Quantum Error – Review

Ελένη Δρίβα

Το Quantum Error είναι ένα φιλόδοξο παιχνίδι που δεν πετυχαίνει κανέναν από τους στόχους του.

Το horror, σαν είδος, δεν πρόκειται να εκλείψει ποτέ από τα αφηγηματικά μέσα ψυχαγωγίας. Θα υπάρχουν πάντα νέες ιδέες. Θα υπάρχουν πάντα νέες απόπειρες που θα ελπίζουν ότι θα γίνουν το “new classic” του τρόμου σε μια κατηγορία περιεχομένου που έχει χαρίσει εκατοντάδες αξιομνημόνευτες στιγμές στον κόσμο. Είναι, όμως, και ένα genre που ξεγελάει, όπως περίτρανα αποδεικνύει το Quantum Error.

Η TeamKill Media είναι μια ομάδα τεσσάρων ατόμων, τεσσάρων αδελφών για την ακρίβεια, η οποία επιχείρησε να δημιουργήσει ένα cult horror βιντεοπαιχνίδι που θα ξεχωρίσει. Αλλά, παρότι επικαλέστηκε πολλές κλασικές ιδέες, τις οποίες πάντρεψε με μερικές δικές της, το αποτέλεσμα που προέκυψε δεν είναι τόσο τρομακτικό όσο θα ήθελε, διότι ο “τρόμος” φαντάζει απλός και εύκολος, αλλά δεν είναι…

Quantum Error - Intro cutscene

Photo: TeamKill Media LLC / VG24

Η κλήση στην πυροσβεστική που εξελίχθηκε σε cosmic horror roller coaster

Ας το πούμε τώρα και ας το αναγνωρίσουμε μια και καλή: η TeamKill Media ΔΕΝ επέλεξε καμία στερεοτυπική… απασχόληση για τον πρωταγωνιστή της. Αντιθέτως, στο επίκεντρο της ιστορίας της έβαλε έναν πυροσβέστη (ασχέτως που πριν ήταν και στρατιώτης και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού εξελίσσεται και σε Rambo), ο οποίος παρά το δύσκολο παρελθόν του, κάνει πάντα ό,τι περνάει από το χέρι του για να βοηθάει όσους τον έχουν ανάγκη.

Βρισκόμαστε στο 2109 και ο ήρωας μας, ο Jacob Thomas, αποτελεί μέλος της πυροσβεστικής ομάδας που καλείται να επιχειρήσει για την κατάσβεση μιας πυρκαγιάς στις εγκαταστάσεις της πανίσχυρης και υπερσύγχρονης εταιρείας εν ονόματι Monad. Γρήγορα όμως ανακαλύπτει πως η φωτιά που έχει ξεσπάσει είναι μόνο η κορυφή σε ένα παγόβουνο από φρικτά γεγονότα και υπερφυσικές απειλές.

Στις 14 με 16 ώρες που διαρκεί, το Quantum Error προσπαθεί συνεχώς να πλασάρει τις ενδιαφέρουσες ιδέες που έχει, να τις πλαισιώσει με ανατροπές και εντυπωσιακές σκηνές, καθώς και να δημιουργήσει μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα. Και θα μπορούσε να τα καταφέρει, αν ο τρόπος που τα αποδίδει δεν θύμιζε ταινία τρόμου Β’ διαλογής.

Οι ρηχοί και κλισέ χαρακτήρες, με τις μέτριες και υπερβολικά επιτηδευμένες ερμηνείες, απλά δεν μπορούν να δημιουργήσουν το κλίμα που θα έπρεπε. Η σκηνοθεσία δημιουργεί πολλές φορές αμήχανες παύσεις, με το πλάνο να αλλάζει τη λάθος στιγμή ή να κόβεται τελείως στο λάθος σημείο. Το συνολικό αποτέλεσμα θυμίζει ερασιτεχνικό θρίλερ του 2000. Ακόμα και όταν συμβαίνει κάτι “κουλ” ή που δεν περιμένετε, αμέσως θα ακολουθήσει μια μέτρια εκτελεσμένη σκηνή, την οποία δεν σώζει ούτε ο καλός φωτισμός και η ατμόσφαιρα.

Girl cutscene

Photo: TeamKill Media LLC / VG24

Φωτιά στα σαββατόβραδα

Και δυστυχώς, όσες καλές ιδέες και αν είχε η TeamKill Media (και είχε κάμποσες), η υλοποίησή τους είναι μέτρια στην καλύτερη περίπτωση και τραγελαφική στη χειρότερη.

Διαβάστε επίσης:  Quantum Error: Καθυστερεί στο Xbox εξαιτίας του πιο αργού SSD

Ο πρωταγωνιστής έχει στη διάθεσή του ένα σωρό από εργαλεία πυρόσβεσης και διάσωσης, όπως και όπλα που μπορεί να χρησιμοποιήσει, αλλά όλοι οι μηχανισμοί ήθελαν πολλή δουλειά ακόμα για να προσφέρουν το επίπεδο λειτουργικότητας που περιμένει κανείς από έναν τίτλο του 2023. Όπως έχουν τα πράγματα, είτε επιλέξετε ένα όπλο για να ρίξετε, είτε ένα λοστό για να ανοίξετε μια πόρτα, η αίσθηση που θα σας δώσει η όλη διαδικασία είναι αυτή από έναν τίτλο που κυκλοφόρησε δύο γενιές πίσω.

Καθ’ όλη την ενασχόλησή μας με το Quantum Error, μέσα στους διαδρόμους των εγκαταστάσεων της Monad, αντηχούσε ένα “κρίμα”. Κρίμα που από όλες τις εντολές λείπει η αναμενόμενη βαρύτητα, ανταπόκριση και ακρίβεια (και αυτό δεν αλλάζει όσα upgrades και αν κάνετε σε χαρακτήρα και όπλα). Κρίμα που υπάρχει μηχανισμός για να σώσετε NPCs με CPR και περισσότερο ενοχλεί, παρά εντυπωσιάζει με τον τρόπο που αξιοποιεί το μικρόφωνο και τα adaptive triggers του DualSense. Κρίμα που, αν και μπορείτε να αλλάξετε την κάμερα από πρώτο πρόσωπο σε τρίτο οποιαδήποτε στιγμή, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κολλήσει το objective σας πάνω στην εναλλαγή, αναγκάζοντας σας να κάνετε load το πιο πρόσφατο save file.

Κρίμα. Κρίμα. Κρίμα.

Timed enemy

Photo: TeamKill Media LLC / VG24

Η κυριαρχία της AI δεν θα ξεκινήσει από εδώ

Παράλληλα, η TeamKill Media έχει σχεδιάσει και συμπεριλάβει μια σειρά από εχθρούς στο παιχνίδι, οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό δημιουργούν την αίσθηση ότι κάπου τους έχουμε ξαναδεί. Δηλητηριώδη και φλεγόμενα ζόμπι, αόρατοι ιπτάμενοι εχθροί, μέχρι και παρασιτικά πλάσματα που παραμονεύουν στο ταβάνι. Ωραίες ιδέες όλες και υπάρχουν αρκετές, αλλά όχι και πολύ πρωτότυπες.

Ακόμα και έτσι, το μεγάλο πρόβλημα στην προκειμένη δεν είναι το αν υπάρχει ποικιλία ή πρωτοτυπία, αλλά ότι η AI των αντιπάλων είναι σαν να έρχεται και αυτή από το παρελθόν. Παρότι υπάρχει μηχανισμός για stealth, η αξία του είναι οριακά μηδενική, αφού άσχετα το ποσό μακριά βρίσκεστε και το αν είστε σκυμμένοι, τη στιγμή που θα ανοίξετε μια πόρτα ή θα βγείτε πίσω από την κρυψώνα σας σε κουτιά και γραφεία, αν οι αντίπαλοι είναι γυρισμένοι προς τη μεριά σας, θα ξέρουν ότι είστε εκεί. Αν, όμως, οι εχθροί είναι γυρισμένοι με την πλάτη τους σε εσάς, τότε μπορείτε οριακά να γκρεμίσετε το κτήριο και να μην σας καταλάβουν.

Με λίγα λόγια, η AI είναι τρομερά απλοποιημένη, τόσο που γίνεται παράλογο. Παράλληλα όλοι οι εχθροί, ανεξάρτητα από τη φύση του καθενός ξεχωριστά, είναι προγραμματισμένοι να σας κυνηγούν αδιάκοπα, ακόμα και όταν δεν βγάζει κανένα νόημα αυτό. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη και ότι όλοι έχουν μόνο μια με δύο επιθέσεις (ακόμα και τα bosses) και οι αργοί και αναξιόπιστοι χειρισμοί δεν σας βοηθούν ιδιαίτερα, τα πράγματα δεν πάνε τόσο καλά ούτε και σε αυτόν τον τομέα.

Zombie enemy

Photo: TeamKill Media LLC / VG24

Quantum Error 404

Και αν νομίζατε πως τα πράγματα ήταν άσχημα μέχρι στιγμής, ας μιλήσουμε τότε και για τον τεχνικό τομέα, ώστε να καταλάβετε πόσο χειρότερα μπορούν να γίνουν.

Ήδη προαναφέραμε πως υπάρχει πιθανότητα να κολλήσει το objective σας αν αλλάξετε κάμερα. Ακόμα και αν δεν αλλάξετε οπτική όμως, υπάρχει η πιθανότητα να μην μπορείτε να αλληλοεπιδράσετε με ένα αντικείμενο – κλειδί, ή για άγνωστο λόγο, σε ανύποπτη στιγμή, το παιχνίδι να “διαγράψει” την πρόοδο που έχετε σημειώσει και να επιστρέψει στο προηγούμενο βήμα του quest.

Έπειτα, υπάρχουν τα ξύλινα animations, με την κινησιολογία των χαρακτήρων να θυμίζει παιχνίδι του PlayStation 3, όταν δηλαδή οι developers αντιμετώπιζαν τα χέρια των χαρακτήρων σαν… κουπιά. Άψυχα χαμόγελα που προκαλούν γέλιο, κάκιστο lip sync που καταστρέφει ακόμα και τις πιο σοβαρές σκηνές… Το Quantum Error τα έχει όλα, μέχρι και τοίχους που διαλύονται σαν τσιγαρόχαρτα, αλλά αν σας χτυπήσει ένα κομμάτι τους έχει physics βουνού.

Δυστυχώς, έχει και ασταθή performance, με αρκετό stutter ενίοτε, καθώς και εφέ που εξαφανίζονται ή sounds queues που ενεργοποιούνται χωρίς λόγο.

Ninja cutscene

Photo: TeamKill Media LLC / VG24

Παραδόθηκε στις φλόγες

Το Quantum Error φτιάχτηκε από τέσσερα άτομα και αυτό είναι αξιέπαινο, αλλά δυστυχώς το αποτέλεσμα δεν είναι καλό. Για την ακρίβεια, με το ζόρι θα το χαρακτηρίζαμε μέτριο.

Θα μπορούσε να είναι αξιόλογο παιχνίδι, έχει την “πάστα” για αυτό, αλλά δεν είναι. Είναι ξεκάθαρο ότι έλειπε η τεχνογνωσία και η καλλιτεχνική τριβή για να υπάρξει ένα καλύτερο αποτέλεσμα και ως έχουν τα πράγματα, το Quantum Error δεν έχει ό,τι χρειάζεται για να ξεχωρίσει από τον σωρό των horror τίτλων που κυκλοφορούν κάθε χρόνο.

Διαβάστε επίσης:  “Άντε μωρέ, ποιος παίζει ακόμα Apex Legends;”

Λεπτομέρειες
Διαθέσιμο σε: PC, PS5,  PS4, Xbox Series X|SQuantum Error (Icon)
Δοκιμάστηκε σε:
  PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: TeamKill Media LLC
Εκδότρια Εταιρεία: TeamKill Media LLC
Είδος: Shooter
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 31 Οκτωβρίου 2023
Official website: link

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Θετικά

  • Έχει μερικές καλές ιδέες
  • Ενίοτε καταφέρνει να δημιουργήσει τη σωστή ατμόσφαιρα
  • Σεναριακά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ενδιαφέρον

Αρνητικά

  • Μέτρια εκτελεσμένες σκηνές, με μέτριες ερμηνείες
  • Πάρα πολλά τεχνικά προβλήματα
  • Προβληματικοί μηχανισμοί που κουράζουν
  • Κακή σκηνοθεσία
  • Η AI των εχθρών είναι απαράδεκτη

Βαθμολογία

5
Μέτριο
Δείτε το νέο VG24 Podcast:

Αφήστε σχόλιο

* Με τη συμπλήρωση των στοιχείων, αποδέχεστε την αποθήκευση και τη διαχείριση των πληροφοριών σας από την ιστοσελίδα.

Thanks for submitting your comment!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ