Suicide Squad: Kill the Justice League – Review

Ελένη Δρίβα

Στο Suicide Squad: Kill the Justice League οι ήρωες είναι… κακοί.

Rocksteady Studios. Η εταιρεία που έθεσε τις βάσεις, αλλά και τον πήχη ψηλά για τα υπερηρωικά παιχνίδια με τα Batman Arkham, επέστρεψε μετά από χρόνια με ένα νέο project στο ίδιο σύμπαν: το Suicide Squad: Kill the Justice League. Θεωρητικά, φαίνεται σαν όνειρο.

Στην πράξη όμως, το spin-off των Arkham δεν είχε ποτέ την επιτυχία σίγουρη και για να την εξασφαλίσει έπρεπε να ανταπεξέλθει ενάντια σε πολλές προκλήσεις και εμπόδια που δημιουργήθηκαν από όλες τις νέες ιδέες με τις οποίες θέλησε να πειραματιστεί η εταιρεία. Όπως αυτή με την αλλαγή του genre. Τα Batman ήταν single-player παιχνίδια με τεράστια έμφαση στην πλοκή για δεκαετίες, όμως ο follow-up τίτλος είναι κυρίως φτιαγμένος με την ιδέα του multiplayer στο μυαλό. Ένα looter shooter που είτε το θέλει η Rocksteady Studios, είτε όχι συσχετίζεται με τα προηγούμενα παιχνίδια της και η… κάπα που έχουν αφήσει πίσω τους είναι βαριά.

The Suicide Squad

Photo: Warner Bros. Games / VG24

Τέσσερις κάφροι φτάνουν στη Metropolis…

Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι αυτή του πρωταγωνιστή. Ο Bruce Wayne (aka. Batman) δεν είναι ο ήρωας αυτή τη φορά, αλλά ένας εκ των ανταγωνιστών. Στο επίκεντρο βρίσκονται τέσσερις γνωστοί villains της DC: οι Harley Quinn, Deadshot, King Shark και Captain Boomerang, οι οποίοι… αναγκάζονται να σώσουν τον κόσμο από τον Brainiac.

Αν τα Batman Arkham είναι ο λόγος που σας ενδιαφέρει το Suicide Squad: Kill the Justice League, τότε πρέπει εξαρχής να γνωρίζετε πως στους δρόμους της Metropolis, όπου εκτυλίσσεται η ιστορία, δεν θα βρείτε πολλά κοινά στοιχεία. Ναι, το παιχνίδι αφορά το ίδιο σύμπαν, λαμβάνει υπόψη τα γεγονότα της τριλογίας, αναφέρεται σε αυτά, ενίοτε προσφέρει και κάποια συνέχειά τους, αλλά οι διαφορές είναι τεράστιες. Το θέμα είναι αν κάνει καλά αυτό που φτιάχτηκε να κάνει και όχι αν είναι το επόμενο Batman, γιατί δεν είναι και ούτε χρειαζόταν να είναι.

Εν αντιθέσει με τους προηγούμενους τίτλους της εταιρείας λοιπόν, το Suicide Squad: Kill the Justice League δεν παίρνει ποτέ τον εαυτό στα σοβαρά. Και όταν λέμε ποτέ, εννοούμε ποτέ. Ακόμα και στις φαινομενικά σοβαρές σκηνές του. Οι πρωταγωνιστές του είναι ασόβαροι, εγωκεντρικοί, αλαζόνες και έχουν χαοτική χημεία. Το κύριο μέλημα της Rocksteady Studios είναι να διασκεδάσει τους παίκτες. Κάποιες φορές το κάνει με μεγάλη επιτυχία και κάποιες άλλες όχι και τόσο, αλλά είναι κάτι που προσπαθεί σε κάθε σκηνή.

Παρότι… εγκληματίες, οι τέσσερις πρωταγωνιστές γίνονται συμπαθείς με ευκολία, με τη Harley Quinn να κλέβει την παράσταση μαζί με τον King Shark. Οι αντεστραμμένοι ρολόι μεταξύ Suicide Squad και Justice League αποτελούν μια ενδιαφέρουσα σεναριακή ιδέα που ναι μεν καταφέρνει να κρατήσει τον παίκτη μέχρι το τέλος, αλλά αντί να μπει μια τέλεια στις τελευταίες σκηνές, μπαίνει μια άνω τελεία που ίσως αρκετούς να τους αφήσει δυσαρεστημένους.

Όσον αφορά την πλοκή, το Suicide Squad: Kill the Justice League στέκεται αρκετά καλά σε γενικές γραμμές. Αν και που και που χάνει το μέτρο, όπως και οι βασικοί του “ήρωες”, ο πυρήνας του είναι στο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Rocksteady Studios.

Harley Quinn

Photo: Warner Bros. Games / VG24

The Killing Joke

Υπάρχουν όμως σημεία που το παιχνίδι φαίνεται να είναι χωρισμένο στα δύο. Σαν να υπάρχει ένας διχασμός ανάμεσα στα όσα ξέρει να κάνει το συγκεκριμένο στούντιο καλά και αυτά που χρειάστηκε να κάνει για πρώτη φορά για να δημιουργήσει έναν live service τίτλο.

Μια “πτύχωση” του Suicide Squad: Kill the Justice League στην οποία γίνεται αντιληπτό το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι οι αποστολές. Η πρωτοτυπία στη δομή τους είναι ανύπαρκτη. Πρόκειται για ιδέες που βλέπουμε σχεδόν σε κάθε looter shooter. Escort missions που πρέπει να προστατέψετε ένα όχημα για να πάει από το ένα σημείο στο άλλο ή αποστολές όπου πρέπει να σκοτώσετε συγκεκριμένο αριθμό εχθρών και πάει λέγοντας.

Παράλληλα, πέρα από την εμφανέστατη κοινοτυπία, οι δραστηριότητες παρουσιάζουν και απογοητευτικά μικρή ποικιλία, αφού είναι κυριολεκτικά μια σειρά από ελάχιστα objectives που επαναλαμβάνονται από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού με ανεπαίσθητες αλλαγές. Μάλιστα, πέρα από κάποιες μετρημένες εξαιρέσεις, τα ίδια πράγματα θα κληθείτε να κάνετε στις βασικές αποστολές, τα ίδια και στις δευτερεύουσες. Ειρωνικά, στις προαιρετικές αποστολές τα πράγματα είναι χειρότερα, καθώς εκτός του ότι κάνετε πάλι τα ίδια, σε αυτές θα συναντήσετε και μερικά πολύ κακά επιλεγμένα modifiers, που απλά ενοχλούν.

Είναι τρομερά απογοητευτικό όλο αυτό, όταν είναι βέβαιο ότι η Rocksteady Studios έχει την ικανότητα να σκαρφιστεί κάτι πολύ καλύτερο. Πρόκειται άλλωστε για την εταιρεία που μας έχει χαρίσει αποστολές όπως αυτές με τον Scarecrow και τον Mad Hatter…

The Flash

Photo: Warner Bros. Games / VG24

Ο κόσμος είναι μια σκηνή

Το κακόγουστο αστείο που αποτελούν οι δραστηριότητες γίνεται πιο… ευχάριστο λόγω της πλοκής (που όπως προαναφέραμε είναι επαρκώς ενδιαφέρουσα), αλλά και του moment to moment gameplay.

Το Suicide Squad: Kill the Justice League είναι ένα shooter με αξιόπιστους χειρισμούς, όπλα που αφήνουν ωραία αίσθηση κατά τη διάρκεια της μάχης και διασκεδαστικό traversal.

Διαβάστε επίσης:  Lost in Play - Review

Ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορείτε να παίξετε με όποιον από τους τέσσερις χαρακτήρες προτιμάτε, με τον καθένα από αυτούς να μπορεί να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένα όπλα. Ο King Shark έχει πρόσβαση στα πιο βαριά όπλα, για παράδειγμα. Ο Deadshot είναι ο ειδικός στα snipers, ο Captain Boomerang μειώνει τις αποστάσεις με ταχύτητα κάτι που τον κάνει τον κατάλληλο για shotgun, ενώ η Harley Quinn ειδικεύεται στις πιο χαοτικές προσεγγίσεις.

Και οι τέσσερις έχουν διαφορετικό melee, όπως και τρόπο κίνησης, αφού εκεί που ο King Shark χρησιμοποιεί τη μορφή του ως καρχαρίας για να πραγματοποιεί εξωπραγματικά άλματα, ο Deadshot βασίζεται σε ένα jetpack, ο Boomerang στο Speed Force και η Harley στον παλιό εξοπλισμό του Batman.

Ομολογουμένως, οι διαφορές ανάμεσα στους χαρακτήρες θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες, μιας και δεν αλλάζει δραστικά ο τρόπος που θα παίζετε εναλλασσόμενοι μεταξύ τους, όμως το μεγαλύτερο παράπονο στην προκειμένη είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για να διαφοροποιήσετε τον καθένα μέσω κάποιου build. Τα τρία skill trees που έχει ο καθένας έχουν λίγες επιλογές, που ουσιαστικά στο τέλος ισούνται με περίπου τρία διαφορετικά βασικά builds για το endgame. Ως αποτέλεσμα, δεν επαρκούν για τη δημιουργία του απαραίτητου βάθους στο συγκεκριμένο κομμάτι, που είναι και πολύ σημαντικό για να διατηρηθεί ζωντανό ένα παιχνίδι αυτού του είδους.

Loadout menu

Photo: Warner Bros. Games / VG24

Τα παραπάνω, βέβαια, δεν αναιρούν το γεγονός πως οι μάχες και η εξερεύνηση διασκεδάζουν, χωρίς να κουράσουν, σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και με όλα τα ελαττώματα και τις ελλείψεις που προαναφέραμε, το gameplay παραμένει διασκεδαστικό όσες ώρες και αν ασχοληθείτε.

Διαβάστε επίσης:  Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - Review

Προς τιμήν της η Rocksteady Studios δεν έπεσε επίσης στην παγίδα των λεγόμενων bullet sponges, δηλαδή των εχθρών που χρειάζονται υπερβολικά πολλές σφαίρες για να ηττηθούν, φαινόμενο που έχουμε κουραστεί να συναντάμε στα looter shooters.

Riddle me this

Δυστυχώς, υπάρχει μια άλλη επικίνδυνη παγίδα που η εταιρεία δεν απέφυγε. Το loot αποτελεί βασικό κομμάτι για έναν τίτλο σαν το Suicide Squad: Kill the Justice League και παρότι τα όπλα είναι όλα καλοφτιαγμένα, είναι λίγα. Τα mods, από την άλλη, αν και περισσότερα, δεν κάνουν τη διαφορά, ενώ τα outfits εκτός από λίγα, υπάρχουν και μόνο για αισθητικούς λόγους.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, κάθε υποκατηγορία όπλου δεν έχει παραπάνω από δέκα παραλλαγές που επαναλαμβάνονται από την αρχή μέχρι το τέλος, φέροντας randomized στατιστικά και perks. Έπειτα, θα τα αλλάζετε με τέτοια συχνότητα μέχρι να φτάσετε στο endgame, που δεν θα ασχοληθείτε και ιδιαίτερα μαζί τους. Και όταν πια έρθει η ώρα να ασχοληθείτε, σίγουρα θα σας δοθεί κάποιο αρκετά καλό από αποστολή ώστε να μην μπείτε στον κόπο να ασχοληθείτε με το crafting, ένας μηχανισμός που πάει γενικά χαμένος, έτσι όπως είναι αυτή τη στιγμή στημένο το loot system.

Wonder Woman

Photo: Warner Bros. Games / VG24

Εντυπωσιακές μανούβρες

Αυτό που μάλλον δεν περίμενε κανείς από το Suicide Squad: Kill the Justice League ήταν να έχει μερικά από τα πιο καλοφτιαγμένα μοντέλα χαρακτήρων που έχουμε δει γενικά, πόσο μάλλον στο είδος. Τα cutscenes είναι πραγματικά εντυπωσιακά, τονίζοντας την προσοχή που έχει δοθεί στις εκφράσεις όλων των προσώπων και όχι μόνο των πρωταγωνιστικών.

Όμορφα σχεδιασμένη είναι και η Metropolis, αν και όχι στον ίδιο βαθμό τελειομανίας με τους χαρακτήρες. Σίγουρα πάντως, το project της Rocksteady Studios είναι από τα πιο προσεγμένα του είδους τεχνικά, ακόμα και αν από άποψη επιδόσεων ενίοτε “σκοντάφτει”.

Συγκεκριμένα, αν και το παιχνίδι προσφέρει δύο modes, ένα με έμφαση στην ανάλυση και ένα με έμφαση στα καρέ το δευτερόλεπτο, η αλήθεια είναι ότι ακόμα και με τη δεύτερη επιλογή, συναντήσαμε σε ορισμένες πολύ έντονες σκηνές μεγάλα frame drops. Πέρα αυτού, εντοπίσαμε κάποια μικρά bugs, που κολλούσε το objective μας ή κάποιος χαρακτήρας μέχρι να βγούμε στο κεντρικό μενού και να ξαναμπούμε στο παιχνίδι.

Άνω τελεία

Ύστερα από όλα αυτά, δικαίως μπορούμε να πούμε ότι το Suicide Squad: Kill the Justice League είναι ένας τίτλος που δεν θα προτείναμε αυτή τη στιγμή. Η ποιότητα της Rocksteady Studios είναι εμφανής σε πολλά σημεία, αλλά όταν πρόκειται για το κομμάτι του live service, τα προβλήματα είναι πολλά.

Σε βάθος χρόνου και με την κατάλληλη υποστήριξη, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν, μιας και οι βάσεις που έχουν μπει είναι επαρκώς στιβαρές για να χτιστεί πάνω τους ένα σοβαρό looter shooter… με ασόβαρες ατάκες πάντα.

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, PS5, Xbox Series X|SSuicide Squad: Kill the Justice League (Icon)
Δοκιμάστηκε σε:
  PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Rocksteady Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Warner Bros. Games
Είδος: Action-adventure
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 2 Φεβρουαρίου 2024
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Ενδιαφέρουσα πλοκή, με απολαυστικές αλληλεπιδράσεις των χαρακτήρων
  • Διασκεδαστικό gameplay loop που δεν κουράζει, ούτε καταντάει βαρετό
  • Ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια του είδους του

Αρνητικά

  • Ανέμπνευστα και βαρετά objectives που επαναλαμβάνονται διαρκώς
  • Μικρή ποικιλία από άποψη loot
  • Τα περιθώρια να δημιουργήσετε builds για το endgame είναι πολύ περιορισμένα

Βαθμολογία

6.5
Μέτριο
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ