar Blade, να εκθρονίσει ή έστω να αγγίξει τα Devil May Cry και Bayonetta;

Οι αρχές του 2024 για το gaming έχουν την υπογραφή της Sony, και μετά το εξαιρετικό Final Fantasy VII Rebirth [review], αλλά και το αρκετά τίμιο Rise of the Ronin [review], ένας ακόμη αποκλειστικός τίτλος ασιατικής παραγωγής για το PS5 μάς περιμένει τον ερχόμενο Απρίλιο. Αυτήν τη φορά δεν θα είναι οι μπροστάρηδες Ιάπωνες, αλλά η κορεατική Shift Up, που μας πήρε λίγο τα μυαλά με τα πρώτα trailers του Stellar Blade, ενός action τίτλου με hack ‘n’ slash σύστημα μάχης.

Stellar Blade

Photo: SIE – VG24.gr

Το Stellar Blade (αρχικά ανακοινώθηκε ως Project Eve) εντυπωσίασε εξ αρχής τόσο με τον προηγμένο οπτικό του τομέα, τη ρευστότητα της μάχης αλλά και τις εντυπωσιακές παρουσίες, τόσο της πρωταγωνίστριας, όσο και των υπολοίιπων χαρακτήρων που είδαμε μέχρι στιγμής.

Στα χέρια μας παραδόθηκε ένα demo της πρώτης ώρας του τίτλου, το οποίο θα γίνει διαθέσιμο στις 29 Μαρτίου για όλους τους κατόχους PS5 και μας έδωσε μια μικρή γεύση για το τι να περιμένουμε από τον αποκλειστικό τίτλο της Sony. Το Stellar Blade είναι η πρώτη προσπάθεια της Shift Up και, όπως ανέφεραν οι developers, θέλουν να προσφέρουν μια single player εμπειρία σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κορεατικά video games, που ακολουθούν την MMO/Gacha φιλοσοφία.

Stellar Blade

Photo: SIE – VG24.gr

Ιστορία και μουσική επένδυση με επιρροές από Nier Automata

Αναλαμβάνουμε να χειριστούμε την Eve, μια εκ των εκατοντάδων εναέριων μαχητών, που μετά από ένα εντυπωσιακό cutscene αποβιβάζονται σε μια εγκαταλελειμμένη γη. Η ανθρωπότητα βρίσκεται υπό διωγμό στον πλανήτη μετά από την ήττα της από τον εξωγήινο εχθρό με την ονομασία Naytiba (περισσότερα πράγματα δεν αναφέρονται ακόμη για αυτούς).

Την πρώτη ώρα του τίτλου (την πρόοδο μπορείτε να την κρατήσετε και για το πλήρες παιχνίδι) θα μπούμε κατευθείαν στην ωμή και σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι επιζήσαντες από τα τέρατα που υπάρχουν πλέον σε αυτή τη φουτουριστική μετα-αποκαλυπτική γη. Η ζώνη που θα περιηγηθούμε ονομάζεται Xion και αποτελεί μια από τις τελευταίες περιοχές που υπάρχει ζωή, μέσα στα συντρίμμια μιας μεγαλούπολης, που κάποτε έσφυζε από ζωή.

Final Battlefront

Photo: SIE – VG24.gr

Η ατμόσφαιρα της κατεστραμμένης Xion είναι εξαιρετική, με ένα πρασινωπό sci-fi φίλτρο να περιλούζει τις σκοτεινές τοποθεσίες. Η μικρή περιοχή που περιλαμβάνεται στο demo είναι αρκετά γραμμική, αλλά με μικρά περιθώρια για «παραστρατήματα» και εξερεύνηση και ορισμένα “φθηνά” shortcuts. Όταν δεν πολεμάμε τα τέρατα, μπορούμε να σκανάρουμε με το touchpad του DualSense για collectibles ή αντικείμενα αναβάθμισης, αλλά και να εμφανίσουμε αόρατους εχθρούς. Γενικά, ο τίτλος εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του DualSense controller, κυρίως με το haptic feedback.

Το Stellar Blade φαίνεται πως έχει επιρροές από πολλούς τίτλους, όπως το Darksiders και το Nier, αλλά με πολύ πιο ρεαλιστική απεικόνιση, με την πιο τρανταχτή εξ αυτών να είναι το Devil May Cry. Αυτό φαίνεται όχι μόνο στο σύστημα μάχης, αλλά και στον σχεδιασμό των εχθρών-τεράτων.

Stellar Blade

Photo: SIE – VG24.gr

Στιβαρό σύστημα μάχης και μοντέλο χειρισμού

Την πρώτη εισαγωγική ώρα μάς δίνεται η δυνατότητα να γευτούμε τη μάχη σε πρώιμο στάδιο, αλλά με αρκετές βασικές κινήσεις ξεκλειδωμένες. Οι επιθέσεις γίνονται με light και heavy attacks με τα πλήκτρα του τετραγώνου και του τριγώνου του DualSense, αλλά και ορισμένα skills που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με κάποια shortcuts. Πέρα από αυτά, υπάρχουν τα κλασικά parry/perfect parry και dodge/perfect dodge αλά Bayonetta, που αν τα πετύχουμε σωστά, κερδίζουμε πλεονεκτήματα εναντίον των εχθρών, σπάζοντας για παράδειγμα την μπάρα του posture τους. Πέρα από το posture break, πολλοί εχθροί (όπως και η Eve) έχουν μια έξτρα μπάρα ασπίδας, με το σπάσιμο της οποίας ανεβαίνει κατά πολύ το damage που δέχονται.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι τo ιδιαίτερα πρωτότυπο που να κάνει την μάχη να διαφέρει από παρόμοιους τίτλους πέρα από ένα σύστημα perfect dodge συγκεκριμένων επιθέσεων των εχθρών που μας μεταφέρουν ακριβώς από πίσω τους. Γενικά μιλάμε για ένα στιβαρό σύστημα μάχης με καλό ρυθμό (ούτε πολύ γρήγορο, αλλά ούτε και αργό). Αυτό που μένει να δούμε είναι αν τα περαιτέρω skills που δεν μπορέσαμε να ξεκλειδώσουμε στο demo, αλλά και η ποικιλία των εχθρών, είναι ικανά να κρατήσουν έναν τέτοιο πολλά υποσχόμενο τίτλο. Κομβικό σημείο θα είναι σίγουρα και ο σχεδιασμός των maps, μιας και η πρώτη περιοχή ναι μεν οπτικά είναι αρκετά ατμοσφαιρική, όμως σαν gameplay δεν προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο.

Διαβάστε επίσης:  Returnal: Μάθαμε πότε έρχεται στα PC

Από την αρχή πάντως φαίνεται πως μιλάμε για έναν ποιοτικό τίτλο με αρκετά υψηλές αξίες παραγωγής, κάτι που φαίνεται τόσο από την λεπτομέρεια στα γραφικά, αλλά και από τη σωστή απόδοση του συστήματος μάχης.

Beta Skill

Photo: SIE – VG24.gr

Stellar Blade – Σημάδια ποιότητας παραγωγής AAA τίτλου με την εγγύηση της Sony

Στον τομέα των γραφικών λοιπόν, υπάρχουν τρεις επιλογές (Quality, Performance και Balanced) με την τελευταία να είναι η default επιλογή και να προσφέρει καθαρή εικόνα στα textures και τη γενική ανάλυση και αρκετά σταθερό 60άρι framerate. Εντύπωση μας έκανε το τρομερό theme που παίζει στο background σχεδόν σε όλη την διάρκεια της πρώτης αυτής περιοχής που θυμίζει το εισαγωγικό theme του Devil May Cry 5 με τα vocals και τις ηλεκτρικές κιθάρες.

Τέλος, υπάρχουν δύο επιλογές δυσκολίας: η Story και η Normal, με την τελευταία να είναι λίγο πιο απαιτητική, αλλά όχι (προς το παρόν) κάτι το ιδιαίτερα δύσκολο, που να προσεγγίζει τα παιχνίδια Souls. Με το τέλος του demo και αφού εξοντώσουμε το boss της περιοχής, ξεκλειδώνεται στο Main menu η επιλογή Boss Challenge. Στην συγκεκριμένη επιλογή οι developers μάς δίνουν τη δυνατότητα να αναμετρηθούμε με ένα ξεχωριστό και πιο απαιτητικό boss, με ορισμένα πιο εξελιγμένα skills ξεκλειδωμένα. Μια μάχη που μας έκανε ελαφρώς να ιδρώσουμε, αλλά ταυτόχρονα μας προκάλεσε να χρησιμοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα skills.

Stellar Blade

Photo: SIE – VG24.gr

Ενθουσιασμός και συγκρατημένη αισιοδοξία για κάτι μεγάλο

Η ενασχόληση μας με την πρώτη ώρα του Stellar Blade μάς άφησε κάτι παραπάνω από καλές εντυπώσεις, όμως δεν θα δείξουμε υπέρμετρη αισιοδοξία ακόμη. Το σύστημα μάχης έχει βάρος και ο χειρισμός είναι εξαιρετικός, η ατμόσφαιρα και οι χαρακτήρες κερδίζουν από την πρώτη στιγμή, ενώ και ορισμένα RPG στοιχεία (αναβαθμίσεις, skill trees, εξοπλισμός) αφήνουν υπόνοιες για πιο «βαθύ» gameplay. Αν η Shift Up -και κατ’ επέκτασιν η Sony-, πετύχουν στους στόχους που όρισαν με το Stellar Blade, τότε θα μιλάμε για ένα από τα καλύτερα hack ‘n’ slash των τελευταίων ετών, επιπέδου Devil May Cry, Nier και Bayonetta. Υπομονή έναν ακόμη μήνα, μέχρι τις 26 Απριλίου, λοιπόν…

Διαβάστε επίσης:  Ghostrunner 2 - Review

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PS5
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Shift Up Second EVE Studio
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action / Hack n’ Slash
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 26 Απριλίου 2024
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ